Zeer slechte klantenservice.

• 16 maart 2011
  • 44 reacties
  • 4656 Bekeken

Reputatie 2
Vandaag heb ik gebeld naar de klantenservice van T-mobile, dat naar aanleiding van mijn Blackberry. Ik wou graag weten hoe lang het nog duurde voordat mijn Blackberry terug was van reparatie. Ik werd al gelijk doorverbonden... Nadat ik werdt doorverbonden, werd ik dus nog een keer doorverbonden naar een andere collega, die zei dat ik de reparatie service zelf maar moest bellen! Dat vond ik ten eerste al raar, maar had toch gebeld. De "reparatie service" nam op, waarop ik zei of ze mijn Blackberry al klaar hadden. Dit bedrijf zei dat ze geen Blackberry's repareren... Oke, dat klopte dus echt niet! Dat is dus al heel erg slecht van T-mobile.. Daarna had ik maar nog een keer gebeld naar T-mobile en ik werd NATUURLIJK weer 5 keer doorverbonden!!! Heel leuk en aardig hoor, maar daar worden klanten volgens mij toch echt wel chagerijnig van. Na 30 minuten aan de telefoon te hebben gehangen, en weet ik veel hoeveel keer doorverbonden was... was het antwoord op mijn vraag.. "Ja u krijgt hem pas over 1 week." Nou sorry hoor, dat had de 1e persoon mij ook kunnen vertellen! Lekkere service hoor, vooral zo door gaan!

44 reacties

Reputatie 5
@jasmynheemskerk
Kun je me via een privébericht aangeven onder welk telefoonnummer deze reparatie is aangemeld? Kun je me hierin ook het IMEI-nummer van het toestel geven? Met die gegevens kan ik het voor je nakijken. Een privébericht stuur je via Dashbord > Bekijk al je berichten > Nieuw bericht.
Reputatie 2
Ik ben juist vandaag naar het forum gegaan omdat ik de laatste tijd zeer tevreden ben over de klantenservice, dit in verhouding met mijn voorgaande jaren dat ik klant ben bij T-mobile. Er wordt nu juist zeer adequaat gereageerd door hen, ben zeer tevreden erover! Jammer dat dit bij u nog niet helemaal loopt blijkbaar. Komt vast wel in orde.
M. de Weerd
Reputatie 5
@mokie
Welkom op het T-mobile Forum! :)

Fijn dat je dit positieve bericht met ons wilt delen en veel plezier op het forum!
Ik wil ook graag even delen dat ik juist heel blij ben met de klantenservice. Ik heb de afgelopen week 3 keer gebeld, en bel alle keren zeer vriendelijk en snel geholpen.
'bel' is natuurlijk 'ben' 🙂
Reputatie 5
@Le Nou

Altijd fijn om eens wat positieve reacties te lezen! 🙂
Ik heb net ruim 11 en een halve minuut aan de lijn gehangen om de klantenservice te bereiken van t-mobile. schandalig! Ik heb maar opgehangen omdat ik met mijn eigen mobiele telefoon (Andere provider met betere bereikbaarheid, en zeker geen 11,5 minuut aan de lijn) aan het bellen was en ik het goedkope abonement van mijn zoon wil sparen (relax 60). Ik wil een klacht indienen over deze waardeloze bereikbaarheid maar ik kom alleen maar forums tegen. Dit mag niet de bedoeling zijn lijkt me. Wie kan mij vertellen waar ik heen kan schrijven, mailen, bellen (naar een nummer wat wel binnen korte tijd opgenomen wordt). Tevens zie ik veel negatieve reacties over de medewerkers van de klantenservice. Ik hou m'n hart vast! Nog 23 maanden te gaan dan kunnen we eventueel switchen...(als dit zo mocht zijn). Voor de mensen die zich afvragen waarom ik dan geen abonnement heb afgesloten bij mijn provider...t-mobile had een goedkoop blackberry abonnement en daar kon mijn provider weer niet aan tippen

Reputatie 5
@jumperjoey

Ik vind het erg vervelend voor je dat je zolang hebt moeten wachten en op dat moment nog steeds niemand aan de lijn hebt gekregen. Op bepaalde tijdstippen kan het erg druk zijn op de klantenservice en kan het dus zijn dat je langer moet wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt. Ons klachtenformulier is hier op de website terug te vinden. Het kan tot en met 10 dagen duren voordat je antwoord krijgt op je ingestuurde bericht. Je kunt je klacht ook hier kenbaar maken via het T-Mobile Forum, dan zullen wij proberen om deze binnen uiterlijk 24 uur op te pakken.
Reputatie 2
Ik heb gisteren diverse malen gebeld naar t-Mobile omdat ik een foutje gemaakt heb met opwaarderen maar het wachten duurde zolang dat ik meer geld moet betalen aan het bellen als dat ik ben misgelopen door een vergissing.

