Sticky Beantwoord

Mobiele telefoonnummer veranderen

Hallo,

Ik heb een abbonement op T-Mobile, is het mogelijk om mijn nummer kosteloos te laten veranderen?

Het heeft te maken met dat te veel personen mijn nummer hebben waarvan ik ze niet ken.

Zolang het kosteloos is zou ik graag een ander nummer willen

Groetjes
icon

Beste antwoord door David 27 februari 2017, 15:06

Hey allemaal,

We zien dat er regelmatig wordt gevraagd om een nummerwijziging. Aangezien het eerste antwoord al redelijk gedateerd is, wil ik hier graag nog wat meer informatie over geven. :)

Er kunnen verschillende redenen zijn om jouw telefoonnummer te willen wijzigen, uiteindelijk kies je er natuurlijk niet zomaar voor! Op deze pagina vind je de kosten en verschillende mogelijkheden voor een nummerwijziging. In sommige gevallen is de eerste wijziging kosteloos, het is dan ook handig om gelijk aan te geven waarom je jouw nummer wilt laten wijzigen. Wij weten dan precies waar het om gaat en kunnen daar direct een passende oplossing voor zoeken!

Normaal verwijzen we je nooit door, maar in dit geval is het soms handig om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice ((06 - 2400) 1200). Bij een wijziging geeft ons systeem namelijk 5 keuzes van telefoonnummer en hier kun je een keuze uit maken. Telefonisch kun je dan zelf een nummer kiezen en dan wijzigen zij jouw nummer direct. Je kunt ook aangeven dat wij de keus voor je mogen maken en dan verwerken wij het zo snel mogelijk. Houd er dan wel rekening mee dat je op een bepaald moment niet meer bereikbaar bent op het oude 06-nummer, want het nieuwe nummer wordt direct geactiveerd.

Als je hier nog vragen over hebt, laat het dan gerust in dit topic weten! We helpen je er graag bij verder. 🙂
Bekijk origineel

109 reacties

Reputatie 5
@rensvanlaar
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Als je vanwege overlast je 06-nummer wilt wijzigen dan is dit de eerste keer gratis. Meer informatie over het wijzigen van je 06-nummer lees je op deze pagina.

Als je je 06-nummer wilt wijzigen dan kun je het beste contact opnemen met T-Mobile Klantenservice op 06 2400 1200. Je krijgt dan enkele 06-nummers waar je uit mag kiezen.
En als ik nie graag bel, maar toch mijn nummer wil veranderen want ik wordt gek gesmst door iemand, dan maar via de postduif of
Ik wil graag per direct ander nummer, ik hoef nie te kiezen, ik heb nog nooit een enkel 06 nummer onthouden, inclusief die van mezelf, en dat boeit me totaal niet, kunnen jullie dat aub zsm regelen?
Reputatie 3
@fdehell
Voor het wijzigen van het mobiele telefoonnummer zal je contact met de klantenservice moeten opnemen op nummer 1200. Ik kan dit niet voor je doen 😞
@[url=" https:=]fdehell[/url]
Voor het wijzigen van het mobiele telefoonnummer zal je contact met de klantenservice moeten opnemen op nummer 1200. Ik kan dit niet voor je doen :(

Dus voor mensen die stotteren, zenuwachtig zijn, niet g-g-graag b-b-bellen omdat alleen al g-g-goeiedag z-z-zeggen een week duurt, die moeten maar kijken, dan kunnen ze nog altijd zien?

Waarom kan dit nie via email, das eiglik mijn vraag, je hoeft zelf nix te doen voor mij, tenzij je je verveelt [ handstand ofzo

]

Missen ze men sprankelende stem zo erg, das haast onmogelijk, die hebben ze nog nooit gehoord namelijk, en daar gaat in d-d-dit leven niet veel verandering in k-k-komen

Sorry deze vraag was te direct, ff overnieuw:

Heey wat zit je haar leuk!

