Klacht over klantenservice

  • 18 oktober 2017
  • 59 reacties
  • 2317 Bekeken

Het is blijkbaar op geen enkele wijze mogelijk om telefonisch een klacht over de klantenservice zelf te bespreken. Ik ben op een onbeschofte wijze afgekapt, mocht geen zin afmaken en het contact werd verbroken met de melding: ik ga nu het contact verbreken. Ook was er geen kennis van zaken, want na 3 minuten praten kwam ze er ineens achter dat ik toch gelijk had. Uiteindelijk heb ik nog niet het antwoord gehad op mijn vraag.

Jammer. Ik zal zodra mijn abonnement opzegbaar is afscheid nemen van T-mobile na al die jaren. Het zal ze niets uitmaken vrees ik. Mij ook niet, maar ik vind het treurig voor het bedrijf dat dit soort lui het voor je kunnen verpesten.

59 reacties

Badge +13
Beste Pruritus dat klinkt heel onbevredigend en zeker niet netjes.
Het enige wat mij wat twijfelachtig maakt is dat ze aangeven de verbinding te verbreken.
Als ik zelf op zo n punt kom dat ik de verbinding wil verbreken dan is er al een hoop aan vooraf gegaan.
Is het gesprek wel normaal verlopen of zijn de gemoederen hoog opgelopen?
Want dan kan ik ergens wel begrijpen dat de klanten service denkt zo komen we niet verder het is nu slimmer om de verbinding te verbreken dan blijven dralen in een crikel.

Verder zal een moderator met 24/48 uur dit topic lezen/oppakken en meekijken.
Ze viel me continu in de rede wanneer ik probeerde mijn probleem uiteen te zetten. Dat gaat wel irriteren als je het idee hebt niet gehoord te worden als klant. Ik had eigenlijk vanaf het begin van het gesprek niet het idee dat ik als klant gezien werd, maar eerder als weer zo'n zeikerd. Ook nog een heel verhaal dat wat er in de winkels afgesproken (waar ik eerder wel goed geholpen werd) wordt niet altijd overkomt bij het hoofdkantoor (?), dus dat ik daar niet op kon varen.Ik moest het doen met de gegevens die zij had.
Ze verbrak de verbinding toen ik uiteen aan het zetten was dat ik dit geen goede gang van zaken vond. Met andere woorden, als je een klacht hebt kan je in ieder geval niet bij de klantenservice terecht want die zijn daar niet voor.

Overigens zijn de gemoederen in mijn ogen niet hoog opgelopen, irritatie zal zeker hoorbaar zijn geweest gezien bovenstaande. Gelukkig worden de gesprekken opgenomen voor verbeteringsdoeleinden...

Kous is voor mij af.
Ik ben vandaag ook waardeloos te woord gestaan door de klantenservice, daarvoor in de winkel begin aardig spijt te krijgen van mijn recente verlenging van 2 jaar.

Ik ging weer klagen over m'n slechte ontvangst met als bewijs de zeer slechte speedtest resultaten op de tmobile app.
Zo slecht dat de speedtest mislukt door te laag 2G internet terwijl er 4G bovenin beeld staat.
Antwoord tmobile shop, die app is waardeloos beter verwijderen want die vreet enkel mbs....???
Verder geklaagd dat ik niets met m'n telefoon kan zoals bv koppelen aan de tomtom gaat niet omdat ik steeds zonder internet zit zeker in het buitenland, over de grens is mijn internet dood.
Ik kreeg enkel begrip en een telefoonnr om te bellen in de Vlissingse tmobile shop.
Toen ik kwaad werd belde ze zelf de klantenservice, deze zei op den duur HAD U MAAR EEN TOESTELVERZEKERING MIETEN NEMEN.....
Heb ik zei ik, zegt hij WAAROM VALT U MIJ DAN LASTIG BEL HUN..
Sorry maar hij is toch niet stuk? Het meisje van de shop zegt dat ik niet de verzekering moet bellen want die sturen mij OOK van kastje naar de muur...... En adviseerde een andere provider??
Wat een service, gewoon de overbuurman adviseren ipv een klant van vele jaren te helpen.

