Beantwoord

Kosten telefonische T-mobile klantenservice

Goedemiddag,
Naar aanleiding van de factuur die ik zojuist ontvangen heb, wil ik het volgende opmerken. Afgelopen maand heb ik een aantal keer telefonisch contact op moeten nemen met de klantenservice van T-mobile:
- Eerste contact: iPhone functioneerde niet naar behoren, dus getracht om een omruilafspraak te maken. Na een kwartier te hebben gewacht, bleek er een technische storing te zijn.
- Tweede contact: omruilafspraak gemaakt na een tijd in de wacht te hebben gestaan.
- Derde contact: Verkeerde iPhone is afgeleverd, dus opnieuw een omruilafspraak proberen te maken. Na opnieuw minuten lang aan de lijn te hebben gehangen, bleek er een technische storing.
- Vierde contact: Opnieuw een omruilafspraak gemaakt.
Al met al komt dit telefonische contact uit op ruim 50 minuten, waarvoor 15 euro in rekening wordt gebracht. Ik kan hier niet mee instemmen en vraag daarom om teruggave van dit bedrag.
Alvast bedankt,
LauraLiza
icon

Beste antwoord door Roan 13 december 2011, 13:04

@LauraLiza

Net zoals alle andere telecom providers heeft T-Mobile een betaald klantenservicenummer. Natuurlijk wordt er niet vanuit gegaan dat er binnen een aanzienlijke tijd vaker lange gesprekken moeten plaatsvinden omtrent één probleem. Ik begrijp dus ook volledig dat je het niet eens bent met de kosten die hieraan zijn gemaakt en wil je hier graag in tegemoet komen. Ik heb je een privébericht gestuurd zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Zou je op mijn privébericht willen reageren? 🙂

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 5
@LauraLiza

Net zoals alle andere telecom providers heeft T-Mobile een betaald klantenservicenummer. Natuurlijk wordt er niet vanuit gegaan dat er binnen een aanzienlijke tijd vaker lange gesprekken moeten plaatsvinden omtrent één probleem. Ik begrijp dus ook volledig dat je het niet eens bent met de kosten die hieraan zijn gemaakt en wil je hier graag in tegemoet komen. Ik heb je een privébericht gestuurd zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Zou je op mijn privébericht willen reageren? 🙂
Hallo,

Ik ben ook met Klantenservice kosten verrast. Heb drie abonementen bij T-mob en kan me niet herineren, dat ik ooit voor dit service moest betalen 3,79 euro. Graag wil ik dat bedrag terug op mijn rekening zien. Je belt naar Klantenservice niet omdat je het leuk vindt, maar om een probleem op te lossen, dat trouwens niet door jou veroorzakt is en dan ben je nog eens gestraft. Dat klopt helemaal niet. T-mobile is voor de klanten en niet andersom.

Tamara
Reputatie 5
@zlotnik

Per januari 2010 heeft T-Mobile een nieuw assortiment abonnementen op de markt gebracht, op dat moment is T-Mobile met andere providers meegegaan wat betreft een betaalde Klantenservice. Omdat het desbetreffende abonnement is vernieuwd na januari 2010 ben je automatisch akkoord gegaan met de bijbehorende prijslijst waarin staat aangegeven dat het bellen naar de T-Mobile Klantenservice tegen het beltarief wordt berekend. Het bedrag van €3.79 zal dan ook niet worden gecorrigeerd. Zoals ik in mijn bericht aan LauraLiza heb aangegeven ga ik alleen akkoord met het crediteren van de kosten omdat zij binnen korte periode vaak en lang heeft moeten bellen over één enkel probleem. De kosten zijn dus per uitzondering gecrediteerd. Wanneer je niet wil betalen voor contact met de klantenservice kun je T-Mobile bereiken door één van de webcarekanalen te gebruiken zoals bijvoorbeeld het T-Mobile Forum.
Welke optie moet ik kiezen als ik iemand aan de telefoon wil spreken als ik klantenservice bel? Wordt steeds doorverwezen naar internet!
hoor graag reactie! Dankuwel
Reputatie 6
Ik raad iedereen aan om of hier of op via Facebook/Twitter om support te vragen. Het beste Facebook, daar wordt je het beste geholpen (en Twitter is vooral voor korte hulp/antwoorden), vaak verloopt het via privéberichten.

