Klacht over klantenservice

  • 18 oktober 2017
  • 59 reacties
  • 2397 Bekeken

Het is blijkbaar op geen enkele wijze mogelijk om telefonisch een klacht over de klantenservice zelf te bespreken. Ik ben op een onbeschofte wijze afgekapt, mocht geen zin afmaken en het contact werd verbroken met de melding: ik ga nu het contact verbreken. Ook was er geen kennis van zaken, want na 3 minuten praten kwam ze er ineens achter dat ik toch gelijk had. Uiteindelijk heb ik nog niet het antwoord gehad op mijn vraag.

Jammer. Ik zal zodra mijn abonnement opzegbaar is afscheid nemen van T-mobile na al die jaren. Het zal ze niets uitmaken vrees ik. Mij ook niet, maar ik vind het treurig voor het bedrijf dat dit soort lui het voor je kunnen verpesten.

59 reacties

Vandaag bericht gekregen dat er deze week werk van wordt gemaakt, ik hoop echt dat het nu eindelijk opgelost word.
In het prive bericht krijg ik geen foto's geplaatst dus hier ff de plaatjes van MIJN tmobile ter ondersteuning en bewijs dat ik niet krijg waar ik voor betaal..





Hierdoor heb ik dus eind van de maand zoveel GB over



en na 9 dagen nieuwe bundel staan de teller op



PFFFFFF hopeloos jammer....
Vandaag in een privébericht te horen gekregen dat het toch opeens weer mijn telefoon is die kapot is en niet het netwerk van tmobile.....

Ben dus naar een andere telefoonwinkel geweest en heb daar verteld dat ik slecht internet heb bij 't mobile.
Verteld dat mijn telefoon goed werkt met 3 andere simkaarten waaronder een van tmobile zelf en dat mijn kaart kut werkt in mijn en 2 andere telefoons..

Conclusie is dus dat mijn telefoon GOED werkt, morgen ga ik naar een andere shop kijken of hun ook deze visie hebben..

Bij tmobile word het aanbod van geen abonnementskosten rekenen voor enkele maanden opeens ook niet meer genoemd dus ik blijf gewoon geld storten in de grootste bodemloze pot van Nederland..

Ze riepen hele dagen dat ze de grootste zijn, ik ben op zoek naar de beste..

Is er op dit forum iemand die mij kan helpen of bestaat het forum enkel uit tmobile medewerkers ????

Nog 1 1/2 jaar.....
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Marc,

Ik heb de case nogmaals neergelegd bij onze collega's na jouw reactie gisteren via een privébericht.

Er zijn een aantal zaken die je benoemt waardoor we niet tot een conclusie of oplossing kunnen komen.

- Je hebt verschillende simkaarten uitgeprobeerd, ook van T-Mobile. Hierdoor kan het probleem dus niet in je telefoon liggen.
- Het probleem doet zich niet voor op 1 specifieke locatie, dus is het geen netwerk/ dekking gerelateerd probleem.
- Je hebt in juli vorig jaar nog een nieuwe simkaart ontvangen, dus aan ouderdom of beschadiging van je simkaart kan het ook niet liggen. (Er van uitgaand dat je de simkaart voorzichtig hebt gebruikt)
- De momenten die je ons als voorbeeld stuurt waarop je geen netwerkverbinding hebt zien wij in het systeem als; geen contact met netwerk. Mochten er problemen zijn geweest met het netwerk en de dekking daarvan, dan zou dat op een andere manier worden weergegeven bij ons. Hierdoor vermoedde onze collega's dat dit probleem bij je toestel lag, aangezien deze waarschijnlijk plotseling de verbinding verbreekt.

Mocht één of meerdere punten niet correct of volledig zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!

Door de bovenstaande punten komen we niet verder. De conclusies/ constateringen spreken elkaar tegen als we ze zo onder elkaar zetten. Mijn vraag aan jou is dus, waar ligt jouw vermoeden? Ik ben benieuwd naar jouw kijk op de situatie als je de bovenstaande punten meeneemt in je analyse.

We horen graag van je!
Issam,

Blij te horen dat jullie nu ook zien dat het niet mijn telefoon is, ik ben vandaag bij een 2e concurrent geweest met de klacht over jullie dekking en jullie constatering. maar ook hun sluiten uit dat het probleem in mijn toestel zit, dan zijn het dus 2 "experts"en ikzelf het eens dat het niet mijn toestel is, jullie nu ook dus dat maakt 4..