Weet iemand waar ik kan klagen en ook hulp krijg ??
M'n contract loopt nog met dan 1 1/2 jaar
Knap dat jullie erdoor kwamen...

Ik heb volgehouden, 48min.... maar was er ook door:)
Komt misschien dat er gebeld is met de tmobile telefoon, ik werd met mijn telefoon ook in de wacht gezet, er waren nog meerdere klagers voor mij.

Hun telefoon en hun kassa werkt prima beaamde ze zelf verder konden ze niets voor me doen.

Betaal je cash een dure telefoon en de enige optie is opsturen om te laten repareren te bizar voor woorden en de klantenservice blaft je af dat ik een verzekering moet bellen ipv hem.

Heb hem gevraagd of hij wel werkend internet op zijn telefoon had, zo ja moest hij het woord service eens googlen
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Pruritus,

Wat ontzettend jammer om te lezen dat je het gevoel hebt onbeschoft behandeld te zijn en dat je geen antwoord op je vraag hebt gekregen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je niet geholpen wordt. Kun je vertellen wat precies het probleem is? Wij zouden graag met je mee willen denken en je hopelijk een meer tevreden gevoel geven. We zien jouw reactie tegemoet!

Hoi Waardeloos,

Dat is natuurlijk niet de normale gang van zaken. Ik vind het jammer om te lezen wat er allemaal is gebeurd. Wij denken graag verder met je mee om te kijken of we het probleem wèl kunnen oplossen! Begrijp ik goed dat je dit netwerkprobleem op meerdere locaties ervaart? Kun je jouw simkaart eens in een ander toestel stoppen en kijken of je dan nog steeds problemen ervaart? En hoe gaat het als je een ándere simkaart in jouw huidige toestel stopt? Door dit te kruistesten, kunnen we achterhalen waar het probleem precies in zit.

Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn, zodat we verder met je mee kunnen denken!
Hoi Jaimy

Ik heb de telefoon net voor de zomervakantie icm een verlenging van mijn abonnement verkregen, telefoon >600 cash betaald tmobile familie korting en datavrij de EU in, klinkt top maar pakte anders uit.
Na 2 weken Duitsland terug naar de shop met de mededeling dat ik geen internet had behalve in de grote stad, zodra ik een park in liep was het o2 met 0,0 service.
Wel overal wifi ontvangst als dat er was zoals bv in de bungalow.
Mijn vriendin loopt naast mij met een gekochte buitelandbundel van Tmobile en heeft overal internet en mijn zijn met een prepay van een andere provider heeft ook overal internet.
Alle instellingen gecontroleerd en ok bevonden, de vraag waarom ik altijd naar o2 werd gezet konden ze niet beantwoorden omdat ze geen idee hadden welke er nog meer waren in Duitsland???
Dan zal de simkaart kapot zijn zeiden ze toen dus die is vervangen want aan de telefoon ligt het niet als je wel wifi ontvangt en in bv een grote stad ook goed ontvangst hebt..
Daarna nog een x terug en kwaad en niet geholpen weer de shop uit gelopen.
De afgelopen tijd volop de netwerk app van tmobile gebruikt waar dus bizar slechte service uit kwam en dat mee naar de shop geweest maar afgeblaft ipv geholpen.

Willen wel m'n telefoon opsturen ter reparatie maar de 2 weken dat ik zonder zit is mijn probleem zeggen ze simpelweg, ben ik het dus niet mee eens want ik geef een flink bedrag uit en verwacht daar iets voor terug maar krijg Niets.

Ik heb op heel veel locaties speedtests gedaan en er zijn er nog veel meer op de achtergrond uitgevoerd deze mnd 1.5 gig in de netwerkapp gestoken met als enigste resultaat een bericht dat dat nutteloos is en ik dat beter niet had kunnen doen.

Kruistesten kan ik niet omdat de simkaart van mij niet in de andere telefoons van ons past.

