Beantwoord

Klachtenformulier

Waar staat het klachtenformulier?
icon

Beste antwoord door MaschaB 7 maart 2014, 22:17

Hallo Suus12, welkom op het forum!

Als je een klacht hebt kun je gewoon hier reageren op het forum, of via  Facebook en Twitter.
Via social media krijg je overal het algemeen dezelfde dag nog een reactie (vaak zelfs binnen een uur), via het forum kan dit oplopen tot 48 uur.

Mocht je liever willen bellen dan kan dat natuurlijk ook, dit kan via de Klantenservice op 1200 (vanaf een vast nummer) of op 06 - 2400 1200 (vanaf een mobiel nummer).

Er bestaat overigens niet zoiets als een algemeen klachtenformulier. Wel vind je op onderstaande pagina links naar brochures en formulieren, bedoeld voor verschillende situaties.

http://www.t-mobile.nl/klantenservice/contact/brochures-en-formulieren

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 4
Hallo Suus12, welkom op het forum!

Als je een klacht hebt kun je gewoon hier reageren op het forum, of via  Facebook en Twitter.
Via social media krijg je overal het algemeen dezelfde dag nog een reactie (vaak zelfs binnen een uur), via het forum kan dit oplopen tot 48 uur.

Mocht je liever willen bellen dan kan dat natuurlijk ook, dit kan via de Klantenservice op 1200 (vanaf een vast nummer) of op 06 - 2400 1200 (vanaf een mobiel nummer).

Er bestaat overigens niet zoiets als een algemeen klachtenformulier. Wel vind je op onderstaande pagina links naar brochures en formulieren, bedoeld voor verschillende situaties.

http://www.t-mobile.nl/klantenservice/contact/brochures-en-formulieren
Reputatie 2
Ik heb van dr de week gebeld over me internet het is nog steeds niet goed ook niet bij gewerkt duur dit nog lang jullie hadden storing ik denk nog steeds mvg Greet
Reputatie 5
@spikie de storing met de belstatus is inderdaad nog niet opgelost. Het onderzoek loopt nog. Graag nog even geduld en excuses voor het ongemak.
[Hallo, ik begrijp dat jullie liever geen klachten hebben, maar ik vind de inflatiecorrectie op mijn facturen echt van de ZOTTE.
Ik wens dit ook niet te gaan betalen en verzoek jullie om een kreditnota te sturen vanaf begin dit jaar.
Het is bij geen enkele provider dat dit gebeurd, en volgens mij mag dit ook helemaal niet!!
Verder is de communicatie erg onduidelijk en ook het forum werkt gewoon helemaal niet, dus vind ik dat geen SERVICE!!
Ik hoop dat dit wel beantwoord wordt.
Verder als er niks aan gedaan wordt, zal ik nooit geen t-mobile meer nemen, afgehandeld voor mij.
M.J.Cramer
Reputatie 5
@Martin1955 Welkom op het T-Mobile forum!

Ik begrijp dat je vragen hebt over onze inflatiecorrectie. T-Mobile past jaarlijks een inflatiecorrectie toe zoals vermeld in je prijsplan. Wij zullen je punt met betrekking tot onze communicatie hierover meenemen. Op de factuur van januari vermelden wij dat wij een inflatiecorrectie toepassen.

Ook andere providers passen overigens jaarlijks een inflatiecorrectie toe. Ik zou het jammer vinden als je vanwege de inflatiecorrectie besluit om T-Mobile te verlaten. Mocht je hier verder nog vragen over hebben voel je dan zo vrij om deze hier te stellen.

@Martin1955 Welkom op het T-Mobile forum! Ik begrijp dat je vragen hebt over onze inflatiecorrectie. T-Mobile past jaarlijks een inflatiecorrectie toe zoals vermeld in je prijsplan. Wij zullen je punt met betrekking tot onze communicatie hierover meenemen. Op de factuur van januari vermelden wij dat wij een inflatiecorrectie toepassen. Ook andere providers passen overigens jaarlijks een inflatiecorrectie toe. Ik zou het jammer vinden als je vanwege de inflatiecorrectie besluit om T-Mobile te verlaten. Mocht je hier verder nog vragen over hebben voel je dan zo vrij om deze hier te stellen.

