Beantwoord

Klacht over T-Mobile Shop

• 24 augustus 2018
  • 13 reacties
  • 2654 Bekeken

Op 10 augustus plaats ik in de T-Mobile Shop Lijnbaan Rotterdam een pre-order voor de Galaxy Note 9 (zwart, 512 GB) in combinatie met een verlenging van mijn abonnement. Ik deed dat in een shop omdat ik dan ook gelijk mee kon doen met de Samsung (inruil)actie voor pre-orders en ik alles in één keer in shop dit kon regelen, namelijk inname oude toestel en verrekening van de actie. Mij wordt verteld dat alles is goedgegaan en ik krijg een bevestiging van mijn verlenging van abonnement. Op 24 augustus komt toestel uit (vandaag) en ik heb nog steeds geen bericht gehad om het toestel te komen ophalen. Dus ik bellen met klantenservice en wat blijkt? De pre-order is helemaal niet goed gegaan en mij wordt doodleuk gevraagd naar een bevestiging. Ik heb meerdere malen in shop de verkoper verteld dat het belangrijk was voor mij dat ik mee kan doen met de pre-order actie en dit is mij meerdere malen mondeling bevestigd. Dus ik kan niet meer vertrouwen op een mondelinge toezegging?

Nu zit ik dus zonder toestel - was van plan daarmee te spelen in komende weekend en voor toestel al aardig wat accessoires heb gekocht.

Ik hoop dat dit nog snel kan worden opgelost.
icon

Beste antwoord door David 27 augustus 2018, 11:27

Hoi Confucius,

Een verwarrend verhaal en ik snap ook dat het dan erg frustrerend is als je in zo'n welles-nietes-verhaal komt. Ik zie gelukkig dat het gisteren alsnog gelukt is met de bestelling. Je bent vlak na jouw bericht in de winkel in Den Haag geweest en daar is de order verwerkt. Je hebt hier gistermiddag ook nog een e-mail van ontvangen, als het goed is. Hopelijk heb je jouw nieuwe Note nu alsnog snel in handen en kun je lekker aan de slag! 🙂

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, lat het dan weten!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi conficus,

Ik vind het echt jammer om te horen dat je bestelling niet goed is gegaan. Ben je al teruggeweest naar de shop? Je bestelling is daar gedaan dus zij kunnen je het beste verder helpen. Ik hoop ook dat het snel in orde wordt gemaakt zodat je kan genieten van je nieuwe toestel!

Ik zal in ieder geval de feedback doorzetten. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Ik ben inderdaad al terug geweest naar de shop, maar de desbetreffende medewerker waar ik de bestelling mee heb gedaan was er niet. En dus werd het al gauw een "mijn woord, jouw woord"-discussie. Verder kon de medewerker in de shop blijkbaar (in het systeem) niet zoveel zien als de medewerker van de (telefonische) klantenservice, die dus wel de geketste pre-order kon zien. Dus werd er maar weer gehamerd op dat ik geen bewijs had, dus konden ze niets voor mij doen - is een goede escape voor de verkoper om van de klant "af te komen". Ondertussen bedacht ik mij, ik koop gewoon het toestel en dan zie ik wel hoe dit misschien ooit nog kan worden verrekenend - dan is het antwoord: "het 512GB toestel hebben we niet, dan had u moeten pre-orderen". Men is dus ook niet echt tactisch met woorden, want ik had een pre-order geplaatst, maar ze hebben mij niet op de hoogte gebracht dat het fout is gegaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Confucius,

Een verwarrend verhaal en ik snap ook dat het dan erg frustrerend is als je in zo'n welles-nietes-verhaal komt. Ik zie gelukkig dat het gisteren alsnog gelukt is met de bestelling. Je bent vlak na jouw bericht in de winkel in Den Haag geweest en daar is de order verwerkt. Je hebt hier gistermiddag ook nog een e-mail van ontvangen, als het goed is. Hopelijk heb je jouw nieuwe Note nu alsnog snel in handen en kun je lekker aan de slag! 🙂

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, lat het dan weten!
Beste allen,

Ik wil als laatste melden dat alles uiteindelijk toch goed is gekomen - "slechts" met 2 weken vertraging.

In het kort (hopelijk zonder verwarring, aangezien sommigen het niet begrepen):
  1. Ik pre-order op 10 augustus in T-Mobile Shop Rotterdam Lijnbaan - pre-order was nodig voor de pre-order actie van Samsung voor een extra 200 Euro korting op telefoon
  2. Bestelling blijkt (afteraf) niet goed zijn gegaan (gehoord via telefonische klantenservice die ik zelf heb gebeld op 24 augustus)
  3. Op 24 augustus dus geen telefoon en niemand in T-Mobile Shop Rotterdam Lijnbaan die zich daar wat van aantrekt of uberhaupt probeert een oplossing te vinden
  4. Klantenservice zou deze "klacht" in behandeling nemen en daar ook nooit meer wat van teruggehoord
  5. Op zondag 26 augustus toch maar een bestelling geplaatst in T-Mobile Shop Den Haag Grote Marktstraat (geholpen door Shefraan, die zeer behulpzaam was en probeerde toch nog een oplossing te vinden voor mijn situatie), want wilde toch graag de telefoon hebben
  6. Met wat vertraging (daar kan T-Mobile dit keer niets aan doen, gezien Samsung niet kan leveren) heb ik nu wel mijn telefoon.
Dus, eindelijk wel de telefoon gekregen met hulp van een zeer oplossingsgerichte medewerker van T-Mobile Shop Den Haag Grote Marktstraat en daarmee ook weer vertrouwen in T-Mobile hersteld. Wel jammer dat niet alle medewerkers meedenken met de klant en alleen de dagelijkse quota's willen halen.