Valt mij enorm tegen dat er gewoon helemaal niemand in een tmobile shop staat die je kan/mag helpen en je zelfs letterlijk uitlegt dat je van kastje naar de muur gestuurd word.

Ben benieuwd of jullie denkwerk wat voor mij oplevert.

Groeten Marc
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Marc,

Ik snap dat dit een heel frustrerende situatie is!

Kruistesten is wel dè manier om te achterhalen waar het probleem zit. Het is lastig om nu te bepalen wat dit precies veroorzaakt als ik niet een volledige troubleshoot met je kan doorlopen.

Welk toestel heb je precies? Heb je in het buitenland ook verschillende netwerkproviders geprobeerd?
Jaimy,

Ik heb een Sony Xperia xzs, de geknipte kaart die daar in zit past niet in de Samsung s5 van m'n zoon en vrouw dus kruistesten met hun gaat niet en met hun zit ik dus veel op de weg en in het buitenland waar ik dus geen of zeer slecht internet heb.
Als je dit in de shop als antwoord geeft houd de optie kruistesten dus direct op, schijnbaar moet je meerdere telefoons kopen om zo nodig te kunnen testen, afgelopen weet is de optie kruistesten niet eens aan bod gekomen enkel de optie opsturen ter reparatie.

In Duitsland op vakantie heb ik 2 weken lang naar netwerken gezocht en voorkeurs netwerken ingesteld maar zoals ik al zei ging ik steeds automatisch naar o2 met 0,0 service.

Ik kom veel in België maar daar gebruik ik tegenwoordig m'n xzs als horloge en fototoestel want verder kan ik er weinig mee, een fotootje versturen of ontvangen lukt thuis pas weer.

Benieuwd of je met deze info iets kan.

Groeten Marc
Badge +13
Dus je heb zelf jouw simkaart geknipt???
Dat kan heeeel goed de problemen verklaren....
https://liveforward.t-mobile.nl/simkaart-knippen/

Had je bij je nieuwe toestel geen nieuwe simkaart gekregen?
Nee ik heb hem niet zelf geknipt.!!!
Ik bedoel dat het formaat wat er nu in zit de kleinste is en niet past in de andere toestellen bij ons in huis.

Ik heb helaas een nieuwe simkaart gekregen bij mijn nieuwe toestel ja, en die is om alle problemen op te lossen ook al kosteloos (en nutteloos) weer vervangen.

Ik had beter mijn contract door laten lopen en m'n inmiddels 4 jaar oude XperiaZ gehouden die deed het overal top.

Marc
Badge +13
Dan bedoel je dus een uitgedrukt sim kaartje en niet geknipt sim kaartje dat is een groot verschil.
Het enige als je geen kruistest kan doen is het toestel aanbieden ter reparatie aangezien je dus al twee simkaarten heb uitgeprobeerd in het toestel.
Dat bedoel ik dus ja, sorry voor de onwetendheid of evt verspreking.

U heeft dus dezelfde attitude als een winkelmedewerker, u kunt geen kruistest doen dus U heeft een probleem !!
NOGMAALS, moet ik 2 telefoons aanschaffen om het probleem wat Ik NOOIT had aan te tonen ???

2e optie is aanbieden voor reparatie, m'n klacht was zeer direct na aankoop dus ik zou ook een kapotte telefoon gekocht kunnen hebben, maar daar is mij toen verzekerd dat de telefoon goed is en de fout in de simkaart zat.

En dan komt ook weer mijn vraag waar ik dan 2 weken mee moet bellen op mijn werk, ik gebruik mijn telefoon vaak voor zeer korte gesprek op mijn werk en kan dus niet zonder Tmobile bied ook dar geen oplossing voor, ga echt denken dat een 2e toestel een pre is bij jullie.