Ik denk dat ik zeker ga stoppen met TMobile, want een maandelijkse inflatiecorrectie vind ik niet in de haak, en ik zal dit juridisch nog eventjes uit laten zoeken of dit wel mag.Want dit is dubbel op, jullie pikken gewoon het restant van je bundel maandelijks in en berekenen ook nog eens de inflatiecorrectie, hoe willen we snel rijk worden,T-Mobile.
Ik zie je antwoord wel tegemoet, Martin1955
Geachte heer/ mevrouw,

Sinds de komst van 4G is mijn interbundel van 1GB snel op. Gemiddeld gaat deze 20 dagen mee. Deze maand (april 2014) heb ik mijn bundel binnen 19 dagen geheel verbruikt. Vervolgens heb ik ervoor gekozen om 500MB extra toe te voegen aan mijn bundel voor de rest van de maand. Tot mijn grote verbazing heb ik binnen DRIE DAGEN meer dan 350MB verbruikt??? Hierop heb ik contact opgenomen met T-mobile via facebook. En ja hoor, ze beginnen gelijk over youtube etc. Beste T-mobile ik weet dat als je video's en dergelijke bekijkt dat je interbundel snel opgaat. Ik bekijk daarom mijn video's wanneer ik verbonden ben met een wifi netwerk. Graag wil ik een 'serieuze' oplossing voor dit probleem? Daarnaast wil ik ook uitleg hoe iemand die 19 dagen doet over 1GB ineens meer dan 350MB verbruikt in drie dagen?

Met vriendelijke groet,

Yilmaz 
Reputatie 4
@ YilmazYilmaz

Welkom op het T-Mobile Forum!

Begrijpelijk dat je even contact zoekt. Wij kunnen niet inzien waaraan je de MB's verbruikt hebt, deze data is vanwege de wet op privacy niet voor ons beschikbaar. Je kan natuurlijk wel 24/7 de status van je datategoed checken via My T-Mobile en de T-Mobile App. Daarnaast kan je op de meeste toestellen ook via 'datagebruik' in de toestelinstellingen meer informatie achterhalen over jouw datagebruik.

Om te achterhalen waar je MB's aan opgaan zou je een applicatie kunnen installeren die precies bijhoudt welke applicatie hoeveel MB verbruikt. Let wel op dat een externe datateller wat kan afwijken van de datateller op My T-Mobile. Meer informatie kan je lezen in deze blog.
Geachte,

31 mei 2013 ben ik een twee-jarige overeenkomst met jullie aangegaan. In deze overeenkomst staat nadrukkelijk vermeld dat mijn maandbedrag voor de gehele contractperiode €42,25 is.

Met ingang van 1 januari 2014 is er een inflatiecorrectie toegepast op mijn abonnement. T-Mobile heeft in het jaar 2013 niet het bedrag dat is overeengekomen geïncasseerd. Volgens mijn facturen heb ik in 2013 €43,80 betaald i.p.v. €42,25. Over deze klacht heb ik meerdere keren contact gehad met jullie klantenservice, maar helaas wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Het advies van jouw collega was om mijn contract naar documenten@t-mobile.nl te mailen, zodat de afdeling mijn abonnement onder de loep kon nemen. Het resultaat hiervan is dat de inflatiecorrectie juist is toegepast en dat ik de bundels afzonderlijk op mijn factuur moet bekijken. Hier heb ik uiteraard geen boodschap aan, want ik heb niet betaald wat is overeengekomen. Hierover heb ik contact opgenomen met de klantenservice en die verwees mij naar deze 'servicepagina' waar ik in het verleden helaas geen respons van heb ontvangen.

Ik zou graag het bedrag dat ik maandelijks in 2013 te veel heb betaald op mijn rekeningnummer ontvangen. Het is heel simpel, in 2013 heeft T-mobile een inflatiepercentage bekend gemaakt die per 1 januari 2014 toegepast wordt en ondanks  dit heb ik in 2013 maandelijks teveel betaald.

Hoogachtend,

J.Koenders
Reputatie 6
Badge +16
@J.B.K

Allereerst welkom op het forum!

