Beantwoord

huidig klantvoordeel kwijt bij aanzetten klantvoordeel

• 15 januari 2020
  • 18 reacties
  • 526 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 9 reacties

Ik heb een nieuw SIM only abonnement bij T-Mobile afgesloten en daarop zou ik klantvoordeel krijgen van 2,50 per maand. Om dit te activeren moet ik blijkbaar ook op mijn thuisabonnement klantvoordeel aanzetten waardoor ik mijn huidige voordeel van ruim 15 euro kwijt raak. Ik heb nu korting op Fox Sports Eredivisie, TV Box met HD recorder en een interactieve TV abonnement Mobielvoordeel.

Volgens de informatie die ik krijg en kan vinden komt dit voordeel te vervallen maar wordt mijn internet abonnement goedkoper van 41,77 (sinds april 2017) naar 30 euro. Dus een korting van 11,77 terwijl ik nu een korting heb van 15,11 Euro. Dus weinig klantvoordeel als ik het zo bekijk. Nu zou het kunnen zijn dat ook de andere abonnementen naar de nieuwe prijs gaan zoals:
Box met HD recorder geen 10 maar 5 euro
Bellen start geen 2,56 maar 2,50 euro
Interactieve TV geen 15.66 maar 15 euro

Via de site kan ik dit niet vinden, ook via de telefoon kan mij dit niet goed duidelijk gemaakt worden. Ik hoop dat het hier wel lukt. Tot nu toe heb ik het gevoel dat ik een sigaar uit eigen doos krijg en eerder meer dan minder ga betalen met het nieuwe klantvoordeel. Mijn SIM only heb ik afgesloten met klantvoordeel voor 15 euro per maand (onbeperkt bellen en 5GB + 2GB data).

Misschien overbodig om te zeggen maar de huidige voordelen die ik heb op mijn Thuis abonnement heb ik bij het afsluiten of als actie van T-Mobile gekregen zonder mij ergens voor aan te melden.

icon

Beste antwoord door Brian 18 januari 2020, 11:13

Hi @Spa Ik geef je graag meer informatie. Ik heb jouw abonnementen er even bijgepakt en op dit moment maak je voor je Vaste Internet abonnement nog gebruik van een oudere versie van Klantvoordeel. Met ons nieuwe Uit & Thuis voordeel zou de € 7,50 die je nu hebt op TV inderdaad komen te vervallen. Maar gelukkig kan je kiezen welke delen van je abonnement je wel of niet over wil zetten naar Uit & Thuis zodat je van maximaal voordeel kan genieten!

Op dit moment betaal je € 41,77 voor vast Internet + € 20,61 voor TV en Bellen. Je kan je Internet abonnement omzetten naar het nieuwe Klantvoordeel en TV op het oude laten staan, je gaat dan voor Internet 100 Mbit/s € 25,- betalen en aan TV en Bellen verandert niets. Hiermee ben je in totaal dan € 16,77 per maand voordeliger uit!

Dit kan je op de volgende manier doen: Ga naar My T-Mobile Thuis > Abonnementen > Internet > Wijzigen en pas dan de snelheid aan naar 100 Mbit/s met het nieuwe maandbedrag. That’s it! Makkelijk toch? :wink: 

Let op: Je hoeft je dus niet opnieuw aan te melden voor Klantvoordeel met je Thuis abonnement (onder het kopje T-Mobile Klantvoordeel op My T-Mobile Thuis), hiermee komt namelijk je korting voor TV te vervallen en dat is in jouw geval niet gunstig. Alleen je snelheid wijzigen onder het kopje Abonnementen is dus voldoende!

Bekijk origineel

18 reacties

Is er iemand die mij nu kan vertellen wat ik moet doen? Waarom wordt je bij het verkoop praatje om je mobiele abonnement te verlengen hiervoor niet gewaarschuwd? Of is het zo je bent al klant en zit aan je abonnement vast, dus zoek het lekker zelf uit? 

