Vraag

Waarschuwing: Gebeld door nummer uit buitenland (Oostenrijk)

Reputatie 4
  • is een legendarische user
  • 1222 reacties
Zojuist werd ik gebeld door het nummer +43 820 901 23 221. Dit is een Oostenrijks nummer en scam/oplichting. De scammers/oplichters leggen na 2 keer overgaan expres de telefoon neer in de hoop dat je terugbelt. NIET doen, als je belt dan zijn de hoge kosten voor jouw rekening. Als het gebeurt, neem dan niet op en bel zeker niet terug.

Dit nummer heb ik inmiddels geblokkeerd. Andere nummers die ook scammen/oplichten zijn:

0088 2337 10400 (Let op: dit nummer lijkt erg op een regulier 088/satelliet nummer. Het is echter een internationaal/buitenlands nummer, dus NIET opnemen!)

0043 209 0123 258

De oplichters wisselen snel en makkelijk van telefoonnummer. Staat het nummer dus niet in het lijstje maar komt het wel uit het buitenland, neem dan ook niet op.

Tip: je kunt de nummers aan je contacten toevoegen en in je telefoon zetten als Niet Opnemen. Ook kun je (voor Samsung) nummers toevoegen aan een blokkeerlijst. Dit kan via Instellingen > Mijn Apparaat > Oproepen > Oproep Weigeren > Lijst voor automatisch weigeren. Als je hier het nummer invoert dan wordt het telefoontje automatisch geblokkeerd en heb je geen kans op een hoge rekening.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Bedankt voor het delen Mascha! Op die manier kunnen we elkaar waarschuwen en zorgen voor extra bewustwording! Ons advies is inderdaad om deze telefoontjes te negeren, zeker niet terug te bellen en daarnaast het nummer te blokkeren.
"Staat het nummer dus niet in het lijstje maar komt het wel uit het buitenland, neem dan ook niet op."

Apart.... wsnt ik doe veel zaken met het buitenland.. Niet opnemen lijkt een advies van mijn concurrent...
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Norman,

Welkom terug op het forum van T-Mobile! Nog steeds journalist of heb je een switch gemaakt? Er zullen zeker meer kapers op de kust zijn, zeker als journalist. 😉 Maar ik ben ervan overtuigd dat Mascha je geen zaken door de neus wilt boren. 🙂 Ik denk dat ze het vooral bedoelt voor mensen die weinig tot niets te maken hebben met buitenlandse nummers.

Heb je artikelen online staan? Ik ben wel benieuwd! Als je trouwens nog vragen hebt, ik help je graag!

Reageer