Maareh waarom kan dit nie via email, das eiglik mijn vraag, je hoeft zelf nix te doen voor mij, tenzij je je verveelt [ handstand ofzo ], maareh wrom kan dit nie via dit forum of per postduif maar in ieder geval andere manier dan b-b-bellen?
Reputatie 7
@fdehell
Als wij een nummer wijzigen in het systeem dan krijgen wij 5 mogelijke nummers te zien. Uit deze 5 nummers kun jij dan kiezen. Ik kan deze nummers voor je noteren en dan opsturen maar zodra ik het scherm voor het wijzigen weg klik dan zijn die 5 nummers ook weg. Als jij dan een uur of een dag later reageert en ik open het scherm weer om je nummer te wijzigen dan staan er weer 5 andere telefoon nummers. Ik begrijp waarom je hier liever niet voor belt, dus er is een andere mogelijkheid en dat is dat ik een mooi nummer voor je uitkies en hem direct verander. Dan zal ik je een bericht sturen waar je nieuwe nummer in staat. Als je dit wilt dan kun je mij een privébericht struren 🙂
Super ik zeg = meteen doen aub, liever gister dan vandaag ik hoor het graag zsm eindelijk van die duizenden stalkers af, immers iedereen vraagt zich constant af = wat is die frank nu weer aan het doen;) haha geintje maaareh echt te gek
Dit topic mag gesloten worden en ik zal dan ook een positieve review gaan schrijven over jullie te gek
Reputatie 7
@fdehell
Ik heb je privébericht ontvangen en je nummer gewijzigd. Het nieuwe nummer is per direct in gegaan. 🙂
Reputatie 2
Michel_1, ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar wou hier eigenlijk ook een topic over openen, maar zag dat fdehell eerder was. heb eigenlijk precies dezelfde reden, en zou het erg waarderen als het ook via deze weg mogelijk is!
Hallo, ik zou graag mijn mobiele nummer willen veranderen via zo'n privebericht indien dat mogelijk is.. Ik hoef zelf het nummer niet uit te kiezen als ik maar een andere heb!

Groetjes
Ik wil graag in december mijn nummer veranderen. Ik krijg dan namelijk een nieuwe mobiel en mijn moeder wil mijn mobiel+abonnement overnemen, want haar abonnement loopt bijna af en ze wil ook wel weer een andere mobiel. Mijn vraag is: kan ik mijn nummer veranderen naar mijn moeders nummer, zodat zij haar oude nummer kan behouden? 
Reputatie 2
Help mij! Ik wil graag nummer wijzigen. Met bellen lukt niet. M'n zusje snapt er niks van. Help mij graag snel
@xRoos @haaf
Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Wil je mij via een privébericht je naam, adres, postcode, woonplaats en geboortedatum sturen? Dan kan ik je telefoonnummer voor je wijzigen. Je kunt er eventueel ook voor kiezen om dit via T-Mobile Klantenservice te doen. Je kunt dan bellen naar 06 2400 1200. Mocht je de eerste optie kiezen dan zie ik je bericht wel tegemoet. 🙂
@t-mobi
Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Ik kan uit je reactie niet opmaken wat je nu precies bedoelt sorry. Bedoel je dat je nummerbehoud wilt aanvragen of dat je de nummers wilt omwisselen? Je kunt het nummer namelijk niet omwisselen.
Hallo,

Ik wil graag mijn nummer veranderen maar ik wil mijn huidig nummer ook behouden. Ja vaag he? Hier komt de uitleg :): mijn abonnement heb ik niet echt nodig, ik bel weinig dus wil ik het aan mijn zus geven maar daarbij wil mijn nummer wel zelf behouden en verder gaan met een prepaid. Ik heb een prepaid simkaartje van t-mobile en ik vroeg me dan af of mijn nummer daar op gezet kan worden?

Alvast bedankt
Reputatie 5
Hallo,

Ik wil graag mijn nummer veranderen maar ik wil mijn huidig nummer ook behouden. Ja vaag he? Hier komt de uitleg :): mijn abonnement heb ik niet echt nodig, ik bel weinig dus wil ik het aan mijn zus geven maar daarbij wil mijn nummer wel zelf behouden en verder gaan met een prepaid. Ik heb een prepaid simkaartje van t-mobile en ik vroeg me dan af of mijn nummer daar op gezet kan worden?

Alvast bedankt

Beste iidriis,

Je kunt niet een nummer van een bestaand abonnement overhevelen naar een prepaid kaart.
Wel kun je een abonnement aan het einde van zijn looptijd opzeggen en naar prepaid omzetten.

