Sticky Beantwoord

Wachtwoord instellen telefonisch contact

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hoe kun je een wachtwoord instellen, zodat alleen ik telefonisch contact kan hebben met de klantenservice van T-Mobile als ik met mijn eigen nummer bel?
icon

Beste antwoord door David 11 december 2018, 11:16

Hi allemaal,

Om wat duidelijkheid te scheppen in de verwarring: @Aelonius had hierin zeker gelijk en het is erg vreemd dat dit niet bekend is in de winkels. Zouden jullie kunnen laten weten in welke T-Shops dit was, dan zullen we dit zeker als feedback doorsturen!

Een wachtwoord is op de volgende manieren aan te vragen:
• Door binnen te lopen in een T-Mobile Shop.
• Via e-mail;
• Of door een brief te sturen naar T-Mobile Klantenservice BV, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag.

Vermeld bij je aanvraag je naam, volledige adres, mobiele nummer en het gewenste wachtwoord.

Let op! Het wachtwoord moet aan de volgende 3 voorwaarden voldoen:
1. het wachtwoord is maximaal 12 tekens lang
2. het wachtwoord mag geen getallen bevatten
3. het wachtwoord mag niet 'ja', 'nee' of 'geen' zijn

Vergeet niet bij je aanvraag een kopie legitimatiebewijs mee te sturen. Op deze kopie mag je je burgerservicenummer (BSN) en pasfoto onleesbaar maken.

Laten jullie weten of het is uiteindelijk toch is gelukt?

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi @dvdg,

Je kan in elke T-Mobile winkel op vertoon van je identificatie een wachtwoord laten instellen op het account, waarna de klantenservice jou enkel mag helpen als jij het wachtwoord kunt noemen. Naar mijn kennis kan dit niet standaard online worden gedaan doordat er een extra verificatie nodig is aan de hand van jouw ID kaart.

Als je nog vragen hebt, dan horen wij het natuurlijk graag!
Dit speelt sinds vandaag enorm. Tmobile en Tele2 zijn volgens RTL Nieuws het makkelijkst voor de gek te houden. Gaat Tmobile nog extra maatregelen tegen sim swapping nemen?
Reputatie 7
Badge +13
Aha nu snap ik de vraag waarom ook beter. Het lijkt mij ook wel slim om dit te doen!
dank voor de tip @dvdg

Sim Swapping uitleg!
Reputatie 7
Badge +13
Zo als ik al een beetje had verwacht snappen ze er niets van in de winkel. Kan niet, weet niet, nooit van gehoord, weten niet hoe dat moet😂
advies was’vraag het maar online’ 🤔
Hoi Cristien, bedankt voor het uitzoeken, ik ben hier namelijk ook al een tijdje geïnteresseerd in.
Kan een medewerker van T-mobile aanvullen wat de beste manier is om een wachtwoord ter identificatie in te stellen?
Reputatie 4
Badge
@CrisTien @Zyhro

Dat is raar, aangezien dit bij elke winkel normaal mogelijk hoort te zijn. Dit is namelijk naar mijn weten omdat je dan ook je ID kan tonen. Telefonisch gaat het niet lukken omdat er dan geen ID controle kan worden gedaan aan de hand van een ID document. Mocht het in een winkel niet lukken, dan zou ik desnoods even aangeven in dit topic welke winkel dit was, zodat de moderators eventueel dit kunnen doorspelen met de juiste personen, ter verbetering van de service.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Om wat duidelijkheid te scheppen in de verwarring: @Aelonius had hierin zeker gelijk en het is erg vreemd dat dit niet bekend is in de winkels. Zouden jullie kunnen laten weten in welke T-Shops dit was, dan zullen we dit zeker als feedback doorsturen!

Een wachtwoord is op de volgende manieren aan te vragen:
• Door binnen te lopen in een T-Mobile Shop.
• Via e-mail;
• Of door een brief te sturen naar T-Mobile Klantenservice BV, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag.

Vermeld bij je aanvraag je naam, volledige adres, mobiele nummer en het gewenste wachtwoord.

Let op! Het wachtwoord moet aan de volgende 3 voorwaarden voldoen:
1. het wachtwoord is maximaal 12 tekens lang
2. het wachtwoord mag geen getallen bevatten
3. het wachtwoord mag niet 'ja', 'nee' of 'geen' zijn

Vergeet niet bij je aanvraag een kopie legitimatiebewijs mee te sturen. Op deze kopie mag je je burgerservicenummer (BSN) en pasfoto onleesbaar maken.

Laten jullie weten of het is uiteindelijk toch is gelukt?
Reputatie 7
Badge +13
Beste @Aelonius en @David ik was bij de TM shop ‘Raadstede 56 in het levendige City Plaza in Nieuwegein’

Ik ga het komende week nog eens proberen bij dezelfde shop🤔
"Je kan in elke T-Mobile winkel op vertoon van je identificatie een wachtwoord laten instellen."

Het is dan wel zo, dat het mijn aanvraag behandelende personeelslid mijn wachtwoord kent, hoe weet ik dat die te vertrouwen is?
Reputatie 7
Badge +13
Tja, @hatto52 ik denk dat we het nooit voor 100% kunnen uitsluiten.
Je zal iemand moeten vertrouwen, met WW en dan nog Sim Swapping weet je wel waar het vandaan komt.

Hopelijk denken de providers met ons mee en bedenken ze iets wat voor ons veiliger zal werken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @hatto52,

Wij vertrouwen de mensen die in onze winkels staan en iedere medewerker tekent natuurlijk ook een contract waarin voorwaarden staan over dit soort zaken.

Zelfs als er een rotte appel tussen zou zitten, dan kan iemand nooit zomaar aan de haal met jouw gegevens. Er wordt altijd een strenge ID-check gedaan en als vervolgens blijkt dat hiermee gefraudeerd wordt, dan is het pad naar die persoon snel bewandeld en dan worden er ook flinke maatregelen genomen.

Als je je dus wilt beveiligen, dan zou ik zeker een wachtwoord in laten stellen en je hierin niet laten afremmen door het wantrouwen in degene die je wachtwoord in moet stellen.

Mocht je nog vragen hebben, let us know!
Reputatie 7
Badge +13
Goedemiddag extra beveiliging tegen ‘Sim swapping’ is deze keer wel gelukt in N’gein
Erg goed geholpen. Deze verkoper wist wat hij moest doen! 👍
fluitje van een cent👍
Reputatie 5
Badge +2
David schreef:

Kleine aanvulling: Het is altijd raadzaam om een kopie te "watermerken" door het doel en de datum van de kopie erop te vermelden. Dus in dit geval bijvoorbeeld "T-Mobile wachtwoord, dd 12-12-2018". Daarbij moeten de te controleren gegevens zichtbaar blijven.

Reageer