Beantwoord

Klacht verouderd abonnement

• 17 januari 2020
  • 13 reacties
  • 721 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik ben al jaren klant bij T-Mobile en nu blijkt dat ik al jaren veel te veel betaal voor mijn oude overgenomen abonnement. Het begon allemaal op 25 mei 2011, toentertijd was het waarschijnlijk een prima abonnement dus daar kan ik nu niets meer over zeggen.

Op 22 september 2018 heb ik een nieuwe telefoon gekocht (bij T-Mobile) en ben ik naar de dichtstbijzijnde T-Mobile winkel gegaan om mijn abonnement te verlengen, ervan uitgaande dat het goedkoper is om bij dezelfde provider te blijven. Mijn oude abonnement werd daar klakkeloos overgezet, en er werd mij niets anders aangeboden, waardoor ik erop vertrouwde dat dit voor mij de beste optie was.

Dat was dus absoluut niet het geval. Inmiddels betaal ik elke maand € 18,32 voor maar 1 GB (wel onbeperkt, maar heel langzaam als het op is) en onbeperkt bellen, wat ik amper doe.
Nu kom ik er ook nog eens achter dat ik mijn abonnement niet kan opzeggen voor 21 september 2020! Terwijl ik bij andere providers de helft zou betalen voor drie keer zoveel MB’s en meer dan genoeg belminuten.

Ik hoop dat u mij een passende oplossing kunt bieden.

icon

Beste antwoord door Folkert 18 januari 2020, 17:15

Beste @BB63 

Ik ben even in de tarieven lijst gedoken en heb gezien dat er in september 2018 enkel Go abonnementen met unlimited bellen werden aangeboden i.c.m. met een toestel. De winkel heeft je dus het voordeligste Go abonnement verkocht. Er was destijds ook een Basis abonnement maar dat werd enkel als Sim Only verkocht.

Je hebt in september 2018 voor 2 jaar getekend als het abonnement in september 2020 verloopt. Het is onmogelijk dat jou een contract verkocht is zonder dat je daar voor getekend hebt, dat kun je toch zelf ook wel begrijpen.

Dat er nu voordeligere abonnementen zijn is het risico dat je neemt als je voor 2 jaar tekent, dat geldt voor elke overeenkomst, ook bij bijvoorbeeld vaste energie tarieven die je soms voor drie jaar vast zet en achteraf blijkt dat dit niet zo verstandig was.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @BB63 

Als het goed is heb je nu een Go abonnement en hiermee kun je maandelijks je bel en/of data bundel naar boven of naar beneden bijstellen. Wijzigingen gaan per direct in dus je kunt meteen omschakelen naar 120 minuten per maand. Dat kan via Mijn T-Mobile maar ook via de T-Mobile app. Zie https://www.t-mobile.nl/my/abonnement/wijzigen#selecteren

Groet, Folkert

Beste Folkert,

Ik heb inderdaad een Go abonnement, maar dit kan ik niet naar beneden bijstellen.

Reputatie 7
Badge +18

Beste Folkert,

Ik heb inderdaad een Go abonnement, maar dit kan ik niet naar beneden bijstellen.

Een Go abonnement kan altijd naar beneden bijgesteld worden, ook onder het instapniveau. Het laagst mogelijke is nu 120 minuten en 1 Gb data waarmee je op €13,50 per maand komt.

Waar kan ik mijn abonnement naar beneden bijstellen dan? Mis ik iets?

Reputatie 7
Badge +18

Hmm dat is apart, in dit geval even wachten tot er een moderator reageert...

Reputatie 7
Badge +19

@BB63

Kijk eens in de app bij abonnement en dan naast GO add-ons op > klikken.

https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2018/t-mobile-go-120618.pdf

Bovenstaande zijn de prijzen voor jou abonnement, het huidige prijsplan is wat goedkoper en nog goedkoper incl. klantvoordeel.

Als ik de stappen volg in de app krijg ik hetzelfde te zien als in het screenshot hierboven.

Reputatie 7
Badge +19

@BB63  ik heb mijn vorige post maar bewerkt maar daar zie je de prijzen voor jouw prijsplan.

