wat te doen?

• 28 april 2011
  • 7 reacties
  • 541 Bekeken

Reputatie 2
Wat nu te doen?
Twee maanden geleden een abo bij T-Mobile. Ik ben woonachtig in Duitsland. Bij het afsluiten moest ik een Ned. adres doorgeven. Dit zou ik later ten alle tijde op de website kunnen wijzigen.

De belminuten in en naar het buitenland, zouden van mijn belbundel gaan, net zoals bij KPN is mij bij het afsluiten van het abo verteld. Bij het afsluiten is mij niets verteld over aansluitkosten.

Bij mijn eerste rekening kreeg ik de eerste onaangename verrassing. Belminuten in en naar het buitenland zitten niet in de bundel.....Aansluitkosten.... maar hier kreeg ik 50% korting op... dus niet zeuren.
De eerste rekening, 3 dagen abo......58 Euro. (abo van 25)
De tweede rekening (volle maand) 57 Euro i.p.v. 25
Hierover gebeld met T-Mobile..... had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen. Dikke pech, was het antwoord!
Op het forum, heb ik herhaaldelijk de vraag gesteld, waarom T-Mobile het abo waarbij de buitenland minuten uit de bundel gingen, heeft afgeschaft. In eerste instantie kwam er geen antwoord. Alleen van ene Dave die zich met dingen bemoeit die hem niet aangaan.(ik stelde immers een vraag aan t-mobile niet aan Dave) later kreeg ik een antwoord van T-Mobile waarin moderator Cindy vertelde dat T-Mobile marktconform handelde. In een verantwoord stelde ik dat T-Mobile de markt creëert en dat dit dus geen antwoord was. Ik heb opnieuw de vraag gesteld waarom T-Mobile niet een abo voert waarbij de belminuten uit de bundel gaan. Hierop kreeg ik geen antwoord meer, waarop ik de vraag nog 6 maal gesteld heb. Nu kwam er vrij snel een reaktie van T-Mobile. Ik had me niet aan de huisregels gehouden en als ik dat nogmaals zou doen dan zou ik geblokkeerd gaan worden. En bovendien heb ik wel even een strafpunt gekregen. Nou daar schrok ik van....Billekoek van Cindy én een strafpunt. Nou nou. En natuurlijk GURU Dave die zich er weer mee bemoeide(Mijn tel. maakt virus van guru, toepasselijk)

Toen wilde ik mijn adres wijzigen. Op de website ging dit uiteraard niet. Deze accepteerde alleen Ned. Postcodes. Dus weer gebeld met T-Mobile. Een vriendelijke dame vertelde me dat ook zij het adres niet kon wijzigen omdat ze een Ned. postcode moest doorgeven. Ze adviseerde me om naar een T-Mobile shop te gaan. Daar werd ik door een nogal arrogante jonge dame te woord gestaan. Zij vertelde me dat ook zij mijn adres niet kon wijzigen. Op mijn vraag hoe dit dan verder moest, wist ze geen antwoord. Ze vind dat ik nogal boos reageerde en dat vond ze niet fijn. Ik kreeg van haar de keuze, of ze veranderde het 'postadres' of ik zou helemaal niet meer geholpen worden. Na een uur op haar 'leidinggevende' gewacht te hebben, werd de afspraak gemaakt dat ik woensdag 27/04, door weer een andere leidinggevende, gebeld zou worden.
Het is nu donderdag 28/04, en ik heb helaas, geheel volgens verwachting, niets van T-Mobile vernomen.

Ik heb niet meer het gevoel dat T-Mobile haar klanten erg serieus neemt. Ik heb wel het gevoel serieus 'genomen' te zijn. WAT TE DOEN?

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 5
Alleen van ene Dave die zich met dingen bemoeit die hem niet aangaan.(ik stelde immers een vraag aan t-mobile niet aan Dave)

Dit is een forum waarop ook klanten van T-mobile zitten en dus ook reageren om te helpen!!!!
Heb je daar geen behoefte aan, zet het dan hier niet neer en ga dan in conclaaf met T-mobile zelf!!!!
Badge +12
@Toeterklaas,

Met ene Dave bedoel je mij.
Ik probeerde alleen maar te helpen, helaas werd dat niet wardeerd door jou.

