Klachten (algemeen) (deel1)

  • 24 januari 2009
  • 562 reacties
  • 30772 Bekeken

  • Weet de weg
  • 60 reacties
In principe schrijf ik een bericht als dit liever direct naar T-Mobile, aangezien ik een bedrijf het liefst eerst de kans geef problemen af te handelen alvorens hiermee in de openbaarheidt te treden. Gezien de omstandigheden heb ik besloten deze kwestie toch ook maar hier te plaatsen.

Het afgelopen jaar heb ik een bijna eindeloze wachtlijst aan klachten gehad, die allen betrekking hadden op de primaire en secundaire diensten van T-Mobile, en de afhandeling van deze klachten.
De problemen die ik had, hadden betrekking op mobiel internet (werkte vaak niet), Mobile TV (werkte praktisch nooit), sms-notificatie bij nieuwe factuur (werkt al anderhalf jaar niet meer), bestellingen van T-Mobile Extra (doen er soms maanden over); en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.

Ik heb het als bijzonder frustrerend ervaren dat er voor de meest eenvoudige problemen in drie maanden tijd geen oplossing kan worden gevonden, terugbelafspraken keer op keer op keer niet worden nagekomen, medewerkers je snelheidstests uit laten voeren op verschillende locaties en vervolgens nooit terugbellen, je vertellen dat er een storing in het systeem is (wat later niet waar blijkt te zijn), de verbinding verbreken, je twintig minuten in de wacht laten staan of totaal en absoluut geen kennis van zaken hebben (meer dan eens heb ik een klantenservicemedewerker door de T-Mobile website moeten loodsen).

Veel van mijn problemen zijn inmiddels opgelost. Het wrange hieraan vind ik echter dat het tot stand komen van deze oplossingen op geen

This topic has been closed for comments

562 reacties

Reputatie 6
[modbreekt]

Deze discussie is gesloten omdat het te groot en daardoor onoverzichtelijk geworden is.

Het vervolg op deze discussie kun je hier vinden [thread=117595]Klachten (algemeen) (deel 2)[/thread].

[/modbreekt]
Reputatie 5
@cdekriek

In april 2010 was nog niemand binnen T-Mobile op de hoogte dat het alleenrecht op iPhone niet langer zou duren. Zoals collega's al hebben aangegeven heeft de verkoper u dus gewoon naar waarheid te woord gestaan. Op het moment dat je slechte tot geen dekking ervaart wil ik je vragen dit kenbaar te maken via de dekkingskaart op de T-Mobile website. Als je op de dekkingskaart je postcode invult kun je je klacht kenbaar maken door het beantwoorden van een aantal korte vragen. Hierop volgend wordt er binnen 4 werkdagen contact opgenomen door een collega die gespecialiseerd is in het behandelen van dekkingsproblemen.
Reputatie 5
@dries65

Er zijn een aantal mogelijkheden wat betreft het omzetten van je abonnement. Als je per seconde wil betalen na de eerste minuut kom je uit bij een iPlan. Hou er wel rekening mee dat hierbij de minuten maar 2 maanden geldig zijn.
Reputatie 2
Hallo,

Ook ik heb klachten over T-mobile. In april 2010 heb ik een abonnement afgesloten bij T-mobile, omdat er geen andere aanbieders waren die de Iphone aanboden. Bij de T-mobileshop in Utrecht heb ik nadrukkelijk gevraagd hoe het zat met het exclusieve contract wat T-mobile had met Apple. De verkopen verzekerde mij dat dat nog enkele jaren zou duren. Bijna direct na het afsluiten kwamen er ook andere aanbieders die de Iphone gingen aanbieden.
Mijn vrees om bij T-mobile een contract aan te gaan is waarheid geworden. Ik woon in het midden van het land en heb vaak geen bereik.

Ik heb een klacht ingediend en gevraagd om een voorstel om het 2 jarige abonnement om te zetten naar een 1 jarig abonnement. Ik heb zelfs aangegeven hiervoor te willen betalen. In mijn ogen hoeft dit niet moeilijk te zijn, omdat ten tijde van het afsluiten het abonnement ook voor 1 jaar kon worden afgesloten.

Een reactie van de klantenservice is erg laf:"we kunnen u geen aanbod doen. Ten tijde van aanschaf had de verkoper de informatie waarschijnlijk nog niet en heeft hij u dus naar alle waarheid ingelicht. Voor de netwerkproblemen sturen wij u een formulier toe"

Ik vind het erg jammer dat dit zo loopt. Mijn werkgever is onlangs ook opgestapt bij T-mobile door de slechte service. Het zou T-mobile sieren als zij meer flexibiliteit zouden tonen. Als mijn achternaam "van t Hek" was geweest hadden ze waarschijnlijk een stuk harder gelopen. Het is jammer dat ze hier niet van geleerd hebben.
Reputatie 2
Heb maar alweer een mailtje de deur uit gedaan.
Wil dit toch snel opgelost hebben. (zucht)
Reputatie 2
Had eigenlijk al een opmerking c.q. PM van een moderator verwacht.
Bellen op mijn eigen kosten doe ik nu liever niet, heb de belminuten zelf hard nodig, lol.

