Klachten (algemeen) (deel1)

  • 24 januari 2009
  • 562 reacties
  • 30772 Bekeken

  • Weet de weg
  • 60 reacties
In principe schrijf ik een bericht als dit liever direct naar T-Mobile, aangezien ik een bedrijf het liefst eerst de kans geef problemen af te handelen alvorens hiermee in de openbaarheidt te treden. Gezien de omstandigheden heb ik besloten deze kwestie toch ook maar hier te plaatsen.

Het afgelopen jaar heb ik een bijna eindeloze wachtlijst aan klachten gehad, die allen betrekking hadden op de primaire en secundaire diensten van T-Mobile, en de afhandeling van deze klachten.
De problemen die ik had, hadden betrekking op mobiel internet (werkte vaak niet), Mobile TV (werkte praktisch nooit), sms-notificatie bij nieuwe factuur (werkt al anderhalf jaar niet meer), bestellingen van T-Mobile Extra (doen er soms maanden over); en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.

Ik heb het als bijzonder frustrerend ervaren dat er voor de meest eenvoudige problemen in drie maanden tijd geen oplossing kan worden gevonden, terugbelafspraken keer op keer op keer niet worden nagekomen, medewerkers je snelheidstests uit laten voeren op verschillende locaties en vervolgens nooit terugbellen, je vertellen dat er een storing in het systeem is (wat later niet waar blijkt te zijn), de verbinding verbreken, je twintig minuten in de wacht laten staan of totaal en absoluut geen kennis van zaken hebben (meer dan eens heb ik een klantenservicemedewerker door de T-Mobile website moeten loodsen).

Veel van mijn problemen zijn inmiddels opgelost. Het wrange hieraan vind ik echter dat het tot stand komen van deze oplossingen op geen

This topic has been closed for comments

562 reacties

Reputatie 2
Er zijn hier en daar altijd ontevreden klanten. Dat geldt voor elke branche. Het is altijd een uitzondering op de regel. Een zeer groot bedrijf met een groot klantenbestand is eenmaal gedoemd fouten te maken en kan niet aan ieders wens tegemoet komen. Ik vind echter wel dat T-mobile dat te allen tijde probeert. Ik bel niet zo vaak omdat ik niets te klagen heb maar elke keer als ik bel, word ik keurig geholpen.
Als je een spnlinternieuwe auto koopt en je loopt binnen 1 maand tegen bepaalde problemen aan, dat maakt dat autobedrijf immers niet onbetrouwbaar of kei slecht. Er zijn veel tevreden klanten.

Mensen zeuren over beltegoed in euro's i.p.v. belminuten, je kunt gewoon in 5 sec. omrekenen hoeveel belminuten je nog hebt. Als je pre-paid hebt, werkt het ook niet anders. Waarom zou het dus niet met een abo mogen? Kom op mensen, we leven bijna in 2011. Een beetje aanpassingsvermogen kan geen kwaad. Wees open voor nieuwe dingen. We zijn geen opa van 90.

En nog iets voor mensen die zeuren over klantenservice van T-Mobile. Dit forum hier is toch een fijne service. Zet een vraag neer, wacht max 2 uur en je hebt antwoord. Wat wil je nog meer?

Genoeg gebabbeld. Op naar 2011 met T-Mobile 🙂
Reputatie 2
Ik moet het toch even van mij afschrijven.
Ik ben al sinds 2000 bij Ben en nu T-Mobile abonnee.
4 maanden geleden heb ik mijn abonnement verlengd met de G2.
Iets later heb ik ook de family toegevoegd.
Gisteren kreeg ik een sms-je dat mijn nieuwe abo was ingegaan. Door schade en schande wijsgeworden heb ik mijn gegevens meteen online gecontroleerd. Wat blijkt nu, family is er dus afgehaald. Dat was mij niet verteld toen ik het telefonisch afsloot. en het is volgends de dame die mij te woord stond "Standaard procedure".
Leuk voor al die mensen die met behulp van pre-paid denken op mijn family te staan !
Ik voel mij opgelicht en ga mijn abo dus NIET meer verlengen. (nog een jaar)
Andere reden is super slecht bereik in zuid limburg...
Reputatie 2
Ik wil graag jullie ervaring horen over de klachtenafhandeling van T-Mobile. Ik ervaar het als volgt;
Mijn eerste indruk was uitstekend, omdat ik meteen te woord werd gestaan zonder daarvoor lang aan de telefoon te hangen. Ik werd werkelijk keurig te woord getstaan. Naar aanleiding van mijn klacht over het slechte bereik zou er worden teruggebeld. Helaas was dat niet het geval, maar ik kreeg na ongeveer 4,5 week een SMS waar in zij veronderstelden dat het bereik inmiddels beter zou moeten zijn en als dat niet zo was moest ik maar weer bellen.

