Klachten/opmerkingen over T-Mobile Klantenservice

Reputatie 2
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn vraag.

Klopt het dat de klantenservice (1200) niet meer gratis is te bellen, maar tegen het beltarief gaat in het vervolg. Ik vind dat T-Mobile dat wel had mogen meedelen aan zijn klanten. Dan moeten ze er wel maar voor zorgen dat de wachttijd korter wordt met minder keuzes die eerst moeten worden gedrukt. Je bent al bijna 1 minuut bezig alvorens je in de wachtrij van de operators terecht komt.

This topic has been closed for comments

228 reacties

Reputatie 2
het klopt,het heet ook service, aangezien ze daar niet zo heel goed in zijn,druk ik me plastisch uit,word je ook hier kaalgeplukt.
Reputatie 2
het lijkt me niet dat de klantenservice (0800-7111) betaald is. 1200 en 1202 zijn volgens mij gratis.
Reputatie 2
Geldt voor de nieuwe Relax abonnementen, oude Relax en Flex blijft gratis.
Reputatie 2
jasperblom schreef:

het lijkt me niet dat de klantenservice (0800-7111) betaald is. 1200 en 1202 zijn volgens mij gratis.

Moet je maar ff weer kijken,het 0800 nummer is gratis maar alleen voor mensen die nog geen klant zijn,ls je de klantenservice als abbonee wilt spreken heb je alleen een 06 nummer en die brengt meerdere kosten met zich mee.
Reputatie 2
Ik zie het als volgt. je zet iets in de markt dat niet helemaal goed werkt. Dan gaan de klanten daarvoor bellen. Je bent niet in staat de service te bieden die hoort en om het de klanten niet te gemakkelijk te maken om hun recht te halen (lees volgens T-Mobile: te klagen) vraag je geld voor de klantenservice. Dat is nou economie op zijn T-Mobile's. Maak een drempel van geld als je de klantenservice wilt ontlasten en je geen goed product in de markt kunt zetten.
Reputatie 5
T-Mobile Klantenservice is gratis voor de 'oude' tariefplannen.
Abonnees met een nieuw Relax of Voordeelsim betalen het reguliere beltarief.

Er is overigens ook de mogelijkheid om je vraag te stellen in een e-mailbericht dat je via My T-Mobile (veelgestelde vragen) kunt versturen.
Reputatie 2
maar de iphone is een nieuw abbo,dus daar betaal je wel voor.
begrijp ik dus uit je bericht.klopt het wat ik zeg?
lekker nog meer kosten erbij.
Reputatie 5
@inky72, nee het klopt niet, het iPhone-abonnement is niet nieuw. Jij betaalt niet als je belt naar T-Mobile Klantenservice.

Alleen abonnees met een nieuw Relax of Voordeelsim abonnement betalen het reguliere beltarief.
Reputatie 2
Anne-Marie schreef:

@inky72, nee het klopt niet, het iPhone-abonnement is niet nieuw. Jij betaalt niet als je belt naar T-Mobile Klantenservice.

Alleen abonnees met een nieuw Relax of Voordeelsim abonnement betalen het reguliere beltarief.

Dat is een duidelijk antwoord. Ik vind dat het dan verkeerd op de site staat. Want daar wordt de indruk gewend dat het reguliere beltarief naar 1200 voor alle abonnee's geldt. Ik zelf ga in april van flex naar iPhone en ook dan blijft de klantenservice via 1200 dus gratis?
Reputatie 5
@hbwk, ja vooralsnog blijft het nummer van T-Mobile Klantenservice gratis voor alle Flex, Myfaves, iPhone en 'oud' Relax abonnees.
Reputatie 2
Geldt dit ook voor de sm's dienst van T-mobile?
Ik heb een Flex15 SimOnly abonnement in december afgesloten ( "oud" abonnement), maar heb de indruk dat ik voor 1202 ook betaald heb en evenzo voor sms'jes met info over beltegoed en facturen van jullie.
(moet de factuur van 21-01 nog krijgen).

Eigenlijk zou deze service voor alle abonnementen gratis moeten zijn!
Er wordt al genoeg verdiend ;-P.
Reputatie 7
FataMargana schreef:

Geldt dit ook voor de sm's dienst van T-mobile?
Ik heb een Flex15 SimOnly abonnement in december afgesloten ( "oud" abonnement), maar heb de indruk dat ik voor 1202 ook betaald heb en evenzo voor sms'jes met info over beltegoed en facturen van jullie.
(moet de factuur van 21-01 nog krijgen).