Ik heb je bericht in het andere topic verwijderd, het is namelijk niet toegestaan om je vraag in verschillende topics te plaatsen. Zou je hier in het vervolg op willen letten? Alvast bedankt. :)

Zou je mij in een privébericht willen sturen met daarin een kopie van je bevestiging. Dan kunnen wij de situatie bekijken en de te veel betaalde kosten eventueel corrigeren. Ik wacht je bericht af.
Hoi mensen,

Misschien hebben jullie iets aan onderstaande link?

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/Nieuws/2014/t-mobile-overvalt-consumenten-met-inflatiecorrectie/

Groetjes, Jeanette
Ik heb eind mei van dit jaar een smsje gekregen van T-Mobile dat ik als Prepaid-klant VANAF NU (zonder vermelding van een einddatum dus) bij elke opwaardering gratis 200 MB + 100 SMS + 50 belminuten zou krijgen en 50% op mijn beltarieven.

En nu blijkt dat ineens veranderd te zijn zonder dat daarover gecommuniceerd is. Nu krijg ik geen smsjes en belminuten meer, maar alleen nog een zooitje Mb's gratis, maar daar heb ik niks aan.

Wat is dit voor bedrijf? Jullie beloven gewoon dingen die je niet waarmaakt. Tijd om uit te kijken naar een andere belboer.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mobieler,

Ik vind het jammer dat je hier niet blij mee bent! De actie over de extra's liep tot 5 oktober, dit stond ook beschreven in de voorwaarden van de actie. Vanaf dat moment is de actie over gegaan in deze nieuwe actie. Nou kan ik mij voorstellen dat het vervelend is dat je hier niet helemaal van op de hoogte was maar je krijgt nu natuurlijk wel weer iedere maand een andere extra en je kunt natuurlijk ook altijd meedoen met PrePaid Surprise! 🙂

Wil je het laten weten als je nog vragen hebt?
Ik heb eind vorig jaar een nieuw abonnement afesloten bij een T-mobile shop. Ik werd zeer goed geholpen en de kennis was zeker aanwezig. (naam van de verkoper is 25014).
Omdat het kersttijd was had t-mobile verschillende aanbieden waaronder de aanschaf van een telefoon + tablet met behoorlijke kortingen. En als ik zowel het toestel als de tablet vooraf betaalde was de korting nog hoger. Na wat rekenwerk van de medewerker kwamen we uit van een maandbedrag van rond de 21 euro (telefonie en data voor tablet). Helaas is de praktijk anders. De medewerker heeft wat tekst en uitleg vergeten te vertellen zodat ik nu een telefoon abonnement heb van 21,66 (terwijl dit volgens mij minder moet zijn) en een data abonnement (3gb) voor op de tablet van 14,50. Bij elkaar dus ruim een bedrag van 35 euro. Dit was zo niet afgesproken met de verkoper en is ook niet logisch. Ik had beter een dual sim moeten nemen met iets meer data dan was ik rond de 23 euro klaar geweest met dezelfde data bundel. Met andere woorden, ik heb gesproken met een echte verkoper die graag nog even voor het nieuwe jaar een bonus wilde binnenslepen. Een zeer slechte zaak. Ik zit nu 2 jaar aan een contract vast van 14,50 waar ik zo goed als niks mee doe. Dus een redelijk dure tablet uiteindelijk. De klantenservice kon me ook niet helpen maar beloofde mij dat de winkel contact met me zou opnemen. Jullie raden het al, ze beloven veel maar nakomen is een tweede. Graag reactie in deze.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer om te zien dat je eerste post niet zo'n heel leuk bericht is. Het is natuurlijk vervelend dat je nu een abonnement er bij hebt waar je liever geen gebruik van zou willen maken en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je verkeerd bent geïnformeerd.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je data abonnement met een 097 nummer in december is in gegaan. In de T-Shop ben je toen inderdaad twee abonnementen aangegaan. Zie jij op je contracten ook andere kosten terug dan dat nu daadwerkelijk in rekening worden gebracht? Je hebt de contracten namelijk wel getekend in de T-Shop en op dat moment is alles (als het goed is) gecontroleerd tussen jou en de T-Shop medewerker. Dat is namelijk een standaard procedure.

