Klachten (algemeen) (deel1)

• 24 januari 2009
  • 562 reacties
  • 30773 Bekeken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

562 reacties

en hoe kwamen ze dan aan het verkeerde nummer? Verkeerd opgegeven? erg slecht RGC 🙂
Reputatie 4
lol RGC is toch gebeld door tmob? dan heeft tmob dus verkeerde nummer in de comp gezet

🙂
@stingjan
Erg vervelend om dit te lezen, excuses voor dit ongemak. Je kunt je contract ook via onze website verlengen. Mocht je toch liever gebeld worden, geef het aan me door. Ik neem dan contact op met de desbetreffende afdeling.
Reputatie 2
Het is 1 grote zooi bij t-mobile als mijn abo is afgelopen ga ik over naar Ben dan heb je 500 belminuten + gratis 100smsjes voor 15,95 toestel koop ik wel los veel goedkoper.
Reputatie 2
als je opwaardeert krijg je dan ook 3 maanden internet?
Reputatie 2
Ik stam zelf ook het BEN tijdperk en ben uitermate tevreden over T-Mobile en hun klantenservice. Ik werk zelf ook op een afdeling waarbij klanten service en kwaliteitsaspecten prio 1 hebben en internationale klanten bedien die producten van ons bedrijf afnemen. Het lijjkt vaak eenvoudig een reactie en of steun te verwachten binnen 72 uur maar dat valt niet altijd mee. IK heb zelf een klachten systeem geintroduceerd en toegespits op onze eigen activiteit. Vaak werken bedrijven niet met dit soort systemen en werken enkel met ontvangen E-mail berichten. Dit is te weinig en functioneerd frustrerend. Met dit in het achterhoofd, kan ik mij alle negatieve opmerking goed voorstellen. Persoonlijk vindt ik de benadering en afhandeling van de klantenservice uitermate goed en vriendelijk. Het zijn de producten die worden aangeboden waarbij een technisch aspect komt kijken vaak de oorzaak. Providers bieden te vaak veel aan zonder dat hun eigen techniek het aan kan. Zo ook T-Mobile. Service is van levensbelang. Sleutelwoord(zin) voor T-Mobile: "vaste klanten behouden is belangrijker dan nieuwe werven"...
Reputatie 2
Ik heb al enkele maanden problemen met mijn 3G verbinding. Nadat ik al weken achter elkaar bezig was met het melden van problemen (en het uitvoeren van bijbehorende testjes/bewaren voorbeelden) besloot ik een schriftelijk klacht in te dienen. Netjes aangetekend verstuurd.

De enige reactie was een telefoontje van een Technische Helpdesk medewerker: "Het is opgelost. Als er problemen zijn willen we weer een voorbeeld". Nou nog steeds problemen.

Vervolgens de helpdesk gebeld: "Het enige wat ik voor u kan doen is adviseren om een voorbeeld te melden op de site". Ja, nog eens een keer. Ik had nou juist in de klachtenbrief geschreven dat ik al TE vaak in die molen heb gezeten.
Toen ik vroeg of ik iemand anders kon spreken was dat niet mogelijk. Mijn probleem is dus dat ik nergens terecht kan met mijn klacht over de klachtenafhandeling. Want op een klachtenbrief zeggen dat het opgelost is en dan weer de bal bij mij te leggen vind ik geen afhandeling.

Service naar de klant is er niet, want je moet dus zelf maar blijven bellen en wachten op een antwoord.

Jammer T-Mobile
Reputatie 2
Op 17 juli jl heb ik een nieuwe telefoon gekregen bij het vernieuwen van mijn abo, deze gaat pas in vanaf november as. Een samsung galaxy, heel erg leuk maar zonder internet abo niets waard, op 23 juli sluit ik daarom een web 'n walk af vanaf dat moment ben ik gaan internetten. In de winkel is mij niets verteld over het feit dat je de eerste maand over je tegoed heen kan gaan en dat is nu wel gebeurd. Ik moet dus 6 euro nog wat betalen omdat mij niet in de winkel dit verteld is, bij de klantenservice kreeg ik nul op rekest, beetje jammer als je al vanaf BEN je abonnementen daar hebt. Daarbij komt nog het feit dat ze vanaf van de week ineens 24 maanden gratis internet erbij geven en een paar weken geleden nog 12 maanden, pies ik ook weer naast de pot en iets regelen?? ho maar! Wel 20 minuten aan de telefoon gehangen om te hioren te krijgen dat ze niets voor me kunnen betekenen. Jammer dat ik nog 2 jaar aan ze vast zit.....
Reputatie 2
Altijd erg tevreden geweest over T-Mobile (ik zit er niet voor niets sinds 1999) maar heb nu toch een aantal vervelende ervaringen...