Eigenlijk zou deze service voor alle abonnementen gratis moeten zijn!
Er wordt al genoeg verdiend ;-P.

1202 is gratis voor abonnees. Dit wordt aan het begin ook gezegd.
Reputatie 2
@ezz

Wat 1200 betreft, is alles duidelijk (dit nummer heb ik nog niet gebeld).
Maar het nummer 1202 (beltegoed opvragen), kon ik in het begin nergens (op de site)
vinden en las ik dus op het Forum. Heb iets van 2
Reputatie 7
[QUOTE=FataMargana;712732]@ezz

Wat 1200 betreft, is alles duidelijk (dit nummer heb ik nog niet gebeld).
Maar het nummer 1202 (beltegoed opvragen), kon ik in het begin nergens (op de site)
vinden en las ik dus op het Forum. Heb iets van 2
Reputatie 2
Ik vind het een goede zaak dat TM de moeite neemt mensen te bellen om te vragen hoe het mobiele datagebruik de laatste keer is. In mij geval heb ik afgesproken dat ik TM daar later op de dag over terug zou bellen.

Bellend met de klantenservice wordt je echter geconfronteerd met de domme reeks vragen zogenaamd om vast te stellen wie de persoon is die belt.

Die vragen zijn gewoon dom maar daarboven zijn ze zwaar irritant als iemand de moeite neemt om op verzoek van TM terug te bellen. In dit soort gevallen is dit volledig overbodig.

Van dezelfde irritante orde is dat je tegenwoordig geen email meer kunt sturen (ik kan althans geen adres ontdekken) maar je dus verplicht bent (als je niet met die domme riedel geconfronteerd wilt worden) je zaken per brief moet afhandelen. In dat geval is enige controle blijkbaar niet relevant.
Reputatie 2
T2H schreef:

Van dezelfde irritante orde is dat je tegenwoordig geen email meer kunt sturen (ik kan althans geen adres ontdekken) maar je dus verplicht bent (als je niet met die domme riedel geconfronteerd wilt worden) je zaken per brief moet afhandelen. In dat geval is enige controle blijkbaar niet relevant.

Dat is ook heel irritant en vervelend, als men klachten hebt of iets dergelijks of iets moet of wil regelen en je kan niet bellen of wat dan ook dan zou het zeker makkelijk zijn als men kan Emailen, er is toch niks voor niks internet en Email, misschien een idee voor TM om hier ook eens aan te denken in de toekomst want alles gaat tegenwoordig (veel) per Email.

Gr.
Spyde
Reputatie 2
Gisteravond dacht ik tmob klantenservice te bellen, adat ik 08007111 heb gebeld kreeg ik te horen dat ik 1200 moest bellen vanaf mijn toesetl, nadat ik met 1200 heb gebeld zie ik dat ervan mijn belbundel bltgd is afgeschreven... Het is toch een gratis nummer?
Reputatie 2
Ben je al klant van T-Mobile?
Vanaf je mobiele telefoon
Neem dan contact op met T-Mobile klantenservice via 1200*.

Vanaf een andere mobiele of vaste telefoon
Als je een abonnement hebt: 06 - 2400 1200 (standaard beltarief*)
Als je een PrePaid hebt: 0900 - 0236 (
Reputatie 2
[QUOTE=EGMN;732629]Ben je al klant van T-Mobile?
Vanaf je mobiele telefoon
Neem dan contact op met T-Mobile klantenservice via 1200*.

Vanaf een andere mobiele of vaste telefoon
Als je een abonnement hebt: 06 - 2400 1200 (standaard beltarief*)
Als je een PrePaid hebt: 0900 - 0236 (€ 0,25 per minuut)
Vanuit het buitenland: +316 - 2400 1200

* PrePaid: € 0,25 per minuut.
Relax-abonnement afgesloten n
Reputatie 4
Niet voor het bellen naar de klantenservice.
Je kan ook altijd je vraag via het forum of email kunnen stellen :)

Grtjes
Koffiemok
Reputatie 2
de staat niet bij of het gratis is maar ik dacht ook ,want anders kunnen we net zo goed dat gratis nummer bellen, de staat dat je dat nummer moet bellen met je mobiel dus ik ging er ook van uit dat het gratis is, maar misschien moet je gewoon even een mail sturen en dan vragen aan hun ,hun weten het het beste denk ik hahahah gr silverster
Reputatie 2
Wat een onzin dat het niet gratis meer is :S

