Beantwoord

Lastig gevallen door onbekend nummer uit buitenland +881835211736

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
Ik word enige tijd lastig gevallen/gebeld door een +88 nummer. Of je mist de oproep of zodra je opneemt wordt de verbinding afgebroken.
03-07-2011 16:31 +881835211728
05-07-2011 21:34 +881835211728
10-07-2011 11:42 +881835211736
15-07-2011 21:31 +881835211736

Als je terugbelt wordt er ook niet opgenomen. Waar komt dit vandaan? Wie of wat belt mij?

Kan hier iets tegen gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Amy 4 maart 2016, 15:14

Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Om het overzicht op het forum te bewaren gaat dit topic op slot.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 6
Cocc welkom op het forum een ding moet je nooit meer doen ,,,terug bellen,,,, dat kost geld waarschijnlijk ook buiten je bundel het is een 088 nummer
Ik wordt gebeld door nummer :+881835211849
Aanvulling:
17-07-2011 12:19 +881835311658
24-07-2011 23:58 +881835211728
25-07-2011 21:10 +881835211728
Tja hier hetzelfde probleem, erg vervelend.
+881835211728
+881835211605
+881835211736
+881835211732

T-mobile doe er aub iets aan!
Blokkeer die oplichter!
Reputatie 7
Het is een oud probleem waar T-Mobile ook niets aan kan doen.

Landcode +88 wordt gebruikt door een satelliet van Eutelsat. De telefoontjes worden geleid via Italie. Eutelsat gebruikt niet alle nummers en biedt de resterende nummers aan. De telefoontjes zijn uit naam van EMSAT (een virtueel land) via de eerder genoemde satelliet en worden in verband gebracht met het aftroggelen van geld door torenhoge belkosten. Een gesprek van 1 minuut (vaak het starttarief bij mobiel bellen) kan hierdoor 3 euro of meer kosten.

Zie [url=http://www.quiro.nl/nl_NL/vraag/Waarvan_is_landcode_88?.html]Waarvan is landcode 88?
Reputatie 7
@allemaal
Ik zie dat Caspar jullie al een uitgebreid antwoord heeft gegeven. Het klopt inderdaad dat wij dit niet kunnen blokkeren. Wanneer de overlast blijft aanhouden bestaat er wel de mogelijkheid om je mobiele nummer éénmalig gratis te wijzigen via T-Mobile Klantenservice.

Het advies is om deze nummers niet terug te bellen vanwege de hoge kosten. Bellen vanuit Nederland naar een satellietnummer kost namelijk € 2,50 per minuut (incl. btw) met een starttarief van € 0,06 per gesprek (je betaalt per seconde).

De OPTA heeft hier vorige week ook een waarschuwing over uitgestuurd. Zie het artikel op Nu.nl.
Ik ben net gebeld door +881835211728 gelukkig niet terug gebeld en het nummer op google ingetikt. Als je dit soort nummers terugbelt kost dat zo'n 3 euro per gesprek en je krijgt niemand aan de lijn 🙂 Met mijn telefoon kan ik nummers blokkeren, gewoon via instellingen. Misschien een tip voor jullie!
Reputatie 7
Het probleem loopt al een jaar of drie, dus ik betwijfel of de OPTA hier iets aan kan doen. Zie Waarschuwing: "Oproep gemist" van nummer +88213213340
Reputatie 5
Caspar schreef:

Landcode +88 wordt gebruikt door een satelliet van Eutelsat.

+88 is geen landcode, en niet alle +88-nummers zijn satellieten of oplichters.
+881 is voor satellieten. +882 en +883 zijn internationale nummers. Daar zitten satellietnummers tussen: Eutelsat gebruikt +88213.
+880 is Bangladesh, +886 is Taiwan.
Reputatie 2
Kan iemand die satteliet niet uit de lucht knallen? En hoe blokkeer je een nummer met een iPhone?
Reputatie 2
Is het niet een idee om mensen vooraf te waarschuwen als ze dat nummer bellen: "Dit nummer kost 2,50 p.m.".
Ik werd zojuist gebeld door +881835211728

