Klacht over klantenservice

  • 18 oktober 2017
  • 59 reacties
  • 2397 Bekeken

Het is blijkbaar op geen enkele wijze mogelijk om telefonisch een klacht over de klantenservice zelf te bespreken. Ik ben op een onbeschofte wijze afgekapt, mocht geen zin afmaken en het contact werd verbroken met de melding: ik ga nu het contact verbreken. Ook was er geen kennis van zaken, want na 3 minuten praten kwam ze er ineens achter dat ik toch gelijk had. Uiteindelijk heb ik nog niet het antwoord gehad op mijn vraag.

Jammer. Ik zal zodra mijn abonnement opzegbaar is afscheid nemen van T-mobile na al die jaren. Het zal ze niets uitmaken vrees ik. Mij ook niet, maar ik vind het treurig voor het bedrijf dat dit soort lui het voor je kunnen verpesten.

59 reacties

Hallo,

Als u even mijn reacties van de afgelopen maanden leest ziet u dat ik ALLES al geprobeerd heb dus kom aub niet ff kort door de bocht met een 4 stappen plan..
Als het zo simpel was had ik maanden geleden al een oplossing gehad..
Reputatie 1
heb je de simkaart al in een andere telefoon gedaan kijken hoe het dan gaat. dan kun je uitsluiten of de telefoon is of de simkaart als die alle2 goed doen dan ligt het zeker tm
kunnen je gegevens van tm over je netwerk wel goed zijn geinstalleerd in je foon omdat je aangaf dat je van abbo bent veranderd
1 foon goed
2 simkaart ?
3 tm gegevens goed geinstalleerd ?
4 probleem tm ?
Hallo Noud,

Ik heb het andere post gelezen en zie dat je idd al een poosje bezig bent ook.

Dat de klantenservice kut is durf ik gerust te beamen, en in combinatie met de medewerkers van de shop in Vlissingen en Middelburg is het enkel janken.

Nogmaals ik was altijd een zeer tevreden klant maar dat is door mijn probleem, winkelmedewerkers en de klantenservice helemaal tot nul gebracht.
Ik hoop dat Issam mij verder kan helpen.

Ik hou nog ff hoop maar ivm evt terugbetaling zal ik er alleen niet uitkomen denk ik.

Groeten Marc
T-Mobile is ernstig slecht in het terugbetalen van Klanten.

18 nov 2018 heb ik een order van €1100, 24 geannuleerd, helaas door vele mooie beloftes nog niet retour ontvangen.

Klantenservice is inmiddels K*T te noemen
Trouwens nu thuis heb ik H+ ipv 4g
Krijg jou bericht met moeite binnen dus op de wifi jou beantwoord, binnenshuis is mijn tmobile dood, dat was het eerst niet maar sinds ik van apn wissel is het binnen niets meer volg mij..
Issam,

Blij te horen dat jullie nu ook zien dat het niet mijn telefoon is, ik ben vandaag bij een 2e concurrent geweest met de klacht over jullie dekking en jullie constatering. maar ook hun sluiten uit dat het probleem in mijn toestel zit, dan zijn het dus 2 "experts"en ikzelf het eens dat het niet mijn toestel is, jullie nu ook dus dat maakt 4..

Ik sloot mijn abonnement af toen net de roaming buiteland vrij werd en ik stak het er op dat ik door de nieuwe drukte van gratis internet in het buitenland opeens HEEL slecht internet had in het buitenland, mijn vrouw kocht een buitenland bundel van tmobile en had echt overal dekking en ik echt enkel in de stad en dat structureel de hele vakantie.

Gelijk na mijn vakantie terug en gelijk een nieuwe simkaart gekregen onder het mom van "die zal wel stuk zijn" maar geen verbetering,de simkaart inmiddels meerdere keren gewisseld maar steeds voorzichtig dus stuk lijkt hij mij niet, of hij is altijd al stuk geweest? speedtest waren waardeloos maar werden ook afgeraden en na 3 x belachelijk behandeld te zijn in de shop hier op het forum hulp gezocht dus alles valt terug te lezen.

Ik HAD top dekking ontvangst van tmobile maar sinds m'n nieuwe contract duurt alles lang, laad niet, komt helemaal niet en soms is het normaal, laatst in België was het wonderbaarlijk een x goed en had ik ook eens een x iets aan mijn navigatie want m'n tomtom zegt ook steeds "verbinding telefoon verbroken"
En dan sta je weer in een file ipv een alternatieve route door te krijgen..

Het probleem kan dus overal en altijd zijn ik heb geen vast iets van daar gaat het fout, het is overal al eens fout gegaan.