En ik moet de laatste tijd al zo vaak bellen naar de klantenservice -,-!
Door klachten en fouten die gemaakt zijn door hun.
En dan moet ik er dus nog voor betalen ook nog :S

Jeetje ik was over mijn abbo de eerste 2 dagen tevreden en daarna is de ellende begonnen en nog steeds niet gestopt.
Reputatie 2
Een koude douche is wat ik op dit moment ervaar.
Begin juni heb ik voor mijn zoon i.c.m. een abonnementsverlening een nieuw toestel besteld via de website van T-Mobile. De bestelling werd netjes afgehandeld en na 3 dagen was het toestel al afgeleverd. Zoon helemaal blij.
De dag erna moet hij werken en daar is het niet toegestaan om de telefoon aan te hebben. Hij heeft zijn toestel uitgezet, en is aan het werk gegaan.
Nadat hij klaar was met werken wil hij zijn toestel (Samsung Spica i5700) weer aanzetten, maar het toestel kan niet meer opgestart worden.

Klantenservice gebeld en via After Sales is een vervanging in gang gezet, jammer genoeg duurt dit langer dan gehoopt, maar het zij zo.

Echter na de vervanging heeft het nieuw geleverde toestel na 2 uur al dezelfde klachten. Het lukt echter niet om enig snelheid te boeken bij de Klantenservice. Terugbelafspraken worden niet nagekomen en wat al niet meer zijn. Ook is ineens het IMEI-nummer nodig. Daardoor kan ik hem afgelopen maandag weer melden.
Een dag later volgt al een afspraak om het toestel om te ruilen, echter wordt er een refurbished toestel geleverd. Dit heb ik geweigerd, omdat het toestel binnen 8 dagen kapot is gegaan. Alleen nu ontaard er een vervelende commuciatiewisseling met de After Sales dat dit de procedures zijn en dat ze alleen reparatie of vervanging met een hersteld toestel mogen/kunnen leveren.

Ik heb vervolgens in een mail het e.e.a. aangegeven, en gelukkig zat ik. Want in de mail staat letterlijk:
Aangezien deze discussie steeds op hetzelfde neerkomt en herhaling hierin onvermijdbaar is, zullen wij eventuele toekomstige e-mailberichten over dit onderwerp niet meer in behandeling nemen.

Vervolgens de telefoon maar weer gepakt en het is niet mogelijk om de afzender aan de telefoon te krijgen. De telefonischte leest het e.e.a. en geeft aan dat het niet mogelijk zal zijn om hierover verder te communiceren. Zelfs een klacht indienen zou geen zin hebben.

Het kan toch niet zijn dat er zo met klanten omgegaan wordt?
Reputatie 2
Nadat ik mijn abo had verlengt voor 2 jaar zag ik al meteen na 1 of 2 dagen dat ik extra kosten had zonder iets speciaals gedaan te hebben.
Dus even klanteservice bellen om te vragen waar het aan ligt en of m'n wnw goed was ingegaan.
Na lang wachten en geen antwoord omdat de factuur nog niet binnen was, vervolgens weer extra kosten. Ik moest maar wachten tot m'n factuur binnen was en dan kon ik zien waar de extra kosten vandaan komen.

Vandaag m'n factuur: Blijkt dus gewoon van de klantenservice zelf te zijn!!
Elke keer als je ze belt betaal je dus extra kosten. Als je belt over een niet funcionerende wnw verbinding of slecht bereik betaal je dus alsnog EXTRA. Doordat jullie niet alles op orde hebben en de klanten er informatie over willen moeten we alsnog bijbetalen.

Zit de klantenservice soms in het buitenland ofzo dat ik extra moet bijbetalen naast mijn bundel waar ik al voor betaal? Waarom gaat dat niet gewoon uit mijn bundel?

Wat heb ik een spijt nu dat ik mijn abo bij jullie heb verlengt. Voel me flink afgelegd. Oplichting van de bovenste plank met pak en stropdas. Keuzemenu van 5 minuten om vervolgens 5 minuten op een medewerker te wachten en dan te horen dat ze eigenlijk niets weten en je niet kunnen helpen.

Ik betaal het wel allemaal en zal goed opletten dat ik geen 1 cent extra betaal in de toekomst. Hou m'n abo wel ff vol en zeg dan met plezier weer op.
Reputatie 2
Je kan toch met je mobiel gewoon 1200 bellen?
1200 is naar mijn weten gratis hoor...
Je moet dus niet dat 0900-nummer bellen.