Beantwoord

T-Mobile komt belofte van levering niet na.

• 29 maart 2019
  • 5 reacties
  • 1846 Bekeken

Gisteren zoals zovelen de nieuwe Huawei P30 Pro besteld welke op 5 april uitkomt.

Ik zat te twijvelen om over te stappen naar Tele2 gezien deze kwa abo aanzienlijk goedkoper is dan andere providers.

had ik dit achteraf maar gedaan dan had ik nu denk ik minder geneuzel.

Maar de verkoper aan de lijn bij T-Mobile heeft me overgehaald hem toch bij T-Mobile te nemen door te beloven dat ik het toestel op de dag van de release zou hebben iets wat volgens hem niet zou kunnen bij Tele2 volgens hem.

Uiteindelijk wilde ik de telefoon zsm hebben dus dacht ach ik kies voor t-mobile.
Maar wat schetst mijn verbazing vandaag een berichtje van t-mobile helaas kunnen wij jou telefoon niet leveren maar tussen 9 en 12 april komen we hem bezorgen via AMP.

dat was dus niet de afspraak!
Dus ik bellen en ja hoor het standaard riedeltje "nee meneer sorry meneer dat kan niet wij kunnen dat niet beloven"

Oftewel puur voor de verkoop worden dus valse beloftes gemaakt die achteraf worden afgewimpeld!
Ik moest AMP maar bellen die hebben mijn gegevens nog geheel niet in hun systeem staan due die konden niks betekenen voor me.
Weg 90 cent gezien het een 0900 nummer was van AMP.

Dus nu maar via het forum hierover klagen in de hoop dat iemand deze 18 jaar lange klant kan helpen met het inlossen van een belofte die door jullie is gemaakt.

Eventueel ben ik bereid om de telefoon bijvoorbeeld op 5 april ook in een van de t-mobile winkels op te halen in de buurt? als dit ervoor zou zorgen dat ik hem wel op 5 april zou hebben?

10:15 net een update mail ontvangen van t-mobile de bezorg datum staat nu vast op 9 april en dus niet 5 april zoals belooft.
Grag zie ik dat jullie op een of andere manier jullie belofte nakomen?

10:29 net gebeld door de verkoper die mij de belofte heeft gedaan en die gaf nu aan dat ze "zogenaamd" bij huawei leverings problemen zijn met bepaalde kleuren van dit toestel?!?!
Iets wat ik nergens op het internet kan terug vinden?
icon

Beste antwoord door David 30 maart 2019, 13:17

Hey Copywizard,

Jammer om te lezen dat er een valse verwachting is geschept, sorry daarvoor! Ik kan (jammer genoeg) geen Huawei-toestellen toveren, dus ik kan er niet voor zorgen dat de leverdatum alsnog op 5 april komt. Ik zie dat je gisteren bericht hebt ontvangen dat de verwachte levertijd van jouw toestel 12 april is geworden.

Het is niet mogelijk om de order te wijzigen, zodat je deze op kunt halen in de winkel. Ook daar "staat" als het ware een wachtrij van mensen die staan te trappelen om hun telefoon in ontvangst te nemen. De toestellen worden ook eerlijk verdeeld op volgorde van binnenkomst, dus het gaat echt op moment van bestellen en niet op basis van de keuze om het toestel thuis te laten bezorgen of om in de winkel op te halen.

Ik snap dat je ervan baalt dat je nu wat langer moet wachten om het toestel in handen te krijgen, maar je krijgt uiteindelijk natuurlijk wel een toptoestel in handen! Als je nog vragen voor ons hebt, laat het ons weten!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Copywizard,

Jammer om te lezen dat er een valse verwachting is geschept, sorry daarvoor! Ik kan (jammer genoeg) geen Huawei-toestellen toveren, dus ik kan er niet voor zorgen dat de leverdatum alsnog op 5 april komt. Ik zie dat je gisteren bericht hebt ontvangen dat de verwachte levertijd van jouw toestel 12 april is geworden.

Het is niet mogelijk om de order te wijzigen, zodat je deze op kunt halen in de winkel. Ook daar "staat" als het ware een wachtrij van mensen die staan te trappelen om hun telefoon in ontvangst te nemen. De toestellen worden ook eerlijk verdeeld op volgorde van binnenkomst, dus het gaat echt op moment van bestellen en niet op basis van de keuze om het toestel thuis te laten bezorgen of om in de winkel op te halen.

Ik snap dat je ervan baalt dat je nu wat langer moet wachten om het toestel in handen te krijgen, maar je krijgt uiteindelijk natuurlijk wel een toptoestel in handen! Als je nog vragen voor ons hebt, laat het ons weten!
Mooi ook dat je jezelf meteen het beste antwoord hebt gegeven? gezien ik dit niet heb gedaan?