Oh ja, waarom kun je op de voordeel pagina niet zien wat je "nieuwe” maandbedrag wordt als je ervoor kiest om je "klantvoordeel” aan te passen?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Spa Ik geef je graag meer informatie. Ik heb jouw abonnementen er even bijgepakt en op dit moment maak je voor je Vaste Internet abonnement nog gebruik van een oudere versie van Klantvoordeel. Met ons nieuwe Uit & Thuis voordeel zou de € 7,50 die je nu hebt op TV inderdaad komen te vervallen. Maar gelukkig kan je kiezen welke delen van je abonnement je wel of niet over wil zetten naar Uit & Thuis zodat je van maximaal voordeel kan genieten!

Op dit moment betaal je € 41,77 voor vast Internet + € 20,61 voor TV en Bellen. Je kan je Internet abonnement omzetten naar het nieuwe Klantvoordeel en TV op het oude laten staan, je gaat dan voor Internet 100 Mbit/s € 25,- betalen en aan TV en Bellen verandert niets. Hiermee ben je in totaal dan € 16,77 per maand voordeliger uit!

Dit kan je op de volgende manier doen: Ga naar My T-Mobile Thuis > Abonnementen > Internet > Wijzigen en pas dan de snelheid aan naar 100 Mbit/s met het nieuwe maandbedrag. That’s it! Makkelijk toch? :wink: 

Let op: Je hoeft je dus niet opnieuw aan te melden voor Klantvoordeel met je Thuis abonnement (onder het kopje T-Mobile Klantvoordeel op My T-Mobile Thuis), hiermee komt namelijk je korting voor TV te vervallen en dat is in jouw geval niet gunstig. Alleen je snelheid wijzigen onder het kopje Abonnementen is dus voldoende!

Hallo @Brian Mijn dank voor je antwoord maar om op mijn mobiele abonnement mijn voordeel te krijgen van +2GB en min 2,50 moet ik het voordeel wel aanzetten. En als ik het goed begrepen heb wordt het internetabonnement alleen 25 euro bij een unlimited data abonnement op mobiel en dat heb ik niet. Ik heb een unlimited bellen + 5GB data abonnement. Hoe wordt de berekening dan of blijft die toch hetzelfde?

Blijft mijn vraag staan waarom dit tijdens het aanbieden van een verlenging van je abonnement dit niet duidelijk wordt uitgelegd. Niet elke klant is gelijk en dus kan er ook niet altijd hetzelfde gezegd worden. Misschien ben ik naïef maar ik verwacht dat de informatie die ik krijg klopt en in mijn geval is dat dus niet het geval.Of moet je als klant niet zolang bij dezelfde provider blijven en elk jaar overstappen?

Reputatie 7
Badge +13

Hey @Spa

Het klantvoordeel voor je mobiel kan je makkelijk activeren in je T-Mobile mobiel account onder het kopje klantvoordeel. Bij het uit & thuis voordeel betaal je icm een unlimited €25 voor 100 mb. Met jou abonnement kun je kiezen voor 100 mb voor €30 of 50 mb voor €25. 

Wat je wilt met het vermelden van alle wijzigen bij je abonnement dat is natuurlijk wel handig, misschien dat de moderators hier iets mee gaan doe

@Waggas - Mijn dank voor je antwoord. Nadeel is dat ik mijn thuis klantvoordeel pas kan toevoegen aan mijn mobiel thuis voordeel als ik me eerst voor thuis klantvoordeel aanmeld. Ik zit dus als het ware tussen geen mobiel voordeel met mijn huidige thuis voordeel of mijn huidige thuis voordeel opgeven om mijn mobiele voordeel te kunnen activeren. En ik wil zeker weten dat als ik mijn huidige thuisvoordeel opgeef dat ik uiteindelijk niet meer ga betalen per maand voor beide abonnementen. Ik weet dat als ik niets doe dan laat ik 2,50 voordeel liggen op mijn mobiele abonnement.

Je bent thuis toch al aangemeld, of begrijp ik dat verkeerd en heb je klantvoordeel nog niet in gebruik.

Dan liggen de zaken inderdaad anders, dan vervalt de oude voordeel op thuis ook en kom je in het nieuwe voordeel traject terecht met dito prijzen.

En dan betaal je 15 euro voor iTV met 1 box inbegrepen, 5 euro voor opnemen en 2.50 voor telefonie, en idd 30 euro voor internet(100/100), als er bij jou geen inflatie correctie van toepassing blijft.

Extra TV pakketten voordeel vervalt die is er niet meer.