Dit is mijn laatste post hierover. Dank aan iedereen die dit hebben gelezen en hebben meegedacht.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Confucius,

Heel fijn om te horen dat mijn collega in de shop jou goed heeft geholpen! Ben ook blij dat je weer goed vertrouwen hebt in ons. Op onze community kun je ook altijd terecht met al je vragen. We doen allemaal ons best om je zo goed mogelijk te helpen!
Goededag ik wou graag een klacht indienen over T-mobile shop Buikslotermeerplein 292 1025 GB in Amsterdam,

Mijn moeder die 67 is en al jaren een prepaid kaart heeft had van mij een nieuwe telefoon gehad (iphone 7) omdat haar oude (iphone 4s) aan vervanging toe was

Ze ging naar de winkel en de medewerker vertelde haar dat hij haar prepaid sim kaart niet kon omzetten en dat ze dus maar een abonnement moest afsluiten
Mij moeder wou dit niet aangezien ze amper belt, alleen naar mijn nummer en dat kan gratis omdat we een bundel hebben

De medewerker weigerde haar hierna te helpen en liep weg van haar er waren geen andere klanten in de winkel op dat moment

Mijn moeder besloot hierop mij te bellen en ik vroeg of ik de medewerker via haar telefoon kon spreken
Dit weigerde de medewerker en liep herhaaldelijk weg van haar, me moeder loopt overigens met 2 krukken

Vervolgens besloot ik maar er zelf heen te rijden met de auto en belde terwijl ik ernaar toe reed met de t-mobile klanten service

De klantenservice vertelde mij dat het wel een raar verhaal was
Ik was bij de winkel aangekomen en had nog de klantenservice aan de lijn dus ik vroeg of de medewerker van de winkel even met de klantenservice kon praten

Dit weigerde de medewerker hij gaf aan dat hij alleen maar met klanten praat en niet de t-mobile klantenservice

Vervolgens zag ik dat de teamleider er ook bij stond en ik hoopte dat hij mijn zou helpen maar het tegenovergestelde gebeurde hij nam het op voor de medewerker en vroeg of ik en me moeder naar buiten wouden

Dit hadden wij gedaan en in de regen verder gesproken met de klantenservice
Die mij dus binnen 3 dagen een prepaid sim kaart op zouden sturen en dan kon ze haar nummer gewoon behouden probleem opgelost!

Ik ben werkelijk niet te spreken over hoe deze 2 medewerkers mijn 67 jarige gehandicapte moeder hebben behandeld en wat dat betreft mijzelf ook, ze bleven maar vol houden dat het niet kon en toonde geen interesse in ons terwijl de winkel leeg was

mijn moeder was voor mijn aankomst ook bijna in tranen uitgebarste ik ben al langer dan 15 jaar klant bij t-mobile en heb dit nog nooit meegemaakt, walgelijk

Ik hoop dat hier echt iets mee gedaan wordt want zo behoudt je totaal geen klanten
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Fumasu,

Wat een heftig verhaal en ik snap volledig dat je hier graag wat mee gedaan wilt hebben. Zeker als het om je moeder (of een andere naaste) gaat, dan snap ik dat het helemaal hoog zit!

Allereerst wil ik in ieder geval namens T-Mobile jouw moeder en jou excuses aanbieden voor de gang van zaken. Iedere klant behoort topservice te krijgen en op elke manier een goede ervaring met T-Mobile te hebben. Of dat nou online, telefonisch of in de winkel is, dat zou geen fluit uit moeten maken. Een ervaring zoals jouw moeder (en daarna ook jij) in de winkel hebben gehad hoort absoluut niet in het plaatje hoe wij klanten willen en behoren te helpen.

Ik wil dit in ieder geval intern oppakken en doorzetten, zodat dit verder afgehandeld kan worden met de desbetreffende winkel en medewerker(s). Zou je aan kunnen geven op welke datum en rond welk tijdstip dit hele voorval heeft plaatsgevonden? Mocht je bij naam weten wie je in de winkel hebt gesproken, dan verneem ik dit ook nog graag. Als je dit liever via een privébericht door wilt geven, dan mag dat natuurlijk ook!

Is er op dit moment al iets waar ik jou of jouw moeder nog bij kan helpen voor wat betreft het abonnement, de simkaart of telefoon? Dan sta ik daar op onze Community natuurlijk 100% voor klaar, dus laat het dan zeker weten. Ik zie jouw bericht in ieder geval graag spoedig tegemoet!
Ik geef liever de namen door in een prive bericht
Reputatie 5
Badge +10
Is het verzenden van een prive bericht gelukt Fumasu?
Nee ik zie niet hoe?
Reputatie 3
Badge +4
@Fumasu klikken op het plaatje van David en dan in zijn profiel op stuur bericht.
Ik heb Centaur een privé bericht gestuurd
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je prive bericht Farmasu.
Denk dat je het beter even naar David kan sturen.
Klik bij het bericht van David op ZIJN naam.

Reageer