Sticky Beantwoord

[info] Problemen met Klantvoordeel

Toon eerste reactie

631 reacties

Hallo,
Ik krijg telkens een foutmelding als ik klantvoordeel wil instellen. Kunnen jullie dit ook voor mij z.s.m. oplossen?
Dank.

Reputatie 7
Badge +20
@X55T20

Zou je mij via een privébericht de gegevens kunnen sturen van het abonnement wat je wilt toevoegen aan T-Mobile Klantvoordeel? Dan kan ik kijken waar het precies verkeerd gaat!
zojuist verstuurd
Al iets bekend over de status? Nog steeds storing. Heb ook al gebeld met klantservice. Deze geven aan dat het automatisch opgelost zal worden. Ben benieuwd of ook met terugwerkende kracht de vergoeding zal worden terugbetaald. In de algemene voorwaarden staat namelijk dat dat niet het geval is, maar dat is van toepassing als je je te laat aanmeld. Ik heb sinds het begin een storing gehad. Ik neem aan dat dat niet geldt als startdatum. Heel lastig. Ik moet het woord geloven van een medewerker van t-mobile....
@X55T20

Zou je mij via een privébericht de gegevens kunnen sturen van het abonnement wat je wilt toevoegen aan T-Mobile Klantvoordeel? Dan kan ik kijken waar het precies verkeerd gaat!

Het is opgelost!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @X55T20

Ik had je bericht ontvangen en wilde hier vanmiddag mee aan de slag, maar zie dat het niet meer nodig is. Top om te lezen natuurlijk!
We hebben na het overzetten van een mobiel nummer naar T-Mobile gebruik willen maken van klantvoordeel. We hadden thuis 20Mbps voor €23,89 en konden dit verhogen naar 50Mbps zonder extra kosten, omdat we nu vast én mobiel bij T-Mobile hebben. Aantrekkelijk!

Aldus gedaan op 19-9 maar nu staat ons abonnement ineens op €32,50. Dezelfde dag nog gebeld en de T-Mobile servicemedewerkster verzekerde ons dat dit goed zou komen en we gewoon recht hadden op de 50Mbps voor de oude prijs. Dit zou binnen een dag gewijzigd zijn. We zijn drie dagen verder maar ik zie nog steeds geen wijziging. Ook is teruggaan naar ons oude abo niet mogelijk want deze wordt niet meer aangeboden door T-Mobile. Deze snelheidsverhoging is ons geen €9 pm waard dus we willen de oude prijs hoe dan ook behouden.

Verder ook erg ontevreden over het bereik en snelheid van de 4G in Putten (rand Veluwe) dus al met al nog geen goed gevoel over deze aanschaf.
Reputatie 4
Badge +3
Helaas lukt het hier ook niet om Klantvoordeel te activeren.

Ik krijg al 4 maanden geen korting. Ik heb al gebeld en hoor steeds dat ik geduld moet hebben. Hoeveel geduld moet ik nog hebben?
Reputatie 7
Badge +20
@Funny Dutch Girl

Voor het probleem met de verhoging van de internetsnelheid schakel ik even een collega van T-Mobile Thuis in. Die collega komt hier zo snel mogelijk bij je op terug!

Het bereik in Putten zou goed moeten zijn, maar er zijn gebieden waar het iets minder stabiel is. In Putten wordt binnenkort ook aan het netwerk gewerkt op bepaalde locaties, wellicht dat dat ook in jouw postcodegebied is? Op de dekkingskaart kun je in ieder geval kijken hoe de dekking in jouw omgeving zou moeten zijn. Als het een plek is waar je veel bent (bijvoorbeeld voor werk), dan kun je ook een melding indienen via de dekkingskaart.

@Jeffrey87

Bij nieuwe abonnementen kan het even duren voordat de aanmelding voor T-Mobile Klantvoordeel in orde gemaakt kan worden. Ik raad aan om het later deze week nogmaals te proberen, dan zou het goed moeten gaan!

