Beantwoord

klacht

• 3 april 2020
  • 12 reacties
  • 1604 Bekeken

Eind november heb ik in de shop in Heerhugowaard een nieuw abonnement met Iohone 11 afgesloten als verjaardagscadeau voor mijn dochter. Uiteindelijk is er van alles fout gegaan met dit abonnement. Het heeft mij 2 weken bellen en bezoekjes ( waarvan 1x  zelfs 3uur) gekost om uiteindelijk tot een oplossing te komen. Afschuwelijk vond ik dit allemaal. Vooral die Gijs, de shopmanager, die deze fouten allemaal maakte.iedere keer als ik dan weer belde kreeg ik een vriendelijk persoon aan de lijn maar het heeft 2 weken geduurd dat het opgelost werd. Maar nu kreeg ik van de week een mail met factuur en bericht dat er een nieuw abonnement afgesloten was waarvoor het bedrag 4-4 word afgeschreven. Ik snapte er in 1e instantie niets van. Het nummer zei mij niets en ik had de afgelopen maanden niet nog een abbo afgesloten. Totdat ik zag dat dit nummer toebehoorde aan het allereerste abbo wat ik had afgesloten maar welke was opgezegd door Gijs en een nieuwe was aangemaakt. Ik bellen. Gesproken met een vriendelijk meisjes, bijna 40min aan de lijn, waarvan 30 min in de wacht, wachtende op haar reactie. Er was een nieuw abbo afgesloten die inging op 23/3. Maar na alles uitgelegd te hebben zou deze opgezegd worden, ik moet dan een afkoopsom betalen van €137,- welke gelijk gecrediteerd zou worden. Eigenlijk wederom weer belachelijk dat het zo gaat. Ik had niet veel vertrouwen erin omdat het steeds fout gaat maar hoopte erop dat het opgelost ging worden. Wel vroeg ik expliciet om een mail bevestiging. Deze moet ik nog steeds krijgen. Donderdag weer gebeld. Deze medewerker zag er niets over staan. Alleen een abbo die per 23/3 in is gegaan. 
totale frustratie bij mij. Weer alles uitgelegd maar dit schoot niet op. Hij zou een terugbelverzoek mailen. 2 dagen later en nog niets gehoord. Beste T mobile. Ik heb op mijn adres 5 abonnementen  lopen, maar ik ben zo enorm klaar met jullie dat als er nu niet heel snel een reactie en oplossing komt ik al deze 5 ga opzeggen. Ik ben er oprecht zo enorm klaar mee. Ik verwacht heel spoedig een reactie en wel de juiste. Groet! Maaike 

icon

Beste antwoord door David 4 april 2020, 15:10

Hoi Maaike,

Laat ik beginnen met een excuus voor deze ondermaatse service die we je hebben verleend voor het nieuwe abonnement. Je hoort er natuurlijk nooit zoveel tijd en energie in te moeten stoppen om te zorgen dat alles goed geregeld wordt. Ik wil hier graag voor je achteraan gaan om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Om na te gaan wat er op dit moment gaande is en wat er moet gebeuren, heb ik nog even de gegevens nodig van het ongewenste abonnement. Zou je mij hier het telefoonnummer van kunnen sturen via een privébericht? Ter controle ontvang ik dan ook nog graag het adres, de geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN van de contractant. Ik ga er dan zo snel mogelijk mee aan de slag!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Maaike,

Laat ik beginnen met een excuus voor deze ondermaatse service die we je hebben verleend voor het nieuwe abonnement. Je hoort er natuurlijk nooit zoveel tijd en energie in te moeten stoppen om te zorgen dat alles goed geregeld wordt. Ik wil hier graag voor je achteraan gaan om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Om na te gaan wat er op dit moment gaande is en wat er moet gebeuren, heb ik nog even de gegevens nodig van het ongewenste abonnement. Zou je mij hier het telefoonnummer van kunnen sturen via een privébericht? Ter controle ontvang ik dan ook nog graag het adres, de geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN van de contractant. Ik ga er dan zo snel mogelijk mee aan de slag!

Beste David,

bedankt voor jouw reactieZ

ik heb je een pb gestuurd.

Goedemorgen, ik zou graag een reactie krijgen. 
het 1e bedrag voor hey abonnement die ik dus niet heb afgesloten is gisteren afgeschreven. Ik heb het zojuist laten terugboeken. 
ik verwacht vandaag echt een reactie. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Maaike,

Bedankt voor het privébericht en ik heb dit gelijk nagekeken. Ik zie dat je gisteren collega's van mij hebt gesproken en dat nu alles voor je is geregeld, voor wat betreft de opzegging van het abonnement en het corrigeren van de kosten. 

Als er nog iets is waar ik bij kan heplen, laat het me gerust weten!

Beste T-Mobile,

Jammer genoeg kan ik nergens een klachtenformulier vinden van jullie. 

Na een telefoongesprek met jullie klantenservice gisteren kwam ik erachter dat ik 3 jaar lang fox sport betaal €7.50 onterecht. Deze zender heb ik geen 1 dag aangezet of aangevraagd bij jullie.  Wie o wie heeft mij hiervoor aangemeld?? Geen enkel bewijs hebben jullie. 

Jaren voor niks betaald echt een smerige actie van jullie. Ik zal hiervoor ook de geschillen commissie inschakelen. Jullie zijn erg goed om jullie eruit te praten uit deze situatie echt mijn complimenten. 