Daarnaast is dit puur hetzelfde als de medewerkers aan de telefoon roepen?

Maar niemand van jullie staat stil bij het feit dat dit toch geen normale verkoop praktijken mogen zijn?

Of keuren jullie het gewoon goed dat er door 2 medewerkers keihard word belooft (dus gelogen) dat ik het toestel op 5 april in mijn handen zou kunnen hebben?

PUUR zodat ik voor jullie zou kiezen?

Net als al die leugens in de winkel en aan de telefoon dat je bij belsimpel nooit weet wat je krijgt 2e hands mobieltjes of buitenlandse mobieltjes wat ook enorme onzin is snap niet waarom het zwart maken van je concurent nogsteeds zoveel word gedaan?

Daar komt bij dat jullie de enige provider dan wel leverancier zijn in HEEL nederland die andere levertijden hanteert dan wie dan ook !!!

KPN levert op 5 april (behalve de oranje)
Tele2 levert op 5 april (behalve de oranje)
Vodafone levert op 5 april (behalve de oranje)
belsimpel levert op 5 april (behalve de oranje)
Mobiel.nl levert op 5 april (behalve de oranje)
en ga zo maar door wie ik ook bel geen enkele winkel of provider weet niet van een andere datum dan 5 april?

en dan krijg je al verklaring

"sorry daarvoor! Ik kan (jammer genoeg) geen Huawei-toestellen toveren,"

Nee dat verwacht ik ook helemaal niet ! ik verwacht een verklaring waarom er word gelogen tegen klanten en dat gewoon goed word gekeurd?

En een verklaring waarom bij jullie de levertijden anders zijn dan de rest van Nederland?

En nee dat is niet omdat jullie zoveel toestellen hebben verkocht en KPN en tele2 natuurlijk veeeeeel minder.

De service richting vaste klanten is echt te treurig voor woorden geworden.
Hoi copywizard,

Ok ik ben nog aan het wachten op mijn p30 pro. Maar zoals je vast al op meerdere websites hebt gezien is overal de leverdatum gewijzigd. Enkel de zwarte p30 pro os leverbaar. Hier is dus vanuit T-Mobile, of elke andere provider of leverancier. Erg lelijk doen richting de klantenservice is dan wel heel makkelijk.

Hopelijk hebben we snel onze p30.

Groeten Bram.
Reputatie 1
Hoi copywizard,

Ok ik ben nog aan het wachten op mijn p30 pro. Maar zoals je vast al op meerdere websites hebt gezien is overal de leverdatum gewijzigd. Enkel de zwarte p30 pro os leverbaar. Hier is dus vanuit T-Mobile, of elke andere provider of leverancier. Erg lelijk doen richting de klantenservice is dan wel heel makkelijk.

Hopelijk hebben we snel onze p30.

Groeten Bram.

Gewoon afschuiven naar Huawei, dat is lekker makkelijk! T -Mobile is degene die met mij de afspraak heeft gemaakt dat ik 'em Dinsdag 9 April (na pre-order) op kon komen halen in de winkel.

Bovendien laat deze affaire zien hoe goed T-Mobile zichzelf afgeschermd heeft tegen klanten. De winkels blijken telefonisch niet te bereiken te zijn, en de helpdesk (algemeen nummer), daar komt alleen maar het gebruikelijke geblaat van terug 'Ja meneertje, zodra we hem hebben, krijgt U bericht van ons.' Met andere woorden: T-Mobile geeft je een dikke vinger, en lacht je vierkant uit, want je kunt ze toch niet echt bereiken. Zelfs problemen met de levertijd moet ik HIER lezen.

Misschien betekent het aangaan van een verplichting weinig voor T-Mobile; maar wannneer ik pre-order, en ik de uitdrukkelijke toezegging krijg dat mijn toestel de 9de op te halen is, dan verwacht ik ook dat T-Mobile levert. Zijn er dan problemen met hun leverancier, dan moet T-Mobile die met hen oplossen (zonder mij daarbij lastig te vallen), of gewoon geen beloftes doen jegens hun klanten als je toch weet dat je ze niet waar kunt maken.
Reputatie 1
Mooi ook dat je jezelf meteen het beste antwoord hebt gegeven? gezien ik dit niet heb gedaan?

LOL. De moderator die zijn eigen reply alvast maar even gemarkeerd heeft als 'beste antwoord'. Pro-tip: als je nou je best wil doen om niet leugenachtig over te komen naar je klanten, is zo'n overte deceptie niet echt de goede weg.

Reageer