Dat heb ik vervolgens gedaan, maar het schijnt zo druk te zijn bij de afdeling dekkingsklachten dat ze mij niet door kunnen verbinden met die afdeling. Inmiddels heb ik vele malen gebelt, maar het wil niet lukken. Het verzoek of zij mij kunnen bellen wordt niet gehonoreerd (mogen ze niet). Klantvriendelijkheid is meteen weg.

Weer een aantal malen geprobeerd, maar krijg nu te horen dat ze met een update bezig zijn.

T-Mobile zegt dat ik mijn telefoon op het g2 netwerk moet instellen en data via wifi moet doen. Ja, is voor hun ideaal, maar daar heb ik geen iphone voor. Uiteindelijk moet ik duur betalen voor diensten die T-mobile niet kan leveren en krijg ik niet de kans om de betreffende afdeling aan de lijn te krijgen. Kortom ik ben de pineut.

Met Vriendelijke groet,
Reputatie 2
Na lang zoeken naar iets van een klachtenservice komt het forum nog het meest in de buurt. Je wil ergens de schandalige behandeling van T-mobile klantenservice kunnen melden en een oplossing hebben in problemen waar je tegen aanloopt. Maar dat is een flinke zoektocht bij T-mobile... Want klachten horen ze schijnbaar liever niet. Al bel je dan "kunnen ze niks voor je doen en moet je maar afwachten" , een email naar de klachtenservice sturen zoals ze aan de telefoon aangeven is ook onmogelijk... Niet te vinden waar je dan zogenaamd zou moeten zijn.... Jij blijft intussen wel zitten.

Het probleem. Het abonnement van mijn mobiele telefoon was aan verlenging toe. Nu krijg je hiervoor altijd een aanbieding dat je bij deze verlenging een nieuw toestel uit kan kiezen. Mijn toestel is wel aan vervanging toe... dus leek me een goede optie.
Na gebeld te hebben met de T-Mobile klantenservice heb ik mijn contract verlengt met 24 maanden. Ik zou bij deze verlening een nieuwe telefoon krijgen nl. Apple iPhone 3GS 16GB WT. Met de verlening zou ik voor dit toestel E29,95 moeten betalen. Een leuk aanbod. De bezorgdienst zou contact met mij opnemen voor het afleveren.

Op 7 oktober keurig een brief gehad over deze verlening. Hierin bevestiging van de afspraken en wederom E29,95. Niet veel later ook een mail van de bezorgdienst. Ik kon een afspraak maken voor afleveren van het toestel. Toen ik dit online ging doen... viel mij ineens op dat de bezorgservice E99,95 af zou rekenen met mij aan de deur. Dit is E70,- meer als in het contract staat. Nog maar even geen afspraak gemaakt dus en eerst maar weer de T-mobile klantenservice bellen. Daar kreeg ik te horen dat dit een fout moest zijn bij de communicatie tussen T-mobile en de bezorging. Hier konden ze alleen niks aan doen. Ik zou de bezorgservice maar die E99,95 moeten betalen dan zou ik daarna weer contact op moeten nemen met T-mobile om te kijken of dit terugbetaald kon worden. Heb aangegeven dat ik hier niet aan mee werk. Dat als de fout bij hun ligt ik hier niet E70,- meer voor ga betalen. Dat doe ik ook niet in de supermarkt om "het laten proberen nog terug te krijgen"

De enige optie was dan om de telefoon te weigeren. Ik zou een afspraak moeten maken met de bezorgdienst en als ze dan aan de deur zouden komen zou ik het toestel moeten weigeren. Ook hiervan heb ik aangegeven dat dit belachelijk is. Dat ik niet eerst een afspraak met iemand ga maken om vervolgens aan de deur te weigeren. Of deze zending niet op een andere manier stop gezet kon worden. T-Mobile gaf aan niks voor me te kunnen doen.
Ik heb dus de volgende dag zelf maar contact opgenomen met de bezorgdienst. De man daar was erg behulpzaam. Heeft telefonisch de opdracht stop gezet en het toestel retour naar T-Mobile laten gaan. Woensdag 14 oktober zou dit bij T-Mobile dan bekend zijn en zou ik de contract verlening opnieuw kunnen doen.

