Verhoging abonnementskosten zonder berichtgeving

• 9 mei 2011
  • 4 reacties
  • 325 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 1 reactie
Op dit moment heb ik een simonly-abonnement dat afloopt op 11 of 12 of 13 juni van dit jaar (over de precieze datum krijg ik steeds wisselende informatie). Ik heb al besloten dat ik een nieuw abonnement wil met een smartphone waarmee ik kan bellen, sms'en en een beetje internetten. In een T-Mobilewinkel heb ik me over het een en ander laten informeren en heel toevallig stelde ik de vraag: "Wat als ik voorlopig even niks verander en pas in een later stadium van abonnement wil wisselen of opzeggen?" Nou, dan zou sowieso mijn huidige abonnement van 6,75 pm automatisch vanaf 12/13 juni overgaan naar 17,95 pm! Voor hetzelfde aantal minuten en sms'jes!! En ik zou daar geen bericht over krijgen, omdat het huidige abonnement voor een contractsperiode voor 2 jaar is afgesloten. Dat kan wel zo zijn en dat hoor ik wel als consument te weten, maar wat het bedrag ná die twee jaar gaat worden, daarvan dien ik toch wel keurig op tijd van op de hoogte te worden gesteld! Twee jaar geleden was die 6,75 een aanbieding, de 'normale' prijs zat rond de 14 euro. Hoe komen ze dan ineens aan 17,95!?! Volgens mij mag dat ook niet eens, zeker niet zonder mij daarover van tevoren in te lichten.

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 5
@RJO
Wanneer je een contract afsluit voor 2 jaar en daarbij kortingen ontvangt, komen die kortingen te vervallen op einddatum van je contract, dit is ook zichtbaar op je contractsbevestiging. Hierop staat dat je de kortingen ontvangt voor 24 maanden. Je einddatum is 12 juni 2011. De kortingen staan op je factuur vermeld. Wanneer je deze kortingen niet meer ontvangt betaal je dus de normale maandlast die op de factuur staat. Deze is voor de Relax 100 Sim Only '06 €9,75 per maand en voor de Relax Sms 100 €7,50 per maand (inclusief BTW). Deze prijzen zijn gedurende de duur van je contract niet gewijzigd.
Tja, wat zal ik daarop zeggen: een sms krijgen als ik jarig ben is leuk, maar ik heb liever een sms als de prijs van mijn abonnement stijgt, ook al is dat een 'bekende' prijs. Dat versta ik onder service.

Bovendien kan ik wederom de vraag stellen: hoe komen ze ineens aan 17,95? Dat zie ik niet in de reactie namelijk.

Ook vreemd dat die juffrouw dat zonder blikken of blozen zei, terwijl tussen ons in een geprint A4'tje hing met de volgende aanbieding: "simonly, 150 minuten EN 100 sms'jes MET een mobieltje van 8,95 voor 6,95 per maand".

Daar wordt toch sterk gesuggereerd dat een 'normale' prijs (voor toevallig hetzelfde aantal minuten en sms'jes) slechts 8,95 is. Daar heb ik naar gevraagd, maar daar kon ze geen antwoord op geven. Het was "gewoon zo" dat ik vanaf half juni 17,95 zou moeten gaan betalen.
Hmmm dit is goede Info !!! Ik moet dus oppassen met mijn Sim only abbonement want na mijn contract jaar word de prijs dus hoger
zonder dat dit word gemeld.

ik moet er dus voor zorgen dat ik mijn contract op zeg of een ander abbonement neem (de tweede optie laatste is puur hypothetisch) voor die tijd!
Reputatie 7
@RJO
Relax 100 Sim Only '06 kost €9,75 per maand en Relax Sms 100 €7,50 per maand (inclusief BTW). Wanneer je het contract laat doorlopen betaal je dus €17,25 per maand. Je kunt je contract vernieuwen met een nieuwe Sim Only. Informatie over de Sim Only tariefplannen vind je op de T-Mobile website.

@johnrackham
Jij maakt gebruik van Voordeelsim 150 + 100 en je ontvangt geen extra kortingen zoals bij RJO wel het geval is. Na je contractsperiode blijft de prijs dus hetzelfde waneer je het contract laat doorlopen.