@fayf

Ik heb gelijk even gekeken waarom je geen korting ontvangt, maar dat heeft geen technische oorzaak. Je hebt namelijk een abonnement wat niet in aanmerking komt voor 'Meer korting'. Met Stel Samen & Stel Bij kun je nog gebruikmaken van T-Mobile Samen. Om in aanmerking te komen voor korting van T-Mobile Klantvoordeel zal het abonnement verlengd moeten worden naar een nieuw Go-abonnement. Op dit moment krijg je vanuit Klantvoordeel alleen extra data op je mobiele abonnement en meer snelheid en TV-keuze voor je vaste aansluiting.

Mochten er nog aanvullende vragen zijn, laat het gerust weten!
Hi @David,

ik had de dekkingsgraad voor het afsluiten van het abonnement gecontroleerd. En die leek prima. Mijn buurtje is dik roze 4G.
Nu ik het abonnement heb, blijkt het voornamelijk 3G en soms geen G te zijn. Af en toe 4G. Toch raar.
Op de pagina van het dekkingsbereik kun je ook “testen” wat je snelheid is met de Ookla App. Alleen de test is niet objectief. Het kan alleen worden gedaan als je 4G bereik heb en dat zorgt er natuurlijk voor dat er alleen 4G gemeten wordt.

Ik zal nogmaals kijken of ik er een melding van kan maken bij de dekkingskaart.
edit: het is een crime om die pagina te laden als je nauwelijks bereik hebt. Mijn buurtje is op de kaart nog steeds 4G binnen en buiten knalroze, terwijl ik in realiteit binnen 1 streepje 3G heb.
edit2: de pagina “meld een probleem op deze locatie” opent niet omdat er “te vaak is doorverwezen”
Edit 3: Over een maand wordt er een maand lang aan het 2G netwerk in mijn gebied gewerkt. Gaat dat helpen?
Wat nu?

ik ben trouwens benieuwd naar de reactie van je collega.

groet, Mariëlle
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Funny Dutch Girl, ik heb het meteen voor je nagekeken en zo te zien is er hier wat mis gegaan. Hoe heb je de snelheid geprobeert te verhogen? Voor de Klantvoordeel optie of onder het kopje 'Abonnementen'? Het klopt dat de 20 Mbps optie niet meer beschikbaar is, deze bieden we namelijk niet meer aan, alleen nog voor bestaande klanten. Door de wijziging ben je over gegaan naar de nieuwe snelheid, 50 Mbps, maar omdat je geen gebruik maakt van Klantvoordeel kan je deze nu alleen met Klantvoordeel verhogen naar 100 Mbps voor € 32,50. De "oude" snelheid van 20 Mbps komt namelijk niet in aanmerking voor Klantvoordeel. Deze melding zie je ook staan wanneer je deze snelheid probeert om te zetten en je moet dan akkoord gaan met het nieuwe maandbedrag en voorwaarden.

Ik kan mij goed voorstellen dat het nieuwe bedrag even schrikken is. Gezien het behoorlijke verschil in maandbedrag kom ik je hier voor de komende drie maanden dan ook graag in tegemoet zodat je niet meer gaat betalen. De verrekening hiervoor zie je als éénmalig bedrag terug op je factuur van volgende maand. Ik zie daarnaast dat je oorspronkelijke jaarcontract al ruim is afgelopen, het kan gunstig zijn om te kijken naar een verlenging zodat mijn collega met je kunnen kijken naar een mooi nieuw aanbod. Je kan hiervoor telefonisch contact opnemen via het gratis nummer 0800 0419, dan kijkt één van mijn collega's direct met je mee!
Dus... je kunt met het klantvoordeel niet gratis van 20MB naar 50MB. Wel naar van 20mb naar 100MB voor 9 euro /maand extra? Met een koRting voor 3 maanden?
lekker ‘gratis’ klantvoordeel

we hebben gebeld met helpdesk voor verduidelijking, en toen werd het eerste toegezegd.
Sinds vorige maand (weer) klant bij T-Mobile Thuis. Vanaf vandaag ook voor Mobiel. Klantvoordeel activeren gaat fout op beide accounts:
  • T-Mobile Thuis: Hier kom ik in een eindeloze loop terecht nadat ik op 'T-Mobile Klantvoordeel' klik.
  • T-Mobile Mobiel: Wanneer ik klik op 'Voeg Thuis abonnement toe', krijg ik telkens: 'Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens'.
How nu verder?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Funny Dutch Girl,