Ook zie ik helaas niet terug dat de T-Shop contact met je op zou nemen maar zie ik wel dat er af is gesproken dat je zelf langs de T-Shop zou gaan. Ben je daar toevallig nog langs geweest voor meer uitleg?

Ik hoor graag van je.
Hajar,

Ik heb inderdaad twee contracten getekend en uiteraard zit ik daar helaas 2 jaar aan vast. Ik had beter moeten lezen maar op de contracten staan geen totaal bedragen alleen maar losse opsommingen van bedragen en kortingen. Hier heb ik wel vragen over gesteld en aan de hand van het verhaal van de verkoper heb ik de contracten getekend. (kwam uit op een totaal bedrag van rond de € 22,-- per maand). In de praktijk blijkt dit dus niet te kloppen. Als je kijkt naar mijn data verbruik welke is afgesloten bij de tablet dan kan je zien dat hier geen data van opgemaakt is. Hiervoor is een reden welke ik de verkoper heb verteld. Kijkende nu naar het totale maandbedrag had de verkoper gewoon moeten aangeven dat een dual sim aanzienlijk goedkoper zou zijn dan zoals ik het nu allemaal heb aangeschaft.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat mijn telefoon abonnement er als volgt uitziet. Tariefplan: € 10,--, Aanvullende diensten € 15,--, korting € 6,--. Al ik dit optel kom ik op een bedrag van € 19,--. Op mijn factuur staat een maandbedrag van € 35,68 met een korting van € 14,02. Totaalbedrag € 21,66. Dit komt dus niet geheel overeen met het contract wat ik heb getekend. Misschien kunnen jullie dat ook uitleggen. Verder is mij duidelijk aangegeven dat de winkel contact met me op zou nemen maar uiteraard zal ik ook wel naar de winkel gaan alleen gaat me dat weer tijd kosten en de vraag alleen is of dit wel nut heeft. Een contract is een contract en ik heb helaas het mondelinge verhaal van de verkoper niet opgenomen.

Je kan je in deze afvragen waarom ik een data abonnement afsluit terwijl ik deze niet gebruik. Dit is gewoon een kwestie van logisch nadenken. Volgens de verkoper was dit goedkoper, contract of geen contract. Nu betaal ik jullie een bedrag van € 348,-- voor niets. Ik had hier toch een leukere tablet van kunnen aanschaffen, toch.
Hajar,

Ik heb inderdaad twee contracten getekend en uiteraard zit ik daar helaas 2 jaar aan vast. Ik had beter moeten lezen maar op de contracten staan geen totaal bedragen alleen maar losse opsommingen van bedragen en kortingen. Hier heb ik wel vragen over gesteld en aan de hand van het verhaal van de verkoper heb ik de contracten getekend. (kwam uit op een totaal bedrag van rond de € 22,-- per maand). In de praktijk blijkt dit dus niet te kloppen. Als je kijkt naar mijn data verbruik welke is afgesloten bij de tablet dan kan je zien dat hier geen data van opgemaakt is. Hiervoor is een reden welke ik de verkoper heb verteld. Kijkende nu naar het totale maandbedrag had de verkoper gewoon moeten aangeven dat een dual sim aanzienlijk goedkoper zou zijn dan zoals ik het nu allemaal heb aangeschaft.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat mijn telefoon abonnement er als volgt uitziet. Tariefplan: € 10,--, Aanvullende diensten € 15,--, korting € 6,--. Al ik dit optel kom ik op een bedrag van € 19,--. Op mijn factuur staat een maandbedrag van € 35,68 met een korting van € 14,02. Totaalbedrag € 21,66. Dit komt dus niet geheel overeen met het contract wat ik heb getekend. Misschien kunnen jullie dat ook uitleggen. Verder is mij duidelijk aangegeven dat de winkel contact met me op zou nemen maar uiteraard zal ik ook wel naar de winkel gaan alleen gaat me dat weer tijd kosten en de vraag alleen is of dit wel nut heeft. Een contract is een contract en ik heb helaas het mondelinge verhaal van de verkoper niet opgenomen.