Hopelijk heb je aan onderstaande link nog iets.
https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/1666/p/198/kw/adres%20aanpassen
Reputatie 6
toeterklaas,,,,,als je er wat aan heb wat hier boven staat** kan je dan ook nog dank je wel dave zeggen???/
Reputatie 5
@toeterklaas
De waarschuwing heb je gekregen omdat je 6 keer achter elkaar een topic hebt aangemaakt over hetzelfde onderwerp. Dit is niet toegestaan. Zie ook de [thread=119709]huisregels[/thread] van het T-Mobile forum.

Je hebt in Nederland een abonnement afgesloten en dan dien je ook een Nederlands adres in onze systemen te hebben staan. Wel is het mogelijk om het postadres aan te passen naar het adres in Duitsland.
Deze informatie heeft Dave6700 je al gegeven.

Ik vind het jammer dat de Belcompany je onjuiste informatie heeft gegeven over het abonnement en over het wijzigen van je adres. Ik adviseer je daarom ook contact op te nemen met de Belcompany waar je dit abonnement hebt afgesloten.
Reputatie 2
Zo, kort lontje allemaal! Allemaal guru's die reageren. Werken jullie bij (voor) T-Mobile of hebben jullie gewoon niets beters te doen! Nee ik hoef Dave niet te bedanken want dat ik mijn postadres kan veranderen schreef ik zelf al. En meneer moderator, 6 keer dezelfde topic openen deed ik omdat ik geen antwoord kreeg op mijn vraag. Nu nog steeds niet zie ik. Maar wel lekker afschuiven zo. T-Mobile neem je verantwoordelijkheid en geef eerlijk antwoord! Zeg gewoon eerlijk dat je op deze sneaky manier meer geld uit de zakken van klanten kunt kloppen. Kom er voor uit dat dit de doelstelling is. Gooi niet met termen als marktconform als je de markt zelf creëert. Zeg gewoon dat het te duur is om een evt. deurwaarder naar Duitsland sturen als ik mijn rekeningen niet zou betalen. Spreek niet over service en klantvriendelijkheid als je niet weet wat dat is. Zeg dat je youp moet heten om je recht te krijgen bij T-Mobile. Alsjeblieft T-Mobile, neem je verantwoordelijkheid, voordat een kassa of een consumentenbond moet worden ingeschakeld.
T-Mobile.....los dit op!!!
Reputatie 4
Even een kleine opmerking/vraag tussendoor. Is het correct wat Ries zegt en dat je een contract bij Belcompany afgesloten hebt?
Indien dit als JA beantwoord wordt, dan heb je gesproken met een tussenpersoon en niet met iemand van T-mobile zelf. Deze tussenpersoon heeft dan beloftes gemaakt die niet juist blijken.
Aansluitkosten worden er altijd gemaakt bij een nieuw contract (lees: overstap van provider naar provider of een geheel nieuw nummer). Verlenging bij een provider waar je al zit komen geen aansluitkosten overheen.
Ik weet zelf niet dat T-mobile een abo had met buitenland binnen de bundel, maar zodra jij een contract hebt getekend en deze voorwaarden veranderen, in het nadeel van jou, dan dient T-mobile jou de mogelijkheid te bieden om te ontbinden. Maar indien er een handtekening gezet is onder een contract waar simpelweg het buitenland buiten de bundel gerekend word, dan kun je wettelijk niets maken (en dat is denk ik waar Cindy op doelt).
Indien dit het laatste geval is, zou ik aankloppen bij de tussenpersoon waar jij het via geregeld hebt. Deze heeft je dus als het ware valse dingen belooft. Laat deze persoon het dan maar oplossen voor jou.
Ik ben zelf ook maar een gebruiker en typ dit allemaal naar ervaringen die ik opdoe op het forum, kan zijn dat ik met enige punten mis zit, maar volgens mij is dit zo het verhaal. Hoop je geholpen te hebben. En nu koninginnenacht vieren met z'n allen 🙂!
Reputatie 2
Ik woon in duitsland! Geen koninginnenacht hier.
T-Mobile zet een stap!