Nu is nog even de vraag of de moderators iets kunnen doen zoals overzetten naar het nieuwe prijsplan.

Dat zou fijn zijn

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @BB63 Welkom in de community van T-Mobile 

Vraag 🤔 je komt er na meer dan een jaar achter dat je eigenlijk wel een ander abonnement zou willen omdat je nu wel onderzoek hebt gedaan naar de huidige prijzen en opties?

In 2018 heb je dus klakkeloos een contract getekend en je hebt ook niet gelezen dat het contract voor 2 jaar was en waarvoor je precies hebt getekend?

Ik kan mij voorstellen dat je na een maand denkt ‘dat heb ik niet goed gedaan’ maar na een jaar🤔 
Je wist niet dat het om onbeperkt bellen ging wat je helemaal niet nodig blijkt te hebben maar wel volgens jouw bericht al vanaf 2011 gebruik van maakt.

Toen ik 2 Jaar terug bewust heb gekozen en getekend voor mijn abonnement van toen was ik ook duurder uit dan dat ik nu ben na een verlenging in september 2019.

De prijzen en de hoeveelheid bel/data aanbiedingen veranderen enorm snel, als je contract 2 jaar loopt zal je het in de meeste gevallen moeten uitdienen. (Hoe sneu dat ook soms kan zijn)

Er zijn wel afkoop opties maar in jouw geval ben je dan nog veel duurder uit. Je betaald dan €13,50 x de maanden dat je contract nog loopt.

Ik zou zeggen, doe de volgende keer wel onderzoek en teken geen contract  zonder eerst te lezen.

Mijn ervaring is dat de verkoper(ste) altijd nog even met de klant het contract door neemt.

Je mag 4 maanden voor het einde van je contract verlengen, wie weet zijn er dan mooie zomer aanbiedingen. Hou de site tegen die tijd goed in de gaten.

Groetjes! 

Dus als ik een T-Mobile winkel binnenloop hoef ik geen relevante prijs te verwachten? Om deze reden ga ik toch specifiek naar een winkel? Er werd gewoon een oud prijsplan, zoals @Waqqas heeft beschreven, gebruikt. Er werden ook geen alternatieven aangeboden, waardoor ik er vanuit ga dat ik een goede prijs/kwaliteit krijg. 

Zelf heb ik geen contract getekend, ze hebben het enkel overgezet op een nieuwe telefoon.

Reputatie 7
Badge +18

Beste @BB63 

Ik ben even in de tarieven lijst gedoken en heb gezien dat er in september 2018 enkel Go abonnementen met unlimited bellen werden aangeboden i.c.m. met een toestel. De winkel heeft je dus het voordeligste Go abonnement verkocht. Er was destijds ook een Basis abonnement maar dat werd enkel als Sim Only verkocht.

Je hebt in september 2018 voor 2 jaar getekend als het abonnement in september 2020 verloopt. Het is onmogelijk dat jou een contract verkocht is zonder dat je daar voor getekend hebt, dat kun je toch zelf ook wel begrijpen.

Dat er nu voordeligere abonnementen zijn is het risico dat je neemt als je voor 2 jaar tekent, dat geldt voor elke overeenkomst, ook bij bijvoorbeeld vaste energie tarieven die je soms voor drie jaar vast zet en achteraf blijkt dat dit niet zo verstandig was.

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +20

@BB63 Als je nooit een nieuw contract hebt ondertekend kan je gewoon per maand opzeggen. Dus wat je zegt klopt niet!

Het contract en de eind datum vind je in je account bij my-T-mobile.

Buiten dit alles blijft een klant echt zelf verantwoordelijk voor wat ze afsluiten. 
Ook de klant heeft een onderzoek plicht, het is niet fair om nu pas na meer dan een jaar alles in de schoenen te schuiven van een verkoper. Als je naar een winkel gaat stel je toch zelf ook vragen over wat er allemaal te koop is? 

Ach weet je Tijd vliegt en voor dat je het weet kan je weer verlengen.

Doe dan wel even zelf goed onderzoek zodat je weet wat er allemaal te koop is, en een fijne keus kan maken.

Groetjes en succes!

Reageer