Nogmaals ik ben al meer dan 10 jaar tevreden klant geweest maar door de behandeling van nu is dat helemaal weg


Marc
Badge +13
Feitelijk heb je al een kruistest gedaan want een tweede nieuwe sim kaart van T Mobile geeft hetzelfde resultaat toch?
Mocht er in jouw omgeving iemand zijn met een Iphone die je kent en die bv KPN of een andere provider heeft zou je kunnen vragen of je van die de simkaart zou mogen proberen?
Maar als je dus al 2 simkaarten in jouw toestel heb gehad waarbij je hetzelfde ervaart lijkt het erop dat het aan het toestel ligt.

Misschien handig om te zeggen ik ben een mede klant en reageer net wat sneller dan een medewerker en probeer enkel mee te denken.
Ik google op je toestel en op jouw problemen en probeer en zo achter te komen of het meer voorkomt en of er ook andere zijn bijvoorbeeld.
Bedankt voor het meedenken als mede klant dan.
Ik denk dat ik alle antwoorden al wel heb gehad inmiddels elke x als ik in de tmobile shop ben staan er 2 andere mensen dus nooit een vervolg op je verhaal maar altijd hetzelfde begin "staan uw instellingen wel goed????"
Ja die zijn al 3 x bekeken, mag ik ook ff en dan terug krijgen met het antwoord dat alles klopt.
Pffff dan komen dezelfde vragen maar nooit oplossingen, denk dat ik het laatste meisje haar advies maar volg en mijn contract laat ontbinden en aan de overkant een ander abonnement neem, maar zoals ik inmiddels ervaar zal ook die oplossing geen mogelijkheid zijn voor mij, wel schrijnend dat ze hangend op de toonbank alle begrip tonen en je naar de concurrentie verwijzen.
Volgens mij betaal ik als klant ook mee aan hun salaris..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marc,

Ik weet niet wat er precies is besproken met mijn collega's in de T-shop, maar ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goedwerkend toestel en een stabiele dekking. Je geeft aan dat je vooral in het buitenland problemen ervaarde, ervaar je in Nederland hetzelfde probleem? Zo ja, op welke locaties? Ik begrijp ook dat je graag gelijk actie wilt zien, maar om de oorzaak van het probleem te achterhalen moeten we wel vragen stellen en troubleshoots doorlopen. Als het probleem aan het toestel ligt dan stellen wij inderdaad een reparatie voor, omdat onze toestelexperts het probleem moeten onderzoeken. Wij kunnen niet van een afstand achterhalen wat er precies mis is met het toestel. Als onze experts het probleem kunnen oplossen dan kun je weer zorgeloos gebruik maken van je toestel.

Mocht je een reparatie toch overwegen dan kun je hem op deze pagina ter reparatie aanbieden. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten.
Hajar,
Ik had een top toestel en top eu internet dus ik verwacht idd hetzelfde terug als je een splinternieuw toestel icm een nieuw abonnement neemt dat lijkt mij logisch.

De eerste 2 weken Duitsland was dus zonder internet behalve wifi of in de stad waar ik wel goede dekking had, daarna vele keren België met hetzelfde probleem, vrouw en zoon lopen naast mij en hebben overal prima dekking.

De afgelopen maand zeer veel speedtest gedaan en er waren er zat die aangaven dat m'n internet op was of aangaven dat ik 2G gebruikte en een speedtest geen nut had terwijl bovenin m'n scherm 4G staat en mn mbs nog lang niet op zijn.
Deze testen dmv screenshots laten zien in de shop en deze werden als waardeloos afgedaan en de app kon ik beter verwijderen.

Dit alles al aan meerdere shop medewerkers verteld, al meerdere keren in dit forum en nu weer aan jou, weer een voorstel om het toestel op te sturen ter Reparatie maar weer geen woord hoe ik dan die 2 weken te bereiken ben voor m'n werk, in de shop is het mijn probleem want uw telefoon is stuk....

Als mijn auto stuk is krijg ik vervangend vervoer, mijn nieuw geplaatste vaatwasser bleek kapot en werd per direct vervangen en een nieuwe telefoon die niet doet wat de verkoper beloofd word opgestuurd ter reparatie en de klant mag het uitzoeken tot hij klaar is??