Het oude prijsplan van 20 Mbps op glasvezel bieden we niet meer aan. Je kunt dit wel behouden, maar kunt dan geen gebruikmaken van Klantvoordeel speedupgrade. Als je verlengt naar een nieuw abonnement (bv 50 Mbps), dan krijg je een verlengkorting én kun je gebruikmaken van de speedupgrade van Klantvoordeel.
Reputatie 2
Badge +2
Dus... je kunt met het klantvoordeel niet gratis van 20MB naar 50MB. Wel naar van 20mb naar 100MB voor 9 euro /maand extra? Met een koRting voor 3 maanden?
lekker ‘gratis’ klantvoordeel

we hebben gebeld met helpdesk voor verduidelijking, en toen werd het eerste toegezegd.

Hier zijn ze al meer dan een jaar van op de hoogte maar goed duidelijk maken doen ze het nog steeds niet 🤡. In het eerste half jaar stond het zelfs niet in de kleine lettertjes maar ook de meerderheid van die overstappers had dan maar 'pech' gehad. Slechts bij 1 persoon is een maandelijkse compensatie toegepast voor zover ik kan herinneren. Of dat nog steeds loopt zou ik overigens niet weten ...

Hoi @Funny Dutch Girl,

Het oude prijsplan van 20 Mbps op glasvezel bieden we niet meer aan. Je kunt dit wel behouden, maar kunt dan geen gebruikmaken van Klantvoordeel speedupgrade. Als je verlengt naar een nieuw abonnement (bv 50 Mbps), dan krijg je een verlengkorting én kun je gebruikmaken van de speedupgrade van Klantvoordeel.

Zo te lezen zijn ze al op 50Mb en dan gaat terug niet meer 🙅
Reputatie 2
Badge +2
Maar daar was ik niet voor gekomen. Probeer voor iemand anders Klantvoordeel te activeren (Basis Sim [sind Juli dit jaar] en Thuis [al jaren]) en op speciale activatiepagina kom ik niet verder dan:

In My T-Mobile ook niet verder dan de welbekende: "Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw." Maar dan mogen ze het nu via de Klantenservice proberen aangezien dit al twee dagen op rij precies hetzelfde is.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo de Mobiel afdeling.

Heb een kleine vraag over de nieuwe rekeningen die ik krijg, waar schijnbaar €2,50 korting is verdwenen.

Het gaat om rekeningen die ik betaal voor mijn dochter haar telefoon, die plotseling een term bevaten "Bijgesteld".
Het is waarschijnlijk ontstaan, toen mijn dochter voor een maand naar de USA is geweest op vakantie. Heb toen tijdelijk het abo omgezet naar een USA bundel .. wat mij al een rib uit mijn lijf heeft gekost voor nog geen 3 dagen gebruik.
Heb toen haar een local TM-chip laten kopen voor $50,- een maand lang onbeperkt internet en bellen.
Maar dat even terzijde.

Het USA abo is al 2 maanden geleden terug gezet, maar nu ik de rekeningen erna eens duidelijker bekijk .. valt het nu pas op. De reden dat het nu pas opvalt is, dat het nu weer het oude bedrag van €61,40 zou moeten zijn .. maar de waarheid is anders ... er is €2,50 aan korting zoek of zoals TM het noemt "Bijgesteld"
Wat ook opvalt is, dat het nu geen Go abo is .. maar een Go 19.1 .. wat dat ook mag zijn.

Mijn vraag is nu, hoe is die korting van het oude bedrag €12,50, omgezet naar "Bijgesteld" €10,-

Is het dus zo dat als je een bestaande abo tijdelijk omzet, de reclame van TM, en daarna terug gaat naar je orginele abo ... je toch niet "echt" terug gaat .. maar "Bijgesteld" gaat worden?