Meer weet ik niet te vertellen, de concurrent zegt natuurlijk dat het aan jullie ligt en op zich hebben die gelijk want hun kaart doet het wel goed en die van mijn zoon ook maar ik was ooit ook tevreden over jullie dus het kan wel.

Als jullie het ook niet weten is het voor mij wachten tot het einde denk ik..

Marc
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Marc,

Ik heb de case nogmaals neergelegd bij onze collega's na jouw reactie gisteren via een privébericht.

Er zijn een aantal zaken die je benoemt waardoor we niet tot een conclusie of oplossing kunnen komen.

- Je hebt verschillende simkaarten uitgeprobeerd, ook van T-Mobile. Hierdoor kan het probleem dus niet in je telefoon liggen.
- Het probleem doet zich niet voor op 1 specifieke locatie, dus is het geen netwerk/ dekking gerelateerd probleem.
- Je hebt in juli vorig jaar nog een nieuwe simkaart ontvangen, dus aan ouderdom of beschadiging van je simkaart kan het ook niet liggen. (Er van uitgaand dat je de simkaart voorzichtig hebt gebruikt)
- De momenten die je ons als voorbeeld stuurt waarop je geen netwerkverbinding hebt zien wij in het systeem als; geen contact met netwerk. Mochten er problemen zijn geweest met het netwerk en de dekking daarvan, dan zou dat op een andere manier worden weergegeven bij ons. Hierdoor vermoedde onze collega's dat dit probleem bij je toestel lag, aangezien deze waarschijnlijk plotseling de verbinding verbreekt.

Mocht één of meerdere punten niet correct of volledig zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!

Door de bovenstaande punten komen we niet verder. De conclusies/ constateringen spreken elkaar tegen als we ze zo onder elkaar zetten. Mijn vraag aan jou is dus, waar ligt jouw vermoeden? Ik ben benieuwd naar jouw kijk op de situatie als je de bovenstaande punten meeneemt in je analyse.

We horen graag van je!
Vandaag in een privébericht te horen gekregen dat het toch opeens weer mijn telefoon is die kapot is en niet het netwerk van tmobile.....

Ben dus naar een andere telefoonwinkel geweest en heb daar verteld dat ik slecht internet heb bij 't mobile.
Verteld dat mijn telefoon goed werkt met 3 andere simkaarten waaronder een van tmobile zelf en dat mijn kaart kut werkt in mijn en 2 andere telefoons..

Conclusie is dus dat mijn telefoon GOED werkt, morgen ga ik naar een andere shop kijken of hun ook deze visie hebben..

Bij tmobile word het aanbod van geen abonnementskosten rekenen voor enkele maanden opeens ook niet meer genoemd dus ik blijf gewoon geld storten in de grootste bodemloze pot van Nederland..

Ze riepen hele dagen dat ze de grootste zijn, ik ben op zoek naar de beste..

Is er op dit forum iemand die mij kan helpen of bestaat het forum enkel uit tmobile medewerkers ????

Nog 1 1/2 jaar.....
Vandaag bericht gekregen dat er deze week werk van wordt gemaakt, ik hoop echt dat het nu eindelijk opgelost word.
In het prive bericht krijg ik geen foto's geplaatst dus hier ff de plaatjes van MIJN tmobile ter ondersteuning en bewijs dat ik niet krijg waar ik voor betaal..





Hierdoor heb ik dus eind van de maand zoveel GB over



en na 9 dagen nieuwe bundel staan de teller op



PFFFFFF hopeloos jammer....
Ik reageer hier maar weer, op het prive bericht wat ik 6 dagen geleden heb beantwoord krijg ik geen reactie dus probeer ik het hier maar weer.

Vandaag op mn werk WEER geen 4G maar gewoon een Etje en dus niets, zelfs een apje binnenhalen lukte niet, mplt's kijken ook niet dus de mensen die daar wat van mij willen weten hebben pech en ik dus ook, ik ben HELEMAAL klaar met Tmobile.

Het bewijs dat alles fake is blijkt uit dit forum, ik spui al weken mijn gal en word door jan en alleman te woord gestaan,ik krijg van alle kanten advies maar ik blijf negatief omdat ik gewoon geen KUT opschiet met alle raad en ik blijf mijn gal spuwen en het enigste wat ik heb bereikt is dat ik nu een "TOP POSTER" ben met een hartje er bij. oh oh wat lief maar dat is toch het bewijs dat je gewoon met een computer praat en niet met een mens, bij welk bedrijf krijg je een compliment als je hele dagen hun product afkraakt... ???? Bij Tmobile ...

