Sticky Beantwoord

Mijn toestel is gestolen / kwijt. Wat kan ik nu doen?


Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Wat kun je doen wanneer je toestel gestolen of kwijt is?
icon

Beste antwoord door AmyP 24 april 2015, 13:33

Het is natuurlijk flink balen wanneer je toestel kwijt is of, erger nog, gestolen. 😞

Veel toestellen zijn wel te traceren. Zo kun je een Android toestel tracken door middel van Android Apparaatbeheer van Google. IPhone gebruikers kunnen gebruik maken van de Find My iPhone-functie.

Verder is het belangrijk dat je zo snel mogelijk je simkaart laat blokkeren.
Als particuliere klant kun je dit zelf doen via My T-Mobile. Je kunt ook bellen naar de klantenservice via +31624001200. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar voor het blokkeren van je simkaart in geval van verlies of diefstal.

Als zakelijke klant kun je de simkaart blokkeren op T-Mobile Beheer en natuurlijk ook telefonisch bij Team T-Mobile Zakelijk via 0800-7112. Je kunt dit ook via Facebook of Twitter doen.

Je kunt vervolgens ook via My T-Mobile, T-Mobile beheer of de Klantenservice een nieuwe simkaart bestellen. De simkaart krijg je na aanvraag binnen een aantal dagen thuis op de mat! 🙂 Wil je direct een nieuw toestel? Dan kun je wellicht gebruik maken van vervroegde contractverlenging.

Maak je gebruik van een toestelverzekering? Neem dan contact op met de verzekeraar. Heb je jouw toestel verzekerd vóór 14 januari 2013 dan kun je contact opnemen met ProAssist via 0344 - 636 326. Heb je een verzekering afgesloten na deze datum dan kun je contact opnemen met ACE via 0348 - 462 813.

Wanneer je toestel gestolen is kun je met je IMEI-nummer ook aangifte doen bij de Politie. Aangifte doen kan online en via 0900 - 8844.

Houd verder je Dropbox, Google + en iCloud goed in de gaten. Wie weet denkt de dief niet na en maakt hij/zij selfies die weer bij jou opduiken. 😉

Ik heb een telefoon gevonden! Wat nu?

Soms is het ook gewoon pech dat iemand een telefoon verliest, even niet opletten en hij blijft ergens liggen of hij valt uit je zak. Hoe kun jij er dan aan bijdragen dat de telefoon weer bij de rechtmatige eigenaar terecht komt?

► Zit er geen slot op de telefoon? Je kunt dan kijken of er een nummer vaak/recentelijk gebeld is en dit nummer opbellen om te laten weten dat jij de telefoon gevonden hebt. Diegene kan dan verdere stappen nemen om te zorgen dat telefoon zo spoedig mogelijk weer bij de eigenaar terecht is! 😃

► Kijk op de simkaart naar de provider van het abonnement en neem contact met ze op. Zij kunnen met het simkaartnummer dan de eigenaar opsporen.

► Meld het toestel aan op Telefooncheck. Op deze manier kunnen vinder en eigenaar in contact met elkaar komen.

► Kijk op de website van uw gemeente of vervoerder hoe u uw verloren voorwerp aan moet melden. De politie neemt gevonden goederen sinds 1 januari 2013 niet meer aan.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15
Het is natuurlijk flink balen wanneer je toestel kwijt is of, erger nog, gestolen. 😞

Veel toestellen zijn wel te traceren. Zo kun je een Android toestel tracken door middel van Android Apparaatbeheer van Google. IPhone gebruikers kunnen gebruik maken van de Find My iPhone-functie.

Verder is het belangrijk dat je zo snel mogelijk je simkaart laat blokkeren.
Als particuliere klant kun je dit zelf doen via My T-Mobile. Je kunt ook bellen naar de klantenservice via +31624001200. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar voor het blokkeren van je simkaart in geval van verlies of diefstal.

Als zakelijke klant kun je de simkaart blokkeren op T-Mobile Beheer en natuurlijk ook telefonisch bij Team T-Mobile Zakelijk via 0800-7112. Je kunt dit ook via Facebook of Twitter doen.

Je kunt vervolgens ook via My T-Mobile, T-Mobile beheer of de Klantenservice een nieuwe simkaart bestellen. De simkaart krijg je na aanvraag binnen een aantal dagen thuis op de mat! 🙂 Wil je direct een nieuw toestel? Dan kun je wellicht gebruik maken van vervroegde contractverlenging.

Maak je gebruik van een toestelverzekering? Neem dan contact op met de verzekeraar. Heb je jouw toestel verzekerd vóór 14 januari 2013 dan kun je contact opnemen met ProAssist via 0344 - 636 326. Heb je een verzekering afgesloten na deze datum dan kun je contact opnemen met ACE via 0348 - 462 813.

Wanneer je toestel gestolen is kun je met je IMEI-nummer ook aangifte doen bij de Politie. Aangifte doen kan online en via 0900 - 8844.

Houd verder je Dropbox, Google + en iCloud goed in de gaten. Wie weet denkt de dief niet na en maakt hij/zij selfies die weer bij jou opduiken. 😉

Ik heb een telefoon gevonden! Wat nu?

Soms is het ook gewoon pech dat iemand een telefoon verliest, even niet opletten en hij blijft ergens liggen of hij valt uit je zak. Hoe kun jij er dan aan bijdragen dat de telefoon weer bij de rechtmatige eigenaar terecht komt?

► Zit er geen slot op de telefoon? Je kunt dan kijken of er een nummer vaak/recentelijk gebeld is en dit nummer opbellen om te laten weten dat jij de telefoon gevonden hebt. Diegene kan dan verdere stappen nemen om te zorgen dat telefoon zo spoedig mogelijk weer bij de eigenaar terecht is! 😃

► Kijk op de simkaart naar de provider van het abonnement en neem contact met ze op. Zij kunnen met het simkaartnummer dan de eigenaar opsporen.

► Meld het toestel aan op Telefooncheck. Op deze manier kunnen vinder en eigenaar in contact met elkaar komen.

► Kijk op de website van uw gemeente of vervoerder hoe u uw verloren voorwerp aan moet melden. De politie neemt gevonden goederen sinds 1 januari 2013 niet meer aan.