Voor de zekerheid dus nog maar een dagje extra gewacht tot donderdag... Toen weer contact opgenomen met de T-Mobile klantenservice... Helaas... ze konden niks voor me doen... De afdeling Sales was niet bereikbaar... Probeert u het later nog maar een keertje.
Tot mijn verbazing valt er vrijdag een brief op de mat van T-mobile..... de factuur van mijn nieuwe toestel. En jawel hoor... Kosten E99,95... De fout ligt dus wel degelijk bij T-Mobile.... Niks bij de bezorgdienst en communicatie. Nu heb ik dus een contract met een bevestiging van E29,95 en een factuur voor E99,95. Staat ze netjes. Nog maar eens gaan bellen met de T-mobile klantenservice. Wederom een antwoord... Ze kunnen niks doen... Ik moet maar afwachten.... Het kan 10 dagen duren etc etc etc. Maar intussen is dat 2 jarig abonnement natuurlijk wel vast ingegaan op 8 oktober. Nu werd ik dus wel boos hierover.... Ik wilde een klacht indienen of een van de leidinggevende spreken. Maar helaas... Leidinggevende beantwoorden geen telefoon... En een klachtenservice is er ook niet aan de telefoon te krijgen. Dan komen we op die email die je moet sturen... maar waarheen? Joost mag het weten....

Het is schandalig dat als er een fout gemaakt word bij de T-mobile... Welke toch zwart op wit aan te tonen is. Niet alleen is de fout in hun computer systeem zichtbaar. Ik heb ook op papier een contract met de toestelprijs E29,95 en een factuur met een heel ander bedrag....... Maar vervolgens kan jij als klant hier achter aan gaan. T-mobile blijven bellen voor een oplossing "maar helaas mevrouw". Je zelf achter hun bezorgdienst aan moet bellen om de bestelling stop te zetten.. Je vervolgens weer met T-Mobile om de haverklap gaan zitten bellen... Want krijg de stop van de contract verlening ook maar eens bij hun in het systeem.... Hun fout.... Maar jij zoekt het maar uit.

En nu..... Maar weer eens gaan bellen volgende week.... Misschien dat ze dan zin hebben te helpen... Of de week erna... Je weet het niet...

Beste T-Mobile.... gelieve eens contact op te nemen met mij nu.... Jullie zijn toch een groot bedrijf.... Zorg dan ook voor een nette afhandeling van je fouten en laat dit niet bij je klant.
Reputatie 2
Toen ik onlangs een nieuw FLEX ABO. wilde afsluiten (ik al jaren netjes betaal en heb nog nooit een aanmaning heb gehad) bleek ik opeens een wanbetaler te zijn, nou en als je
Reputatie 2
Gisteren in de zaak geweest. Voor mijn dekkingsprobleem hadden ze een zeer logische oplossing.

De mast staat op 200 meter van mijn huis, praktisch in mijn tuin. De dekking zou dus echt niet beter kunnen zijn. Volgens hun echter zenden de duitsers (makkelijk slachtoffer) te hard uit zodat hun signaal verdrukt word. Geweldig dan. Daar sta je dan met z'n lelijk ding in je blikveld welke niet eens krachtig genoeg is om 200 meter ver te zenden.

De rest van mijn klachten werden net zo makkelijk van de hand gedaan. Ik kreeg zelfs het advies om een nieuw abonnement te nemen bij een ander voor de momenten dat T-mobile het niet zou doen?!?
Reputatie 2
Je eventuele credit nota staat bij My T-Mobile. Dan in het vakje Mijn Facturen op "bekijk je betalingsstatus" klikken. Daar kun je zien of er een credit nota staat. Inzien lukt niet bij mij, zoals al gemeld. maar ik kan wel zien dat er een credit nota staat.
Reputatie 2
Ik weet niet of ik op de juiste plek reageer..Maar ik moet mijn frustratie kwijt!

Ga ik naar T-mobile Shop in Enschede. Ik stel de medewerker op de hoogte van dat ik te laat smsjes ontvang van mensen en andere mense mijn smsjes te laat ontvangen. Ik heb hem verteld dat ik op het forum van T-mobile zie dat er meer mensen zijn die hier problemen van ondervinden.. Ik vertelde hem over mijn slechte verbinding met telefoneren. Denk dat ik goed ben geholpen! Ipv. dat meneer oplossing bedenkt om mijn situatie opgelost te krijgen. Vraagt hij aan mij wat ik wil. Haha! Ik wil weg bij T-mobile dat is wat ik wil.

Nee, meneer reageerde ook nog eens arrogant! Hij ontkende dat er een probleem was. Alles verloopt goed! NIEMAND HEEFT PROBLEMEN!. Ben vaker door medewerker van T-mobile niet vriendelijke behandeld. Dan maar een klachtbrief sturen T-Mobile hoofdkantoor..

Pfffffffffff!!