Ik sloot mijn abonnement af toen net de roaming buiteland vrij werd en ik stak het er op dat ik door de nieuwe drukte van gratis internet in het buitenland opeens HEEL slecht internet had in het buitenland, mijn vrouw kocht een buitenland bundel van tmobile en had echt overal dekking en ik echt enkel in de stad en dat structureel de hele vakantie.

Gelijk na mijn vakantie terug en gelijk een nieuwe simkaart gekregen onder het mom van "die zal wel stuk zijn" maar geen verbetering,de simkaart inmiddels meerdere keren gewisseld maar steeds voorzichtig dus stuk lijkt hij mij niet, of hij is altijd al stuk geweest? speedtest waren waardeloos maar werden ook afgeraden en na 3 x belachelijk behandeld te zijn in de shop hier op het forum hulp gezocht dus alles valt terug te lezen.

Ik HAD top dekking ontvangst van tmobile maar sinds m'n nieuwe contract duurt alles lang, laad niet, komt helemaal niet en soms is het normaal, laatst in België was het wonderbaarlijk een x goed en had ik ook eens een x iets aan mijn navigatie want m'n tomtom zegt ook steeds "verbinding telefoon verbroken"
En dan sta je weer in een file ipv een alternatieve route door te krijgen..

Het probleem kan dus overal en altijd zijn ik heb geen vast iets van daar gaat het fout, het is overal al eens fout gegaan.

Meer weet ik niet te vertellen, de concurrent zegt natuurlijk dat het aan jullie ligt en op zich hebben die gelijk want hun kaart doet het wel goed en die van mijn zoon ook maar ik was ooit ook tevreden over jullie dus het kan wel.

Als jullie het ook niet weten is het voor mij wachten tot het einde denk ik..

Marc
Trouwens nu thuis heb ik H+ ipv 4g
Krijg jou bericht met moeite binnen dus op de wifi jou beantwoord, binnenshuis is mijn tmobile dood, dat was het eerst niet maar sinds ik van apn wissel is het binnen niets meer volg mij..
T-Mobile is ernstig slecht in het terugbetalen van Klanten.

18 nov 2018 heb ik een order van €1100, 24 geannuleerd, helaas door vele mooie beloftes nog niet retour ontvangen.

Klantenservice is inmiddels K*T te noemen
Hallo Noud,

Ik heb het andere post gelezen en zie dat je idd al een poosje bezig bent ook.

Dat de klantenservice kut is durf ik gerust te beamen, en in combinatie met de medewerkers van de shop in Vlissingen en Middelburg is het enkel janken.

Nogmaals ik was altijd een zeer tevreden klant maar dat is door mijn probleem, winkelmedewerkers en de klantenservice helemaal tot nul gebracht.
Ik hoop dat Issam mij verder kan helpen.

Ik hou nog ff hoop maar ivm evt terugbetaling zal ik er alleen niet uitkomen denk ik.

Groeten Marc
Reputatie 1
heb je de simkaart al in een andere telefoon gedaan kijken hoe het dan gaat. dan kun je uitsluiten of de telefoon is of de simkaart als die alle2 goed doen dan ligt het zeker tm
kunnen je gegevens van tm over je netwerk wel goed zijn geinstalleerd in je foon omdat je aangaf dat je van abbo bent veranderd
1 foon goed
2 simkaart ?
3 tm gegevens goed geinstalleerd ?
4 probleem tm ?
Hallo,

Als u even mijn reacties van de afgelopen maanden leest ziet u dat ik ALLES al geprobeerd heb dus kom aub niet ff kort door de bocht met een 4 stappen plan..
Als het zo simpel was had ik maanden geleden al een oplossing gehad..
Badge +13
Beste Pruritus dat klinkt heel onbevredigend en zeker niet netjes.
Het enige wat mij wat twijfelachtig maakt is dat ze aangeven de verbinding te verbreken.
Als ik zelf op zo n punt kom dat ik de verbinding wil verbreken dan is er al een hoop aan vooraf gegaan.
Is het gesprek wel normaal verlopen of zijn de gemoederen hoog opgelopen?
Want dan kan ik ergens wel begrijpen dat de klanten service denkt zo komen we niet verder het is nu slimmer om de verbinding te verbreken dan blijven dralen in een crikel.