Je kan je in deze afvragen waarom ik een data abonnement afsluit terwijl ik deze niet gebruik. Dit is gewoon een kwestie van logisch nadenken. Volgens de verkoper was dit goedkoper, contract of geen contract. Nu betaal ik jullie een bedrag van € 348,-- voor niets. Ik had hier toch een leukere tablet van kunnen aanschaffen, toch.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Peter,

Ik vind het erg vervelend dat dit niet helemaal goed is gegaan maar je hebt de contracten in de winkel grondig kunnen bestuderen voor je ze tekende. Ik vind het lastig dat je niet goed geïnformeerd bent of dat er miscommunicatie is ontstaan in de shop. Ik heb de mogelijkheden bekeken en je maakt gebruik van Stel Samen & Stel Bij Tablet. Je kunt hierbij maandelijks de bundel verhogen, verlagen of uitzetten. Alleen het 'startabonnement' is een vaste bundel van dit prijsplan. Omdat je aangeeft dat je nauwelijks gebruik maakt van deze internetbundel heb ik de vrijheid genomen om je 3GB internet direct uit te zetten zodat je kosten direct verlagen. Je betaalt vanaf nu alleen nog voor het Startabonnement en hiermee heb je in ieder geval altijd toegang tot internet met een lage snelheid (64 KBps). Mocht je toch gebruik willen maken van een internetbundel dan kun je deze weer aanzetten via My T-Mobile. Je kunt natuurlijk ook hier nog even een gil geven. Dan zetten wij weer een bundel voor je aan. Ik hoop dat je dit een prettige oplossing vindt hiervoor.

Verder heb ik nog gekeken naar jouw aankomende abonnement deze gaat pas in op 17 april. Op jouw factuur zie je nu nog de kosten van jouw huidige abonnement terug. Dit abonnement loopt nog tot 16 april en daarna ga je pas gebruik maken van je nieuwe abonnement. Houd er rekening mee dat je factuur er anders uit kan zien wanneer je nieuwe abonnement van start gaat. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Vind je het fijn als ik alsnog contact voor je opneem met de T-Shop en de verkoper vraag om contact met je op te nemen of heb je zo genoeg informatie? Als we nog iets voor je kunnen doen, let me know! Ik hoop dat we dit op een fijne manier kunnen afsluiten.
Ik wil een klacht indienen betreft een medewerker van de T-Mobile shop te Amsterdam
Hoi Samiraa24, welkom op het klantenforum.

Het is niet de bedoeling dat je je vraag meermaals op het forum stelt, da's tegen de huisregels. Zou je het op dit topic willen houden? Je zal daar een reactie kunnen verwachten.
Excuus ik weet niet hoe dit werkt
Hallo TMobile,

Ik ben enorm schofterig behandeld in een T mobile shop. Ik heb van de klantenservice begrepen dat ik een klant online kan indienen.

Hoe kan ik dit doen?

Groeten
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Kent,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Onze excuses voor het feit dat je niet naar tevredenheid te woord bent gestaan. Wij streven er altijd naar om iedereen netjes, volledig en vriendelijk te helpen. Schofterig gedrag past daar zeker niet tussen! Goed dat je dit dus bij ons aangeeft.

Zou je mij in een privébericht een korte toelichting van de situatie willen geven? Laat me ook gelijk weten of ik iets voor je kan betekenen of iets voor je ka oplossen. We helpen je graag verder!
Telefonisch contact gehad met klantenservice vorige week , werd mij geadviseerd dat ik mijn creditatie vandaag of morgen zou ontvangen .Totaal niet het geval contact gehad met mevr Arjanne de Voss die mij wijsmaakt dat het pas over 14 dagen pas heb . Waarom kan je nooit een directe antwoord krijgen van Tmobile en moet iedereen er altijd omheen lullen . Zeer ontevreden over de service van Arjanne de Voss en ook met de vorige medewerker die mij een heel lul verhaal heeft opgehangen .tmobile is totaal ongeloofwaardig en weet wel waar ik mijn volgende abonnement neem en raad iedereen tmbole af !!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarom kunnen jullie gewoon nooit de waarheid vertellen en direct zijn inplaats van dat jullie als een stel kamelen elke keer erom heen draaien , WAAROM ??? is het nou zo moeilijk om gewoon de waarheid te zeggen ,of zijn jullie allemaal bij TMobile geboren leugenaars ! Letterlijk en figuurlijk

Reageer