Beantwoord

Refurbished telefoon ontvangen binnen de garantie termijn

• 10 november 2017
  • 10 reacties
  • 612 Bekeken

2,5 weken geleden heb ik mijn iPhone 6s ( geen refurbished)voor reparatie opgestuurd.
Gisteren ontving ik per post een nieuwe telefoon retour in een zakje.
Ik wist meteen dat ik het hier ging om een refurbished telefoon.

Vandaag telefonisch contact gehad met de klantenservice. De vrouw die ik sprak begon zeer vriendelijk en gaf meteen te kennen dat ik een refurbished retour heb gekregen. Ik heb meteen aangegeven dat ik het hier niet mee eens was. Ze is gaan overleggen en na enkele minuten kwam ze terug met een totaal onvriendelijke stem en de volgende mededeling: ik heb contact gehad met de reparatie afdeling en u heeft een goed werkend refurbished telefoon terug gekregen. Wij hebben aan onze plicht voldaan.

Door haar onvriendelijkheid ben ik geïrriteerd geraakt en heb ik haar gewezen op eerdere jurisprudentie. Tmobile kan niet eenzijdig beslissen om binnen de garantietermijn en refurbished telefoon te leveren. Binnen de garantietemijnheb je als consument recht op een nieuw toestel en geen refurbished als je eigen telefoon niet gemaakt kan worden. Ze had er geen maling aan en liet mij niet uitpraten. Ze zei zelfs; een discussie voeren hierover is nutteloos! Met andere woorden ; waarom zeik je? U heeft toch een werkend toestel!

Ik ben het niet eens met de oplossing die door tmobile eenzijdig is besloten. Ben al jaren klant van tmobile en wens op een klantvriendelijke manier geholpen te worden! Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik wil een oplossing voor dit probleem!
icon

Beste antwoord door Hajar 13 november 2017, 09:43

Hi Hanane,

Ik heb je in dit topic al van een reactie voorzien. Ik kan jammer genoeg niets anders betekenen dan wat al eerder is gecommuniceerd. Aangezien er twee topics zijn over hetzelfde onderwerp, ga ik dit topic sluiten.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
heb ik haar gewezen op eerdere jurisprudentie.
Heb je gelijk in. Zijn meerdere uitspraken over :
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBAMS:2017:2519
Tmobile ik wacht op een oplossing!
Dan kan je lang wachten, je bent hier op een forum primair bedoeld voor klanten onderling...

Dat gezegd, dit linkje gaat naar mijn verzamelpost met informatie en nog een uitleg eronder,

In kort, juridisch loket / rechtsbijstandverzekering en officiële klacht neerleggen.

-edit-
BTW, Eric, die tweede zaak heeft een gruwelijke veroordeling van het 'gedrag' bij reparatie... De consument heeft het recht tot eisen van reparatie of vervanging, de consument bepaald dit.

Oftewel, niemand anders dan de consument bepaald of er iets wordt opgestuurd en opsturen van een ander toestel moet een nieuw product zijn.
Badge +13
Op deze site kan je checken of je een refurb heb gekregen dat zou kunnen zorgen dat je net wat sterker zou kunnen staan.
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
Rosan,

Thanks voor je tip!

Zie alleen dat hij in week 39 is geproduceerd! Zie nergens iets over refurbished!
Badge +13
Dat moet dan staan bij Factory en dan staat er dit
(bij de mijn dan)
Factory: FR (Refurbished?)
Rosan, er staat factor: fv
Badge +13
Ik vermoed dat het gewoon een nieuw toestel is of eventueel een toestel wat binnen 14 dagen is terug gekomen omdat de klant toch af zag van de koop.
(je mag met de wet koop op afstand je toestel binnen 14 dagen terug sturen en volgens mij worden die toestellen dus ook gebruikt als een toestel niet meer te maken is dat zijn dus bijna nieuwe toestellen eigenlijk)
Een moderator kan die laatste zin aanvullen of dat klopt of niet maar ik dacht dat dat zo was of ik heb het verkeerd begrepen.

FV is volgens mij een van de fabrieken of plaatsen waar de fabrieken staan oid maar helemaal precies weet ik het niet.
Ik weet alleen dat wanneer het een refurb is dat dat dan daar wel staat aangegeven.
Bedankt voor je reactie. Het had tmobile gesierd als ze mij vooraf hadden geïnformeerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hanane,

Ik heb je in dit topic al van een reactie voorzien. Ik kan jammer genoeg niets anders betekenen dan wat al eerder is gecommuniceerd. Aangezien er twee topics zijn over hetzelfde onderwerp, ga ik dit topic sluiten.