Telefonisch kost het je geld of weten ze van niks (externe callcenters), in de T-Shop weten ze het niet en op het forum willen ze wel eens niet reageren op klachten.
Reputatie 5
@Bubbly

Het T-Mobile Forum heeft een andere functie als Twitter en Facebook. Op het T-Mobile Forum is het de bedoeling dat er in eerste instantie door iedereen kan worden gereageerd op een vraag en/of klacht. Mocht er geen respons komen dan zal één van de moderators de vraag alsnog oppakken. Daarbij zijn wij ook de personen die jou en anderen te woord staan via Facebook en/of Twitter. Wellicht dat je aan de manier van schrijven kunt teruggzien door wie je op dat moment wordt geholpen. 😉
De wijzig functie is vreselijk! Meeste van de tekst weg.

Per januari 2010 heeft T-Mobile een nieuw assortiment abonnementen op de markt gebracht, op dat moment is T-Mobile met andere providers meegegaan wat betreft een betaalde Klantenservice.

Als iemand een slecht idee heeft, betekent dat niet dat je daarin mee moet gaan.

Ik raad iedereen aan om of hier of op via Facebook/Twitter om support te vragen. Het beste Facebook, daar wordt je het beste geholpen (en Twitter is vooral voor korte hulp/antwoorden), vaak verloopt het via privéberichten.
Telefonisch kost het je geld of weten ze van niks (externe callcenters), in de T-Shop weten ze het niet en op het forum willen ze wel eens niet reageren op klachten.

Zoals ik in mijn bericht aan LauraLiza heb aangegeven ga ik alleen akkoord met het crediteren van de kosten omdat zij binnen korte periode vaak en lang heeft moeten bellen over één enkel probleem. De kosten zijn dus per uitzondering gecrediteerd. Wanneer je niet wil betalen voor contact met de klantenservice kun je T-Mobile bereiken door één van de webcarekanalen te gebruiken zoals bijvoorbeeld het T-Mobile Forum.

Twitter en Facebook zijn niet voor iedereen weggelegd, bedrijven moeten nog steeds via mail en vooral telefoon degelijk bereikbaar zijn. Daarbij is een forum vaak niet de juiste manier voor probleem oplossing; Traag, omslachtig en een derde partij heeft er vaak niks mee te maken.

-Maak de klantenservice gratis voor T-Mobile gebruikers.

-Zorg altijd voor een kleine compensatie in het geval dat het nodig is, al is het maar een 5-10% korting als je 20 minuten gebeld hebt.

-Maak een week overzicht met gemiddelde drukte op de dag. Scheelt irritatie's als je een tijd in de wacht staat, en haalt ook druk eraf bij T-mobile.

Dit zou ontzettend veel oplossen.
@Roan

Ik heb door een probleem met mijn abbonnement in de maand oktober van 2012 in totaal 51.29 minuten aan de telefoon gezeten met iemand van de klantenservice (verspreid over 3 dagen) daarvoor is 13,62 euro in rekening gebracht. Ik was het hier eigenlijk van het begin af aan al niet mee eens, maar om nou weer te bellen en zo nog meer kosten te krijgen vond ik ook geen goed idee. Kan ik hier dus ook via jou bezwaar op maken en het geld terug gecrediteerd krijgen? Tevens is er deze maand nogmaals een bedrag van 4,16 euro afgeschreven voor een onbeperkt internet bundel, maar deze heb ik vorige maand telefonisch stopgezet ivm de 1000MB die al in mijn abbonnement zit (de onbeperkt bundel is dus overbodig want ik kom daar niet overheen). Kan dit ook via u terug gecrediteerd worden of moet ik daarvoor bij een andere afdeling zijn?

Ik hoor graag uw antwoord.

Mvg,

Melanie 
Reputatie 2

wat ze doen ken ik belachelijk hoe ze met mensen omgaan en negeren pppffffff
Reputatie 6
Badge +16
@Mell1811

Allereerst welkom op het forum!

Jouw Onbeperkt Internet Voordeelbundel is stopgezet op 21 januari 2013. Op de factuur heb je betaald tot 27 januari, dus krijg je op je eerstvolgende factuur een gedeelte van het teveel betaalde bedrag terug. 🙂 Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.
Gisteren heb ik mijn mobiel (lg e400) opgewaardeerd met 10 euro.En nu al is er meer dan 5 euro afgeschreven.Terwijl ik enkel 1 bericht heb verzonden.
Wel heb ik berichten gehad van T mobile waarvoor ik ik dus waarschijnlijk in rekening ben gebracht.Sorry hoor,maar dat vind ik niet normaal.Ik vraag niet
om die berichten omdat ik zelf wel goed weet wanneer ik mijn beltegoed moet opwaarderen of niet.Ik heb een ander prepaid toestel dat ik voornamelijk gebruik om te smsen en bereikbaar te zijn.Daar kan ik vrij lang en efficient gebruik van maken.En daar word ik niet in rekening gebracht.Waarom worden er nu kosten in rekening gebracht voor dit nieuwe toestel terwijl dit voor mijn oudere nummer niet zo is en waarom zijn die kosten bijna een euro voor 1 bericht die jullie gestuurd hebben?
Reputatie 5
@bruce13 deze sms'jes van T-Mobile kosten geen geld.

