Beantwoord

klantenservice beroerd bij opzeggen

• 30 december 2017
  • 11 reacties
  • 604 Bekeken

Wat is dit voor irritants? Ik probeer mijn contract online op te zeggen, krijg ik een email: helaas het opzeggen is niet gelukt, neem contact op met de klantenservice.

Ok, prima. Ik bel het klantenservicenummer:
Ik: bel het nummer en kies de juiste opties omtrent opzeggen contract
TM: het is erg druk op de klantenservice, het duurt langer dan u normaal van ons gewend bent
Ik: prima, ik wacht nog wel even
TM: Het is erg druk, u kunt er ook voor kiezen om teruggebeld te worden u verliest u plek in de wachtrij niet. Toets een 1 om teruggebeld te worden
Ik: Wat een nette service! Ik kies 1!

10 minuten later word ik terug gebeld:
TM: Goedemiddag met , wij moesten u terugbellen.
Ik: Ja, dat klopt, ik wilde gisteren mijn contract opzeggen, maar dat lukte niet. Ik kreeg een email met daarin de opdracht de klantenservice op te bellen
TM: Oh! De klantenservice? Ja daar spreekt u niet mee, ik verbind u door.
Ik: wacht 30 seconden, verbinding door TM verbroken

Ik: nog een keer proberen, ik kies wederom om teruggebeld te worden. 10 minuten later gaat mijn telefoon 1x over en net dat ik wil opnemen wordt er gestopt met bellen. Vervolgens direct een SMS: We hadden afgesproken te bellen, helaas konden we je niet bereiken. Nee! Vreemd he, als je me de kans niet eens geeft om op te nemen....

Wat is dit voor beroerde klantenservice? Dit geeft mij alleen maar extra motivatie om na 17 jaar (!!!!) mijn contract op te zeggen.
icon

Beste antwoord door Jaimy 2 januari 2018, 12:49

Hoi ThePrutser,

Wat ontzettend jammer dat je ons gaat verlaten! Kan ik je echt niet overhalen om gezellig bij ons te blijven in 2018? 🙂 Ik snap dat de ervaring die je nu hebt gehad met de klantenservice niet echt helpt, ik denk dat er iets niet helemaal goed ging!

Als je wilt kan ik de opzegging natuurlijk ook voor je in gang zetten. Wil je jouw nummer niet behouden voor een ander abonnement? Jouw nieuwe provider kan dan namelijk nummerbehoud aanvragen. Bij overname van het nummer komt het T-Mobile abonnement vanzelf te vervallen. Wens je dat niet, dan hoor ik graag van je wat precies is de reden van opzegging is en dan ga ik het voor je regelen!

Laat het me maar weten! 😳
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Mmmm inderdaad niet handig maar je bent niet voor niets al 17 jaar bij T-mobile dan hebben ze toch iets goeds gedaan.

Veel succes het zal vast wel goed komen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi ThePrutser,

Wat ontzettend jammer dat je ons gaat verlaten! Kan ik je echt niet overhalen om gezellig bij ons te blijven in 2018? 🙂 Ik snap dat de ervaring die je nu hebt gehad met de klantenservice niet echt helpt, ik denk dat er iets niet helemaal goed ging!

Als je wilt kan ik de opzegging natuurlijk ook voor je in gang zetten. Wil je jouw nummer niet behouden voor een ander abonnement? Jouw nieuwe provider kan dan namelijk nummerbehoud aanvragen. Bij overname van het nummer komt het T-Mobile abonnement vanzelf te vervallen. Wens je dat niet, dan hoor ik graag van je wat precies is de reden van opzegging is en dan ga ik het voor je regelen!

Laat het me maar weten! 😳
Op zich hoef ik niet per se weg, echter heeft Vodafone op dit moment een betere deal in de aanbieding:
sim only: 6GB data + onbeperkt bellen voor 22,-. Bij T-Mobile is dit 5GB data + onbeperkt bellen voor 22,-. Voor hetzelfde geld 1GB meer bij Vodafone.

