Beantwoord

spam e-mail Duitse T-mobile provider

Ik krijg vandaag de volgende e-mail in mijn inbox. Mijn e-mail adres is privé en ik krijg weinig tot geen spam in mijn inbox. Dus ik ben vrij verbaasd dat ik zo'n geloofwaardige e-mail ontvang voorzien van T-mobile logo en professionele opmaak.
Het bedrag dat in de spam e-mail wordt genoemd komt niet overeen met mijn laatste 2 facturen mei-juni.
Zijn jullie hiervan op de hoogte?

Telekom - erleben, was verbindet.

Ihre Rechnung für 06.2014

Guten Tag,

im Anhang an diese E-Mail finden Sie Ihre aktuelle Rechnung. Der Rechnungsbetrag für Juni 2014 beläuft sich auf: 132,64 Euro.

Im Anhang finden Sie die gewünschten Dokumente zu Ihrer Mobilfunk RechnungOnline für Juni 2014. Ihre Rechnung für 06.2014 Nr.: 94004739749 - (PDF-Dokument).
Dies ist eine im automatischen Modus generierte E-Mail. Bitte nicht darauf antworten.

Mit freundlichen Grüßen

Ralf Hoßbach
Leiter Kundenservice

©️ Telekom Deutschland GmbH 2014
icon

Beste antwoord door Rosan1 19 juni 2014, 18:57

Dit is idd een phissing mail die dus netjes opgezet is.
Toevallig zijn er al meerdere geweest die herover een vraag stelde.
Zo gaf ShadowLea er een mooi en duidelijk antwoord op.

Het is echt héél simpel:

Krijg je normaliter je facturen van T-Mobile per mail?
Nee?
Dan gaat dat niet nu zomaar ineens zonder officiele aankondiging gebeuren.

En zo moet je dat met banken, bestellingen en de rest ook aanzien. Geberut het normaal niet op die manier? Dan moeten ze het eerst officieel melden voordat ze dat ineens wel gaan doen. (Dus 'vraagt je bank normaal per email om je pincode? Nee? Dan nu ook niet!')

Gewoon weggooien en niet naar omkijken. Dat is inderdaad Phishing.

Het beste kun je die mails, en VOORAL de bijlages, NIET OPENEN. Daar zit meestal troep in.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +13
Dit is idd een phissing mail die dus netjes opgezet is.
Toevallig zijn er al meerdere geweest die herover een vraag stelde.
Zo gaf ShadowLea er een mooi en duidelijk antwoord op.

Het is echt héél simpel:

Krijg je normaliter je facturen van T-Mobile per mail?
Nee?
Dan gaat dat niet nu zomaar ineens zonder officiele aankondiging gebeuren.

En zo moet je dat met banken, bestellingen en de rest ook aanzien. Geberut het normaal niet op die manier? Dan moeten ze het eerst officieel melden voordat ze dat ineens wel gaan doen. (Dus 'vraagt je bank normaal per email om je pincode? Nee? Dan nu ook niet!')

Gewoon weggooien en niet naar omkijken. Dat is inderdaad Phishing.

Het beste kun je die mails, en VOORAL de bijlages, NIET OPENEN. Daar zit meestal troep in.

Reageer