Verder zal een moderator met 24/48 uur dit topic lezen/oppakken en meekijken.
Ze viel me continu in de rede wanneer ik probeerde mijn probleem uiteen te zetten. Dat gaat wel irriteren als je het idee hebt niet gehoord te worden als klant. Ik had eigenlijk vanaf het begin van het gesprek niet het idee dat ik als klant gezien werd, maar eerder als weer zo'n zeikerd. Ook nog een heel verhaal dat wat er in de winkels afgesproken (waar ik eerder wel goed geholpen werd) wordt niet altijd overkomt bij het hoofdkantoor (?), dus dat ik daar niet op kon varen.Ik moest het doen met de gegevens die zij had.
Ze verbrak de verbinding toen ik uiteen aan het zetten was dat ik dit geen goede gang van zaken vond. Met andere woorden, als je een klacht hebt kan je in ieder geval niet bij de klantenservice terecht want die zijn daar niet voor.

Overigens zijn de gemoederen in mijn ogen niet hoog opgelopen, irritatie zal zeker hoorbaar zijn geweest gezien bovenstaande. Gelukkig worden de gesprekken opgenomen voor verbeteringsdoeleinden...

Kous is voor mij af.
Ik ben vandaag ook waardeloos te woord gestaan door de klantenservice, daarvoor in de winkel begin aardig spijt te krijgen van mijn recente verlenging van 2 jaar.

Ik ging weer klagen over m'n slechte ontvangst met als bewijs de zeer slechte speedtest resultaten op de tmobile app.
Zo slecht dat de speedtest mislukt door te laag 2G internet terwijl er 4G bovenin beeld staat.
Antwoord tmobile shop, die app is waardeloos beter verwijderen want die vreet enkel mbs....???
Verder geklaagd dat ik niets met m'n telefoon kan zoals bv koppelen aan de tomtom gaat niet omdat ik steeds zonder internet zit zeker in het buitenland, over de grens is mijn internet dood.
Ik kreeg enkel begrip en een telefoonnr om te bellen in de Vlissingse tmobile shop.
Toen ik kwaad werd belde ze zelf de klantenservice, deze zei op den duur HAD U MAAR EEN TOESTELVERZEKERING MIETEN NEMEN.....
Heb ik zei ik, zegt hij WAAROM VALT U MIJ DAN LASTIG BEL HUN..
Sorry maar hij is toch niet stuk? Het meisje van de shop zegt dat ik niet de verzekering moet bellen want die sturen mij OOK van kastje naar de muur...... En adviseerde een andere provider??
Wat een service, gewoon de overbuurman adviseren ipv een klant van vele jaren te helpen.

Weet iemand waar ik kan klagen en ook hulp krijg ??
M'n contract loopt nog met dan 1 1/2 jaar
Knap dat jullie erdoor kwamen...

Ik heb volgehouden, 48min.... maar was er ook door:)
Komt misschien dat er gebeld is met de tmobile telefoon, ik werd met mijn telefoon ook in de wacht gezet, er waren nog meerdere klagers voor mij.

Hun telefoon en hun kassa werkt prima beaamde ze zelf verder konden ze niets voor me doen.

Betaal je cash een dure telefoon en de enige optie is opsturen om te laten repareren te bizar voor woorden en de klantenservice blaft je af dat ik een verzekering moet bellen ipv hem.

Heb hem gevraagd of hij wel werkend internet op zijn telefoon had, zo ja moest hij het woord service eens googlen
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Pruritus,

Wat ontzettend jammer om te lezen dat je het gevoel hebt onbeschoft behandeld te zijn en dat je geen antwoord op je vraag hebt gekregen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je niet geholpen wordt. Kun je vertellen wat precies het probleem is? Wij zouden graag met je mee willen denken en je hopelijk een meer tevreden gevoel geven. We zien jouw reactie tegemoet!

Hoi Waardeloos,

Dat is natuurlijk niet de normale gang van zaken. Ik vind het jammer om te lezen wat er allemaal is gebeurd. Wij denken graag verder met je mee om te kijken of we het probleem wèl kunnen oplossen! Begrijp ik goed dat je dit netwerkprobleem op meerdere locaties ervaart? Kun je jouw simkaart eens in een ander toestel stoppen en kijken of je dan nog steeds problemen ervaart? En hoe gaat het als je een ándere simkaart in jouw huidige toestel stopt? Door dit te kruistesten, kunnen we achterhalen waar het probleem precies in zit.

Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn, zodat we verder met je mee kunnen denken!
Hoi Jaimy

Ik heb de telefoon net voor de zomervakantie icm een verlenging van mijn abonnement verkregen, telefoon >600 cash betaald tmobile familie korting en datavrij de EU in, klinkt top maar pakte anders uit.
Na 2 weken Duitsland terug naar de shop met de mededeling dat ik geen internet had behalve in de grote stad, zodra ik een park in liep was het o2 met 0,0 service.
Wel overal wifi ontvangst als dat er was zoals bv in de bungalow.
Mijn vriendin loopt naast mij met een gekochte buitelandbundel van Tmobile en heeft overal internet en mijn zijn met een prepay van een andere provider heeft ook overal internet.
Alle instellingen gecontroleerd en ok bevonden, de vraag waarom ik altijd naar o2 werd gezet konden ze niet beantwoorden omdat ze geen idee hadden welke er nog meer waren in Duitsland???
Dan zal de simkaart kapot zijn zeiden ze toen dus die is vervangen want aan de telefoon ligt het niet als je wel wifi ontvangt en in bv een grote stad ook goed ontvangst hebt..
Daarna nog een x terug en kwaad en niet geholpen weer de shop uit gelopen.
De afgelopen tijd volop de netwerk app van tmobile gebruikt waar dus bizar slechte service uit kwam en dat mee naar de shop geweest maar afgeblaft ipv geholpen.

Willen wel m'n telefoon opsturen ter reparatie maar de 2 weken dat ik zonder zit is mijn probleem zeggen ze simpelweg, ben ik het dus niet mee eens want ik geef een flink bedrag uit en verwacht daar iets voor terug maar krijg Niets.

Ik heb op heel veel locaties speedtests gedaan en er zijn er nog veel meer op de achtergrond uitgevoerd deze mnd 1.5 gig in de netwerkapp gestoken met als enigste resultaat een bericht dat dat nutteloos is en ik dat beter niet had kunnen doen.

Kruistesten kan ik niet omdat de simkaart van mij niet in de andere telefoons van ons past.

Valt mij enorm tegen dat er gewoon helemaal niemand in een tmobile shop staat die je kan/mag helpen en je zelfs letterlijk uitlegt dat je van kastje naar de muur gestuurd word.

Ben benieuwd of jullie denkwerk wat voor mij oplevert.

Groeten Marc
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Marc,

Ik snap dat dit een heel frustrerende situatie is!

Kruistesten is wel dè manier om te achterhalen waar het probleem zit. Het is lastig om nu te bepalen wat dit precies veroorzaakt als ik niet een volledige troubleshoot met je kan doorlopen.

Welk toestel heb je precies? Heb je in het buitenland ook verschillende netwerkproviders geprobeerd?
Jaimy,

Ik heb een Sony Xperia xzs, de geknipte kaart die daar in zit past niet in de Samsung s5 van m'n zoon en vrouw dus kruistesten met hun gaat niet en met hun zit ik dus veel op de weg en in het buitenland waar ik dus geen of zeer slecht internet heb.
Als je dit in de shop als antwoord geeft houd de optie kruistesten dus direct op, schijnbaar moet je meerdere telefoons kopen om zo nodig te kunnen testen, afgelopen weet is de optie kruistesten niet eens aan bod gekomen enkel de optie opsturen ter reparatie.

In Duitsland op vakantie heb ik 2 weken lang naar netwerken gezocht en voorkeurs netwerken ingesteld maar zoals ik al zei ging ik steeds automatisch naar o2 met 0,0 service.

Ik kom veel in België maar daar gebruik ik tegenwoordig m'n xzs als horloge en fototoestel want verder kan ik er weinig mee, een fotootje versturen of ontvangen lukt thuis pas weer.

Benieuwd of je met deze info iets kan.

Groeten Marc
Badge +13
Dus je heb zelf jouw simkaart geknipt???
Dat kan heeeel goed de problemen verklaren....
https://liveforward.t-mobile.nl/simkaart-knippen/

Had je bij je nieuwe toestel geen nieuwe simkaart gekregen?
Nee ik heb hem niet zelf geknipt.!!!
Ik bedoel dat het formaat wat er nu in zit de kleinste is en niet past in de andere toestellen bij ons in huis.

