Klacht: klantvoordeel wordt geweigerd!

• 6 april 2021
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Deze klacht is 3-ledig, namelijk over de installatie(kosten) en klantvoordeel.

Na een aantal keer bellen mocht ik eindelijk klant worden (zakelijk mobiel i.c.m. internet thuis). 

1. De installatiekosten van zowel Zakelijk mobiel als internet thuis zouden niet betaald hoeven worden, als compensatie voor de vele uren die het mij gekost heeft om alles geregeld te krijgen EN de vertraging van de smartphone (ca. 2 weken later dan stond aangegeven!). Deze installatiekosten werden gewoon geincasseerd… bij navraag werd verteld dat dit nog geregeld zou worden, niks van gemerkt dus (zakelijke) incasso teruggeboekt….
  2. Klantvoordeel zou mogelijk zijn maar kan achteraf ineens niet. Reden: mijn bedrijf staat op een ander adres ingeschreven bij KVK dan mijn thuisadres, en dit moet hetzelfde zijn. Nu word ik gevraagd het bij de KVK bij te werken omdat T-mobile het systeem hier niet op ingeregeld heeft… heel jammer dit, ik verwacht dat T-mobile dit netjes oplost en ik gewoon klantvoordeel krijg zoals beloofd. Dit was voor mij immers de reden om toch niet naar KPN te gaan (waar ik overigens wel dit soort problemen verwacht, ik hoopte dat het hier soepeler zou gaan).
  3. Internet viel uit ZONDER aankondiging, nog voor de installatie. Hier is niks over gecommuniceerd, een halve dag voordat de monteur kwam lag het oude internet er plots uit. Heel vervelend, vooral aangezien ik zo een presentatie niet kon geven, niet leuk als je een klant moet uitleggen dat T-mobile zonder aankondiging de stekker er 's ochtends vroeg al uit trekt...

Ik wilde deze klacht eigenlijk online publiceren als een review, maar leek me beter eerst bij T-mobile intern te kijken of ik de enige ben met deze ellende. Ik hoop dat t-mobile dit rechtzet, aangezien er telefonisch van alles beloofd wordt maar niet nagekomen. Het heeft me al vele uren gekost, los van de nodige frustratie.

Groet, Giel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +12
  1. Het is voor agents niet mogelijk standaard kosten van te voren te schrappen. Als die toezeggingen zijn vastgelegd in de T-Mobile systemen kan achteraf een credit worden gemaakt.
  2. Er zijn hele duidelijke voorwaarden voor klantvoordeel. Het mechanisme om vast en mobiel aan elkaar te knopen is het adres. Zelfs al staan de abonnementen op een andere naam, dan nog werkt dit. Als de mobiele aansluiting op een ander adres staat genoteerd, dan gaat dit inderdaad niet werken. Wordt ook heel duidelijk gecommuniceerd in alle voorwaarden.

Ook als je een internet abonnement gaat aanvragen wordt gevraagd of er al abonnementen op jouw adres staan geregistreerd. 

3. Als je al een actief abonnement van een provider hebt , dan moet om het signaal van T-Mobile aan te sluiten de oude provider van de lijn worden gehaald. Ik snap dat dit vervelend is al je een presentatie moet geven, maar je oude provider heeft je toch ingelicht dat hun dienstverlening vandaag gestopt zou worden?

@eric bedankt voor je reactie, weet je hoe ik ook een reactie van T-mobile zelf kan krijgen? Per e-mail krijg ik geen reactie namelijk. Ik hoopte daarom dat ze hier zouden reageren.

Mbt mijn vragen wat meer toelichting en status:

1. Vergoeding eenmalige kosten: credit is inderdaad beloofd, voor zowel mobiel als vast internet. Echter nog steeds niet ontvangen.
  2. Klantvoordeel: er is me verteld dat dit zou kunnen omdat naar mijn woonadres gekeken zou worden. Het zou erg gek zijn als ik om deze reden nu mijn bedrijfsadres naar mijn thuisadres moet wijzigen bij KVK omdat het T-mobile systeem dit (nog) niet ondersteunt en ik niet goed ingelicht ben.
  3. Signaal uitval: hierover ben ik dus niet ingelicht, zowel door T-mobile als oude provider (KPN) niet. Vanuit T-mobile kreeg ik keurig bericht met datum en tijdstip monteur, welke keurig werk geleverd heeft. Echter viel het internet die dag al 6 uur (!) van tevoren uit, dat had ik niet verwacht. Ik ben zelf ICT-er en begrijp techniek dus enigszins, maar ook de C van ICT is belangrijk ;)

Ik kijk uit naar een reactie van T-mobile, bedankt zover.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Bomenplanter, welkom op de Community!

1. Bij zowel Mobiel als Thuis is geen toezegging terug te vinden, ook niet aan de zakelijke kant. Er zal ook niet zo snel een toezegging van dien aard gegeven worden op een vergoeding van dit formaat. Er zijn geen credits aangemaakt, beloofd of aangekondigd.
  2. Het is niet mogelijk Klantvoordeel toe te kennen bij twee verschillende adressen, zoals @eric correct aangeeft.
  3. Eigenlijk spreek je jezelf hier tegen: enerzijds geef je aan niet door beide partijen te zijn ingelicht, anderzijds geef je aan door T-Mobile te zijn ingelicht met betrekking tot wanneer aangesloten zou worden met het tijdstip waarop de monteur zou komen. 

Naar welke telefoonnummers heb je gebeld? Ik zie bij Thuis één contactmoment en dat was zo'n twee weken geleden, maar daarin constateerde mijn collega hetzelfde: er is niets over bekend en er zal geen vergoeding plaatsvinden.

Om er zeker van te zijn dat er aan de mobiele kant ook niets van bekend is, heb ik dit laten nakijken door een collega-moderator en die komt tot dezelfde conclusie. 

Reageer