Beantwoord

Spam e-mail van T-mobile

Reputatie 3
Badge
Vanmorgen kreeg ik een email van t-mobile over Klanttevredenheidsonderzoek n.a.v. uw aanvraag nummerbehoud bij T-Mobile.
Ik vertrouwde die niet omdat zijn emailadres niet kloppen namelijk : T-Mobile.Nedherlands@herald.responsetek.com staat.

vet en onderstreep staat op : Klik hier om de vragenlijst te starten

Marieke Snoep
Directeur Customer Operations

want ik krijg bijna dagelijks elke dag spam in mijn postvak in en ook ongewenst email

met vriendelijke groet,

Pierre
icon

Beste antwoord door Thalina T-Mobile 26 juni 2015, 14:05

Hoi Pierre,

Heel verstandig dat je het even navraagt en ik snap de verwarring! Ik heb het nog even heel goed voor je gecontroleerd, maar een e-mail die je hebt ontvangen van T-Mobile.Nederland@hermes.responsetek.com kun je met een gerust hart openen en invullen. Het gaat hier inderdaad om een Klanttevredenheidsonderzoek van ons. Deze onderzoeken worden vaak door een externe partij (neutraal) gedaan, daarom wordt deze e-mail ook vanuit hen verstuurd.

Ik hoop dat ik op deze manier de verwarring heb weg kunnen nemen! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! 🙂
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Pierre,

Heel verstandig dat je het even navraagt en ik snap de verwarring! Ik heb het nog even heel goed voor je gecontroleerd, maar een e-mail die je hebt ontvangen van T-Mobile.Nederland@hermes.responsetek.com kun je met een gerust hart openen en invullen. Het gaat hier inderdaad om een Klanttevredenheidsonderzoek van ons. Deze onderzoeken worden vaak door een externe partij (neutraal) gedaan, daarom wordt deze e-mail ook vanuit hen verstuurd.

Ik hoop dat ik op deze manier de verwarring heb weg kunnen nemen! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! 🙂
Reputatie 3
Badge
Hartelijk dank voor jouw antwoord,

Ik ga vanavond bekijken,

Met vriendelijke groet,

Pierre
Reputatie 3
Hoi Pierre,

Ik hoop dat ik op deze manier de verwarring heb weg kunnen nemen! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! :)

Eigenlijk vergroot het de verwarring. Welke andere externe partijen doen nog iets voor T-Mobile? Hoe moeten wij dat weten?
Kan ik dan rabobank@oplichter-rabobank.CZ ook vertrouwen?
Hoe kun je nou beweren dat een andere (3e) partij neutraal is, als die partij in opdracht van jullie handelt? Die neutraliteit is al voorbij vanaf het moment dat ze van jullie de opdracht aannemen. Niet dat dat erg is, of verwerpelijk, maar denk niet dat er zo neutraliteit wordt verkregen, dat kan namelijk niet, want het is voor hen ( de 3e partij ) van belang om in jullie voordeel te werken.

Wel kan ik me voorstellen dat jullie de instrumenten om een dergelijk onderzoek uit te voeren niet in huis hebben, en daar een ander voor inhuren, dat is wat anders.

En verder, zoals Pierre al aangeeft, als ik dat onderzoek invul en/of op de link heb gedrukt die mij naar responsetek.com leidt, waarmee ik mijn e-mail adres valideer, en ik krijg vervolgens een berg aan -extra- ongewenste mail, houd ik dan jullie verantwoordelijk? Jullie hebben mijn e-mail adres in 1e instantie verstrekt aan hen. Is dat wel in orde in verband met de privacy wetgeving? Ik heb zo mijn twijfels.

Het lijkt allemaal heel onschuldig, maar ik ben er niet mee akkoord om zomaar door een 3e partij aangeschreven te worden, voor een onderzoekje in jullie opdracht, waarbij zij mijn data kunnen toevoegen aan hun verzameling. Jullie ken ik, ik heb een contract aangegaan met jullie, maar niet met responsetek, en zij zijn aan mij geen verantwoording verschuldigd, daar ben ik niet blij mee.

Voor je het weet verkopen ze allerlei (ir)relevante data aan derden ( vierden? ), dataminers o.i.d. en verdienen daar geld mee, en ik krijg nog meer onnodige overbodige aanbiedingen in mijn mailbox.

Als je je klantenservice wil verbeteren, moet je imho onderzoek of zelf onderzoek doen, of gebruik maken van derden maar dan geanonimiseerd.