Ik kreeg een Email van T-mobile en heb de avond voordat de actie begon voor 20 euro opgewaardeerd ik had de berich niet juist gelezen het komt door de drukte van hete werk denk ik maar ook ee nfoutje moet kunne nmaar net als door rood rijden je wordt gelijk gestraft.

Ik vind dat T-Mobile een Email adres in he tleven moet roepen waar je me tde klachten heen kunt gaan als dat adres er al is zou ik graag willen weten wat voor Email adres het is .Ik vind het gewoon schandalig dat T-mobile er van profiteerd als er problemen zijn.

Groetjes uit Rotterdam
Vandaag voor de zoveelste keer aan de lijn gehangen. Let wel 47 minuten........

En een antwoord op de vragen die je stelt is al helemaal niet mogelijk. Je wordt of niet begrepen of je hebt toevallig weer eens de verkeerde afdeling aan de lijn.

Doorschakelen wil niet lukken mevrouw, het is vast druk op de desbetreffende afdeling (een afdeling die ik overigens niet eens moest hebben). Of ik later terug wilde bellen of anders morgenochtend want dan is het niet druk;-) Nee sorry mevrouw terugbellen is niet mogelijk........hoezo KLANTENSERVICE????

Met vriendelijke groet

Jolanda
Reputatie 5
@Nokiaje

Uit het bericht dat jij hier schrijft wordt mij persoonlijk niet helemaal duidelijk wat de klacht precies is op dit moment. de afdeling PrePaid is overigens wel per e-mail bereikbaar. via de T-Mobile website is er de optie om een e-mail te sturen naar de PrePaid Klantenservice.
Reputatie 5
@Jolanda

Het zou fijn zijn als je hier zou kunnen aangeven wat precies je vraag of klacht is. Dan kan ik voor je kijken in hoeverre ik deze zelf kan behandelen of eventueel doorsturen naar de desbetreffende afdeling.
Ik heb ondertussen een mail naar de afdeling "klantenservice" gestuurd. Nog geen reactie overigens. Het is nogal een verhaal ondertussen. Mijn abo loopt in september af. Ben dus al verschillende keren door t-mobile benaderd of ik mijn abo wil verlengen of een ander abo wil afsluiten.

Nu wilde ik het niet via t-mobile doen maar via typhone omdat die mij een mooiere aanbieding kon doen. Om de één of andere reden wordt ik geweigerd bij t-mobile. Ik heb zo lang ik mij kan herinneren al een abo bij t-mobile. Ben geen wanbetaler. Dat is ook allemaalnagezocht door iemand (die overigens wel wilde helpen) van de klantenservice. Niemand kan mij vertellen waarom ik ben afgewezen en hoe het wel kan dat ik hem via t-mobile wel kan afsluiten. Al met al blijf ik in een cirkeltje ronddraaien.

Ik blijf door t-mobile gebeld worden of ik mijn abo wil verlengen of veranderen maar het MAG niet.

De reden voor afwijzing is voor iedereen onduidelijk. Ook in de computer bij de klantenservice staat vermeld dat ik een ander abo kan afsluiten.

Dit is het in het kort zeg maar.

Er is al een brief gestuurd om de reden op te vragen, maar nog geen antwoord.

Met vriendelijke groet,

Jolanda
Reputatie 5
@Jolanda
Hartelijk dank voor het doorgeven van de gevraagde gegevens. Ik vind het jammer dat het contact met de klantenservice als vervelend is ervaren en biedt je namens T-Mobile daar ook excuses voor aan.

Een reden van afwijzing is niet telefonisch op te vragen in verband met de privacy en daarom ook alleen schriftelijk op te vragen. Je geeft al aan dat je een brief hebt ingestuurd en daar ga je binnen 7 werkdagen een persoonlijk antwoord op krijgen.

