Misleiding bij afsluiten van mobiel contract

• 19 april 2021
  • 7 reacties
  • 69 Bekeken

Zonet een nieuw contract telefonisch afgesloten. Wat mij opviel en zeer tegenviel is het volgende: mij werd gevraagd welke keuze ik wilde maken: standaard verzekeren of uitgebreid. Er werd gedaan alsof dit de enige keuzes waren, aan mij om 1 vd 2 te kiezen. Niet verzekeren leek geen optie. Hier moest ik zelf mee komen. 

Ik weet welke mogelijkheden ik heb. Maar zeker niet iedereen. Dit is daarom zeer sturend en misleidend. Leg je klanten gewoon netjes de mogelijkheden voor. De verkopers zullen wel een script krijgen / instructies van bovenaf, of hiervoor kiezen ivm targets. Eindconclusie is dat het niet netjes is!

Kunnen jullie deze strategie aanpassen? 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @RtotheD 

Online je verlenging doen of een nieuwe contract afsluiten is altijd het beste, je voert zelf correct alle gegevens in, je hebt alles in 1 overzicht qua opties en de prijs is ook gewoon altijd hetzelfde telefonisch en online.

@Waqqas Lijkt me dat het in beide gevallen gewoon goed in orde moet zijn. Eerlijkheid, transparantie en geen kleine lettertjes zijn de basis voor goede klant-leverancier verhouding. Zal dus alsnog graag horen van T-Mobile dat ze deze strategie aanpassen. 

Reputatie 7
Badge +20

Beste @RtotheD  Gelukkig weet iedereen wel dat verzekering een optie is en geen verplichting.

Bovendien heb je 14 dagen bedenktijd. Maar je hebt wel gelijk dat ze het er even bij moeten vermelden.

TM leest altijd mee dus zal het zeker aankaarten, maar ze hebben ook niet alles in de hand.

Veel plezier straks met je nieuwe telefoon. Welke heb je gekozen?

@CrisTien Ik denk niet dat iedereen dit weet. Daarnaast is de insteek en manier van brengen verkeerd. Maar mooi dat ze meelezen. Thanks! S21 Ultra is 't geworden. 

Reputatie 6
Badge +12

Als je voor zoveel geld zo'n toestel koopt is een verzekering wel aan te bevelen. 1 x droppen en daar gaat je investering. 

Reputatie 7
Badge +20

@RtotheD  S21Ultra mooie telefoon👍🏻

Fijne avond 

Groetjes

Verzekering afsluiten is altijd vrijblijvend 👍🏻

@eric Ze mogen zeker adviseren. Echter, dit topic gaat over het bewust niet geven van alle opties. 

Reageer