Beantwoord

SMS speciaal aanbod verlenging

• 24 september 2019
  • 1 reactie
  • 2234 Bekeken

Beste T-Mobile,

Vandaag kwam de sms binnen, met de mededeling dat jullie een speciaal aanbod voor mij hebben en dat jullie mij erover gaan bellen. Voor het volledige beeld van de lezers, plak ik de berichttekst hieronder.

We hebben een mooi aanbod voor je, dat je niet wilt missen! Deze week willen we je er alles over vertellen. Neem je op? We bellen met een anoniem nummer. Groeten, T-Mobile. Geen sms meer ontvangen? Afmelden kan via My T-Mobile.

Ik heb wat over deze praktijk te vragen.
Waarom willen jullie mij op deze manipulatieve, enigszins dwingende toon proberen over te halen om bij jullie te blijven? Na 8 jaar klant te zijn verwacht ik een redelijk en transparant bericht. Een link naar jullie website met alle aanbiedingen bijvoorbeeld.

Als tweede, waarom bellen jullie anoniem? De afdeling sales van T-Mobile is beter herkenbaar aan zijn telefoonnummer dan aan het feit dat iemand aan de telefoon beweert dat hij een medewerker is van jullie.

Ik ben teleurgesteld in de manier van benadering. Als er echt een speciaal aanbod is, kunnen jullie dat kenbaar maken. Graag zie ik jullie reactie op basis van bovenstaande punten en gestelde vragen.

Met vriendelijke groet,

Robert
icon

Beste antwoord door Mitch 1 oktober 2019, 15:43

Hoi @robertdw1994,

In geen enkel geval willen we het gevoel oproepen zoals je uiteenzet. We proberen enkel met enig enthousiasme te laten weten dat we je graag zouden blijven verwelkomen. Het initiatief zal altijd bij de klant liggen, vooral om enige karakteristieken uit te sluiten zoals je die noemt.

Een collega belt anoniem om onder andere uit te sluiten dat het nummer wordt teruggebeld voor vragen. Niet omdat we niet willen helpen maar wel omdat we daarin enige structuur willen hanteren, mede om iemand zo goed mogelijk te helpen. Je kunt het aanbod overigens ook zien via jouw My T-Mobile. Na het inloggen zou je een button moeten zien dat je kunt verlengen. Deze linkt je naar jouw verlengomgeving (online shop). Ik moet daarin wel aangeven dat de formulering 'speciaal aanbod' wellicht een andere verwachting kan creëren. We proberen een abonnement altijd zo voordelig mogelijk aan te bieden dus aan de telefoon zal het aanbod in principe niet anders zijn dan online. Je kunt overigens ook altijd zelf bellen naar 0800-8104 om de mogelijkheden te bespreken.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hoi @robertdw1994,

In geen enkel geval willen we het gevoel oproepen zoals je uiteenzet. We proberen enkel met enig enthousiasme te laten weten dat we je graag zouden blijven verwelkomen. Het initiatief zal altijd bij de klant liggen, vooral om enige karakteristieken uit te sluiten zoals je die noemt.

Een collega belt anoniem om onder andere uit te sluiten dat het nummer wordt teruggebeld voor vragen. Niet omdat we niet willen helpen maar wel omdat we daarin enige structuur willen hanteren, mede om iemand zo goed mogelijk te helpen. Je kunt het aanbod overigens ook zien via jouw My T-Mobile. Na het inloggen zou je een button moeten zien dat je kunt verlengen. Deze linkt je naar jouw verlengomgeving (online shop). Ik moet daarin wel aangeven dat de formulering 'speciaal aanbod' wellicht een andere verwachting kan creëren. We proberen een abonnement altijd zo voordelig mogelijk aan te bieden dus aan de telefoon zal het aanbod in principe niet anders zijn dan online. Je kunt overigens ook altijd zelf bellen naar 0800-8104 om de mogelijkheden te bespreken.

Reageer