Staat klantvoordeel thuis al wel aan dan behoud je alle voordelen op je thuis situatie en voeg je alleen klantvoordeel op je mobiel er aan toe en kun je zoals Brian zegt zelfs goedkoper uit zijn door de internet om te zetten naar het nieuwe prijsplan.

Ik heb het nieuwe klantvoordeel nog niet in gebruik. Ik heb al wel voordeel wat ik voor zover ik me kan herinneren als actie van T-Mobile heb gekregen. Dit voordeel moet ik dus opgeven om op mijn SIM Only abonnement weer korting te krijgen. Dit is me overigens niet gemeld door de dame die met het nieuwe SIM Only abonnement heeft verkocht.

Nu kan het best zijn dat ik uiteindelijk iets goedkoper uit bent maar ik kan bij het aanzetten van het "nieuwe” thuis klantvoordeel niet op de website zien wat mijn nieuwe maandbedrag wordt voor mijn Thuis alles in één abonnement. Als ik met de klantenservice bel hierover kan me alleen na lang zoeken verteld worden wat ik dan per maand ga betalen maar omdat er zo gegoocheld, sorry voor het woord maar zo komt het op me over, wordt met de verschillende bedragen dat ik die informatie niet helemaal vertrouw.

Ik heb dus niet het vertrouwen dat als ik me aanmeld voor het "nieuwe” thuis klantvoordeel dat ik daadwerkelijk niet meer ga betalen dan dat ik nu doe. 

Als je je aanmeld als nieuwe klant kun je precies zien wat je maandbedrag is en dat zou ook het geval moeten zijn als je je ergens voor aanmeld. Op dit moment komt het op mij over dat nieuwe klanten belangrijker zijn dan bestaande klanten, heb thuis sinds april 2017, maar ik vermoed dat de bestaande klanten voor de winst zorgen. Jammer genoeg is mijn nieuwe 2 jarig SIM Only net ingegaan en dat maakt het overstappen een stuk lastiger. Ook omdat ik dan zeker de 2,50 korting op mijn SIM Only abonnement niet krijg. 

Al met al ben ik op dit moment als klant van T-Mobile niet echt tevreden.

Dus je hebt nu niet in de My T-Mobile thuis het klantvoordeel geactiveerd staan en de “oude” klantvoordelen aan staan.

Dan word het lastig inderdaad.

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Spa 

Ik zie dat mijn collega Brian je al aardig op weg heeft geholpen! Ik snap dat dit soms wat verwarrend kan zijn, de reden waarom dit niet direct wordt aangegeven is omdat er veel verschillende abonnementen zijn in combinatie met T-Mobile Thuis. Ik kijk graag met je mee hoe het zit met jouw mobiele abonnement in combinatie met de Uit & Thuis deal. Kun je mij in een privébericht je 06-nummer, adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN sturen? Met deze gegevens kijk ik makkelijk met je mee! :grinning:   

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Spa 

Daar ben ik weer!:grinning: Ik heb jouw mobiele abonnement er bij gepakt en het zou voordelig zijn om de 5GB data in het mobiele abonnement te verhogen naar Unlimited! Brian heeft je al voorzien van een kostenplaatje voor jouw T-Mobile Thuis abonnement: 

Het mobiel abonnement zal in plaats van €17,50 verhoogd worden naar €25,- per maand. Wanneer we dit optellen met het voordeel van T-Mobile Thuis komt het neer op €16,77 - €7,50 = €9,27 voordeel per maand! Wanneer je hier voor kiest heb je sneller internet voor thuis en een Unlimited Mobiel abonnement. Klinkt als een goede deal lijkt mij zo? :wink:  

Wanneer je er voor kiest om het mobiele abonnement te laten zoals het is, kom je ook nog in aanmerking voor klantvoordeel! Hiervoor ontvang je € 2,50 extra korting per maand en 2 GB extra per maand.

Op deze pagina kun je zelf nog rustig de actievoorwaarden doorlezen zodat alles helemaal duidelijk is voor je! Het verhogen van een bundel kun je ook heel makkelijk zelf doen via My T-Mobile onder het kopje Abonnement & Instellingen. Wanneer de bundel omhoog is gezet kan je direct het klantvoordeel aanzetten onder het kopje T-Mobile Klantvoordeel. 

Hopelijk heb je zo voldoende duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt dan ben ik er altijd om je verder te helpen!

