Beantwoord

Willekeurige uitval van bel en sms functie naar het buitenland (UK)

  • 10 maart 2021
  • 7 reacties
  • 56 Bekeken

Ik plaatste eerder een vraag over het plotseling haperen van sms berichten naar één specifiek nummer uit de UK. Er meldden zich meer mensen met hetzelfde probleem sinds eind juni 2020 (daarvoor nooit problemen gehad met dit nummer). Andere mensen hadden dezelfde problemen, naar de UK maar ook naar bv Oostenrijk. Slechts bij enkele contacten, een vriend die om de hoek woont bij het falende contact kan ik wel gewoon mee smssen. Onderzoek van Tmobile gaf duidelijk antwoord: er moet bij sommige buitenlandse providers een update worden gedaan die kostbaar is voor hen en ook voor Tmobile. Aangezien er maar weinig klachten over zijn wordt het niet als prioriteit gezien. Ik werd eerlijk en netjes te woord gestaan en kreeg wat korting op mijn factuur. Maar inmiddels kan diegene ook niet meer naar mij bellen! De stand is nu: hij kan mij smssen, ik hem niet, en ik kan hem bellen, maar hij mij niet. Nogal vervelend want we hebben vrij intensief contact. Ik wil nu toch maar een officiële klacht gaan indienen. Maar kan nergens een e-mailadres vinden van. Tmobile. Wie kan me verder helpen? Dank! Sanne

icon

Beste antwoord door Hajar 11 maart 2021, 12:47

Hi @Sanne Nieuwenhuijsen 

Ervaar je dit probleem alleen met dit specifieke nummer? Kan de persoon die jij bericht in de VK wel sms’en en bellen naar andere nummers? Het lijkt erop dat de storing aan de kant van de persoon in VK ligt dus die kan daar dan een melding van maken. Mocht je meerdere nummers niet kunnen sms’en, kun je dan 3 voorbeelden geven van datum en tijdstip waarop je dat probeert? Je kan via privébericht ook de nummers sturen waar het om gaat dan kan ik dit doorzetten naar onze specialisten. 

Ik hoor graag van je. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Als hij jou niet kan bellen moet hij een storing/klacht indienen bij zijn Engelse provider.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Sanne Nieuwenhuijsen 

Ervaar je dit probleem alleen met dit specifieke nummer? Kan de persoon die jij bericht in de VK wel sms’en en bellen naar andere nummers? Het lijkt erop dat de storing aan de kant van de persoon in VK ligt dus die kan daar dan een melding van maken. Mocht je meerdere nummers niet kunnen sms’en, kun je dan 3 voorbeelden geven van datum en tijdstip waarop je dat probeert? Je kan via privébericht ook de nummers sturen waar het om gaat dan kan ik dit doorzetten naar onze specialisten. 

Ik hoor graag van je. 

Beste Hajar, 

 

Bedankt voor je reactie. Ik denk te zien aan je antwoord dat je bij T mobile werkt? In dat geval kan je mijn dossier inzien. Het is 

casenummer 51549118. Veel van wat jij vraagt is al onderzocht. Reden dat ik nu toch meer actie wil is dat het niet meer alleen om sms berichten gaat, maar nu blijkbaar ook om telefonisch verbinden, wat maar éénzijdig kan (zie bericht boven).

 

Heel fijn als er opnieuw naar gekeken kan worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sanne

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Sanne Nieuwenhuijsen 

Je case is van november 2020 en dus moet er een nieuwe case gemaakt worden met recente voorbeelden. Als je mij 3 voorbeelden kan geven met datum en tijdstip dan kan ik dit doorzetten naar de specialisten. Graag ook uitleggen wat er precies mis gaat dan zet ik het door. 

Beste Hajar,

 

dank voor je reactie. Het klinkt mij onwaarschijnlijk dat de informatie van de casus in november 2020 niet meer inzichtelijk is. Het was nogal een ingewikkeld verhaal en er is ook al veel onderzoek naar gedaan. Ik wil het verhaal gerust nog eens uitleggen, maar dan liever telefonisch. In aanvulling op het al bestaande dossier is nu dus de voornaamste klacht dat het probleem nog niet is verholpen, maar juist is verergert. Het beperkt zich nu niet meer tot niet kunnen sms-sen naar specifieke nummers, maar ook het bellen lukt maar eenzijdig. Ik hoor graag of je een bel-afspraak wilt maken. Ik zou het prettig vinden als de medewerkers dan op de hoogte zijn van het dossier. Alvast bedankt!

 

Sanne

Reputatie 7
Badge +20

@Sanne Nieuwenhuijsen 

Ik kan geen belafspraak voor je inplannen, maar je kan wel zelf telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zij hebben ook inzicht in je case en zullen je om recente voorbeelden vragen. Deze hebben de technische specialisten nodig om hun onderzoek uit te voeren. Je kan ze bereiken op 06-2400 1200.

Ik hoop dat je zo verder komt.

Dank je wel, dat zal ik doen! Groet, Sanne

Reageer