Beantwoord

Telefoonspam

• 23 maart 2019
  • 5 reacties
  • 1278 Bekeken

Reputatie 2
Het is tot nu toe drie keer voorgekomen, maar ik lijk last te hebben van zogenaamde telefoonspam. Er wordt anoniem gebeld, waardoor ik onmogelijk kan weten wie er belt (en dus soms opneem - zeker als het meerdere keren gebeurd).

Zo even werd ik opnieuw gebeld (dat was de tweede keer). Het bleef in eerste instantie stil om vervolgens een beltoon te horen. Ik heb direct opgehangen (maar het 'kwaad' is misschien al geschied dan?). Kort hierna werd ik voor de derde keer gebeld, waarbij ik uiteraard niet opgenomen heb.

Indien mogelijk zou ik graag zien dat dit (voor mij onbekende) nummer geblokkeerd wordt. Alvast bedankt voor uw reactie.

Ps. Om het e.e.a. proberen tegen te gaan, uit eigen beweging alvast alle buitenlandse telefoonnummers geblokkeerd.
icon

Beste antwoord door Folkert 23 maart 2019, 12:17

Beste Henk,

Helaas kan T-Mobile dit niet blokkeren maar mogelijk kan dat wel in jouw telefoon. Wat voor telefoon heb je?

Groet, Folkert
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Henk,

Helaas kan T-Mobile dit niet blokkeren maar mogelijk kan dat wel in jouw telefoon. Wat voor telefoon heb je?

Groet, Folkert
Reputatie 2
Beste Henk,

Groet, Folkert

Aan de achterkant is het uiteraard gewoon 'bekend nummer'. In die zin zou T-Mobile zeker iets kunnen doen eraan (lijkt mij althans).

Het blokkeren op App niveau ben ik bekend mee. In het verleden al eens gebruikt. Als het echt storend wordt dan ga ik daar wel op over. Enige nadeel daarvan blijft dat eventuele telefoontjes van ('echte') bedrijven ook niet meer binnenkomen.
Reputatie 2
Inmiddels zit ik al op ruim zeven anonieme oproepen. Er lijkt overigens wel een patroon in te zitten. Er wordt rond 12:00 gebeld en 's middags rond 16:00 herhaalt zich het. Enfin, ik zie deze overlast uiteraard graag gestopt.
Reputatie 2
Geen idee wie dit op beantwoord heeft gezet, dat is het zeker niet. Het lijkt erop dat de nieuwe Androids niet allemaal overweg kunnen met apps die anonieme oproepen blokkeren. Om 20.15 ontving ik voor de derde keer vandaag een nieuwe oproep.

De procedure dat je het moet melden ken ik (moet je alleen wel driemaal opnemen). In het verleden ook weleens meegemaakt. Dat heeft toen echter niets opgelost. Het is uiteindelijk vanzelf opgehouden, maar ik vraag mij wel af waarom er nog altijd geen solide/betere oplossing hiervoor is.

Alvast bedankt voor een antwoord.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Henkdenkt,

Oplossingen worden altijd alvast gemarkeerd, omdat anders de helft van de topics open blijft staan - veel klanten zien we namelijk nooit meer terug na hun vraag. 🙂 We helpen je uiteraard wel gewoon verder als een vraag nog niet echt is opgelost, geen zorgen!

Wat betreft het blokkeren: dit kunnen wij inderdaad niet zomaar vanuit T-Mobile doen, maar natuurlijk wel als er een onderzoek gedaan is. Vul daartoe het onderzoeksformulier op My T-Mobile in, of (voor T-Mobile Thuis klanten) het papieren formulier. Je leest daarin ook alle voorwaarden en stappen die worden ondernomen.

Hopelijk kun je met deze tip en die van Folkert verder mee uit de voeten!

Reageer