Beantwoord

Klacht over bellen met WhattsAp

• 12 november 2015
  • 6 reacties
  • 322 Bekeken

Op 9 november heb ik mijn telefoonrekening ontvangen. Ik heb een klacht tegen deze nota. Mijn klacht is dat ik bel via de whatsapp komt dat door bij T-mobile alsof ik gewoon bel met mijn simkaart naar desbetreffende nummer. Gaat dus niet van mijn data af en word in rekening gebracht als bellen naar het buitenland ook als ik op de wifi zit. T-mobile klantenservice gesproken nee mevrouw u heeft gewoon gebeld, nee dat heb ik niet. Ik heb via de whatapp belfunctie gebeld
Ik betwist dan ook de volgende op de rekening vermelde kosten: 240, 77 euro Ik verzoek u daarom de telefoonrekening te herzien.

Ik verzoek u vriendelijk binnen vier weken op mijn bezwaar te reageren, en de hoogte van mijn telefoonrekening zo spoedig mogelijk aan te passen. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet (naar tevredenheid) is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Met vriendelijke groet,
Luisa
icon

Beste antwoord door Lodan 12 november 2015, 11:09

Beste Luisa27,

Heeft u wel bijgewerkt naar de nieuwste versie van Whatsapp?
In oudere versies staat er een bel-knop net als in de nieuwe versies.
Alleen ondersteunt de oude versie geen bellen en schakelt automatisch door naar je eigen mobiele lijn.

Kijk eventueel ook eens bij de bellen-applicatie of daar het nummer tussen staat dat je gebelt hebt. Is dit het geval, dan moet ik je helaas ongelijk geven en heb je dus echt via je telefoonlijn gebelt en niet via Whatsapp.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hi Luisa27,

Fijn dat je al een aantal reacties hebt gehad. Ik heb de situatie voor je bekeken en je hebt echt op de reguliere manier gebeld naar het buitenland. Dit wordt namelijk door je simkaart geregistreerd en wij kunnen hier verder ook niets aan veranderen. Mijn collega aan de telefoon heeft je hier al meer informatie over gegeven.

Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt had maar ik hoop dat ik wel wat duidelijkheid voor je heb geschept. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2012/07/16/stand-van-zaken-uitvoering-moties-inzake-transparantie-internetsnelheden-en-kosten-mobiel-datagebruik

3.Bij een abonnement met een databundel wordt de consument door de aanbieder ten minste één keer tijdig geïnformeerd voordat de bundel is verbruikt, bijvoorbeeld in de vorm van een waarschuwings-sms.

Trouwe klant die altijd netjes zijn facturen betaald, zelfs een verleging voor volgend jaar met bellen in en naar het buitenland, mij dan niet kunnen waarschuwen. En vooral niet aangeven dat de rekening veel hoger is dan normaal gesproken.
En staan wel in mijn bellijst van mijn whatsapp
Beste KME In mijn belgeschiedenis van mijn telefoon? Nee daar staan alleen de gesprekken die ik echt heb gebeld.
Reputatie 6
Op 9 november heb ik mijn telefoonrekening ontvangen. Ik heb een klacht tegen deze nota. Mijn klacht is dat ik bel via de whatsapp komt dat door bij T-mobile alsof ik gewoon bel met mijn simkaart naar desbetreffende nummer. Gaat dus niet van mijn data af en word in rekening gebracht als bellen naar het buitenland ook als ik op de wifi zit. T-mobile klantenservice gesproken nee mevrouw u heeft gewoon gebeld, nee dat heb ik niet. Ik heb via de whatapp belfunctie gebeld
Ik betwist dan ook de volgende op de rekening vermelde kosten: 240, 77 euro Ik verzoek u daarom de telefoonrekening te herzien.

Ik verzoek u vriendelijk binnen vier weken op mijn bezwaar te reageren, en de hoogte van mijn telefoonrekening zo spoedig mogelijk aan te passen. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet (naar tevredenheid) is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Met vriendelijke groet,
Luisa

Hallo Luisa,

Vervelend probleem. En moeilijk te achterhalen lijkt me. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je toch onbewust niet via Whatsapp gebeld hebt. Kun je het gesprek terug zien in je belgeschiedenis? Wat voor een abonnement heb je?
Badge +9
Beste Luisa27,

Heeft u wel bijgewerkt naar de nieuwste versie van Whatsapp?
In oudere versies staat er een bel-knop net als in de nieuwe versies.
Alleen ondersteunt de oude versie geen bellen en schakelt automatisch door naar je eigen mobiele lijn.

Kijk eventueel ook eens bij de bellen-applicatie of daar het nummer tussen staat dat je gebelt hebt. Is dit het geval, dan moet ik je helaas ongelijk geven en heb je dus echt via je telefoonlijn gebelt en niet via Whatsapp.

Reageer