Ik heb verder gekeken en ik zie dat er 2 abonnementen op je naam staan. Het abonnement dat je wil verlengen en een nieuw abonnement dat je hebt besteld op 31 mei 2011 via Gsmtopdeal. Dit abonnement is aangevraagd met een datum in de toekomst. Klopt het dat dit nieuwe abonnement is aangevraagd met nummerbehoud? Als dit met het 06 nummer is dat je wilt verlengen dan zou dat een reden van afwijzing kunnen zijn.

In overleg met een Team Manager heb ik je klacht doorgezet naar de afdeling activatie om de daadwerkelijke reden van afwijzing op te vragen. Zodra ik een reactie heb ontvangen dan zal ik je via een privébericht op de hoogte brengen.
@moderator

Bedankt voor je reactie.

Het abo wat 31 mei is aangevraagd is inderdaad in de toekomst aangevraagd, om precies te zijn op 26 juli. Dit is het abo van mijn dochter maar omdat zij nog geen 18 jaar is staat deze op mijn naam.

Mijn "eigen" abo loopt in september af en die heb ik opgezegd en daarvoor probeer ik dus een nieuw abo voor af te sluiten. Ik wilde GEEN nummerbehoud omdat ik dit abo graag per direct wilde laten ingaan omdat ik graag een abo wil met internet. Ik had natuurlijk mijn huidige kunnen omzetten en dan pas in september mijn nieuwe kunnen laten ingaan maar dan kreeg ik de telefoon die ik graag wilde hebben niet meteen. Vandaar dat ik gekozen had voor direct laten ingaan en dan maar geen nummerbehoud.

Met vriendelijke groet,

Jolanda
Reputatie 5
@Jolanda
Bedankt voor je terugkoppeling en ik heb ondertussen ook een reactie mogen ontvangen van de afdeling activatie.

De reden dat een verlenging van je abonnement wordt afgewezen heeft te maken met de opzegging die in het systeem staat. Een verlenging via een dealer zal dan niet lukken omdat de opzegging eerst uit het systeem gehaald moet worden. De reden dat het via T-Mobile zelf wel gaat is omdat we de mogelijkheid hebben de opzegging gelijk uit het systeem kunnen halen.
Ter bevestiging: Je opzegging staat nog steeds in het systeem.

In je laatste bericht geef je aan dat je een nieuw abonnement wilt afsluiten.
Deze wordt afgewezen omdat het abonnement die je aangevraagd hebt voor je dochter pas in gaat op 26 juli. Als een abonnement geactiveerd staat met een datum in de toekomst dan kan er in de tussentijds geen 2de of 3de abonnement aangevraagd worden.
Als het abonnement van je dochter is ingegaan kan een nieuwe abonnement pas aangevraagd worden nadat de eerste 2 facturen zijn betaald. Ook kan er een voorschot betaald worden en dan hoef je niet de eerste 2 facturen af te wachten.
@moderator

Handig dat ze dat dan meteen zeggen. Dan had ik gewoon een voorschot betaald en waren er geen problemen geweest. Had niemand van de klantenservice dit kunnen bedenken??? Ik neem aan dat ze daar ook wel op de hoogte zijn van dit soort regelingen.