Gegroet en alvast de beste verwensingen.....
Wampie,

Ik ben zeer lang een tevreden klant geweest van tmobile en dan heb je geen weet van hun systeem, werkwijze en het grotendeels zeer ongeïnteresseerd personeel in de shop.
Nu ik sinds mijn nieuwe contract enkel problemen heb en elke maand mijn geld weggooi in de tmobile pot kom ik er dus achter wat voor een waardeloos en ongeïnteresseerd zootje het is, luisteren, luisteren, knikken, beamen en hopen dat je oprot, dat was ook mijn eerste advies in de shop, stap lekker over naar de buurman, maar zoals ik dat van jou lees is zelfs oprotten moeilijk.

Ik wacht nog heel even af op wat komen gaat, misschien krik tele2 deze prut zooi wat op anders ga ik het hogerop zoeken wat ze mij flikken is niet nakomen van afspraken of diefstal andere woorden heb ik er niet voor.

Sterkte
Schandalig hoe T-mobile met gegevens omgaat. Twee maanden ben ik bezig met in de wacht staan en toen bleek dat T-mobile eenzijdig de aanvraag heeft stopgezet omdat mijn gegevens niet overeen kwamen met ..... mijn buurman! Uiteraard komt dat niet overeen! Ik ben niet de buurman. Maar om toch over te stappen moet ik het hele circus opnieuw gaan opstarten van T-mobile. Service ho. Terugbellen om duidelijkheid te geven aan afdelingen die alleen intern te benaderen zijn; gebeurt niet. Schande schande schande.
Issam,

Frustraties is zeer zacht uitgedrukt, zeker weten dat als ik nu de shop inloop en weer zo behandeld word als de voorgaande keren er bij mij meer uitkomt dan frustratie, jammer dat je ook daar niets mee opschiet bij Tmobile want ook daar hebben ze een protocol voor volg mij, Blijven lachen, gelijk geven eentje bij de voordeur en eentje bij de deur van het magazijn en GRRRR ik hou er al over op...

Ik ben er inmiddels zelf wel van overtuigd dat mijn telefoon normaal functioneert, ik heb er van ellende een KPN kaart bijgekocht en die zit dus in mijn vorige sony Z, deze combi werkt altijd en overal.
Deze KPN kaart ook in mijn nieuwe telefoon ( sony xzs) gehad en ook daar 2 dagen geen problemen mee gehad, ook top internet in België.
Mijn zoon heeft inmiddels een nieuwe telefoon met abonnement van Telfort (komt niet in de TMfamily dus) en ik heb 1 dag zijn telefoon (samsung S7) gebruikt en daar mijn Tmobile kaart in gedaan en dat was de halve dag DRAMA qua internet en mijn telefoon met de Telfort kaart deed het TOP... dus aan mn telefoon ligt het volgens mij niet.
Ook mn apn enkele keren verwisseld zonder resultaat, word weer veel mb's weggooien deze mnd.

Misschien dat de overname van Tele 2 iets veranderd aan het (voor mij) waardeloze Tmobile, ik wacht het iig af (nog 18 maanden).
Ik beantwoord je privebericht ook ff dat ik iig de vergoeding wil accepteren, kan ik daar mn KPN kaart van betalen..

Nog wat foto's als bewijs en wie weet komt er ooit een oplossing..

Marc
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Marc,

Ik begrijp heel goed dat dit voor frustraties zorgt. Om dit op te lossen zal er toch door één van de reparateurs in het reparatiecentrum naar je toestel gekeken moeten worden. Je had het eerder over een goed werkend toestel die je gebruikte voor deze Sony Xperia. Is het voor jou geen mogelijkheid om deze tijdelijk in gebruik te nemen terwijl je toestel opgestuurd wordt ter reparatie?

Ik stuur je een privébericht met meer informatie hierover!
Issam,

Ik vind het vreemd dat de technische tak van Tmobile die voor het eerst eindelijk eens ziet en toegeeft dat er momenten zijn dat ik helemaal niet met internet verbonden ben (MAAR WEL VOOR BETAAL)
Nu opeens aangeeft dat het netwerk gewoon stabiel is PFFFFFF dacht ff dat jullie toegaven dat ik al 5 maanden betaal voor iets wat ik NIET krijg.....

Na uitschakelen van mijn stamina heb ik nog steeds kut internet vandaar dat ik nu pas je bericht lees en beantwoord via de computer,op mijn werk was mijn telefoon weer een klokje/fototoestel van 650 euro.
Mn apn instelling gevonden en die veranderd.

