Beantwoord

Spam SMS ontvangen - UK Mobile Lottery

• Doet lekker mee
  • 12 reacties
Beste T-Mobile,

Ik heb een spam sms ontvangen van nummer +447508468133 om 20:14 met het volgende bericht:
Congratulations! Your mobile number was selected as a winner of £2,000,000 on UK Mobile Lottery with Draw# 13415857 email: mobileclaimsdesk@gmail.com for claims

Kan dit nummer geblokkeerd worden? 
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 12 december 2013, 23:28

+44 is Engeland hoor :)

En dat je dit nummer niet tegenkomt op google komt doordat ze steeds van nummer wisselen. Asl je google´t op UK lottery kom je al meer tegen, met verschillende loterijen en verschillende nummers.

Een telefoonnummer is een combinatie van 10 cijfers. Die spammers SMS´en gewoon een hele zooi van die combinaties en maar hopen dat er iemand zo nieuwsgierig genoeg is om terug te bellen of SMS´en dan blijk je ineens een heel duur buitenlands betaalnummer te hebben gebeld.

Dat internet na het bereiken van de databundel traag is klopt, is 64 kb/s en dat is net aan voldoende voor een whatsappberichtje.
Heb je voor de dekking al eens een melding gemaakt via de dekkingskaart?
Bekijk origineel

12 reacties

Hoi,

Dat nummer is waarschijnlijk nu al niet meer in gebruik. Die spammers gebruiken gewoon iedere dag een ander nummer. Blokkeren heeft daarom geen nut.

Kans dat je van ditzelfde nummer weer SMS krijgt is dus ook nihil. Je kunt het nummer overigens ook zelf op je mobiel blokkeren.
Ah, ok. Dank je voor de informatie, Gwendolyn70. Zal het nummer meteen blokkeren via mijn telefoon.

Hoi,

Dat nummer is waarschijnlijk nu al niet meer in gebruik. Die spammers gebruiken gewoon iedere dag een ander nummer. Blokkeren heeft daarom geen nut.

Kans dat je van ditzelfde nummer weer SMS krijgt is dus ook nihil. Je kunt het nummer overigens ook zelf op je mobiel blokkeren.
Hey,

Wat een toeval! precies dezelfde SMS ontvangen vandaag!
En laat ik ook bij T-mobile zitten!!! maar nog niet zo lang, we zijn bij ons werk geswitched naar T-mobile, buiten het feit dat het een enal ellende is, internet is niet normaal traag als je over de datelimiet heen bent en bellen klinkt alsof je in een blikje praat, nouja om on-topic te blijven...

Precies dezelfde sms gehad dus, en het mooie is, dit nummer kent niemand want het is een zakelijk nummer, alleen mijn werk kent het nummer en gebruik het eigenlijk helemaal niet omdat ik een priv'e telefoon heb, ik ben dus zeer benieuwd wat t-mobile hierover te zeggen heeft want dit kan ECHT geen toeval zijn!

Zijn er meer mensen die dit bericht ontvangen hebben? T-mobile, ook heel toevallig dat het Duitsland +44 is.
Apps enzo gebruik ik eigenlijk ook niet dus kan me niet voorstellen dat het malware is op de telefoon.

Googlen op het nummer brengt mij direct naar dit topic verder helemaal geen resultaten helaas.

Gr,
Darkster
+44 is Engeland hoor :)

En dat je dit nummer niet tegenkomt op google komt doordat ze steeds van nummer wisselen. Asl je google´t op UK lottery kom je al meer tegen, met verschillende loterijen en verschillende nummers.

Een telefoonnummer is een combinatie van 10 cijfers. Die spammers SMS´en gewoon een hele zooi van die combinaties en maar hopen dat er iemand zo nieuwsgierig genoeg is om terug te bellen of SMS´en dan blijk je ineens een heel duur buitenlands betaalnummer te hebben gebeld.

Dat internet na het bereiken van de databundel traag is klopt, is 64 kb/s en dat is net aan voldoende voor een whatsappberichtje.
Heb je voor de dekking al eens een melding gemaakt via de dekkingskaart?
Engeland? ow nja in iedergeval vreemd want het nummer kent echt niemand dan spammen ze vast gewoon random inderdaad...

64KB ?! Pardon? We zijn geporteerd van KPN daar was het 768kb/s mag ik toch op z'n minst verwachten dat ze dat aanhouden? Heb melding gedaan bij onze servicedesk, toestel heeft ook wat problemen met Wifi (trekt alle netwerken onderuit omdat de wifi antenne los zit schijnt) hopelijk krijg ik een nieuwe met 4G, 64kb/s "ga ik die even bellen, bedankt - daag" zou Tijl Beckand zeggen.
Hoe kom je aan 768 kb?
KPN schroeft de snelheid ook terug naar 64 kb als ik de site bekijk..
En die club van Tijl schroeft de snelheid niet terug. Je mag gewoon een flink buitendebundel tarief neertellen als je even niet oplet..;)
nieuw nummer +447534883256

briansofficeuk12@gmail.com

om 10:42 ontvangen op 04-02-2014
Reputatie 1
@ scam

Welkom op het forum en dank voor plaatsen van dit bericht!

Zoals Klant Expert Gwendolyn70 al zei wisselen de spammers steeds van nummer en emailafzender. Dit is daar weer een voorbeeld van, helaas. Ik raad je aan niet op dit nummer of e-mailbericht te reageren, maar dat had je vast al begrepen ;-)

Leuk dat je lid bent geworden van de Community. Mocht je ooit vragen, opmerkingen, klachten of gewoon wat te delen hebben kan je dit met een bericht laten weten!
Ook ik heb zojuist "Congrat! Your mobile number was selected as a winner of €2,000000,00 with free Lotto" ontvangen.Maar dan wel niet via sms....
Ik kon de melding niet met de iphone "home" knop wegdrukken. In het bericht stond een touch vak met "sluit". Dit heb ik niet gedaan, maar gewoon de iphone opnieuw gestart. Nu zie ik niet waar het mee binnen is gekomen. (Ik heb wel een screenshot gemaakt, mocht T-Mobile hier interesse in hebben aangezien het dit keer niet via sms ging).Deze melding kwam wel binnen met een sms geluid...
Ik kreeg vandaag en gisteren een sms met daarin
Congratulations! your mobile# has won you 1,000,000,00 Pounds in the UK FREELOTTO with Draw Number  ....\.. to claim prize Email: [email]claimsdep122@gmail.com[/email]
Reputatie 4
Lunatress & bananiel

Welkom op de T-Mobille Community! :)

Zoals in dit topic is aangegeven adviseer ik jullie ook om nooit te reageren. Er valt hier helaas niks aan te doen in verband met het continue verwisselen van nummer en e-mailadres.

Reageer