Meteen ff gegoogled, geen idee dat dit een "probleem" was...!
Ik heb het nummer toegevoegd aan mijn weigerlijst, hopelijk werkt dat, heb geen zin om bv. midden in de nacht wakker te schrikken van een telefoontje dat niet eens voor mij is...!
Reputatie 3
Vindt het maar een raar verhaal dat de telecom bedrijven hier niets aan kunnen doen zij rekenen toch af voor deze mensen dus kunnen ze ook geen geld meer overmaken .
Reputatie 2
De OPTA heeft niet de bevoegdheid om internationale nummers aan te pakken.
Meer dan een waarschuwing geven kunnen ze dus niet.
Lijkt me wel een idee om hier als telecom providers iets mee te gaan doen in de zin van het neerlegen bij de minister die hier over gaat.
Zoiets kan wel een paar jaar duren maar hier niks aan doen vind ik ook maar niks.
Gisteren om 20.55 en vanmorgen om 05.42 met dit nummer +881835211728. Voor een maand of twee terug ook hetzelfde gehad, ander nummer begon ook met +88. Op Google gekeken, kwam vanuit Amerika. Half Gelderland had er last van gehad die dag. Advies, niet op reageren en zeker niet terugbellen. Maar dat wordt al duidelijk gemaakt op deze forum. Ook leuk voor ouders die kinderen hebben van een jaar of 12 / 13, die kijken nog nergens naar.....
Aanvulling:
31-07-2011 03:45 +881835211602
Beetje belachelijk dat T-Mobile "hier niets aan kan doen" en alleen je nummer kan wijzigen. Lekker makkelijk. Enig idee wat het mij kost (moeite) om iedereen te verwittigen van me nieuwe nummer.
Zijn t-Mobile klanten de enige die hier last van hebben of hebben andere providers er ook mee te maken?
Het is toch hetzelfde met SPAM, een provider kan ook met telefonie nummers BLOKKEREN........
Reputatie 2
Weet wel zeker dat t-mobile kanten hier niet alleen last van hebben.
Verschillende vrienden en familie hebben dit soort geintje ook op hun thuis nummer gehad.
En dat is absoluut geen t-mobile aansluiting.
ja ik ben net ook al een paar keer gebeld door +18884001929

beetje vervelend
Reputatie 2
Voorstel naar T-mobile toe: Ga met de gezamelijke telecom providers eens naar de overheid en kaart dit probleem aan.
Graag reactie vanuit T-mobile hierover.
Reputatie 6
Badge +8
@airblazer, vind het goed plan, met dit soort corrupte toestanden hebben alle providers te maken en zij kunnen er weinig aan doen.
Tijd dat er in europees verband wat gaat gebeuren.
Deze week al 2 keer op mijn mob telefoon gebeld door +88213300657
Met een vaste telefoon teruggebeld en dan krijg je de toon dat het nummer niet bestaat.

Mijn voorstel is dat providers aan hun klanten vertellen hoe zij hun telefoon kunnen blokkeren voor internationale nummers!
Ik ben vanacht (10-8) om precies 3am wakker gebeld door +88213300657. 

Klopt het dat je alleen een nummer kan laten blokkeren door T-mobile als je 3 telefoontjes (dus opneemt) binnen een periode van 2 maanden?

Klopt het dat je alleen een nummer kan laten blokkeren door T-mobile als je 3 telefoontjes (dus opneemt) binnen een periode van 2 maanden?

Als je telefonisch wordt lastig gevallen door een onbekend of Nederlands nummer kun je inderdaad een onderzoek laten instellen.

een +88 nummer is een internationaal nummer, daar valt niet veel aan te doen.

Consuwijzer heeft daar ook een artikel over : http://www.consuwijzer.nl/nieuws/bel-niet-terug-naar-onbekende-buitenlandse-nummers

Bel dus vooral niet terug, kans is groot dat het een dure betaallijn is waar je later een enorme rekening voor krijgt.

Als je telefonisch wordt lastig gevallen door een onbekend of Nederlands nummer kun je inderdaad een onderzoek laten instellen.

een +88 nummer is een internationaal nummer, daar valt niet veel aan te doen.

Consuwijzer heeft daar ook een artikel over : http://www.consuwijzer.nl/nieuws/bel-niet-terug-naar-onbekende-buitenlandse-nummers

Bel dus vooral niet terug, kans is groot dat het een dure betaallijn is waar je later een enorme rekening voor krijgt.

Beetje raar dat ze internationale nummers niet kunnen blokkeren! Als je word lastig gevallen moet daar een uitzondering voor zijn!
Bedankt voor het advies (en website).
Ik had er laats ook eentje om 4 uur snachts, blijkbaar ergens uit duitsland : +491805995015
Bel ze zowiezo niet terug, maarja wel lastig zo laat in de nacht.