Of als ik een stapje hoger zou gaan. Sim Only 20GB data + onbeperkt bellen voor 26 eu, terwijl dit bij T-Mobile 27 euro is, voor de helft van de data (10 GB) !

Als jullie iets vergelijkbaars kunnen bieden voor een al 17 jaar trouwe klant, dan zie ik geen reden om weg te gaan. Anders kies ik toch liever eieren.... data voor mijn geld...

(contractsduur in boven genoemde aanbiedingen zijn alle 1 jaar)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi ThePrutser,

Natuurlijk moet ik wel even zeggen dat het netwerk van T-Mobile getest is als beste netwerk én als snelste netwerk van Nederland. 😃 Maar goed, ik ben niet van gisteren en ik snap dat de prijzen doorslaggevend kunnen zijn. Ik zet je graag op de agenda om teruggebeld te worden, zodat mijn collega kan kijken welk aanbod hij/zij jou kan doen. Kun je mij aangeven op welke dagen jou dit uitkomt?
In principe ben ik dagelijks bereikbaar tussen 8.00 en 23.00.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi,

Bedankt voor je berichtje. Ik heb het verzoek direct voor je doorgezet naar onze vriendelijke collega's. Zij gaan zo snel mogelijk contact met je opnemen, ik verwacht dat je morgen middag nog een belletje van ze krijgt. Zo niet, dan word je uiterlijk woensdag gebeld! 🙂

Ik ben ervan overtuigd dat jullie er samen uit gaan komen!
Gelukkig houden jullie de topictitel goed in stand! Noch dinsdag noch de uiterlijk beloofde woensdag ben ik teruggebeld, het is inmiddels donderdag.

Niet alleen de prijs kan doorslaggevend zijn, maar ook of misschien wel vooral de klantenservice! 17 jaar waren jullie goed bezig, maar nu staan jullie echt 1-0 achter. Het moet nu wel een heel verleidelijk bod worden, want het vertrouwen in TM neemt per dag af.
Reputatie 7
Badge +19
Hey ThePrutser,

Dit zul je altijd zien, dan gaat ook echt alles mis. Maar laten we positief blijven: wat je kunt doen is naar het directe nummer bellen, namelijk 0800-8104. Je krijgt dan meteen de sales collega's aan de lijn en je kunt het dan ook doen op een tijdstip waarop het jou uitkomt!
Hoi Jaimy,

Bedankt voor je reactie. Wel een beetje jammer dat een terugbelafspraak moeilijk of zelfs niet in te plannen is voor TM, dat geeft de klant niet echt moed. Ik zal binnenkort het "directe" nummer bellen. Ik blijf er bij, TM is echt geen punten aan het scoren op dit moment.
Hey ThePrutser,

Dit zul je altijd zien, dan gaat ook echt alles mis. Maar laten we positief blijven: wat je kunt doen is naar het directe nummer bellen, namelijk 0800-8104. Je krijgt dan meteen de sales collega's aan de lijn en je kunt het dan ook doen op een tijdstip waarop het jou uitkomt!

Beste Jaimy,

Wat is er precies direct aan "het directe nummer bellen, namelijk 0800-8104" ?!? Ik heb het nummer vandaag gebeld en ik kom dan toch weer eerst in een keuze menu. Na een keuze word ik toch weer in een wachtrij gezet met de melding "de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent" (dat is niet waar, want ik ben niet anders gewend dan een lange wachttijd :@). Toch maar weer gekozen voor de terugbel optie.

Hoe dan ook: een keuze menu en een (langer dan u gewend bent) wachtrij valt bij mij niet onder "direct nummer".

En waarom deze thread als beantwoord is gemarkeerd is mij ook een raadsel.
Nou, het is goedgekomen hoor!

Ik ben overgestapt naar een andere provider. Jammer dat T-Mobile 17-jaar trouwe klanten zo enorm in de kou laat staan.

Reageer