Beantwoord

Misbruik Thuisbezorgen/Domino's Grevens verkocht. SMS dienst 4004

• 30 januari 2018
  • 2 reacties
  • 2641 Bekeken

Reputatie 1
Hoi.
Er wordt Misbruik gemaakt en tel nummers door verkocht, Bij nota via Iphone app thuisbezorgen.nl zomer 2017 eens pizza bestelde bij Domino's in Nuenen NB, EN op 29 jan 2018 Komt er SMS dienst van Domino's spam reclame op mijn 06 39---------- binnen (Geheim Nr)
Dit betekend regelrecht Inbreuk op privacy wet, naast Illegaal door verkoop tel Nr, als mede nog eens Ongewenst aanmelden op zo klere SMS dienst.

LET wel op Ik sta op
Bel mij niet
Postfilter
SMS dienst blokkade (Ondanks toch ge spamt wordt door domino's)
Ik weet niet hoe T-Moble.nl de zaken regelt maar ondanks blokkade toch dit zooi ontvang.

Heb eens thuisbezorgen op de flikker geven.

Thuisbezorgen Reactie
"Hoi!

Wat vervelend dat je nummer is gebruikt zonder dat je dit wilt. Wij verkopen geen nummers door aan andere bedrijven. Wanneer er bij ons een bestelling wordt geplaatst geven wij het nummer wel door aan het restaurant, want zij moeten in contact kunnen komen met de klant in verband met eventuele vragen of opmerkingen. Zodra je nummer wordt gebruikt voor reclame is Domino's in overtreding, wij niet. Ik wil je aanraden om contact op te nemen met Domino's via hun website of social media.
Wij zijn inderdaad verstrekker. Wij dienen het telefoonnummer wat is ingevuld bij de bestelling door te geven aan het restaurant, zodat zij contact met je op kunnen nemen wanneer ze vragen hebben of wanneer ze je adres niet kunnen vinden.
In dit geval gebruikt Domino's Pizza jouw telefoonnummer voor het verspreiden van reclame, hiervoor geven wij restaurants geen toestemming en is dus Domino's Pizza in overtreding en niet Thuisbezorgd.nl.
In de voorwaarden van Thuisbezorgd.nl staat overigens aangegeven dat je toestemming geeft voor het verstrekken van de contactgegevens op het moment dat je een bestelling plaatst. Graag wil ik je dan ook hier naar verwijzen:
Groetjes,
Iris - Team Thuisbezorgd.nl"

Ja ja Ze denken niet aansprakelijk te zijn. Immers zij verstreken gegevens, zonder fatsoenlijk contract met zulke bedrijven. Na aanvraag kopie van contract met Domino's en hun bedrijven, werd oorverdovend stil bij Thuisbezorgen.nl Dit spreekt boekdelen , Zegt meet dan miljoen woorden. Dat malafide thuisbezorgen en consorten. Grof geld met gegevens verdienen Plus alle provisie als iemand besteld via hun site/app.

Ik dacht vermeld eens op dit forum, Ik neem aan dat T-Mobile eens die zooi blokkeert. op mijn nummer.
Gezien ik altijd afgemeld sta van zulke idioten diensten. Bij te benen nog opgeheim nr, ik weet wie me nummer heeft op een hand kan tellen. (de rest loopt via bewindsvoering) zelfs de banken hebben mijn nummer niet eens. DUS thuis bestellen en consorten (Domino's) zijn door de mand gevallen.
Inmiddels aangifte gedaan bij de telecomtoezichthouder .
Als bij tros radar (als test lid) en bij kassa.

God weet hoeveel Tel nr spam krijgen via app thuis bestellen:@ en consorten klanten. daar ben ik benieuwd na.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 januari 2018, 13:20

Hallo 150,

Dit is niet doorverkoop van persoons gegevens. je geeft namelijk expliciet toestemming hiervoor.
Dit kan namelijk niet anders, je wil immers ook de pizza thuis krijgen als je die thuisbezorgd besteld.
Thuisbezorgd stuurt je NAW gegevens en telefoonnummer door naar Domino's omdat je heb besteld en niet omdat je de app heb gebruikt.

Je krijgt een SMS ondanks de blokkade omdat voor deze SMS geen kosten in rekening worden gebracht. je ontvangt het smsje dus gratis. Dit kan T-Mobile dus niet blokkeren.
Ondanks dat je in alle registers staat mag een bedrijf waar je klant bij bent contact met je opnemen.
Ze mogen je niet abonneren op een mailinglijst. en dat lijkt in dit geval wel te zijn gebeurd. hoe de regelgeving is voor SMS weet ik zo niet maar dat is wel een goede vraag.
Een klant tevredenheid onderzoek mag dan weer wel.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo 150,

Dit is niet doorverkoop van persoons gegevens. je geeft namelijk expliciet toestemming hiervoor.
Dit kan namelijk niet anders, je wil immers ook de pizza thuis krijgen als je die thuisbezorgd besteld.
Thuisbezorgd stuurt je NAW gegevens en telefoonnummer door naar Domino's omdat je heb besteld en niet omdat je de app heb gebruikt.

Je krijgt een SMS ondanks de blokkade omdat voor deze SMS geen kosten in rekening worden gebracht. je ontvangt het smsje dus gratis. Dit kan T-Mobile dus niet blokkeren.
Ondanks dat je in alle registers staat mag een bedrijf waar je klant bij bent contact met je opnemen.
Ze mogen je niet abonneren op een mailinglijst. en dat lijkt in dit geval wel te zijn gebeurd. hoe de regelgeving is voor SMS weet ik zo niet maar dat is wel een goede vraag.
Een klant tevredenheid onderzoek mag dan weer wel.
Reputatie 1
Kan deels wel zijn, echter wordt toch geronseld en misbruik gemaakt.
Ben benieuwd wat de telecomtoezichthouder hier over gaat zeggen, en bij autoriteitconsumentenmarkt.eu. wordt vervolgt.

Reageer