Klachten (algemeen) (deel1)

  • 24 januari 2009
  • 562 reacties
  • 30773 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

562 reacties

Reputatie 2
Na jaren van tevreden klant, begonnen bij Ben, is er nu een moment van ontevredenheid. Ik dacht in oktober een goede deal te hebben gesloten door mijn in januari 2011 aflopende Relax 150 '06 abonnement te verlengen naar een Relax Online 20 '10 abonnement, dit ivm de gratis Web 'n Walk en een mooie SE Xperia X10 mini-pro.

Nadat ik enkele problemen had gehad met een defecte telefoon, wat T-Mobile naar mijn mening uitstekend had opgelost (ik kreeg kosteloos een nieuwe!), begon vorige week mijn ontevredenheid. Oorzaak: het hier op dit forum veelbesproken geval van "overige kosten'.

Heb naar de klantenservice gebeld, maar werd eigenlijk voor mijn gevoel niet lekker te woord gestaan. De uitleg over wat die extra kosten nou eigenlijk konden inhouden en hoe mijn belbundel nou eigenlijk in elkaar stak (ik las op het forum dat de minuten soms later ter beschikking komen), was heel summier. Dus ik werd hier niet blijer van!
Maar vooral van het betalen per (afgeronde) minuut werd ik ziek! Hiervan was ik in oktober niet van op de hoogte!!
Ik werd dus van een tevreden klant een zeer ontevreden klant. En ik moet dus nog 2 jaar!

Mijn vraag is nu dan ook, en ik heb deze ook per mail gesteld, of ik kan switchen naar een ander abonnement waar ik de belminuten WEL kan meenemen? (is dit bijv. Relax 130?)
Aangezien ik een vaste internetbundel heb, moet ik daarvoor dan extra betalen?
Kan ik eventueel op de eerstvolgende datum dat ik belminuten zou ontvangen, overstappen indien ik dat zou willen? (kan toch 1 keer per maand?)

Niet alleen nieuwe klanten moet mijn inziens goed behandeld worden, zeker ook de oude getrouwe klanten. Na jaren van onbezorgd bellen en sms-en is er nu een periode van "liever niet meer bellen en sms-en" aangebroken. Bang voor te hoge kosten!
Ik heb mijn mobiele abonnement meer dan nodig aangezien ik geen vaste telefoon heb, en met mijn vorige abonnement ging dat perfect, zonder al te hoge kosten.
Maar als ik dat nu zou doen zoals ik gewend was, dan zou bij wijze ik een tweede hypotheek moeten gaan nemen.

Nee T-Mobile, jullie hebben een grote kans laten liggen om een zeer groot marktaandeel in handen te krijgen, wanneer jullie fatsoenlijke en betaalbare abonnementen waren blijven aanbieden, waarbij, na 1 minuut, per seconde betaald zou moeten worden. Jammer!

Ik hoop echter op bruikbare en oplossende antwoorden.

Gegroet
Reputatie 2
@mobieltje123
Ik heb je klacht door gegeven aan diegene die de afspraken met je gemaakt heeft. Hij gaat vandaag contact met je opnemen om dit af te handelen.
Reputatie 6
Bij relax online is je beltegoed wel onbeperkt houdbaar. Wil je na de 1e minuut per seconde betalen dan kan je overstappen naar een iPlan. Daar zit onbeperkt internet standaard in. Je raakt dan wel je wnw internet met korting kwijt.
Reputatie 2
In dat geval zou ik graag willen dat een moderator contact met mij opneemt om het probleem en een eventuele wijziging naar iPlan te bespreken.

In ieder geval bedankt voor je antwoord C1ndy.
Reputatie 2
@Mobieltje123
Je hebt gisteren contact gehad met de sales afdeling, waarvan ik hoop dat het naar teveredenheid is opgelost. Mocht dit zo zijn zou ik dat graag van je willen weten. Is het mogelijk mij dit in een antwoord te laten weten. De bevestiging heb ik in een priv
Reputatie 6
Graag gedaan! Nu nog wachten op een moderator. 😃
Reputatie 2
Had eigenlijk al een opmerking c.q. PM van een moderator verwacht.
Bellen op mijn eigen kosten doe ik nu liever niet, heb de belminuten zelf hard nodig, lol.

Dus we wachten verder...........(wacht)...(wacht)....
Reputatie 2
Heb maar alweer een mailtje de deur uit gedaan.
Wil dit toch snel opgelost hebben. (zucht)
Reputatie 2
Hallo,

Ook ik heb klachten over T-mobile. In april 2010 heb ik een abonnement afgesloten bij T-mobile, omdat er geen andere aanbieders waren die de Iphone aanboden. Bij de T-mobileshop in Utrecht heb ik nadrukkelijk gevraagd hoe het zat met het exclusieve contract wat T-mobile had met Apple. De verkopen verzekerde mij dat dat nog enkele jaren zou duren. Bijna direct na het afsluiten kwamen er ook andere aanbieders die de Iphone gingen aanbieden.
Mijn vrees om bij T-mobile een contract aan te gaan is waarheid geworden. Ik woon in het midden van het land en heb vaak geen bereik.

Ik heb een klacht ingediend en gevraagd om een voorstel om het 2 jarige abonnement om te zetten naar een 1 jarig abonnement. Ik heb zelfs aangegeven hiervoor te willen betalen. In mijn ogen hoeft dit niet moeilijk te zijn, omdat ten tijde van het afsluiten het abonnement ook voor 1 jaar kon worden afgesloten.

Een reactie van de klantenservice is erg laf:"we kunnen u geen aanbod doen. Ten tijde van aanschaf had de verkoper de informatie waarschijnlijk nog niet en heeft hij u dus naar alle waarheid ingelicht. Voor de netwerkproblemen sturen wij u een formulier toe"

Ik vind het erg jammer dat dit zo loopt. Mijn werkgever is onlangs ook opgestapt bij T-mobile door de slechte service. Het zou T-mobile sieren als zij meer flexibiliteit zouden tonen. Als mijn achternaam "van t Hek" was geweest hadden ze waarschijnlijk een stuk harder gelopen. Het is jammer dat ze hier niet van geleerd hebben.
Reputatie 5
@dries65

Er zijn een aantal mogelijkheden wat betreft het omzetten van je abonnement. Als je per seconde wil betalen na de eerste minuut kom je uit bij een iPlan. Hou er wel rekening mee dat hierbij de minuten maar 2 maanden geldig zijn.
Reputatie 5
@cdekriek

In april 2010 was nog niemand binnen T-Mobile op de hoogte dat het alleenrecht op iPhone niet langer zou duren. Zoals collega's al hebben aangegeven heeft de verkoper u dus gewoon naar waarheid te woord gestaan. Op het moment dat je slechte tot geen dekking ervaart wil ik je vragen dit kenbaar te maken via de dekkingskaart op de T-Mobile website. Als je op de dekkingskaart je postcode invult kun je je klacht kenbaar maken door het beantwoorden van een aantal korte vragen. Hierop volgend wordt er binnen 4 werkdagen contact opgenomen door een collega die gespecialiseerd is in het behandelen van dekkingsproblemen.
Reputatie 6
[modbreekt]

Deze discussie is gesloten omdat het te groot en daardoor onoverzichtelijk geworden is.

Het vervolg op deze discussie kun je hier vinden [thread=117595]Klachten (algemeen) (deel 2)[/thread].

[/modbreekt]