T-Mobile staat niet bekend om zijn klantvriendelijkheid, wel staat het bekend om de slechte services, geen probleemoplossing en reageren kennen ze al helemaal niet.

Wie van de T-M klanten heeft er nu problemen? niemand toch?

Laat me niet lachen, de sukkels
Reputatie 4
Via het forum is het lastig om op individuele klachten in te gaan. Je ondervindt een aantal problemen en hiervoor moet een aantal zaken uitgezocht worden.

Ik adviseer je daarom om je bevindingen bijvoorbeeld via e-mail kenbaar te maken. Je kunt een bericht (met vermelding van je 06-nummer) sturen naar [email]info@t-mobile.nl[/email]. Een medewerker neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op.


Je snapt duidelijk niet waar ik op doel! Het is GEEN individuele klacht, het is een GLOBAAL t-mobile probleem. Het moet voor t-mobile dus best mogelijk zijn om hier OPENLIJK op het forum op te reageren. Kom dus nu eindelijk eens met antwoorden en niet de standaard afscheep berichten.

Wij willen ANTWOORDEN!


Nou nou... Een beetje rustig 😛 Het lijkt wel een demonstratie... Dit blijft nog altijd een forum, hoor.
Reputatie 2
Ik vraag me af waarom de verzonden emails niet beantwoord worden bij T-mobile,
ik heb ook al 2x naar de klantenservice gebeld voor mijn probleem (09 nummer),
heeft mij best wel veel geld gekost (0,25 p.m.) met een maximum van 12,50 en ik heb er
niets van terug gezien.
Reputatie 2
Op een schriftelijke klacht aan T-Mobile , kreeg ik in mijn mailbox een terugbelverzoek aangezien ze vergeefs hadden proberen te bellen naar mijn datastick...

Op een schriftelijke klacht wil ik een schriftelijk antwoord en niet vage mondelinge tegemoetkoming waar misschien niets van terecht komt ( als ik zo de verschillende postings hier lees).

Toen ik de medewerkster vertelde dat ik een schriftelijk antwoord verwacht, reageerde ze ronduit onbeschoft en aan schriftelijke antwoorden doen ze niet...

We zullen zien, intussen een herinnering verstuurd, blijft een reactie uit, dan maar naar de geschillencommissie. Misschien dat ze dan wel willen reageren.
Reputatie 2
Het geld groeit ons niet op de rug zoals je waarschijnlijk op school ook geleerd hebt. Wij klanten betalen en krijgen niet het product waarvoor we betalen.

Hulp in roepen via telefoon, de winkels en brieven schrijven helpt niet. Dan maar openlijk in een forum, hopelijk bereikt het de juiste mensen en anders mensen die nog klant willen worden zodat zij zich nog eens drie keer over hun hoofd kunnen krabben voordat ze dat doen.

Het is schandalig wat T-mobile presenteert. Je adviseert mensen niet om er maar een abo bij te nemen bij een ander provider voor een dienst waar ik bij jou al voor betaal omdat jij je dienst niet goed levert!

Maar ook hier zitten op het forum enkel de zakkenvullers van t-mobile en de arme sloeber die opdracht krijgt om geen antwoorden te geven.
@LordBane, in het systeem is niets te vinden over een eventueel probleem, als je iets duidelijker bent over wat het probleem is kunnen we je eventueel verder helpen.
Reputatie 2
Hopelijk leest de klantenservice mee..
Sinds donderdag 18 november is mijn nr. per abuis door u/Tmobile shop veranderd in een ander nummer. Ik heb inmiddels 8 x gebeld met uw klantenservice met het verzoek mijn nummer te herstellen. Er is toegezegd dat het vrijdag 19/11 opgelost zou worden, toen maandag 22/11 en nu kan men er niets over zeggen. Ik moet het maar uitzoeken. Dat kan toch niet? Ik wil mijn nr. gewoon terug!! Ik kan zelfs niet bankieren nu!! Is het nou zo moeilijk allemaal?? Er is zelfs niemand die me het gevoel kan geven dat het opgelost wordt..

>EEN ZEER TELEURGESTELDE, BINNENKORT EX-KLANT
Reputatie 2
@cheetah1976

Je hebt al een aantal berichten geplaatst op het forum. Jammer dat je nog geen contact opgenomen hebt met de klantenservice op het gratis nummer 0800 - 7111. Zodat we je persoonlijk kunnen helpen.
Reputatie 2
snap niet dat je niet gewoon het gratis nummer gebeld hebt 08007111 is de klantenservice van T-Mobile en is gratis voor mensen met een contract of het moet inmiddels verandert zijn dat dat nummer niet meer bestaat maar lijkt me stug..