Ik hoop echt dat dit de laatste x is dat ik alles moet vertellen, de bovenstaande berichten zijn inmiddels bijna hetzelfde, ik hoopte hier een antwoord of oplossing te vinden, x op x hetzelfde vertellen heb ik in de shop al aan vele medewerkers gedaan zonder oplossing en door de klantenservice word ik afgeblaft in bijzijn van dezelfde ongeïnteresseerde medewerkers.

Groeten Marc
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Marc,

Als ik het zo lees heb je problemen met internet in het buitenland. ik zie niet dat je in Nederland ook problemen heb met je telefoon.
Dit kan dan verschillende oorzaken hebben.
1. de dekking of snelheid is niet goed van het gastnetwerk
Probeer een ander netwerk.
2. T-Mobile heeft een probleem met de snelheid in het buitenland.
Probeer een andere simkaart van een andere provider
3. Je toestel heeft een probleem.
Probeer je simkaart in een ander toestel en kijk of het probleem dan verholpen is.

Tegenwoordig worden de simkaarten geleverd met verschillende maten.
Deze kan je dan ook weer gebruiken als adapter als je je sim in een andere telefoon wil stoppen.
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/1927/uitleg-verschillende-soorten-simkaarten

Zie ook dit topic over de snelheid in het buitenland https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/traag-internet-in-het-buitenland-281331/index19.html

Dit zijn je rechten bij reparatie van je toestel https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/leenproduct

Ik begrijp dat je het probleem opgelost wil hebben. daarom is het ook belangrijk te achterhalen waar het probleem zit. Een accu vervangen als je een lekke band heb heeft ook geen zin.
Hallo hidden,

Ik zal m'n verhaal nogmaals doen...... En jou punten beantwoorden.

De speedtest op de tmobile app geven in Nederland vaak aan dat m'n internet 3G/4G te langzaam is en het niet mogelijk is een meting te maken of de test zegt dat ik met 2G ben verbonden en dat het niet relevant is een test te doen omdat m'n bundel waarschijnlijk op is.....
Hier heb ik screenhots van maar deze het werden in de shop afgedaan als onzin.
Deze resultaten behaalde ik op mijn werk in een stampvolle kantine niet in een afgelegen bos.

In Duitsland steeds provider selecteren en in no time stond ik weer op O2 en in de file want m'n Tom Tom was ook weer niet gekoppeld door dat k*'t. Tmobile

Met de verschillende simkaarten ben ik bekend, en ook in de winkel komen ze met het adapter verhaal, dus als ik zeg dat ik die niet heb blaft ze dat ik die had moeten bewaren, dus zeg ik, Ik heb ze niet weggegooid maar jullie en dat al 2 x omdat ik de kleinste nodig heb en de rest kan dus weg en de rest geven jullie niet mee.

Vandaag 2 kleine kaartjes van collega's geprobeerd en top dekking van kpn en top dekking van Vodafone op m'n telefoon.
Schept dus hoop voor de toekomst.

De topic over het slechte buitenland dekking/snelheid van internet van tmobile ken ik, jammer dat ik die enkel in Nederland kan lezen.

De rechten bij reparatie heb ik vandaag vernomen van een ex medewerker van tmobile deze lag mij nog meer uit en dat bracht mij ook al op een consumenten site en het meisje wat mij afgelopen zaterdag te woord stond lag mij ook uit dat ik gewoon ff aan moest tonen dat ik niet kreeg waar ik voor betaalde dus m'n contract kon ontbinden en dan naar de overkant bij een andere provider binnen moest stappen

Het verhaal van de accu en lekke band klopt maar dan heb je iig een nieuwe accu, ik krijg enkel begrip voor mijn frustratie en het advies om een andere provider te zoeken, bij een garage zou ik zeker weglopen maar bij deze prutsers heb ik nog een contract van 1 1/2 Jr.

Iig bedankt voor je tijd en bericht, ik heb geantwoord en ga nu weer van de Zeelandnet wifi af en ga proberen m'n bundel op te maken....