Je tegoed is opgegaan aan mobiel internet gebruik. Om onverwachte kosten te voorkomen kun je het mobiel internet uitschakelen, of je kunt een databundelaanschaffen.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/bruce13-276754/" deze sms'jes van T-Mobile kosten geen geld.

Je tegoed is opgegaan aan mobiel internet gebruik. Om onverwachte kosten te voorkomen kun je het mobiel internet uitschakelen, of je kunt een https://"http://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/mobiel-internet-telefoon"aanschaffen.

aha,goed dat ik dat weet.Ik dacht dat ik dat uit aan had staan want ik gebruik wifi verbinding voor internet.
Bedankt voor het snelle antwoord.
@Razza
Laatst heb je mij antwoord gegeven op mijn vraag en had je mij een privé bericht gestuurd met een oplossing.. Dat is echter niet gebeurd op mijn laatste factuur.. Krijg ik dat bij mijn volgende factuur te zien?

Groetjes melanie
Reputatie 5
@Mell1811 @Razza is op vakantie! Welke oplossing is niet toegepast? Je kunt dit eventueel naar mij sturen via een privébericht. 🙂
Goedemorgen

Ik kom er net achter dat ik betalen moet voor een gesprek met klanten service om mijn belbundel te verhogen zelf moet betalen 
dat gesprek kost mij 3,25 euro 
Waar komt dit vandaan omdat ik op dat moment aan de dame vraag of dit nr gratis is en zei Ja zegt ,dit is grats .
Dus nu snap ik niet dat ik er nu wel voor betalen moet 

gr Kees 
Hoi tcb61, welkom op het forum.

Je bent verkeerd voorgelicht door de dame in kwestie, vrees ik.
Het staat ook al jaren in de tarieflijsten van abonnementen dat je moet betalen voor de klantenservice.
Klopt het dat je een iSmart 150 abonnement hebt? In dat geval is dit de prijslijst die daarbij hoort: https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/nieuwe-prijslijsten/ismart-so.pdf
Het tarief wat je ervoor betaalt is trouwens je standaard beltarief.
Reputatie 5
Je bent verkeerd voorgelicht door de dame in kwestie, vrees ik.

Of de dame is abuis en denkt aan de abonnementen waarmee je wel gratis naar de klantenservice belt...
Zo'n foutje is snel gemaakt.
Je contract/prijsplan is leidend, dat scheelt weer veel discussie
Ook ik heb de klantenservice gebeld. Ook ik heb kosten gekregen. Waarom wordt dit niet van mijn beltegoed afgeschreven maar buiten mijn belbundel gefactureerd. Waarom heb ik dan bel minuten?
Reputatie 4
@kacoro

Welkom op het forum! :)

Bij jou heb je kosten ontvangen buiten de bundel. Dit komt omdat je op 21 februari je bundel krijgt en dat je contract op 20 februari is ingegaan. Je hebt hierbij beltegoed naar verhouding gekregen en dit heb je verbruikt. Dit is ook zo te zien op je factuurspecificatie op My T-Mobile.
Ik ben van het ene contract over gestapt naar een nieuw contract binnen t-mobile. Hoe kan ik dan buiten een bundel bellen? Dan ligt de fout bij jullie en heeft t-mobile geen goede overzetting gemaakt. Ik ben altijd klant geweest. Dus geen kosten.
Hoi kacoro,

Het antwoord op je vraag staat eigenlijk al in de post van Bram. Ik zal zijn antwoord even toelichten. :)
"Dit komt omdat je op 21 februari je bundel krijgt en dat je contract op 20 februari is ingegaan."

Je krijgt elke 21e van de maand je bundel toegewezen. Je contract is de 20e ingegaan.
Je krijgt voor de periode 20 - 21 februari je bundel naar verhouding toegewezen. Dit is 1/30e (of 1/31e) van je maandbundel, omdat het maar 1 dag betreft.

Ik ben een klant, dus kan niet voor je uitrekenen hoeveel dat precies zou zijn, omdat ik niet weet hoeveel minuten je per maand krijgt.
Maar goed, je had aan het begin van je contract dus tegoed naar verhouding, daardoor ben je waarschijnlijk buiten je bundel gekomen. Klanten gaan er natuurlijk niet standaard van uit dat het zo werkt, de meeste weten het waarschijnlijk niet eens.

Reageer