Of T-Mobile moet nog meer willen verdienen aan hun klanten dan dat ze al doen..Ik heb vorige week ook een mail gestuurd naar T-Mobile maar nog geen antwoord gehad ik wacht rustig de 10 dagen af die ervoor staan als ze dan niet geantwoord hebben stel ik mijn vraag wel op het forum hier..
Reputatie 7
@Jammer
Ik wil je namens T-Mobile onze excuses aanbieden dat het nog steeds niet is rechtgezet. Ik heb de desbetreffende afdeling verzocht om dit zo snel mogelijk voor je in orde te maken. Ik heb je ook een priv
Reputatie 2
Nou het lijkt me sterk dat T-Mobile gaat adviseren om nog een abonnement bij een andere provider te nemen. Ik vind ook dat je wel erg overdrijft, en gezien de reactie's van andere gebruikers op het forum ben ik niet de enige die er zo over denkt. Tuurlijk is het bereik niet 100% perfect. Maar dat is bij geen enkele provider. Daar komt nog bij dat je er ZELF voor kiest om bij T-Mobile te blijven. Als je alles zo'n drama vindt kun je altijd nog je contract over laten nemen door iemand anders, en bij een gegronde netwerkklacht laten ze je volgens mij ook gewoon je contract ontbinden. al met al zal je best wat problemen ondervinden maar 1 woord komt wel een beetje bovendrijven als ik dit zo lees.... Dramaqueen 😕
Reputatie 2
snap niet dat je niet gewoon het gratis nummer gebeld hebt 08007111 is de klantenservice van T-Mobile en is gratis voor mensen met een contract of het moet inmiddels verandert zijn dat dat nummer niet meer bestaat maar lijkt me stug..

Of T-Mobile moet nog meer willen verdienen aan hun klanten dan dat ze al doen..Ik heb vorige week ook een mail gestuurd naar T-Mobile maar nog geen antwoord gehad ik wacht rustig de 10 dagen af die ervoor staan als ze dan niet geantwoord hebben stel ik mijn vraag wel op het forum hier..

Als je op de naam van de starter van dit Topic had geklikt, had je kunnen zien dat het hier om een pre-paid klant gaat en voor prepaid klanten gelden andere tarieven dan voor abonnement-houders. Elk prijsplan heeft zijn eigen tarieven voor contact met de klantenservice.
Reputatie 2
ik heb gister mijn telefoon gekregen kon bellen smsen en internetten. vandaag kan ik niks meer. klantenservice net gebeld (al de 4e keer deze afgelopen 3 dagen) en deze kunnen mij niet verder helpen?

ik ben een beetje radeloos en hoop dat iemand mij verder kan helpen. zo hoef ik mijn andere abonnement in juni ook niet meer te verlengen en is een overstap gewenst
Reputatie 2
Ik heb ook een Compact MDA IV. Sinds begin mei loopt mijn abonnement, maar tot nu toe zo goed als geen gebruik van het toestel kunnen maken. Zowel thuis als op mijn werk heb ik 1 streepje bereik en valt hij erg vaak weg (kruisje). volgens de helpdesk zou ik perfect bereik moeten hebben. zowel voor gsm als data (HSDPA).
De t-mobile sim in een andere telefoon (Nokia 6021) gaf wel een goed bereik (GSM! data kan ik hiermee niet testen).
Ook heb ik een databundel (web
Reputatie 2
ik sta momenteel al 28min in de wacht bij de t-mobile klantenservice!
wat voor zin heeft het om hen te bellen (ivm overige kosten die onterecht in rekening worden gebracht) terwijl ik me nu dus dubbel scheel betaal aan de klantenservice en nog niets wijzer ben over die overige onterechte kosten! ronduit belachelijk, ik ben zeker van plan hier werk van te maken.
Reputatie 6
@lukashuzen

Heb je PM gestuurd, zou je hierop willen reageren?
Reputatie 2
Beste T-mobile,
Jullie moeten echt eens iets doen aan jullie klanten service medewerkers,
Na diverse "drama's" met jullie klantenservice, waarna mijn klacht door moderators op dit forum keurig is opgelost, dacht ik het is toch nog goed gekomen dus laat ik voor mijn vrouw ook een abonnement afsluiten en eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
En idd bij T-mobile krijg ik weer verkeerde informatie, ik wilde een flex 15 afsluiten en de medewerker vroeg waaron flex en geen relax waarop ik antwoorde dat ik het makkelijk vind dat alles uit
Reputatie 6
Badge +9
Klantenservice is toch gratis?
Je moet wel lang wachten, dat wel.

Gr,
CENTAUR