Deze rant naar aanleiding van een ongevraagde enquête over waarom ik toch mijn voicemail box heb uitgezet. De reden is simpel: Ik heb een hekel aan ongevraagde 'service' als die voicemail box. Het kost geld om berichten af te luisteren, tot daar en toe. Maar wat ik vooral ergerlijk vind is dat ik zelf wil bepalen wie ik beantwoord, of niet. Niet dat ik dan later nog eens ongewenste berichtjes moet gaan afluisteren van mensen die ik helemaal niet wilde horen. Plus dat de 'service' veel te snel inspringt als mijn telefoon overgaat. En als iemand graag anoniem belt, is het meestal een colporteur en die kan de boom in.
Reputatie 3
Wat dat anonieme bellen betreft, ik heb nog een ouderwets vast nummer waar nummerherkenning uitstaat. Juist om geen "aanbiedingen" te krijgen. En dat werkt goed, ik heb één keer een colporteur aan de lijn gehad, die volgens mij elk nummer probeerde. Ik ben toen begonnen allemaal vragen te stellen, zodat er werd opgehangen. Ik ben ook erg voorzichtig in het geven van mijn vaste telefoonnummer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bopkola,

Welkom op ons Forum!

Dankjewel voor je reactie. Het Klanttevredenheidsonderzoek heeft geen ander doeleinde dan het verbeteren van de service. Wij delen verder ook geen persoonlijk informatie of gegevens dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken.

Als jij geen sms'jes wilt ontvangen dan kun je 'stop' sms'en naar dat nummer. Als je geen e-mail wilt ontvangen dan kun je via een link in de mail naar een ‘opt out’ pagina gaan en de mails stopzetten.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Hi Hajar. Dank je wel voor je reactie. En het welkom. :)

Het verbeteren van de service is natuurlijk heel belangrijk, je moet ten alle tijde voorkomen dat klanten weglopen, dat zou heel vervelend kunnen uitpakken.

Ik schreef ook alleen maar om te benadrukken hoe belangrijk privacy is, en hoe het m.i. verbeterd zou kunnen worden. Vooral door te anonimiseren. Natuurlijk vertrouw ik er op dat jullie geen informatie of gegevens verder delen, daar heb ik geen zorgen over.

Bij responsetek weten zij nu wel dat ik een telefoon heb, het nummer (?), mijn naam en geslacht is bekend, zij weten dat ik voicemail heb ( afgezet ), zij kennen mijn e-mail adres. En met een beetje fatsoenlijke net-crawler of internet-robot is daarmee nog wel meer informatie op te duikelen. En responsetek heeft geen contractuele verplichtingen met mij.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bopkoala,

Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik kan je verzekeren dat de bescherming van je persoonsgegevens een hoge prioriteit heeft. Responsetek is een externe partij dat zeer zorgvuldig omgaat met je gegevens.

Ik kan je ook garanderen dat zij geen ander doeleinde hebben dan het onderzoeken van de tevredenheid bij onze klanten. De gegevens die Responsetek ons vervolgens biedt stellen ons in staat om de service en diensverlening te optimaliseren. Als je verder geïnteresseerd bent in onze privacy statement dan wil ik je graag doorverwijzen naar deze pagina. Hier kun je alle informatie vinden over de privacy wet.
Hi Hajar, ook jij weer bedankt. Hieruit blijkt toch dat t-mobile privacy gelukkig best serieus neemt en dat doet mij deugd. Bedankt voor de link naar de privacy statement, het was verhelderend om te lezen.
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan Bopkoala! Ik wens je nog een hele fijne dag verder! 🙂
Ik vind dat de bedrijven eerst een brief/email an de klanten moeten sturen met de enquete address om hun te waarschuwen dat een enquete woerd gedaan.Ik heb deze email as spam geplaatst da ik keen verdere informatie van T-Mobile ontvangen heb en ik niet voor elke email een verificatie naar de geldigheid kan doen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi HeyMir,

Welkom terug op ons Forum!

Ik wil je graag bedanken voor je feedback. Wij zullen dit zeker meenemen.

Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het graag.
Het zou nog mooier zijn als de hele enquête verwerkt is in je T-Mobile account.
Je krijgt een email van T-Mobile zelf met verzoek in te loggen in je T-Mobile om mee te doen.

Geen links geen verwijzingen, want klanten weten zelf wel hoe ze moeten inloggen.

De email die via responsetek verstuurd wordt zag ik eerst aan voor SPAM, en vandaag de dag kan je maar niet te voorzichtig genoeg zijn !!! Geen slimme zet om dergelijke mails te versturen meneer T-Mobile... Doe het de volgende keer uit eigen naam. 😃
Reputatie 7
Badge +20
Hi Poudenes,

Zou inderdaad een mooie stap zijn, maar de vraag is dan hoeveel het wordt ingevuld. ;)

We kijken inderdaad of dit aan te passen is, maar vooralsnog lijkt dat niet eenvoudig. Je merkt het vanzelf als dit aangepast is!

Reageer