Ik heb helaas een nieuwe simkaart gekregen bij mijn nieuwe toestel ja, en die is om alle problemen op te lossen ook al kosteloos (en nutteloos) weer vervangen.

Ik had beter mijn contract door laten lopen en m'n inmiddels 4 jaar oude XperiaZ gehouden die deed het overal top.

Marc
Badge +13
Dan bedoel je dus een uitgedrukt sim kaartje en niet geknipt sim kaartje dat is een groot verschil.
Het enige als je geen kruistest kan doen is het toestel aanbieden ter reparatie aangezien je dus al twee simkaarten heb uitgeprobeerd in het toestel.
Dat bedoel ik dus ja, sorry voor de onwetendheid of evt verspreking.

U heeft dus dezelfde attitude als een winkelmedewerker, u kunt geen kruistest doen dus U heeft een probleem !!
NOGMAALS, moet ik 2 telefoons aanschaffen om het probleem wat Ik NOOIT had aan te tonen ???

2e optie is aanbieden voor reparatie, m'n klacht was zeer direct na aankoop dus ik zou ook een kapotte telefoon gekocht kunnen hebben, maar daar is mij toen verzekerd dat de telefoon goed is en de fout in de simkaart zat.

En dan komt ook weer mijn vraag waar ik dan 2 weken mee moet bellen op mijn werk, ik gebruik mijn telefoon vaak voor zeer korte gesprek op mijn werk en kan dus niet zonder Tmobile bied ook dar geen oplossing voor, ga echt denken dat een 2e toestel een pre is bij jullie.

Nogmaals ik ben al meer dan 10 jaar tevreden klant geweest maar door de behandeling van nu is dat helemaal weg


Marc
Badge +13
Feitelijk heb je al een kruistest gedaan want een tweede nieuwe sim kaart van T Mobile geeft hetzelfde resultaat toch?
Mocht er in jouw omgeving iemand zijn met een Iphone die je kent en die bv KPN of een andere provider heeft zou je kunnen vragen of je van die de simkaart zou mogen proberen?
Maar als je dus al 2 simkaarten in jouw toestel heb gehad waarbij je hetzelfde ervaart lijkt het erop dat het aan het toestel ligt.

Misschien handig om te zeggen ik ben een mede klant en reageer net wat sneller dan een medewerker en probeer enkel mee te denken.
Ik google op je toestel en op jouw problemen en probeer en zo achter te komen of het meer voorkomt en of er ook andere zijn bijvoorbeeld.
Bedankt voor het meedenken als mede klant dan.
Ik denk dat ik alle antwoorden al wel heb gehad inmiddels elke x als ik in de tmobile shop ben staan er 2 andere mensen dus nooit een vervolg op je verhaal maar altijd hetzelfde begin "staan uw instellingen wel goed????"
Ja die zijn al 3 x bekeken, mag ik ook ff en dan terug krijgen met het antwoord dat alles klopt.
Pffff dan komen dezelfde vragen maar nooit oplossingen, denk dat ik het laatste meisje haar advies maar volg en mijn contract laat ontbinden en aan de overkant een ander abonnement neem, maar zoals ik inmiddels ervaar zal ook die oplossing geen mogelijkheid zijn voor mij, wel schrijnend dat ze hangend op de toonbank alle begrip tonen en je naar de concurrentie verwijzen.
Volgens mij betaal ik als klant ook mee aan hun salaris..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marc,

Ik weet niet wat er precies is besproken met mijn collega's in de T-shop, maar ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goedwerkend toestel en een stabiele dekking. Je geeft aan dat je vooral in het buitenland problemen ervaarde, ervaar je in Nederland hetzelfde probleem? Zo ja, op welke locaties? Ik begrijp ook dat je graag gelijk actie wilt zien, maar om de oorzaak van het probleem te achterhalen moeten we wel vragen stellen en troubleshoots doorlopen. Als het probleem aan het toestel ligt dan stellen wij inderdaad een reparatie voor, omdat onze toestelexperts het probleem moeten onderzoeken. Wij kunnen niet van een afstand achterhalen wat er precies mis is met het toestel. Als onze experts het probleem kunnen oplossen dan kun je weer zorgeloos gebruik maken van je toestel.

Mocht je een reparatie toch overwegen dan kun je hem op deze pagina ter reparatie aanbieden. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten.

Reageer