Mijn dank voor het antwoord. Ik zal het vanavond thuis goed bekijken en als er nog iets niet duidelijk is dan laat ik het weten. Wat ik tot nu toe gezien heb moet ik mijn huidige voordelen inleveren, klopt dat? Daarbij komt dat zoals je aan mijn data gebruik kunt zien dat unlimited overkill is en dat het extra betalen van 10 euro in mijn geval naar mijn idee weggegooid geld is.

Reputatie 6
Badge +4

Geen probleem. het klopt inderdaad dat de huidige voordelen worden vervangen voor het nieuwe klantvoordeel. Wanneer je hier nog hulp in kan gebruiken dan weet je me te vinden! :grinning:

Ik heb het klantvoordeel inmiddels aangezet ook omdat er in de voorwaarden staat:

€ 7,50 tegoed voor extra TV pakket(ten)

Dit voordeel geldt voor aanmelding van het Thuis abonnement voor 29 oktober 2019 en vervalt bij verhuizing of contractverlenging. Zolang je het T-Mobile Thuis abonnement combineert met een mobiel T-Mobile abonnement, krijg je elke maand een tegoed van € 7,50 op je T-Mobile Thuis abonnement, waarvoor je zelf extra TV-pakket(ten) naar keuze kunt afnemen, zolang je gebruik maakt van een T-Mobile Thuis abonnement met Interactieve TV en zolang je combineert. Jouw keuze om dit klantvoordeel in te zetten leg je zelf vast in My T-Mobile Thuis. Zolang je geen keuze hebt gemaakt om dit tegoed van € 7,50 per maand te gebruiken voor een extra TV-pakket, is het inactief. Dit Klantvoordeel is niet mee te nemen naar een volgende maand en kan daarmee niet worden opgespaard. Dit Klantvoordeel kan niet ingewisseld worden voor een andere korting danwel uitkering in contanten. Indien je niet meer in aanmerking komt voor dit T-Mobile Klantvoordeel zullen de gekozen extra TV-pakketten niet automatisch worden stopgezet. Je moet deze pakketten zelf uitzetten in My T-Mobile Thuis, anders ga je de volledige maandelijkse abonnementsgelden betalen. De samengestelde extra TV zenderpakketten kunnen door T-Mobile worden aangepast of vervangen. Dit heeft geen effect op de overeenkomsten voor de geselecteerde abonnementen bij T-Mobile en T-Mobile Thuis..

Naar mijn idee voldoe ik aan deze voorwaarden en heb ik hier echt op. Klopt dat? En hoe zet ik het dan aan?

Reputatie 7
Badge +7

Neeee dat meen je niet @Spa :scream:  Je had de € 7,50 tegoed voor extra TV pakket(ten) al aan staan, deze had je in gebruik voor Fox Sports Eredivisie. Maar op het moment dat je over gaat naar het nieuwe Klantvoordeel komt dit te vervallen. Daarom had ik in mijn eerdere bericht er expliciet bij gezet dat je Klantvoordeel niet moest activeren voor je Thuis abonnement maar alleen de snelheid moest wijzigen. 

Dit kan je op de volgende manier doen: Ga naar My T-Mobile Thuis > Abonnementen > Internet > Wijzigen en pas dan de snelheid aan naar 100 Mbit/s met het nieuwe maandbedrag. That’s it! Makkelijk toch? :wink: 

Let op: Je hoeft je dus niet opnieuw aan te melden voor Klantvoordeel met je Thuis abonnement (onder het kopje T-Mobile Klantvoordeel op My T-Mobile Thuis), hiermee komt namelijk je korting voor TV te vervallen en dat is in jouw geval niet gunstig. Alleen je snelheid wijzigen onder het kopje Abonnementen is dus voldoende!

Door het activeren van het nieuwe Klantvoordeel is deze korting op je TV pakket komen te vervallen en ik kan dit niet meer terug draaien omdat deze korting niet meer bestaat (alleen klanten die hem nog hadden kunnen er nog gebruik van maken, ik kan de optie letterlijk niet meer kiezen wanneer deze verdwenen is). Je hebt nu in ieder geval wél flinke korting op beide abonnementen! :slight_smile:

@Brian Fijn dat je dit zo verteld maar om voordeel te krijgen op mijn mobiele abonnement moest ik het voordeel voor thuis activeren.Ik zat dus tussen 2 vuren. Of op het ene abonnement voordeel houden en op het andere niet of voordeel aanzetten en op beide abonnementen voordeel krijgen.

