Klachten (algemeen) (deel1)

• 24 januari 2009
  • 562 reacties
  • 30773 Bekeken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

562 reacties

Reputatie 2
k werd altijd snel geholpen bij tmobile ben klant al sind +5 jaar.

ben er 99,99% blij met klanten service.
Reputatie 2
Klantenservice kan je niet helpen, heb ik vandaag ook meegemaakt.
Iemand van de after sales was zeer behulpzaam.
Verder ben ik zeer tevreden over T-Mobile.
Ben al jaren klant.

Succes...
Reputatie 2
Als je een klacht indient bij T-Mobile, wordt je klacht altijd behandeld. Of je vindt dat je klacht fatsoenlijk wordt afgehandeld, houdt verband met wat je voor antwoord verwacht, welk antwoord je graag wilt horen en welk antwoord je accepteert.

Het gaat er niet om of het antwoord bevredigend is of niet, ik heb helemaal geen antwoord gehad. Ik heb op 8 april een klacht ingediend, niets op gehoord. Op 1 juli nogmaals een klacht ingediend, wederom niets op gehoord. Mijn klacht is zeker aangekomen, omdat ik een ontvangstbevestiging heb gehad van ene Alexander Hamel.

Dus jouw statement dat een klacht altijd wordt behandeld is daarmee verworpen.
Reputatie 2
klacht wordt niet behandeld zie forum waar ik het heb aabgegeven dat er een deurwaarder voor de deur stond ging niet over mijn mobiele aansluiting maar die van de vorige bewoner
tot op heden niets gehoord via mijn mail of via de klantenservice zelfs geen excuses
dus wat wordt er afgehandeld niets dus
je wordt alleen onbeschoft behandeld door de klantenservice weten niet wat de wettelijke regels zijn van een callcenter
Reputatie 2
ja mensen ik ben al een hele tijd klant van t-mobile maar moet zoeken naar bereik. ik gebelt naar klantenservice ja we gaan de klacht doorgeven en we houden u op de hoogte. nou ik weet niet wanneer jar 2020 ofzo moet je eens kijken als je niet betaald voor hun dienst. dan kunnen ze je wel snel op de hoogte houden dat je niet betaald heb ik word gek van t-mobile!

Groetjes en jullie ook succes

David Keuvelaar
Reputatie 2
Ik heb ongeveer een week geleden ook een klacht ingedient ook nog niets van vernomen.
Reputatie 2
Ik heb heimwee naar ORANGE...... betere klantenservice!
Reputatie 2
Ik heb op 9 juli twee keer gebeld met de klacht dat ik op mijn iPhone geen MMS kon verzenden en ook niet kon instellen bij Instellingen > Algemeen > Netwerk
Er zou iemand van de Technische dienst terugbellen, maar dat kon wel een paar dagen duren werd er verteld. Dat laatste klopt ! ! ! Vandaag 28 julie heb ik weer gebeld en gevraagd wat bij T-Mobile een paar dagen betekend. Volgens T-Mobile wordt daarmee bedoeld maximaal 10 werkdagen ! Ik heb voorgerekend dat ik daar al ver overheen zat en dat ik nog steeds niet in tsaat was om MMS te verzenden. Ik ben benieuwd wat er aan dit -bekend- probleem gedaan wordt, hoe lang dit duurt en wat T-Mobile mij denkt aan te bieden ter compensatie van het niet kunnen MMS-en en de verknoeide tijd aan de telefoon.
Reputatie 2
orange was idd beter!
Reputatie 2
Ik heb tot nu toe redelijk ervaringen met de klantenservice. Ze willen vaak wel, maar door onlogische standaardprocedures kunnen ze vaak niets. Maar goed, dat terzijde.

De opmerking die ik wil maken gaat over het bellen naar het 0800 klantenservicenummer voor abonnees. (Geen idee hoe het bij andere nummers gaat)

Als je belt moet je als eerste je mobiele nummer intoetsen. Vervolgens moet je het vreselijke reclameblokje weer luisteren, door de keuze menu's lopen en krijg je uiteindelijk een medewerker aan de lijn. En wat vraagt die? Je mobiele nummer !!

