Niet meer gratis en geen sms bij plafond

• 10 november 2019
  • 11 reacties
  • 900 Bekeken

Denk dat T-Mobile eens even naar hun service dienen te gaan kijken als het gaat om drie punten.

• Onderling bellen met andere T-Mobile gebruikers
  • Het bellen naar 1200
  • Een alert SMS bij het bereiken van 80% van het bel tegoed.

In de voorwaarden van eerdere contracten was dit standaard, maar bij afsluiten van een nieuw contract wordt je er niet op gewezen. Sterker nog uit lopende contracten is dit ook weggehaald.

Als je naar de voorwaarden bij andere providers kijkt, dan zit dit er bij velen nog steeds in.

Zou T-Mobile sieren als ze dit weer zouden gaan doen. Zeker omdat ze pretenderen de beste provider te zijn.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Je kunt toch nog steeds onderling bellen? Of bedoel je gratis onderling bellen? Dat is al heel lang niet meer in de nieuwe abonnementsvormen en zie ik ook bij veel andere providers niet. Producten blijven niet eeuwig hetzelfde, kijk maar naar databundels die groter en goedkoper zijn geworden in de afgelopen jaren. Hetzelfde geldt voor belbundels.

Ik bedoel juist “gratis onderling bellen” en het bestaat nog steeds. o.a. bij KPN, Simonly, Lebara, Ziggo.

bij T-Mobile samen.

En met mijn nog steeds niet vernieuwd contract staat het er ook in en dat is er uitgehaald.

Reputatie 4
Badge +4

Zoals gezegd, diensten wijzigen. Je krijgt nu bijvoorbeeld meer data voor minder geld dan vroeger. Ziggo heeft mobiel bellen alleen via Vodafone, maar geen gratis onderling bellen. Ziggo had dat vroeger Bij vaste telefonie, maar ook dat is al jaren niet meer het geval. Bij KPN en Lebara zie ik ook geen gratis onderling bellen, wel onbeperkt bellen. Voor Euro 2,50 extra heb je bij T-Mobile onbeperkt bellen, dan is onderling gratis bellen niet meer nodig.

Overigens is “verlengen” gelijk aan een nieuwe contractverplichting aan gaan uit het nieuwe productaanbod, niet een voortzetting van oude contracten en producteigenschappen.

Blij dat je meedenkt in een betere service van T-Mobile en ik denk dat je jouw onderzoek na de service dingen iets beter moet doen. Ik bel nog steeds gratis met Ziggo en al de andere voorbeelden heb ik uit de voorwaarden van de providers gehaald.

Reputatie 4
Badge +4

Uit de abonnementen die nu worden aangeboden? Of uit nog doorlopende oude abonnementen?

Maar goed, het gaat ook niet over andere providers. T-Mobile heeft geregeld een nieuw aanbod,  waarvan je automatisch gebruikmaakt als je ‘verlengt’.

Je doet je naam eer aan als “clown” Ik vraag niet wat T-Mobile aanbiedt en wat ik er mede zou doen, maar doe een suggestie tot een beter product. En dan zit ik niet op negatieve reacties te wachten, maar op mensen die meedenken. Het lijkt er op dat je in dienst van T-Mobile bent. Stop met dit soort reacties en denk eens mee over

• Onderling bellen met andere T-Mobile gebruikers
  • Het bellen naar 1200
  • Een alert SMS bij het bereiken van 80% van het bel tegoed.
Reputatie 4
Badge +1

Hoi Henmar,

Goed dat je mee wilt denken om voor ons allemaal de beste producten te scoren. Laten wij dat vooral positief blijven doen! ;-)

Ik snap helemaal waar je vandaan komt hoor. Je wilt lekker zorgeloos kunnen bellen met je vrienden en familie.

Je kon dit voorheen inderdaad onder de voordeelregeling van T-Mobile Samen, waarbij je gratis binnen je groep kon bellen. Alleen is dit programma in 2018 vervangen door Klantvoordeel. Als je dus een nieuw contract neemt dan vervalt T-Mobile Samen.

Uiteindelijk is de vraag hoe T-Mobile jou happy kan krijgen. Laat vooral je idee achter zodat het zichtbaar is voor andere klanten die bij kunnen dragen! Samen staan we sterk! Als je daarbij in detail kan treden is dat alleen maar beter!