Maar de tekst die ik gekopieerd heb staat in de nieuwe voorwaarden en als ik het lees voldoe ik hieraan. Mijn thuis abonnement is van voor 29 oktober. Ik heb interactieve TV en combineer het met een mobiel abonnement.

Dus ik kan alleen maar zeggen graag dit voor mij activeren want dit voordeel bestaat  volgens de eigen nieuwe voorwaarden voor klantvoordeel nog steeds. https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/actievoorwaarden-klantvoordeel.pdf zie pagina 4.

Die voordelen op thuis van voor 29 oktober gelden alleen als je ze ook geactiveerd had voor die tijd, en daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven of dat ook zo is.

Had je op thuis klantvoordeel al aan staan had je daar dus niet aan moeten zitten, dan vervallen je oude voordelen zoals je door meerdere hier al voor gewaarschuwd bent, niet doen, alleen mobiel aanmelden.

Vooral wat @Brian schreef in het als antwoord gemarkeerde gedeelte achter het “Let op”.

En in jou link staat ook iets wat van belang is,

Deze vernieuwde actievoorwaarden gelden voor elk T-Mobile abonnement dat wordt aangemeld voor Klantvoordeel vanaf 29 oktober 2019. Voor T-Mobile abonnementen, die vóór 29 oktober 2019 zijn aangemeld voor Klantvoordeel gelden de vorige actievoorwaarden, te vinden op www.t-mobile.nl⁄voorwaarden.

Vooral letten op vanaf en voor en het woordje aangemeld icm 29 oktober.

Het is heel simpel. Die heb ik niet hoeven te activeren omdat T-Mobile dit voor mij heeft gedaan! Als actie voor zover ik het me kan herinneren. Ik kreeg ineens post van T-Mobile met een tekst als: Omdat je een een thuis en een mobiel abonnement hebt van ons krijg je vanaf nu gratis Fox Sports Eredivisie. Dat is als ik het goed heb in oktober 2017 geweest.

Tijdens het telefoongesprek wat ik had om mijn mobiele abonnement te verlengen, begin oktober 2019, is alleen gezegd dat ik met klantvoordeel  2GB data en 2,50 euro korting kreeg. Er is niet gezegd dat ik mij daarvoor ook moest aanmelden voor klantvoordeel voor thuis. Deze eis is pas nu voor mij uit de hoge hoed gekomen. En nu ik dit gedaan heeft wordt er door T-Mobile gezegd dat had je niet moeten doen.

Uiteindelijk betaal ik nu iets minder per maand voor mijn thuis abonnement en heb mijn korting op mijn mobiele abonnement. Maar het feit blijft dat ik niet te spreken ben over hoe ik in deze situatie geholpen ben door T-Mobile.

1. Tijdens het gesprek om mijn abonnement is niet gezegd dat ik mijn thuis klantvoordeel nog niet geactiveerd had en dat ik dit wel moet doen om het klantvoordeel op mijn mobiele abonnement te krijgen.
  2. Tijdens de gesprekken die ik heb gehad en ook in dit onderwerp kan mij niet verteld worden wat mijn nieuwe maandbedrag wordt voor mijn thuis abonnement. Wel wordt me geadviseerd om een unlimited data abonnement te nemen omdat ik dan extra korting krijg op mijn thuis abonnement. Dat ik dan 10 euro meer per maand moet gaan betalen en dus eigenlijk geen voordeel meer heb wordt voor het gemak vergeten.
  3. Het is raar dat je iets krijgt als klantvoordeel zonder je er ooit voor te moeten aanmelden en als je je later aanmeld dat je die voordelen dan kwijtraakt. 

Uiteraard zal alles juridisch precies kloppen maar ik blijf het een rare gang van zaken vinden. Met deze wetenschap zal ik over anderhalf jaar goed moeten nadenken of ik dan ook zomaar aan de hand van een telefoongesprek mijn mobiele abonnement verleng. En de kans dat ik dan overstap naar een andere provider is met deze ervaring zeker niet kleiner geworden.

Reageer