Dat heb je zelf al ingetoetst. Als die informatie nu doorgezet wordt naar de callcentermedewerker, dan hoeft dat niet meer. Ook kan er geregistreerd worden of iemand met een bepaald abonneenummer de reclameboodschappen al gehoord heeft, en dus bij een volgend telefoontje niet meer naar die spam hoeft te luisteren.

Tenslotte zou het handig zijn om in het keuzemenu op het top-level een toets te gebruiken voor een directe doorverbinding naar een medewerker. Aangezien de meeste problemen niet in 1 keer opgelost worden (Aangezien mensen eerst een paar keer terugbellen als er binnen de gestelde etermijn niet gereageerd is bijvoorbeeld) is het niet nodig meerdere malen door het menu te gaan.

Sterker nog, aangezien men toch al een telefoonummer ingevoerd heeft, kan dit gekoppeld worden aan het openstaande ticket. Als nu standaard onder toets 1 een doorverbinding naar een medewerker gekoppeld aan het openstaande ticket staat, dan worden mensen weer net dat beetje sneller geholpen.
Reputatie 2
Nou het lijkt me sterk dat T-Mobile gaat adviseren om nog een abonnement bij een andere provider te nemen. Ik vind ook dat je wel erg overdrijft, en gezien de reactie's van andere gebruikers op het forum ben ik niet de enige die er zo over denkt. Tuurlijk is het bereik niet 100% perfect. Maar dat is bij geen enkele provider. Daar komt nog bij dat je er ZELF voor kiest om bij T-Mobile te blijven. Als je alles zo'n drama vindt kun je altijd nog je contract over laten nemen door iemand anders, en bij een gegronde netwerkklacht laten ze je volgens mij ook gewoon je contract ontbinden. al met al zal je best wat problemen ondervinden maar 1 woord komt wel een beetje bovendrijven als ik dit zo lees.... Dramaqueen =/

T-mobile heeft mij dat dus ook geadviseerd...Ga maar naar een andere provider...Dat ik nog geld op mijn prepaid heb is niet hun probleem..
Reputatie 4
Ik heb tot nu toe redelijk ervaringen met de klantenservice. Ze willen vaak wel, maar door onlogische standaardprocedures kunnen ze vaak niets. Maar goed, dat terzijde.

De opmerking die ik wil maken gaat over het bellen naar het 0800 klantenservicenummer voor abonnees. (Geen idee hoe het bij andere nummers gaat)

Als je belt moet je als eerste je mobiele nummer intoetsen. Vervolgens moet je het vreselijke reclameblokje weer luisteren, door de keuze menu's lopen en krijg je uiteindelijk een medewerker aan de lijn. En wat vraagt die? Je mobiele nummer !!
.

Het komt helaas wel eens voor dat je mobiele nummer niet mee komt al heb je die ingetoetst of je nummerherkenning aan hebt staan.

Vaak is het echter dat we het nummer willen controleren, zodat we zeker weten dat we de juiste persoon spreken. (id check)
Het gebeurt regelmatig dat ze het niet juist intoetsen en we een andere klant in het scherm hebben staan of dat het om een ander contract gaat

Ook de manier van het brengen/controleren helpt natuurlijk
Maar ga er van uit dat het nut heeft om het te controleren

Grtjes
Richard
Reputatie 2
ik ben ook 2 maanden geleden overgegaan van orange naar t-mobile. had binnen 2 weken al spijt.
klachten mailen helpt niet, krijg gewoon geen antwoord terug.
bellen helpt ook niet want heb al 3x een medewerker aan de telefoon gehad die op al mijn vragen zegt "ik kan er niks aan doen".
als m'n man belt om een klacht door te geven moet ik aan de lijn komen voor "identificerende vragen" (geboortedatum, postcode, alsof mijn man dat niet weet).

ik wil mijn huidige bundel omzetten naar de goedkoopste die ze hebben om de tijd van het contract uit te zitten. maar na die tijd ben ik weg.
Reputatie 4
je kunt je bundel niet naar beneden omzetten wel omhoog zetten. dus dat werkt niet jammer dat je niet tevreden bent al naar 2 wken al niet wat is er dan aan de hand als het zo moet gaan.