Hoelang loopt je abonnement nog?
Beste edro, 

Bedankt voor de snelle reactie. Mijn abonnement nog loopt tot september 2013.
Jammer dat het niet kan. Maar wat als ik dit nummer wil ophevelen naar een simkaart met abonnement? Kan dat wel? Dan heb ik als het ware dit abonnement met een ander nummer en een ander met mijn huidig nummer.  
Reputatie 5
Hoi iidriis,
Nee dat gaat ook niet.
Je kunt wel een nummer van een prepaid kaart laten porteren naar dit abonnement, maar dan heeft het abo een nieuw nummer en ben jij helaas... jouw nummer kwijt. Geen alternatief dus.

Wat is het probleem? Heb je een verkeerd abonnement?

Is het een idee om vanaf nu met een prepaidnummer te gaan bellen? Je schakelt je huidige abonnement 1 maand door naar je nieuwe prepaid nummer. Op het toestel zie je dan dat je een doorgeschakeld gesprek binnen krijgt. Naast het rondsturen van een x-aantal sms berichten naar contacten dat je een nieuw nummer hebt, kun je diegene die dat nog niet weten, hiermee er alsnog opmerkzaam maken.
Aan het einde van de maand, vraag je een nieuw nummer aan op je huidige abonnement. Heeft je zus al een prepaid, dan kan het ook haar nummer zijn.
Mensen die jouw oude nummer bellen, horen dat deze niet meer bestaat. Jouw zus heeft jouw abonnement en jij gaat door met je prepaid.

Is dat een optie?
Hoi iidriis,
Nee dat gaat ook niet.
Je kunt wel een nummer van een prepaid kaart laten porteren naar dit abonnement, maar dan heeft het abo een nieuw nummer en ben jij helaas... jouw nummer kwijt. Geen alternatief dus.

Wat is het probleem? Heb je een verkeerd abonnement?

Is het een idee om vanaf nu met een prepaidnummer te gaan bellen? Je schakelt je huidige abonnement 1 maand door naar je nieuwe prepaid nummer. Op het toestel zie je dan dat je een doorgeschakeld gesprek binnen krijgt. Naast het rondsturen van een x-aantal sms berichten naar contacten dat je een nieuw nummer hebt, kun je diegene die dat nog niet weten, hiermee er alsnog opmerkzaam maken.
Aan het einde van de maand, vraag je een nieuw nummer aan op je huidige abonnement. Heeft je zus al een prepaid, dan kan het ook haar nummer zijn.
Mensen die jouw oude nummer bellen, horen dat deze niet meer bestaat. Jouw zus heeft jouw abonnement en jij gaat door met je prepaid.

Is dat een optie?

Waar het op neer komt, is dat ik mijn nummer koste wat kost niet kwijt wil. Heb het al sinds mijn eerste telefoon zo'n 12 jaar geleden. Het is mijn baby :p. En ja ik heb inderdaad een verkeerd abonnement en dat verhaaltje van mijn nummer aan mijn zus geven, is inderdaad niet waar maar ik vond het zelf wel leuk verzonnen.:DWilde namelijk gewoon ergens anders een extra abonnement aansluiten met dit nummer. 
Reputatie 5
Zit je me gewoon te dollen man iidriis!!!
Is het wisselen van abonnementsvorm dan niet een beter idee?
Leg eens uit wat het echte probleem is. Heb je te weinig belminuten?
Nou ja het was niet echt dollen maar ik wilde gewoon meer kans maken op succes door te zeggen dat de omzetting naar een t-mobile kaartje zou moeten gebeuren. Hoezo is het opeens onmogelijk om een nummer naar een prepaid kaartje om te zetten terwijl dat bij een nieuw abonnement geen punt is?(Ik bedoel daar overigens niet mee dat ik mijn huidige abonnement stop wil zetten. Die krijgt dan namelijk gewoon een ander nummer). Ook dat is toch gewoon een kwestie van het nummer invoeren in het systeem. Maar goed, wat ik wilde dus is een abonnement met internet voor whatsapp en dat ik eindeloos zou kunnen bellen zonder dat ik 5 euro (een beetje overdreven) voor elke minuut of mb buiten mijn bundel zou moeten betalen(t-mobile family zou een idee zijn maar zij
Hallo,

ik zou graag mijn mobiele nummer willen veranderen via zo'n privebericht als dat zou kunnen. De keuze van het nieuwe nummer maakt niet uit , zolang ik maar een andere heb.

groetjes.
Zou ik ook een nieuw nr kunnen krijgen met spoed via zo'n prive bericht. Wordt al dagen lang gestalkt door onbekende nummers. Alvast bedankt!

Reageer