Groeten Marc
Badge +13
Eerst leek het dat je probleem enkel in het buitenland was maar nu geef je aan na het proberen van een andere sim kaart (kpn) dat je een betere dekking had?
Dan kan ik je maar een ding adviseren dekking klacht over de postcodes waar je de problemen in Nederland heb.
Ook aangeven dat je het terug gekoppeld wil hebben wat het resultaat van het onderzoek is.
https://www.t-mobile.nl/dekking
Rosan,

Volg mij reageer je wel snel zoals je zelf zegt maar lees je niet goed waar je op reageert.
In mijn verhaal waar je als eerste op reageerde staat dat ik ging klagen dat mijn dekking slecht was en in het buitenland zelfs dood was en in de verhalen daarna heb ik ook elke x aangegeven dat mijn dekking net zo slecht is als de service van tmobile.

De link die jij stuurt ben ik natuurlijk ook bekend mee want je zoekt wat af als je een duur product koopt wat niet functioneert.
Het gekke is dat ik op mijn thuis locatie 10tallen dekking's testen en speedtests heb gedaan en als ik op de dekkingskaart van deze link kijk valt mijn thuis locatie helemaal buiten de ruitvomen die aangeven waar er al dekkingstests zijn uitgevoerd.

Het verhaal uit de tmobile shop dat die speed en dekkingstests app onzin is lijkt nu dus ook waarheid te zijn..

Pffffff
Badge +13
Als jij klachten ervaart zul je wil je dat er wat mee gebeurt een dekking klacht moeten doen.
Met enkel speed testen kom je niet ver, als jij een dekking klacht doet zullen de netwerk specialisten gaan bekijken wat er speelt en of er op korte termijn oplossingen komen.
Zo kan het zijn dat jij op een prima locatie zit maar dat er dus bv gebouwen of bomen tussen de masten zitten die als stoorzender functioneren.
En dat word enkel duidelijk met een dekking klacht en dat soort dingen zijn niet zichtbaar op de kaart.
Vandaar mijn advies doe een klacht aanmaken en kijk dan verder.

Buitenland is een verhaal apart want daar heeft de provider weinig invloed op.
Zoals ik zei...
10tallen DEKKINGS en speedtests gedaan, dus het antwoord dat ik met enkel speedtests niet ver kom is de helft.

Buiteland een verhaal apart ??
Ik heb een buiteland bundel toch, vrije mbs in de eu, van een Duitse provider, dat hij het niet doet dat is een verhaal apart ja.

Toen ik nog buitenland mbs los moest kopen werkte het prima maar nu het er gratis bij in zit niet meer, ook dat is een apart verhaal

Toch?
Badge +13
Wat zeiden de medewerkers van de dekking klachten die je deed?
Dat er verbetering kwam of kreeg je korting omdat er idd een verslechterde dekking was?
Want als je aangeeft een terug koppeling te willen word er altijd iets terug gemeld wat er mis gaat op de door jouw aangegeven locaties.

Betreft buitenland T Mobile heeft daar geen eigen netwerk en moet het dus doen met wat er daar ligt.
En in het topic wat Hidden ook deelde is te lezen dat dat sinds het open stellen van niet allemaal vlekkeloos gaat.
Ook bij andere providers werkt dit niet allemaal even soepel dus het is niet enkel T Mobile.
Rosan,

Een medewerker heeft m'n simkaart vervangen en Le andere hebben m'n instellingen gecontroleerd en met de dekkingsklachten kunnen/mogen ze niets doen enkel begrip tonen.

De link die jij ook stuurde om je dekking te testen krijg ik thuis enkel geopend met WiFi met m'n data aan bijna nooit en met WiFi m'n dekking testen is ook niet echt handig.

Mijn vrouw heeft onbeperkt data in NL van tmobile dus koopt in Duitsland en België een buitenland bundel en die heeft overal goed tot snel internet net als thuis op de bank dus het kan wel, ook bij tmobile.

Ik ga dan maar proberen om die test van dekking zo veel mogelijk te doen en terugkoppeling vragen..

Reageer