Ik ben over het algemeen nog wel tevreden over T-Mobile maar ik heb ook al 4 jaar als ontevreden klant rond gelopen want de klachten hielden aan.
Reputatie 2
Een klacht via de website ingediend.
Ben op zeer korte termijn teruggebeld. (1dag.)
Duidelijk plan voor onderzoek en eventuele mogelijkheden.
Tevreden over service.
Reputatie 2
Die ID check volgt volgens mij daarna d.m.v. postcode, huisnummer en geboortedatum...

Handiger zou dus kunnen zijn eerst naar deze drie zaken te vragen, en het GSM-numer wat bij deze data hoort vervolgens te checken tegen het nummer wat al is ingetoetst. Alleen als dat niet matched, zou je ter verificatie nogmaals naar het nummer kunnen vragen...
Reputatie 3
Handiger zou dus kunnen zijn eerst naar deze drie zaken te vragen, en het GSM-numer wat bij deze data hoort vervolgens te checken tegen het nummer wat al is ingetoetst. Alleen als dat niet matched, zou je ter verificatie nogmaals naar het nummer kunnen vragen...

Als ik het over mijn eigen ervaringen met dergelijke checks heb, dan gaat het vaak niet eens om wat er gevraagd en geantwoord wordt, maar hoe er geantwoord wordt, met name als je naar iets onverwachts vraagt. Daar haal je veel meer uit dan alleen de droge informatie.

Sterker nog, aangezien men toch al een telefoonummer ingevoerd heeft, kan dit gekoppeld worden aan het openstaande ticket. Als nu standaard onder toets 1 een doorverbinding naar een medewerker gekoppeld aan het openstaande ticket staat, dan worden mensen weer net dat beetje sneller geholpen.

Ik heb het vermoeden dat dat contraproductief gaat werken, omdat:

1. de desbetreffende medewerker die aan de ticket gekoppeld in zijn werkzaamheden gestoord wordt en de boel even stagneert;
2. contact tussen medewerker en klant vaak langer duurt dan tussen medewerkers onderling, omdat bij contact tussen medewerkers onderling met veel jargon het contact kort en bondig kan blijven;
3. de aan een ticket gekoppelde medewerker specifieke tickets ook niet uit zijn hoofd kent en alsnog van alles en nog wat moet opzoeken voordat er telefonisch een en ander toegelicht kan worden.
Reputatie 2
zie mijn post van 28 juli . . . . .
Het is nu 31 juli en nog steeds heeft niemand gereageerd van de technische dienst.
IEDERE KLACHT WORDT IN BEHANDELING GENOMEN . . . UHUH maar je hoort er verder niets meer van.
Reputatie 2
Ik heb op 2 juli een iPhone aangeschaft met T-Mobile ab en vanaf het begin kon ik geen MMS verzenden, bij de verkoop was verteld dat dit uiteraard wel kon . . . .
Op 9 juli de klanten-'service' gebeld en die was verbaasd dat dit niet mogelijk was op een nieuw toestel (...) en de technische dienst zou mij terugbellen. Op 28 juli heb ik dit maar zelf weer gedaan en na excuses werd mij beloofd dat ik heel erg gauw terug gebeld zou worden. Nu 31 juli heb ik nog steeds niets gehoord, geen reactie op mijn e-mail of telefoontjes. Het idee van de geschillencommisie spreekt mij ook wel aan.
Reputatie 2
Als je een klacht indient bij T-Mobile, wordt je klacht altijd behandeld. Of je vindt dat je klacht fatsoenlijk wordt afgehandeld, houdt verband met wat je voor antwoord verwacht, welk antwoord je graag wilt horen en welk antwoord je accepteert.
De vraag is dan waarom is mijn klacht nog steeds niet behandeld no respons vanuit T-mobile en ik heb hem al 21juli ngedient en met een automatische replay wij beantwoorden u vraag of klacht iets in die trend zo spoedig mogelijk nou spijt mij zeer ik noem verre weg van spoedig.
Reputatie 2
Helemaal mee eens!
Het hele jaar doet de belstatus het netjes, op het moment dat heel Nederland erop uit trekt naar het buitenland is de belstatus heel erg toevallig in onderhoud!?
T-mobile....maak dit aub weer goed met al je 100000en klanten, op deze manier hou je er namelijk niet veel meer over.
Een klant binnenhalen is zo gedaan, maar diezelfde klant behouden blijkt toch een stuk lastiger voor T-mobile.
Doe wat met alle klachten!
Reputatie 2
Ik wil graag jullie ervaring horen over de klachtenafhandeling van T-Mobile. Ik ervaar het als volgt;
Mijn eerste indruk was uitstekend, omdat ik meteen te woord werd gestaan zonder daarvoor lang aan de telefoon te hangen. Ik werd werkelijk keurig te woord getstaan. Naar aanleiding van mijn klacht over het slechte bereik zou er worden teruggebeld. Helaas was dat niet het geval, maar ik kreeg na ongeveer 4,5 week een SMS waar in zij veronderstelden dat het bereik inmiddels beter zou moeten zijn en als dat niet zo was moest ik maar weer bellen.

Dat heb ik vervolgens gedaan, maar het schijnt zo druk te zijn bij de afdeling dekkingsklachten dat ze mij niet door kunnen verbinden met die afdeling. Inmiddels heb ik vele malen gebelt, maar het wil niet lukken. Het verzoek of zij mij kunnen bellen wordt niet gehonoreerd (mogen ze niet). Klantvriendelijkheid is meteen weg.

Weer een aantal malen geprobeerd, maar krijg nu te horen dat ze met een update bezig zijn.

T-Mobile zegt dat ik mijn telefoon op het g2 netwerk moet instellen en data via wifi moet doen. Ja, is voor hun ideaal, maar daar heb ik geen iphone voor. Uiteindelijk moet ik duur betalen voor diensten die T-mobile niet kan leveren en krijg ik niet de kans om de betreffende afdeling aan de lijn te krijgen. Kortom ik ben de pineut.

Met Vriendelijke groet,
Reputatie 2
weet je wat zo onbeschoft is van ze? ik bel de klantenservice op omdat ikh et vreemd vond dat er een ander abonnement op de my t-mobile pagina stond dan ik heb. ik bel daarover op. ben een tijdje bezig met praten met diegene valt me verbinding ineens weg en word niet eens teruggebeld met excuses. zo onbeschoft. gelukkig ga ik in oktober denk ik maar over naar een andere provider. dit vind ik niet kunnen.
Reputatie 2
Bijna elke keer dat ik bel met de klantenservice wordt
Reputatie 2
Helemaal mee eens ! Mijn verhaal nog maar eens:
2 juli iPhone 3GS 32Gb gekocht: geen MMS mogelijk
9 juli klanten-'service' gebeld: er wordt een case gemaakt TD beld terug
28 juli klanten-'service' weer gebeld: excuses maar ze bellen echt snel terug
4 augustus: er is nog steeds niet gebeld, niet op e-mail gereageerd en ik kan nog steeds niet MMS-en.
Dit MMS probleem op de iPhone met ixxx abo bestaat al veeeeeeel langer en er wordt al net zolang over geklaagd maar er is NIEMAND bij t-mobile die een oplossing heeft aangedragen die dan ook werkt. Ook ik laat het er niet bij zitten !