En nu? Ik wil wel een voorschot overmaken, ofwel haal het van mijn rekening (tenslotte gaat het automatisch). Krijg ik dan mijn goedkeuringscode zodat ik eindelijk mijn nieuwe abo kan afsluiten?? Het liefst zo snel mogelijk van typhone wacht op mijn goedkeuringscode.
Reputatie 2
Ik ben het helemaal eens dat de klantenservice bij t-mobile waardeloos is, ik vind het een grote 'als u u geld maar afgeeft'- bedrijf want daarna ben je totaal niet meer interessant...ik had na de aanschaf van mijn nieuwe iPhone een slechte situatie met mijn abonnement en het enige wat er constant gezegd wordt; fijn dat u klant bent, de eerste twee jaar (looptijd abonnement) hoeft u echt helemaal niet meer bij ons aan te komen want uw geld is via het contract binnen. Ik vind het echt walgelijk dat een bedrijf zo met haar klanten omgaat temeer het op de site alleen maar vol staat met flauwe verhalen over hoe goed ze wel niet met de klanten omgaan.
Reputatie 2
oja en waar het omgaat bij mij (Call) kun je hier lezen...kun je ook even 'meelachen'
Geachte mevrouw mijnheer,
Onlangs heb ik mijn abonnement bij T-mobile verlengd. Dit kon drie maanden voor het aflopen van mijn huidige abonnement. Deze liep eind juli af, dus eind april heb ik meteen de stap gezet om te verlengen. Hierbij heb ik ook een nieuw toestel genomen. Ik ben tevreden over T-mobile dus waarom zou ik wachten tot eind juli.
Vervolgens heb ik mijn toestel ontvangen (i-Phone4) en daarvoor afgerond € 250,- voor bijbetaald.
Wat schetst mijn verbazing; vlak daarna kondigt T-mobile een zomeractie aan waarbij je vijf maanden lang geen abonnementskosten hoeft te betalen oftewel in mijn geval € 147,50,- kado zou krijgen.
Ik vind dit echt onbegrijpelijk. Mijn nieuwe verlengde contract gaat officieel pas 2 augustus in, maar omdat ik deze verlenging al heb aangevraagd zou ik geen recht hebben op die korting.
Het spijt mij zeer maar dit kan ik echt niet begrijpen. Als je tevreden bent en je contract gewoon meteen verlengd dan wordt dit niet gewaardeerd. Als ik twee weken geacht zou hebben met die verlenging dan zou ik deze korting wel ontvangen hebben.
Telefonisch hoor je niets over acties oid.
Ik schrijf u deze brief omdat ik eveneens in aanmerking wil komen voor deze zomeractie en dus een coulance-regeling aan u vraag.
Reputatie 2
Vandaag voor de 3e keer in 5 weken mijn SE Vivaz Pro ingeleverd voor reparatie. Op de opmerking dat wat mij betreft ik geen SE terug hoef maar een ander toestel wil, en wat daarin de mogelijkheden zijn word ik gevraagd de helpdesk te bellen. Helpdesk gebeld om te overleggen of ik of een ander toestel kan krijgen of via een andere weg van dit toestel af kan. Doorgeschakeld naar de reparatieservice die mij wist te vertellen dat ik pas na de derde keer repareren een ander vergelijkbaar toestel kan krijgen. Maar dan moet ie wel eerst weer kapot gaan. Ik kon ook mij abonnement afkopen maar dan kon ik nog mijn nummer niet meenemen, maar pas over 15 maanden (bij contractafloop). Schiet lekker op dit. Kreeg geen leentoestel mee want lag niet in de winkel. Had ik blijkbaar ook geen recht op volgens de reparatieservice. Gek genoeg werd het me wel aangeboden maar hadden ze "toevallig" geen toestel liggen.

Kortom, na een doorverwijzing en een dooschakeling heb ik geen telefoon en geen idee wanneer ik er wel weer een heb, maar wel nog een contract. Kortom, scoor ergens een somlockvrij toestel, contract uitdienen en dan nooit nooit nooit meer T-mobile!
Reputatie 5
@Jolanda
Excuses voor de late reactie!

Het heeft nu nog geen nut om een voorschot over te maken. het abonnement van je dochter gaat pas in op 26 juli en vanaf die datum is het pas mogelijk om het voorschot te betalen. Je huidige aanvraag bij Typhone is afgewezen. Een nieuwe aanvraag kan je pas doen op het moment dat het voorschot is verwerkt.
Meer informatie over het voorschot stuur ik je via een privébericht.

@Call
Ook aan jou excuses voor de late reactie.

Ik begrijp heel goed dat de verlenging een bittere nasmaak heeft gekregen maar een ander antwoord dan dat je al hebt gekregen heb ik niet voor je.

@Biba
Ik begrijp dat het niet leuk is als je toestel al meerdere keren naar het reparatiecentrum is geweest. De informatie die je hebt gekregen over een ander toestel klopt. Omdat je toestel nog niet terug is van de 3de reparatie kom je niet in aanmerking voor een vervangend gelijkwaardig toestel. Laten we hopen dat de problemen zijn verholpen als je het toestel weer hebt. Gaat het toestel weer defect dan kom je in aanmerking voor een vervangend gelijkwaardig toestel. Je kunt dan het beste contact opnemen met T-Mobile Klantenservice.