Waar loop je trouwens tegenaan met het bellen naar 1200, of het ontvangen van een 80% SMS bericht? De SMS krijg ik namelijk wel binnen als ik weer eens aan het bingewatchen ben op Youtube.

Hallo Aelonius.

Dank voor de verheldering. Ik heb 2 contracten lopen, die zijn nog van voor 2018 en zou ik nog steeds het T-Mobile samen hebben.

Onlangs was het ene 06 nummer over de limiet gegaan zonder waarschuwing en toen ik naar 1200 belde gingen hier ook kosten oplopen (deze zijn overigens weer teruggedraaid) en daarnaast bleek dat het onderling bellen er ook uit was. Zoals jij het schrijft heb ik nog steeds T-Mobile samen en dat zou dus onderling bellen nog steeds moeten bestaan. De SMS is nooit binnen gekomen.

Vandaar mijn topic.

Ben me zelfs aan het beraden of ik ga overstappen naar een provider die dit nog wel heeft.

Zou het jammer vinden want ik ben al 15 jaar klant van T-Mobile en tot deze gebeurtenis tot volle tevredenheid

Reputatie 6
Badge +4

Hi@henmar 

Ik kan me voorstellen dat het voor wat vragen zorgt. Alles verandert zo snel tegenwoordig dus dat is soms ook even wennen! :wink:

We bieden T-Mobile Samen inderdaad niet meer aan bij nieuwe en vernieuwde contracten.  Z je huidige abonnement nog loopt, kun je gewoon gebruik kunt blijven maken van T-Mobile Samen, ik zie in het systeem dat jij hier nog mooi van mag mee profiteren! Wat betreft het onderling bellen, dat is op dit moment alleen mogelijk met klanten die ook nog gebruik maken van deze oude regeling. Zodra je je abonnement verlengt en het nieuwe abonnement begint, vervalt T-Mobile Samen en kun je gebruik gaan maken van het Klantvoordeel. Heb je meerdere abonnementen op je adres staan? Dan kom jij daar ook voor in aanmerking! 

Goed om te lezen dat de kosten weer zijn teruggedraaid, is dit nu weer helemaal naar wens voor je? Wat betreft het SMS bericht voor je verbruik, dit is alleen mogelijk voor je gebruikte data en kan ik natuurlijk voor je aanzetten, mocht je dat graag willen! Je beltegoed kan je heel simpel bijhouden op My T-Mobile. Via deze pagina kun je alles altijd  heel gemakkelijk bij houden. 

We zien je natuurlijk niet graag gaan, al helemaal niet na 15 jaar klant!! Weet dat we altijd voor je klaar staan dus als je hier nog vragen over hebt, dan ben ik er om ze te beantwoorden. 

Laat je even weten of alles een beetje duidelijk is voor je en of je ergens hulp bij nodig hebt? :smiley:

Hoi Evy

Dank voor je duidelijke uitleg, want betreft het onderling bellen met T-Mobile, dan staat er een “S” achter het nummer, maar de minuten worden wel meegenomen in de belminuten. Hierdoor ontstaat m.i. de overschrijding van de belminuten. Op het abonnement waar de overschrijding heeft plaatsgevonden zit geen data. Dat ik het via de App de gebruikte belminuten kan bijhouden, dat weet ik, maar als in een stress situatie zit, dan let je daar niet op en zou een waarschuwings- SMS welkom zijn. Ben er nog niet uit wat ik ga doen

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @henmar,

Erg opmerkelijk dat de gesprekken wel genoteerd zijn onder T-Mobile Samen, maar dus ook van de belbundel worden afgeschreven! Is het misschien zo dat je niet mee hebt gerekend dat gesprekken korter dan een minuut ook worden afgerond naar de volle minuut en dat daar de overschrijding vandaan komt? 

Als ik dit voor je na moet kijken, stuur dan even een privébericht met het telefoonnummer waar het om gaat, alsmede het volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Het is goed mogelijk dat ik daarna nog even een controlevraag uit moet voeren, aangezien het niet om jouw aansluiting gaat.

We bieden inderdaad geen SMS'jes aan voor het (bijna) volledig verbruiken van je belbundel, omdat dit technisch niet mogelijk is. 

Ik hoor graag of het verhaal over de minuten misschien al is opgelost en anders zie ik je bericht vanzelf verschijnen!

Reageer