Dus de vraag is ... waar zit die korting klem?
Reputatie 6
Is het klantvoordeel wel opnieuw aangezet, mijn abbo is ook spontaan 19.1 geworden, ipv 500mb klantvoordeel 2Gb extra, en ik kreeg 2 sms dat het was uitgezet en een paar minuten later dat het weer aangezet was.
Reputatie 7
Badge +18
@Pieter_B Dit verschil heeft niet met klantvoordeel te maken maar met het feit dat je bij bundels aanpassen en later weer terugzetten naar de originele bundel je bepaalde actiekortingen kwijt kunt raken zoals b.v. Gogogo deals.
Reputatie 6
Badge +2
@Folkert

Dat waren dan wel hele kleine lettertje van het probleemloos aanpassen van je bundel waar en wanneer je maar wilt .. om in reclame termen te blijven van TM.
Denk dat daar wel de kneep zou kunnen zitten, al begrijp ik die 19.1 melding dan niet helemaal waar die voor dient.

@Doornekamp33

Klantvoordeel staat inderdaad nog wel gewoon aan hierop, maar bedankt voor het benoemen.

We zullen er wel mee moeten leren leven voor de rest van het abo

Wanneer word ik mijn korting gecompenseerd? Mijn Klantvoordeel korting stopte tussen 26 mei en 11 juni wegens dit probleem, en is nog steeds niet gecorrigeerd.

Reputatie 2
Badge +2
Maar daar was ik niet voor gekomen. Probeer voor iemand anders Klantvoordeel te activeren (Basis Sim [sind Juli dit jaar] en Thuis [al jaren]) en op speciale activatiepagina kom ik niet verder dan:

7abef112-a033-41fe-a260-0bd7858e8601.png

In My T-Mobile ook niet verder dan de welbekende: "Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw." Maar dan mogen ze het nu via de Klantenservice proberen aangezien dit al twee dagen op rij precies hetzelfde is.

Hier nog op terugkomend: contact gehad met de klantenservice en er stond blijkbaar voor het mobiele nummer een permission fout oid en dat zou nu handmatig zijn aangepast. Er zou een link gestuurd zijn naar de My T-Mobile omgeving maar daar zit achteraf gezien gelijk het probleem: de (mobiele) telefoon in kwestie is noch een Android noch een iOS telefoon en heeft dan ook geen My T-Mobile app.

Leek mij aan de telefoon met de klantenservice niet direct een probleem want ‘zal vast ook wel via de website te zien zijn’ maar dat bleek dus niet het geval want geen berichtenbox.

@Sander kan er via hier iemand naar kijken?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi@apis4, ik heb het sterke vermoeden dat ik het wel op kan lossen, maar dan is de beste actie als je kennis zelf even contact opneemt hier. Dan kan ik de gegevens erbij pakken en zaken aanpassen of doorzetten. Vanwege privacy moet de klant dit zelf doen en mag een derde dit niet regelen. 

>Ik zie nu ook je tweede bericht. Je kunt Klantvoordeel aanzetten via de My app, maar dit kan gelukkig ook via deze website: Klantvoordeel activeren. Lukt het hiermee? :)

Hi@DmKim, excuus, ik heb het direct in orde gemaakt. 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi@apis4, ik heb het sterke vermoeden dat ik het wel op kan lossen, maar dan is de beste actie als je kennis zelf even contact opneemt hier. Dan kan ik de gegevens erbij pakken en zaken aanpassen of doorzetten. Vanwege privacy moet de klant dit zelf doen en mag een derde dit niet regelen. 

>Ik zie nu ook je tweede bericht. Je kunt Klnatvoordeel aanzetten via de My app, maar dit kan gelukkig ook via deze website: Klantvoordeel activeren. Lukt het hiermee? :)

Hi@DmKim, excuus, ik heb het direct in orde gemaakt. 

Kennis van m'n ouders en niet zo thuis in dit soort zaken vandaar aan mij gevraagd (had wel zelf de klantenservice gebeld maar halverwege kreeg ik de telefoon al in m’n handen gedrukt).

In eerste instantie niet eens op de hoogte van Klantvoordeel maar nadat ik er een opmerking over had gemaakt was er ineens ‘haast’ bij :grin: . Maar nu het zo lastig blijkt te zijn is het niet per se meer nodig.

Ja via die website krijgen we de foutmelding zoals in de screenshot (zelfs na het contact met de Klantenservice via de telefoon en nu nog steeds, net weer geprobeerd). Via de My T-Mobile website krijg je ‘gegevens kunnen momenteel niet opgevraagd worden’ keer op keer … (via Thuis nog niet geprobeerd te activeren).

Reageer