Dus we wachten verder...........(wacht)...(wacht)....
Reputatie 6
Graag gedaan! Nu nog wachten op een moderator. 😃
Reputatie 2
@Mobieltje123
Je hebt gisteren contact gehad met de sales afdeling, waarvan ik hoop dat het naar teveredenheid is opgelost. Mocht dit zo zijn zou ik dat graag van je willen weten. Is het mogelijk mij dit in een antwoord te laten weten. De bevestiging heb ik in een priv
Reputatie 2
In dat geval zou ik graag willen dat een moderator contact met mij opneemt om het probleem en een eventuele wijziging naar iPlan te bespreken.

In ieder geval bedankt voor je antwoord C1ndy.
Reputatie 6
Bij relax online is je beltegoed wel onbeperkt houdbaar. Wil je na de 1e minuut per seconde betalen dan kan je overstappen naar een iPlan. Daar zit onbeperkt internet standaard in. Je raakt dan wel je wnw internet met korting kwijt.
Reputatie 2
@mobieltje123
Ik heb je klacht door gegeven aan diegene die de afspraken met je gemaakt heeft. Hij gaat vandaag contact met je opnemen om dit af te handelen.
Reputatie 2
Na jaren van tevreden klant, begonnen bij Ben, is er nu een moment van ontevredenheid. Ik dacht in oktober een goede deal te hebben gesloten door mijn in januari 2011 aflopende Relax 150 '06 abonnement te verlengen naar een Relax Online 20 '10 abonnement, dit ivm de gratis Web 'n Walk en een mooie SE Xperia X10 mini-pro.

Nadat ik enkele problemen had gehad met een defecte telefoon, wat T-Mobile naar mijn mening uitstekend had opgelost (ik kreeg kosteloos een nieuwe!), begon vorige week mijn ontevredenheid. Oorzaak: het hier op dit forum veelbesproken geval van "overige kosten'.

Heb naar de klantenservice gebeld, maar werd eigenlijk voor mijn gevoel niet lekker te woord gestaan. De uitleg over wat die extra kosten nou eigenlijk konden inhouden en hoe mijn belbundel nou eigenlijk in elkaar stak (ik las op het forum dat de minuten soms later ter beschikking komen), was heel summier. Dus ik werd hier niet blijer van!
Maar vooral van het betalen per (afgeronde) minuut werd ik ziek! Hiervan was ik in oktober niet van op de hoogte!!
Ik werd dus van een tevreden klant een zeer ontevreden klant. En ik moet dus nog 2 jaar!

Mijn vraag is nu dan ook, en ik heb deze ook per mail gesteld, of ik kan switchen naar een ander abonnement waar ik de belminuten WEL kan meenemen? (is dit bijv. Relax 130?)
Aangezien ik een vaste internetbundel heb, moet ik daarvoor dan extra betalen?
Kan ik eventueel op de eerstvolgende datum dat ik belminuten zou ontvangen, overstappen indien ik dat zou willen? (kan toch 1 keer per maand?)

Niet alleen nieuwe klanten moet mijn inziens goed behandeld worden, zeker ook de oude getrouwe klanten. Na jaren van onbezorgd bellen en sms-en is er nu een periode van "liever niet meer bellen en sms-en" aangebroken. Bang voor te hoge kosten!
Ik heb mijn mobiele abonnement meer dan nodig aangezien ik geen vaste telefoon heb, en met mijn vorige abonnement ging dat perfect, zonder al te hoge kosten.
Maar als ik dat nu zou doen zoals ik gewend was, dan zou bij wijze ik een tweede hypotheek moeten gaan nemen.

Nee T-Mobile, jullie hebben een grote kans laten liggen om een zeer groot marktaandeel in handen te krijgen, wanneer jullie fatsoenlijke en betaalbare abonnementen waren blijven aanbieden, waarbij, na 1 minuut, per seconde betaald zou moeten worden. Jammer!

Ik hoop echter op bruikbare en oplossende antwoorden.

Gegroet
Reputatie 2
Doe wat je moet doen zou ik zeggen.
Gasten beloven van alles, maar ze houden zich totaal niet aan de afspraak.

Volgende keer (als die zou komen) als je aan de lijn bent met de klantenservice, vraag dan naar de naam van dat Persoon.
Want ja nu kan iedereen van de oh zo geweldige klantenservice het zijn die je dat aanbieding bood.