Ik vind het jammer om te lezen dat je geen recht zou hebben op een leentoestel. Excuses daarvoor!
Als de T-Shop leentoestellen heeft dan zou je daar zeker gebruik van mogen maken.
@moderator

Ik heb de mail ontvangen. Werkelijk belachelijk. Al jaren een abo via een t-mobile. Nog nooit voorgekomen dat ik een rekening niet heb betaald en dan zo'n behandeling.

Een voorschot van 2 jaar (de gehele looptijd van het abo voor mijn dochter). Zoiets heet geen voorschot. Goodbye t-mobile!!!!!!!!!!!!
Vandaag heb ik voor de zoveelste keer contact gehad met T-mobile over de reparatie van mijn iPhone 4. Deze werd natuurlijk niet gerepareerd vanwege waterschade! In de eerste brief werd aangegeven dat mijn iPhone na geen reactie voor 7 juli binnen 10 werkdagen werd teruggestuurd. Inmiddels 19 juli en wat zegt de lieve mevrouw van de klantenservice? Dat hij met 10 werkdagen thuis verwacht kan worden!
Ik vind het ronduit belachelijk hoe T-mobile met klanten omgaat, klanten worden van het kastje naar de muur gestuurd en voor de gek gehouden. De smoes-waterschade is inmiddels ook meer dan berucht en word te pas en te onpas gebruikt om reparaties niet te hoeven uitvoeren en doodleuk een kleine 220 euro te kunnen incasseren. Bij ontvangst gaat mijn telefoon meteen naar een reparateur die niet mensen berooft, ben verbaasd als ik meer dan 50 euro zal moeten uitgeven. Als je ook maar twijfelt om bij T-mobile klant te worden, niet doen!
Reputatie 5
@LaurensHart

Het reparatieproces van de iPhone is vastgesteld door Apple, T-Mobile heeft de regels omtrent het repareren van de iPhone in mei 2010 reeds versoepeld om te voorkomen dat mensen een prijsopgave ontvangen wanneer er alleen aan de buitenste indicatoren vochtschade wordt ontdekt. Sinds 8 juni is het zelfs zo dat de iPhone grondig van binnen wordt nagekeken om te zien of de vochtschade daadwerkelijk het defect heeft veroorzaakt. Er wordt dus niet meer alleen naar de vochtindicatoren gekeken maar ook daadwerkelijk naar oxidatie binnenin het toestel.

Op het moment dat er vochtschade wordt ontdekt en je bent het hier niet mee eens dan kun je foto's van het reparatieproces opvragen waarin terug te zien is dat er daadwerkelijk vochtschade in het toestel is geconstateerd. Ook kun je een second opinion aanvragen bij een willekeurig erkend reparatiebedrijf. Erkende reparatiebedrijven zijn onder andere Dynafix, Teleplan, Solid Vision en in het geval van een iPhone is er ook de mogelijkheid om deze na te laten kijken via een Apple Care Center. Wanneer er bij de second opinion geen vochtschade wordt vastgesteld zal T-Mobile de kosten voor reparatie op zich nemen.
@ moderator

En ja hoor jullie raden het al........zelfs het abo van mijn dochter kon niet goed gaan. Dit abo zou 26 juli ingaan?????? haha nou mooi niet dus.......om één of andere duistere reden heeft t-mobile van alles door elkaar gehaald.......

Let op: ineens gaat dit abo op 28 september in (?????????), nummerbehoud???? eh.......ja dat is op 8 juni aangevraagd, ineens is het niet meer aangevraagd?

Was alles op 19 juli nog: abo gaat op 26 juli in, nummerbehoud is aangevraagd enz. enz.... gisteren bleek ineens dat alles, zonder dat ik iets heb gewijzigd, is verandert......

Sorry mevrouw, wij kunnen er echt niks aan doen;-) Nee wij kunnen niks regelen;-) Zet eens mensen bij de klantenservice die beslissingen kunnen nemen. Oplossen, ja mevrouw ik doe mijn best maar dat lukt vandaag allemaal niet meer.

Ik zou zeggen sluit dat abo van mijn dochter gewoon aan en totdat t-mobile alles heeft uitgezocht zijn de kosten voor t-mobile en niet voor ons.

Reageer