Juist omdat ik al zo lang abonnee ben en sinds 2006 zelfs 2 abonnementen heb heb ik gemaild met de mededeling dat ik voornemens ben een derde abonnement af te sluiten (hoe/waarom dat doet hier niet terzake) en of ik een leuke aanbieding kon krijgen.

Een persoonlijke aanbieding uiteraard, want aangezien ik gemaild heb kan ik de aanbiedingen op internet logischerwijs zelf ook wel bekijken...

Het duurde en duurde, ondanks dat ik al vrij snel een mail kreeg dat ik benaderd zou worden door iemand van de "Commerciele afdeling". Leek me al een vreemde afdeling, maargoed, we wachten af. Toch maar een 2e mail gestuurd na 2 weken en toen hing er wel vrij snel iemand aan de telefoon. Na een paar keer verkeerd te zijn doorverbonden kwam ik dan toch uit bij de Commerciele afdeling. De persoon in kwestie sprak mij op een dusdanig losse wijze aan alsof ik hem al jaren kende. Opzich geen probleem, maar niet echt professioneel.

Na mijn verhaal te hebben gedaan kwam hij met aanbiedingen die gewoon op de website staan, een persoonlijke aanbieding is niet mogelijk, aangezien het om een nieuw abonnement gaat. Alleen bij bestaande abonnementen wordt een 'credit' opgebouwd waarmee bepaalde aanbiedingen mogelijk worden. Jammer, aangezien een en ander duidelijk in de email stond, maar men blijkbaar toch weer ouderwets langs elkaar heen werkt. Vervolgens zei ik dat ik het dan liever zelf op mijn gemakje uit wilde zoeken. Vervolgens probeerde hij me toch over de streep te trekken en daar had ik beslist geen zin in, dat is hetzelfde als colportage, iemand die aan de deur zaken komt verkopen. Hij kon me immers niet helpen op de manier die ik in eerste instantie voor ogen had, dus voor mij einde verhaal...

Maar toen kwam de aap uit de mouw... Als hij voor mij een abonnement afsluit dan krijgt hij provisie.

Sorry hoor, maar ik wist niet dat T-Mobile zich schuldig maakte aan dit soort praktijken. Iemand niet kunnen helpen met zijn/haar vraag maar wel aandringen op een andere oplossing omdat hij/zij er dan beter van wordt. Schandalig!

Het feit dat een persoonlijke aanbieding niet mogelijk is staat hier los van. Jammer maar helaas, maar als ik zeg dat ik het zelf wel uitzoeken dan moet je niet je eigen belangen boven die van de klant stellen.

Vervolgens wel doodleuk een mailtje sturen met daarin "Hierbij bevestig ik dat ik vandaag telefonisch contact met u heb gehad naar aanleiding van onderstaand e-mailbericht. Ik vertrouw erop dat u naar uiterste tevredenheid door mij bent ge
Reputatie 2
Ik wil graag klachten verzenden per e-mail. Nee, ik moet een forum bezoeken, bellen of twitteren.. Twitter? Ga toch weg man! Stel een e-amiladres open en maak die ook kenbaar. DIt is toch irritant?

Oja, de brief komt nu per post..
Reputatie 6
Badge +9
Je kan ook via t-mobile.nl een klacht sturen d.m.v een formulier in te vullen.

Gr
CENTAUR
Reputatie 2
Het afgelopen jaar is de dekking van T-Mobile zeer verslechterd.
Het afgelopen jaar is ook de service van de klantenservice zeer verslechterd.
Mijn vraag is dan ook: Waarom zou ik nog met T-Mobile blijven bellen?