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @Laci,

Welkom op deze klant-helpt-klant community. Dat is niet tof. Even een checkvraagje; Fox Sports was een tijd gratis via Klantenvoordeel. Dit kreeg je automatisch als je mobiel en vast had. Even uit mijn hoofd was dit rond 2018. In dat geval zou je inderdaad 7,50e op jouw factuur moeten zien, maar verderop een creditering van 7,50e in het kader van klantvoordeel.

Beste,

Mijn abonnement aansluiting is van 2017. Kan kloppen dat het gratis was, maar dat betekent nog steeds niet dat jullie het recht hebben om fox sport niet uit te schakelen wanneer dit is overgegaan naar betaald. Dit is misbruik maken van je bestaande klanten.

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @Laci,

Ik ben niet van T-Mobile. Enkel een medeklant die je probeert te helpen. Dit is een klantencommunity, waarop ook de T-Mobile Webcare aanwezig is. 

Dat recht heeft T-Mobile zeker niet en is vreemd als dat zo zou zijn. Vandaar mijn vraag of dat er ook een creditering op de factuur staat. Dit staat er soms wat omslachtig. Zou je dit willen nakijken? Dan zou Fox Sports namelijk nog steeds gratis zijn.

Aan de andere kant weet ik dat er gevallen zijn waarbij dit mis is gegaan op het moment dat er een wijziging in een abonnement is geweest. Maar deze zijn tot nu toe netjes opgelost. Tenminste degene die ik voorbij zag komen op deze community. 

Bedankt voor je bericht.

Gisteren is mij duidelijk aangegeven dat er maandelijks €7.50 fox sport inbegrepen is in mijn factuur. Vanwege een maand opzegtermijn, wordt het ook nog is per 22-07 stopgezet. 

Ik heb dus niks gratis. Het kan zijn dat het destijds gratis is aangeboden. Maar niemand heeft mij aangegeven dat er later kosten aan zou zitten. Was natuurlijk fijn geweest dat ik ervan op de hoogte was. €7.50 vind ik best veel voor één zender die ik niet eens één keer aan heb gezet. 

Natuurlijk zit er ook een administratieve slordigheid van mij zelf. Al die tijd is het automatisch afgeschreven met alle vertrouwen heb ik nooit mijn nota's inhoudelijk bekeken.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Laci, goed dat je om hulp vraagt! Daar is de Community voor bedoeld, samen komen we tot een antwoord! 😄

Wat me gelijk opvalt wanneer ik jouw klantprofiel en contract erbij pak, is dat je in oktober 2017 FOX Sports geactiveerd hebt in combinatie met ons toenmalige Klantvoordeel. Je hebt tot en met mei dit jaar nooit betaald voor FOX Sports omdat je het bedrag vergoed hebt gekregen door de mobiele korting. Sterker nog, je hebt elke maand (sinds oktober 2017) het bedrag van € 7,50 vergoed gekregen op elke factuur. Ben je bekend met My T-Mobile Thuis? Met je persoonlijke account kun je elke factuur inzien. Ik ben elke factuur nagelopen en je hebt op iedere rekening dit bedrag in mindering gekregen. Dit staat er bovendien netjes op vermeld. 

Je geeft aan: “Maar niemand heeft mij aangegeven dat er later kosten aan zou zitten. Was natuurlijk fijn geweest dat ik ervan op de hoogte was. €7.50 vind ik best veel voor één zender die ik niet eens één keer aan heb gezet.” → Je hebt hier nog nooit voor betaald op de maandrekening dus ik vraag me oprecht af hoe je aan die kosten komt. 

De eerste en enige keer dat je voor FOX Sports betaald hebt omdat het niet langer vergoed is, is op de meest recente factuur van juni. Hierop is te zien dat je bent overgegaan op het nieuwe Klantvoordeel: dit heb je via My T-Mobile Thuis gewijzigd. Je krijgt tijdens het switchen naar ons nieuwe Klantvoordeel een opsomming te zien met vervalt en wat nieuw is. Jij ontvangt met het nieuwe Klantvoordeel € 10,- per maand korting op je Internetsnelheid. 

Beste Jason,

Dan moeten je collega's beter communiceren met hun klanten. Ik heb 30 minuten aan de lijn gezeten voor een factuur die uitgezocht moest worden. Als er aan mij wordt aangegeven dat ik 7.50 aan fox sport betaal en dat mijn factuur daardoor hoog valt, dan ga ik er ook vanuit dat ik dat gewoon betaald heb. U collega heeft mij niet aangegeven u krijg dit vergoed, terwijl ik duidelijk vroeg dat ik niks met fox sport had. En nu zeg jij dat het vergoed is al die tijd. Ik zal zeker in mijn my tmobile kijken voortaan. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Laci, ik denk dat er miscommunicatie is ontstaan door het feit dat je aangaf al betaald te hebben voor FOX Sports. Je zegt in je eerste bericht dat je drie jaar lang ten onrechte betaald hebt voor deze zender, terwijl dit niet zo is. 

Dat terzijde, ik ben onwijs blij dat het nu opgehelderd is en de lucht geklaard is! 😁👍 Check altijd My T-Mobile Thuis wanneer je jouw facturen gedetailleerd wilt inzien, zo weet je precies wat en waar je voor betaalt. 

Mochten we je ergens anders mee kunnen helpen, of iets voor je kunnen doen, laat het zeker weten. De Community denkt graag mee! 🌞

Reageer