Vraag

Telefoon gestolen

Beste leden,

ik heb een groot probleem. Ik ben mijn blackberry gisteren verloren,, de startdatum van mijn contract was maart 2011, en de einddatum 1 maart 2013. Kan ik nu een ander toestel krijgen met een ander abonnement?? Dit keer wil ik een hele simpele telefoon met een sim-only abonnement, krijg ik een contractvernieuwing? Kan ik van een instant-email abonnement overstappen naar een sim-only abonnement??

Met vriendelijke groeten.

G. Kement

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 6
gulaykement,,,,verschikkelijk voor je heb je je sim geblokkeert,,,je kan het best dan een prepaid toestel kopen je nieuwe sim weer activeren
jaah ik baal echt enorm.. ik wil wel een simpel toestelletje kopen, alleen heb ik dan niets aan me huidige abonnement, kan dat dan worden omgezet naar een sim-only abonnement?
Reputatie 6
nee dat is niet mogelijk omdat als je een abonnement heb in die tijd alleen overgaan naar een gelijkwaardig of duurder abonnement
Reputatie 6
@gulaykement
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat dit bijzonder vervelend is. Allereerst is het uiteraard belangrijk om de simkaart te blokkeren, zodat er geen misbruik gemaakt kan worden van je telefoon. Heb je dit al gedaan?

Het is niet mogelijk om binnen het lopende contract de bundel te veranderen. Wel kun je voortijdig je contract vernieuwen met een nieuwe telefoon via de dienst 'Early Renewal'. Op de T-Mobile website vind je hierover meer informatie. Indien je van deze optie gebruik wilt maken, dan kun je hiervoor naar een T-Mobile Shop gaan of telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice (06-24001200).

Laat je nog even weten of je de simkaart al geblokkeerd hebt?
Reputatie 5
@gulaykement
Je had niet toevallig Google latitude geactiveerd op je BB?
Zo ja, dan simkaart niet deactiveren, maar toestel op deze wijze opsporen en dief/vinder in de kraag vatten :)

Suc6.
Raymond, waar kan ik online mijn sim laten blokkeren? Waarschijnlijk ben ik mijn toestel verloren en ik wil graag (tijdelijk) mijn sim laten blokkeren. En weer laten deblokkeren als ik m eventueel weer vind. Op de site van T-Mobile kan ik nergens vinden waar ik dit kan doen, en zonder telefoon is het een beetje lastig bellen naar klantenservice.
Bedankt alvast,
Rody
Badge +12
@Rody,

Dit moet zeker via de telefoon :(
Je kan wel bellen naar 06 - 2400 1200 (vanaf elke telefoon)
Reputatie 6
rstenneke ga naar miy,,Tmobile (daar waar je inlog hier boven aan)dan naar toestel en sim daar kan jeje simkaart blokkeren en later weer deblokkeren ik hoop dat je hem terug vind succes
Reputatie 6
@rstenneke
Ik zag dat je simkaart nog niet geblokkeerd was, dus uit voorzorg heb ik dit voor je gedaan. Als je ook een nieuwe simkaart wilt bestellen dan kun je dit doen via My T-Mobile. Log daarvoor eerst in, kies voor 'Simkaart activeren', vervolgens aan de linkerkant voor 'Simkaart bestellen'. Als je de nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je deze ook weer activeren via My T-Mobile.
Het mooi is dat ik me wezenloos heb gezocht naar deze optie en niet kon vinden, vandaar mijn post. En ik zie de optie nog steeds niet 😞
Beste Raymond,
Op zich waardeer ik het dat je uit voorzorg mijn kaart hebt geblokkeerd. Echter had ik de telefoon alweer gevonden, was dus niet nodig en nu kan ik dus opeens niet meer bellen.
Hoe krijg ik mijn telefoon nu weer aan de praat, ik heb geen SIM, besteld, en opnieuw kan ik weer nergens de optie vinden om de SIM te activeren zonder dat ik een nieuwe SIM heb. Heel vervelend zo op de vrijdag avond vol met allerlei halve afspraken terwijl ik niet meer kan bellen... help!!!
Grtz, Rody
Reputatie 6
zal je in tmobile bovenaan de bladzijde hier moeten gaan dan,,,,,,,,,, toestel en sim,,,,,,,,,,, dan naar deblokkeren
Dat ik al die opties die jullie noemen niet kan vinden verbaast me heel erg. Ik begin me een beetje een digibeet te voelen als IT-er zijnde 😞
Dubbel gechecked inclusief zoekfunctie... de genoemde optie bestaat niet... in ieder geval niet op mijn browser...
Reputatie 6
Badge +9
Zie helemaal onderin recht My T-Mobile en dan zoals Arie vermeld toestel en sim.
Hier heb je een linkje Instellingen en services voor je toestel en simkaart - T-Mobile voor het geval je het nog niet vind, veel succes en laat ff weten hoe het afloopt.
Reputatie 6
je zit nu op het forum je kan ook inloggen op my tmobile daar waar je de belstatus kan zien en wat voor abonnement je heb op die site moet je zijn en als je daar ben toestel en sim
Reputatie 6
Badge +9
Hmm zie dat dat voor nieuwe simkaarten activeren is, als ik op deblokeren zoek dan krijg ik over blokkades na te late betaling.
Zal nog ff verder zoeken maar denk dat je de klantenservice moet bellen.
Reputatie 6
Badge +9
Nu ik verder kijk zie ik dat de zoekmachine hier wel met vreemde resultaten komt, niet zo gek dat je het niet kon vinden.
Ik als behoorlijke T-Mobile kenner kom er ook niet uit.
ik ben ingelogd op my tmobile, toestel en sim... geen deblokkeren te vinden eye'm sorry
ik waardeer al jullie tips maar er staat GEEN optie om te deblokkeren, wel SIM activeren maar dat is enkel voor een nieuwe SIM. Ik heb geen nieuwe SIM.
ik laat me graag overtuigen dat de optie er wel is, stuur anders een printscreen naar [email]t-mobile@stenk.nl[/email] misschien ben ik echt zo scheel dat ik er al drie dagen overheen kijk.
BTW zoeken op t-mobile website geeft ook geen hits evenals een search vanaf mijn laptop op de webpagina op deblokkeren.
Owja er staat wel een optie om een blokkade op te heffen maar dat is bij achterstallige betalingen hetgeen niet het geval is, tevens moet daarvoor een nummer gebeld worden, heb ik ook geprobeerd maar dat lukt uiteraard niet met een SIM die iemand voor mij geblokkeerd heeft
Reputatie 6
Badge +9
Kwam op dezelfde resultaten als jij rstenneke, zou het nu ook ff niet weten.
Ook hele vreemde zoekresultaten kreeg ik, ben bang dat het T-Mobile shop of klantenservice wordt.
Of ff tot morgen wachten als een moderator hier aanwezig is.
Succes
Reputatie 6
er is morgen wel een moderator vanaf een uur of negen maar daar heb je nu niks aan
@Guru: dat is precies waar ik tegen aan loop 🙂 thanks 4 your efforts en @arie ook dank trouwens
Is @Raymond in de buurt zodat hij mijn kaart weer kan deblokkeren? Blijkbaar kan hij in systemen bij T-Mobile.
Reputatie 6
Badge +9
Hij kan erin, weet niet of hij er morgen is, anders ff aan een andere moderator morgen vragen.
Okee morgen dus, dan houdt het verder op voor vanavond. Balen
Reputatie 3
Ik heb ook al een tijdje gezocht maar het is gewoon weg foetsie.

Het is toch verstandig dat dit terug komt vooral als een telefoon gestolen is of verloren.