En er zijn gelukkig ook medewerkers, die wel zijn werk goed doen.
Maarja das echt balen voor je.
Dan maar naar de 4 andere providers die de iPhone 4 aanbieden.
Reputatie 2
In december 2010 belde ik T-Mobile met de vraag of ze een leuke aanbieding hadden mbt de iPhone 4 omdat ik mijn contract wilde verlengen (loopt in maart 2011 af).
Ze hadden opdat moment geen leuke aanbieding. Ik kon wel het toestel voor
Reputatie 5
@Richardb

Op dit moment is het erg druk op de afdeling vernieuwingen. Mijn oprechte excuses voor het feit dat je zo lang hebt moeten wachten. Als je wil kan ik je laten bellen door een collega van de afdeling vernieuwen. Als je dat hier even zou willen laten weten zal ik het vervolgens voor je doorgeven.
Reputatie 2
Ik zou echt heel erg graag iemand aan de lijn krijgen via de klantenservice met een vraag of ik mijn abo kan verlengen,,,maar na bijna een uur in de wacht nog steeds niemand....belachelijk....heet dan KLANTENSERVICE
Reputatie 4
Ga naar het dashboard.
Vanuit daar kan je een privebericht sturen.
Als je op het forum zit zie je rechtsboven je forum profiel met daaronder X berichten - dashboard. Klik op berichten of op dashboard dan kom je er ook.
Reputatie 2
[QUOTE=Webco1959;757350]@ashley3
Wat is het telefoonnummer van je man. Kun je dat in een priv
Reputatie 7
Ik heb zojuist bovenstaand bericht geplaatst via de forum app op mijn mobiel. Jullie zullen begrijpen dat ik niet zelf het bericht zo getypt heb met al die tekens tussen de woorden. ;-)

Hier nogmaals het bericht, nu leesbaar.

Prijzen in de T-Mobile shops zijn vaak duurder dan als je je abo online via de T-Mobile site of telefonisch via de klantenservice verlengt. Dat heb ik zelf ook gehad en daar valt helaas niets aan te veranderen.Voortaan online of telefonisch verlengen was het advies. Dat ga ik ook zeker doen want het verschil is vaak groot. Als er online een aanbieding is wil dit ook niet zeggen dat deze aanbieding ook in de shops geldt.

Gr.
Reputatie 2
@ashley3
Wat is het telefoonnummer van je man. Kun je dat in een priv
Reputatie 2
mijn man,heeft 31 dec zijn contract verlengd(al 7 jr klant)al jaren had hij de relax 200 is nu dus 190 geworden geen probleem.hij wilde graag de samsung galaxy s,was niet gratis hij moest 160,- bijbetalen en een bundel voor internet.dinsdag zie ik op jullie site dat ie nu gratis(toestel)plus 12 maanden gratis internet.

terug gegaan naar de shop en die beweren dat ze een actie niet van te voren weten.ze kunnen niks voor hem doen,geen tegemoetkoming niks.....
we moesten vandaag terug komen zei een medewerker van de shop,want dan was de shopmanager er....die kon wel wat voor hem betekenen,niet dus...hij zei gewoon domme pech...

terwijl zijn contract pas in april ingaat,(31 maart 2011 loopt ie af,dus 3 maan ervoor verlengd)
Reputatie 3
het is gewoon een groe teringzooi bij t-mobile
zolang hun maar geld kunnen verdienen vindne ze alles wel best
ze hebben vast allemala op de vvd gestemd (partij voor de rijken)
zo zie je maar weer is waar je geld terechtkomt


Hahaha wat een droevige opmerking! Gevalletje vmbo drop-out....
Ach, of het nu om T-Mobile of een ander gaat, ze hebben allemaal teveel abonnementen t.o.v. hun capaciteit.
Ik heb zelf gelukkig nog een Flex Sim Only grenzeloos abonnement.
Nu tikt de belstatus normaal af, klopt ook qua belgedrag maar krijg ik ineens op 2 januari een berichtje van T-Mobile dat ik door mijn beltegoed heen ben sinds 1 januari 2011, zonder tijds aanduiding.
De belstatus meter geeft echter nog steeds een tegoed aan van bijna 10 euro en is ook niet vastgelopen of zo, na het bellen naar een bepaald nummer geeft ie normaal aandat er 17 is afgeschreven van m'n balans.
Hetgeen de starter van dit topic bedoelt is, vermoed ik tenminste de vreemde manier van berekenen door T-Mobile, bij hen is 10 december t/m 31 januari niet te vinden op de factuur als zijnde: 21 dagen december plus beltegoed gehele maand januari maar als:
bijvoorbeeld 200 / 31 X 21 = 135 min plus bel tegoed januari= 200 minuten.
De klant betaalt dan voor bijna 2 maanden ineens, denkt dat hij/zij ook over december de beschikking heeft van 200 minuten.

Ander issue is het gedrag van de z.g.n. voordeelshops, bij GSM Topdeal staat een aanbieding: 200 minuten, gratis....Nokia nummer
Reputatie 2
@centaur

lange wachttijden bij klantenservice,
slecht bereik zonder verbetering,
er werd mij verteld dat als ik mijn abbo zou verhogen dat ik
die later kon verlagen.. kon dus niet. nu zit k 2 jaar vast aan 55 per maand.
erg fijn, ben ik die natnek bij t klantenservice callcenter nog steeds
erg dankbaar voor.
Reputatie 4
PATS,
Misschien kun je het beste een stevig gesprek aangaan met t-mobile om je problemen op te lossen, en als dit niet lukt krijg je misschien de mogelijkheid om je contract te ontbinden, afhankelijk waar je klacht over gaat. Tenslotte zit t-mobile ook niet te wachten op boze, ontevreden klanten. Je wordt er in elk geval zelf nooit slechter van dan nu het geval is.