Voorbeeld:
Een half jaar geleden kon mijn moeder niet meer inloggen op haar My T-Mobile.
Ze vroeg toen haar paswoord opnieuw op en probeerde tevergeefs weer in te loggen.
Zij heeft toen meerdere malen gebeld naar de klantenservice
om haar probleem te verhelpen. Haar probleem is toen niet verholpen.

Gisteren vroeg mijn moeder of ik haar kon helpen om haar abonnement te verlengen.
Ik vertelde haar dat ze dan moet kunnen inloggen op haar My T-Mobile,
want telefonisch kan ik niets voor haar regelen.
Zij vroeg mij toen of ik de klantenservice wilde bellen om te bepalen
waarom zij niet kan inloggen op haar My T-Mobile.
Ik krijg dan van een behulpzame klantenservicemedewerker te horen dat mijn moeders My T-Mobile geblokkeerd is.
Hij adviseert mij om mijn moeder te laten bellen
om door te geven dat haar My T-Mobile geblokkeerd is.
Gisteren belde ze dus weer met de klantenservice en kreeg ze van een klantenservicemedewerkster
telefonisch een nieuwe inlognaam en paswoord.
Vreemd dat haar probleem na een half jaar pas opgelost wordt.
Nog vreemder vind ik dat de klantenservicemedewerkster nu ook mijn moeders inloggegevens kent.

Ik kreeg gisteren van mijn moeder haar inloggegevens om haar contract te kunnen verlengen.
Ik kies voor T-Mobile Flex 15 en wil de aanvraag versturen,
maar de knop versturen werkt niet. Ik bel dus naar de klantenservice en vraag
waarom deze knop niet werkt. Als antwoord krijg ik dat de klantenservicemedewerkster
mij niets mag vertellen, omdat het niet om mijn abonnement gaat.
Ik moet mijn eigen abonnement echter ook verlengen,
dus ik stel dezelfde vraag, want ik bel met mijn eigen T-Mobile nummer en de vraag
gaat deze keer over mijn abonnement. Ik krijg dan te horen dat ik mijn vraag niet moet verdraaiien
en dat de klantenservicemedewerkster het gesprek gaat beeindigen.
Ik vraag haar dit alsjeblieft niet te doen en ze doet het toch!

Dus ik laat mijn moeder bellen.
Ik geef haar de instructies haar abonnement te verlengen naar Flex 15 1 jaar.
Ze kreeg toen te horen dat dit abonnement niet meer bestaat!

Ik krijg dit te horen van mijn moeder, kijk op de website en
vraag mij af waarom Flex abonementen nog op de T-Mobile website staan
als deze volgens de klantenservice niet meer bestaan.
Kon de klantenservicemedewerkster in plaats van de verbinding te verbreken
mij niet vertellen dat de verzendknop daarom niet werkt. Die conclusie heb ik namelijk zelf moeten trekken.
Ondertussen is het 3 uur later en hebben we collectief niets bereikt!

Ik ben nu op zoek naar een andere provider voor mij en mijn moeder,
want ik wil niet nogmaals gemiddeld een kwartier in de wacht gezet worden,
nadat ik een minuut lang te horen krijg dat ik alles via de website kan regelen,
terwijl de website niet up-to-date is en dat de kans aanwezig is
dat de klantenservicemedewerkster de verbinding gaat verbreken
als zij daar zin in heeft.

