Sticky

[info] Uitleg over contractovername


Reputatie 6
Badge +17
  • T-Mobile Moderator
  • 3384 reacties

In dit topic leg ik uit hoe contractovername in zijn werk gaat! Je kunt op ieder moment jouw contract laten overnemen door iemand anders of door een bedrijf.


Wat kost contractovername?
Om het contract particulier over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder. We rekenen geen kosten bij het omzetten naar een zakelijk abonnement. Ook in geval van overlijden rekenen we geen kosten voor contractovername.

Hoe gaat het aanvragen van contractovername in zijn werk?
Klap hieronder de passende optie open en bekijk stap voor stap wat je moet doen om contractovername aan te vragen.

Contractovername door particulier:
1. Kijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden.
Je abonnement moet binnen de contracttermijn van 12 of 24 maanden vallen. Bekijk de contracttermijn via My T-Mobile.
Heb je een toestelkrediet of toestelbetaling? Dan moet je het toestel eerst volledig afbetalen voordat je de aanvraag indient.
Is je contracttermijn al verlopen? Dan kun je geen contractovername doen, maar mag je een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Bel 0800-7123 voor een nieuw particulier abonnement of 0800-8102 voor een nieuw zakelijk abonnement.

2. Vul het aanvraagformulier in. Je kunt hier het aanvraagformulier vinden.

3. Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas.
Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs of ben je geen tekenbevoegde? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina. In plaats van een kopie van je bankpas, mag je ook een kopie van een bankafschrift. Het bankafschrift is niet ouder dan 2 maanden.

4. Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder.
Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart.

5. E-mail naar contractovername@t-mobile.nl
Vergeet niet om mee te sturen:
- het ingevulde aanvraagformulier
- de kopie van beide legitimatiebewijzen
- de kopie van de bankpas of bankafschrift
Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.

Contractovername door bedrijf:
1. Kijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden.
Je abonnement moet binnen de contracttermijn van 12 of 24 maanden vallen. Bekijk de contracttermijn via My T-Mobile.
Heb je een toestelkrediet of toestelbetaling? Dan moet je het toestel eerst volledig afbetalen voordat je de aanvraag indient.
Is je contracttermijn al verlopen? Dan kun je geen contractovername doen, maar mag je een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Bel 0800-7123 voor een nieuw particulier abonnement of 0800-8102 voor een nieuw zakelijk abonnement.

2. Vul het aanvraagformulier in. Je kunt hier het aanvraagformulier vinden.

3. Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas.

Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs of ben je geen tekenbevoegde? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina. In plaats van een kopie van je bankpas, mag je ook een kopie van een bankafschrift. Het bankafschrift is niet ouder dan 2 maanden.

4. Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder.
Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart.

5. E-mail naar contractovername@t-mobile.nl
Vergeet niet om mee te sturen:
- het ingevulde aanvraagformulier
- de kopie van beide legitimatiebewijzen
- de kopie van de bankpas of bankafschrift
Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.

Wat moet je verder weten?
  • Een contractovername kan alleen worden aangevraagd indien de nieuwe abonnee 18 jaar of ouder is.
  • T-Mobile Extra spaarpunten komen op het moment van de overname te vervallen. Het is dus van belang dat je je opgespaarde punten van tevoren inwisselt.
  • Opgespaarde tegoeden worden niet overgezet naar de nieuwe contractant en komen dus te vervallen.
  • Alle T-Mobile Voicemail berichten worden verwijderd.

Ik heb alles opgestuurd. Hoe gaat het nu verder?
Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben. Als de aanvraag wordt afgewezen dan ontvang je hierover bericht. Indien de aanvraag wordt goedgekeurd ontvangt de oude én de nieuwe contractant een bericht ter bevestiging. Vanaf dat moment zullen de kosten bij de nieuwe abonnee in rekening worden gebracht.

De oude abonnee ontvangt van T-Mobile nog een eindfactuur. De nieuwe abonnee ontvangt enkele dagen ná de contractovername de eerste factuur.

De nieuwe abonnee kan direct na de overname een eigen My T-Mobile account. Zodra dit gedaan is kun je natuurlijk ook een account aanmaken op de T-Mobile Community!

1 reactie

'Ik heb alles opgestuurd. Hoe gaat het nu verder?
Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken'

Je moet er rekening mee houden, dat verwerkingstijd wel meer dan een maand kan duren, waarbij het desbetreffende nummer ook nog eens geblokkeerd wordt voor uitgaande calls. Bellen (met ander telefoon 😉 heeft geen enkele zin- je wordt aan het lijntje gehouden met verkeerde beloftes, wanneer het op orde zal zijn, of er wordt gezegd dat men geen invloed heeft op de afdeling contractovername.

Reageer