Komen we dus op jou laatste optie en dat is opsturen voor reparatie, dat is dus waar alles om is begonnen in die klote shop hier in Vlissingen.
Ik had een goed toestel (4jaaroud) en super internet in NL en ik zit veel in Duitsland en België waar het ook super was (gekochte buitenlandbundel) mijn abonnement loopt af en ik neem weer 2 jaar Tmobile en ik betaal direct mijn nieuwe telefoon helemaal.

Ik ga binnen 3 weken klagen (eerder ging niet want ik was 2 wkn op vakantie) dat het een en al ellende is en dat word ook allemaal beaamd door de medewerker en die bied opsturen ter reparatie aan, dat ik 2 weken geen telefoon heb is "schouderophalend" mijn probleem
Dat ik nu 5 maanden later nog steeds zo ver ben en op hetzelfde punt ben uitgekomen beaamd bij mij dat Tmobile gewoon waardeloos is voor klanten met problemen, ik krijg vanaf het begin van mijn abonnement gelijk in mijn klachten maar geen hulp of een vervangend toestel.
En een nieuw duur apparaat ga ik niet laten repareren dat laat ik vervangen ik ken mijn rechten als koper inmiddels, altijd gehad enkel nog niet bij Tmobile.

Dat ik al 5 mnd betaal voor iets wat niet werkt is toch belachelijk, in de shop word je ongeholpen weggekeken, ik heb een telefoon van kpn er bij genomen om mijn mplts en ebay advertenties te kunnen volgen want van Tmobile kan ik niet op aan.

De instellingen van mijn telefoon zijn al meerdere keren door naar Redbull walmende medewerkers van de tmobile shop bekeken en goed bevonden, ook had ik zelf al gevonden dat resetten naar fabrieksinstellingen een oplossing kon bieden dus dat ook al gedaan, en dus waarschijnlijk ook zonder resultaat.

Ben dus benieuwd of er nog opties over zijn ,of dat het gewoon nog 19 x 16 euro overmaken is voor mij..
Ik heb bergen screenshots van een dode telefoon op 10tallen momenten en tijdstippen, en nu dus de bevestiging dat de technische dienst ziet dat ik gewoon niet met internet verbonden ben dus ik heb volgens mij genoeg om verder te gaan als het bij Tmobile niet lukt, en daar heeft het alle schijn van nu..

Net gekeken, nog 4200 mb van de 5000 over en nog 16 dgn te gaan, mijn mb's zijn net gymschoenen voor iemand in een rolstoel ,die slijten ook niet maar zijn net zo duur als andere schoenen..

Marc
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Marc,

Bedankt voor je bericht. Heb je na het uitschakelen van de stamina modus nog last gehad van wegvallend internet? Je gaf aan dat je met je vorige telefoon geen problemen ervoer en onze collega's van de technische afdeling geven aan dat het netwerk gewoon stabiel zou moeten zijn. We moeten dus in de instellingen van je toestel kijken naar een oplossing. Vinden we die niet, dan zal je toestel gerepareerd moeten worden. Maar daar zijn we nog niet, want voordat een toestel opgestuurd wordt adviseren we altijd om eerst de telefoon één keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Voor het instellen van je APN kan je de onderstaande instructies volgen:



Houd ons op de hoogte!
Issam,

Dat ik momenten heb dat ik niet verbonden ben klopt ja, het zijn trouwens geen momenten maar 10talle minuten tot uren dat m'n telefoon dood is, zeker over de grens is het weggegooid geld.

Mijn stamina gaat aan als de batterij onder de 15% komt, maar dat komt hij nooit want ik doe er haast niets mee, dus die gaat nooit aan, nu heb ik hem wel helemaal uitgezet.

Een viritual private network heb ik niet dus dat is het ook niet.

Hoe/waar vind ik welke apn ik heb...
Alles is in de shop ingesteld en al meerdere keren bekeken en hoed bevonden

Groeten Marc
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Marc,

Daar ben ik weer. Ik heb eindelijk een reactie gekregen van de technische dienst. Zij geven aan dat er momenten zijn waarop je helemaal niet verbonden bent met het internet. Dit is natuurlijk ook wat jij ervaart, maar dit is niet gebruikelijk. Wanneer je problemen ervaart met het netwerk dan zien we bij ons een daling in de stabiliteit/ sterkte van de verbinding tot je geen verbinding meer hebt. Onze collega's vermoeden daarom ook dat dit ontstaat door de 'Stamina' modus op je toestel. Zou je met behulp van de onderstaande instructies de Stamina modus willen uitschakelen?

Instellingen > Batterij > Stamina- modus

Heb je toevallig een VPN ingesteld op je toestel? Mocht dit het geval zijn, zou je deze dan willen uitschakelen en het opnieuw proberen?

