Beantwoord

Vervangen screenprotector bij omruiling toestel.

Beste T-mobilers,

zojuist samen met mijn vriendin een nieuwe abonnement afgesloten met een Iphone X. Prima geholpen in de T-mobile winkel. Meteen een hoesje en glazen screenprotector laten plakken (bij de Amac vlakbij, die had het gewenste hoesje).

Bij thuiskomst bleek er een defect te zitten in de face-id van de Iphone. Terug naar T-mobile dus! Personeel heeft daar de telefoon gereset, het met een simkaart geprobeerd, maar geen resultaat. Toestel uiteindelijk als DOA bestempeld en omgeruild. Maar... We hadden op het defecte toestel al een screenprotector laten plakken van 35 euro (glas), zat er keurig op zonder vuiltjes o.i.d. ertussen. Aan het personeel in de winkel gevraagd hoe we het nu met de screenprotector gingen doen. Die konden ze wel opnieuw plakken gaven ze aan. Telefoon werd mee naar achter genomen en de screenprotector gewisseld. Deze zat er echter niet netjes op. Er zaten vuiltjes achter en de zijkanten waren zichtbaar los. Dit bij het personeel in de winkel aangegeven. Die gaf aan dat het niet hun screenprotector was en dus niks konden doen. Netjes aangegeven dat het klopt dat het niet hun screenprotector was, maar het defecte toestel wel bij T-Mobile vandaan kwam en daardoor het wisselen van de screenprotector gebeuren moest. Nogmaals aangegeven dat hij er net netjes opgeplakt is. Als oplossing heb ik toen aangedragen dat ze misschien uit de voorraad zelf een glazen screenprotector, of wat voor screenprotector dan ook, erop konden plakken. Nou, dat behoorde al helemaal niet tot de mogelijkheden. Ze konden niet gratis producten gaan weggeven. Dat mocht hij niet van de manager (die aan ons de telefoon verkocht had, maar ons nu niet meer wilde helpen, hij bleef achter in kantoor zitten). Afgesloten met een naar gevoel en naar ons idee het totaal niet mee willen denken van het personeel.

De vraag is, hoe nu verder? Mijn mening is. T-Mobile moet zorg dragen voor een nieuwe screenprotector. Volgens mij is het goedkoper om uit eigen voorraad een screenprotector af te boeken dan ontevreden klanten je winkel uit te laten lopen.. Ik hoor graag jullie gedachten en/of oplossingen hierover!

Groet,

Stephen
icon

Beste antwoord door eric_2 1 februari 2019, 17:06

Als jij zaken op of aan een toestel monteerd dan mag je die er zelf afhalen als je het toestel inlevert voor reparatie. Het is niet aan de verkoper om dat allemaal te organiseren, die moet alleen zorgen voor een werkend toestel. Dat het gelijk voor een nieuwe werd omgeruild is top service!
35 euro voor een screen protector klinkt mij trouwens als afzetterij!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Sterke nog @eric_2 ik heb er € 39,95 voor betaald bij Amac!
Het is maar net wat je voor je telefoon over hebt.
ik heb er erg veel plezier van!

Beste @Zeefuik
pfff dat is zeker geen fijn begin, gelukkig hebben ze de Telefoon netjes kunnen omruilen.
Omdat het Personeel van TM aangaf dat ze de screen wel opnieuw konden plakken zouden ze dit als het fout gaat ook netjes moeten oplossen.(mijn mening) TM zou die kosten bij Apple kunnen claimen omdat de Telefoon niet goed was en dit dus geheel buiten jou schuld om is!
Zelf zou ik terug gaan naar TM en er nog eens rustig over praten.
Wie weet komen ze een dag later ook tot de conclusie dat dat anders zou moeten.🤔

Ik weet wel dat het met de hand plakken mensenwerk blijft en ze er bijna nooit garantie op geven.
Hoe nu verder!?
Ik kan ik daar geen antwoord op geven dus je moet op een reactie van de moderators wachten.
Misschien geven ze je raad of weten ze een oplossing voor dit probleem!
Hopelijk ben je wel tevreden over je mooie telefoon!
Fijne avond!
Reputatie 3
Badge +1
Als jij zaken op of aan een toestel monteerd dan mag je die er zelf afhalen als je het toestel inlevert voor reparatie. Het is niet aan de verkoper om dat allemaal te organiseren, die moet alleen zorgen voor een werkend toestel. Dat het gelijk voor een nieuwe werd omgeruild is top service!
35 euro voor een screen protector klinkt mij trouwens als afzetterij!

Reageer