Hierbij nogmaals mijn vraag:
Waarom zou ik nog met T-Mobile blijven bellen?
Reputatie 2
Ik heb mijn toestel van mijn abonnement gegeven aan de zoon van mijn vriendin. Met bon etc erbij, er zit nog garantie op. Hij heeft nu problemen, maar T-mobile wil hem niet helpen. Ik bel met de servicelijn (ruim 10 minuten in de wacht!!) en vervolgens, dankzij het slechte netwerk, wordt de verbinding weer eens verbroken. ZUCHT!
Hoe kan ik iemand te spreken krijgen. T-mobile: bel me!
Reputatie 2
Hallo,
Ik heb een Relax E25 Special Edition sinds 2005. Eigenlijk tot begin van dit jaar een tevreden klant. Voor het eerst in 5 jaar denk ik er over om over te stappen naar een andere provider. De tevredenheid van de afgelopen 5 jaar is volledig teniet gedaan door de ervaringen in de laatste 3 a 4 maanden. Ik zeer ontevreden over de kwaliteit van de verbinding. Het komt geregeld voor dat mijn verbinding zomaar wordt verbroken. Tijdens de wk-wedstrijden van het Nederlands elftal (in de stad Nijmegen) was ik z'n grotendeels geheel niet bereikbaar. En dat niet alleen tijdens wedstrijden.
Ook heb ik regelmatig dat ik sms-jes pas op een later tijdstip ontvang. Met name tijdens de wk-wedstrijden van het Nederlands elftal kreeg ik mijn sms-jes vaak 6 uur later. Is het netwerk van T-mobile zo erg achteruitgegaan? Ik ben vaker wedstrijden van het Nederlands elftal in de stad Nijmegen gaan kijken, maar had altijd wel bereik.
Verder is het bijzonder irritant dat ik niet meer kan zien hoeveel minuten ik nog kan bellen naar andere netwerken. Ik kan per maand 150 minuten bellen met T-mobile klanten en 150 min met klanten van andere netwerken. Voorheen was dat in mijn belstatus goed te zien. Nu kan ik dat niet meer zien en wordt ik vaak met "overige kosten' geconfronteerd" doordat ik over die minuten heen ga. Ik heb van deze verandering geen bericht gehad.

Graag zou ik feedback willen hebben op de hierboven beschreven problemen.
Reputatie 2
T-mobile belt niet
dus eigenlijk ook een lak aan service als bij mij het ook nog niet opgelost is heb al 2 maanden problemen met bellen en smsen
als het dan nog niet goed is ben ik ook van plan om over te stappen naar een andere provider
Reputatie 2
Kontact opnemen met de klantenservice, en ze sturen een pakket op om je telefoon op te sturen. Je kan ook naar de t-mobile shop gaan. Neem je contract en de rekening van je telefoon mee. Zet je 3g af, misschien heb je dan beter verbinding. Ik heb toen mijn toestel stuk was, een envelop gekregen met postzegels er al op!
Reputatie 2
nou ik heb ook problemen met mijn fatuur
ik betaal veelste veel
Reputatie 2
kan iemand mij helpen hoe ik de klantenservice kan bereiken? ik ben serieus al 50 minuten bezig iemand te bereiken maar ik blijf maar in de wacht staan, dit kan toch niet???
@Roch, excuses voor de late reactie. De situatie die je beschrijft is uiteraard niet goed. Je bent onjuist ge
Reputatie 2
Hallo,

3 maanden geleden heb ik een hele hoge onterechte rekening gekregen (ik dacht rond de
Reputatie 2
hallo wil iedereen waarschuwen heb vorige maand een abonnement van 2 jaar afgesloten met een laptop cadea de laptop ging kapot kwam er niet meer op dioginale strepen heb de laptop naar asus terug gestuurt die zeiden dat de garantie voor bij eas terwijl ik deze pas een maand had schint dat je geen garantie er op hebt dus de cadeau zijn waardeloos doe het dus niet
Reputatie 2
Het zou ook fijn zijn als iemand van T-mobile hierop zou reageren.
Reputatie 2
Ik heb de zelfde problemen met de klantenservice, reageren op mails is slechts selectief en hulp of oplossingen bieden ze niet.
Ren maar weg T-Mobile, wellicht zal de tijd de rest doen.
Massaal opstappen en T-Mobile links laten liggen, bloeden ze vanzelf wel dood.
Reputatie 2
Op de site heb ik een klachtenformulier ingevuld, maar kreeg de volgende email terug:
Waar kan ik klachten heen sturen?

Beste klant,

Dit e-mailadres (info@t-mobile.nl) is niet meer in gebruik.

Wij adviseren u onze website te raadplegen: http://www.t-mobile.nl/service-en-contact

Hier vindt u onze veelgestelde vragen en de mogelijkheid contact op te nemen met T-Mobile Klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice:
Reputatie 5
@gwe

Je kan op diverse manier in contact komen met T-mobile. Zie contact voor de diverse mogelijkheden.

Ook is de mogelijkheid er om je vraag/klacht op het forum te posten.

Grtjes
Ries