Als laatst wil ik je vragen om te controleren welk APN je ingesteld hebt voor de toegang tot het internet. We hebben 2 APN's die werken op ons netwerk, namelijk; 'smartsites.t-mobile.nl' en 'internet'. Zou je deze allebei uit willen proberen?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Marc!
Leroy,

Qua speedtesten ben ik helemaal klaar, mezelf hoef ik niet te overtuigen en het tmobile personeel lacht het weg of raad het af om te doen.
4G heb ik zeker niet altijd, vaak een e of helemaal niets enkel een leeg 3hoekje, soms 4G met 1 minimaal balkje in het driehoekje, kut dus.

Ik heb soms dagen goed internet en dan weer dagen niets dus de keren dat ik kaarten uitwisselde ging het soms beter soms niet, moeilijk en te kort om te pijlen.

Het ik zeker niet op een specifieke plek, het is overal kut.
Maar vooral mijn vakantie, dagjes en weekendjes weg in België zijn verziekt doordat ik als enige van het gezin geen internet heb, sinds mijn nieuwe abonnement en telefoon is het gewoon een drama en wil ik enkel nog maar weg bij tmobile.

Wel vandaag een privébericht gehad met de mededeling dat ik een maand niet hoef te betalen, is een beetje zout in de wond strooien voor mij, ik betaal liever voor wat mij beloofd is. Ik gooi sinds m'n nieuwe abonnement 3 van de 5 gig weg omdat ik geen internet heb en alles thuis met de wifi moet doen zoals nu....

Maar ze gaan er weer mee aan de slag, volg maand weer eens vragen of ze al wat weten en dan ook weer een mnd dichter bij einde contract

Groeten Marc
Reputatie 5
Badge +17
Hallo,

Mijn oprechte excuses dat dit nog steeds niet is opgelost. Ik stuur je een privébericht met meer informatie!
Reputatie 3
Badge +13
Probeer eens via deze app Speedtesten uit te voeren.
Android
iOS
Met de T-Mobile speedtest app heb ik ook wel eens problemen. De speedtestjes van de Speedtest.net app komen na een kalendermaand op de dekkingskaart te staan. 😉

Ik heb je topic doorgelezen en je zegt dus dat je wel 4G bereik hebt, maar dat er bijna geen data doorkomt ondanks dat je nog MB's overhebt. Dat is wel vreemd en vervelend voor je. Je hebt aangegeven dat je wel eens een KPN of Vodafone simkaart in je telefoon hebt gehad. Wat gebeurt er als je dit omwisselt en dus jouw T-Mobile simkaart in een andere telefoon doet? Krijg je dan wel een betere verbinding?

Op welke locaties speelt het? Want zoals het lijkt, is het niet op een specifieke plek.

Je kunt hier op het forum afbeeldingen invoegen. Als je linksonder in het veld waar je typt, klikt, dan kun je afbeeldingen invoegen. :)

Groetjes,
Leroy
Tis weer 17 dagen verder en zoals het bijTmobile standaard is blijft het STIL als er iets OPGELOST moet worden.

Ik heb af en toe goed internet maar gisteravond weer HEEL DE AVOND, geen INTERNET en dat echt als enige in een volle kantine.. wel een berg screenshots van een DODE telefoon.
Geef maar eens een nr of email adres waar ik deze naar toe kan sturen, dan geloven jullie mij misschien.

Ik denk dat ik m'n telefoon aan een baksteen tape en terug de shop in gooi, wedden dat ze mij dan wel kunnen vinden den..

Prutsprovider is het
Ben ZEEEER benieuwd...
Vandaag op mijn werk 6 x met tussenpozen van een uurtje geprobeerd en 5 x GEEN NETWERK BESCHIKBAAR.
Dus thuis met de wifi m'n post en jou reactie gelezen...
Reputatie 5
Badge +17
Hallo,

Sorry voor mijn late reactie. We hebben niet stil gezeten in de tussentijd. Onze collega's die hierover gaan hebben jouw case op dit moment nog in behandeling! Als ik meer informatie heb deel ik het gelijk met je!
Issam

Ik ga er van uit dat er geen antwoorden te vinden zijn, je hebt m'n gegevens al14 dagen geleden doorgezet naar de juiste afdeling , net als in de tmobile shop word je schaapachtig aangekeken maar informatie of oplossingen hebben ze niet bij tmobile.

Vanmorgen thuis al niets en op m'n werk langzaam internet, nog 3850 mb over van de 5gig die ik koop.

Ga nog maar eens naar de shop als ik een x rustig ben, nu breek ik de boel af als ik ga ben ik bang.

Reageer