Vraag

Telefoonnummer gehacked/virus/vreemd gedrag?

Hallo.
Ik heb sinds vandaag een heel vervelend en een vreemd probleem.
Ik bezit een samsung s5.
Vandaag werd ik uit het niets opgebeld door een contactpersoon, die vroeg mij waarom ik gebeld had. Ik had zoiets van "Oh nouja, zal wel perongeluk zijn gebeurd", ik heb hem dat ook gezegd. Ik heb meteen mijn log nagekeken maar er stond niks in, behalve zijn belletje naar mijn telefoon.
Daarna kreeg ik van 2 andere personen via whatsapp ook berichtjes "waarom ik gebeld had". In de log stond gewoon helemaal niks. Ik had niet gebeld!
Toen zag ik plotseling dat mijn EIGEN telefoonnummer mij had gebeld. Ja, echt super vaag, maar het vaagste is dat ik dat gewoon weer niet in de log zag.
Even later werd ik gebeld door "06 66 6666666". Niet opgenomen. Nog een keer, ook weer niet opgenomen. Toen kreeg ik een super vaag berichtje over de illuminati (Vol met spelfouten maarja) dat mijn laatste uurtjes waren aangebroken. In het engels, maar op zo'n manier beschreven dat je gewoon kon zien dat het auwehoeren is. (Nummer begon met +1619)
Vervolgens whatsappen mn kameraden mij dat ze het zelfde probleem hebben met het random bellen van nummers (ze kregen ook whatsappjes van contactpersonen).
Ik vond het gewoon te vreemd worden en heb maar mijn simkaart geblokkeerd, omdat ik bang was voor een torenhoge rekening als dit zo zou door gaan.

Was het opgelost? Nee hoor. Op een of andere manier zit mijn nummer m'n contactpersonen nog steeds lastig te vallen en ik kan er niks tegen doen. Wat is dit? Heeft mijn telefoon een eigen wil gekregen of is dit een grappenmaker?

Mvg,

jael

2 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Kun je kijken bij de verbruiksstatus of er rare dingen bij staan?

Ik vrees dat er weinig aan te doen is. Er bestaan helaas (VoIP)providers (ook in Nederland) waarmee je uitgaande oproepen kunt plegen met elk willekeurig telefoonnummer als afzender. Ik heb er ook wel eens mee gewerkt, erg leuk om een geintje mee uit te halen bij een collega door die te bellen met het telefoonnummer van zijn vriendin als afzender, maar natuurlijk erg vervelend als er op die manier misbruik van wordt gemaakt.

Ik vrees dat het bijzonder lastig is om er iets aan te doen als de oproepen inderdaad niet vanaf het T-Mobile netwerk worden opgezet met jouw nummer als afzender. De enige manier is misschien dat de ontvanger van het betreffende gesprek een klacht neerlegt bij zijn provider zodat die misschien kan nagaan vanaf waar de oproep wordt aangeboden. Ik acht de kans aanwezig dat er misschien iemand achter zit in je directe omgeving die ook je kameraden kent, aangezien die er ook last van hebben zoals je aangeeft.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Jaellie,

Allereerst natuurlijk van harte welkom op het T-Mobile Forum.

Ik ben blij om te zien dat je jouw weg naar het forum hebt gevonden, want we helpen je hier graag bij verder.

Erg vreemd wat er heeft plaatsgevonden. Om ervoor te zorgen dat er geen misbruik meer van je toestel wordt gemaakt wil ik je adviseren om zo snel mogelijk een back-up te maken van je gegevens en daarna je toestel helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Op deze manier verdwijnen alle applicaties en diensten van je toestel, dus ook de boosdoener in deze situatie. Ik wil je vragen om te wachten met het terugplaatsen van de back-up, omdat het terugplaatsen van je back-up het probleem weer terug kan halen. Probeer je toestel dus eerst even uit terwijl de back-up niet is teruggeplaatst. Als je merkt dat er geen mensen meer lastiggevallen worden door jouw toestel dan kan je jouw back-up weer terugplaatsen in de hoop dat het niet meer voorkomt.

Als je na het terugplaatsen van je back-up hier nog steeds last van hebt dan kan je nogmaals je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen en handmatig app voor app terugplaatsen om te controleren welke applicatie of dienst dit veroorzaakt.

Voor de instructies kan je een kijkje nemen op onze toestelhulp pagina.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!

Reageer