Beantwoord

Klantvoordeel extra kosten door snelheidsverhoging?

Klantvoordeel is in mijn geval een dievenbende. Wat nou gratis meer snelheid..... als je een 20mb abo hebt en dus gratis naar 50 zou mogen dan kan ineens niet omdat ze 20niet meer verkopen. Dit wordt nergens vermeld en het kan niet meer terug gedraaid worden. De ene medewerker zegt dit, de ander zegt dat.. m’n buik vol van t-mobile. Nog een maand en dan kan ik m’n contract opzeggen bij de firma list en bedrog
icon

Beste antwoord door Edwin_H 25 juli 2018, 16:08

Hi Rchumy,

I can understand your objections about the new 'klantvoordeel' and you wanting to keep your 20/20 speed on fiber. And I understand you wanted some clarification about this.

Back in april of this year we decided to get rid of the 20/20 speed on fiber, because of the growing need for higher speeds. Most customers with fiber at home will choose 50/50 or higher.

Don't worry, you can keep your 20/20 if you want to. This is in your contract and you are allowed to keep 20/20 for as long as you want.

However, when the new 'klantvoordeel' was created we based this on the current portfolio that we offer; which is (fiber) 50/50, 100/100, 200/200, 500/500 and 750/750 for people who have ODF fiber.

Upgrading your speed is not required of course. If you would rather keep your 20/20 then this is fine as well. You can still make use of the TV voucher of €7,50 and get the discount on your mobile subscription if it was created after the 30th of january.

I hope this clears up any questions you may have had. If not then I'm here to answer your questions.

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Chantal,

dit vroeg ik mij dus ook al af.
als ik het goed begrijp heb je nu 20mbit glasvezel. dit word tegenwoordig alleen nog maar gedaan op dsl. (geen een aanbieder levert nog 20mbit glasvezel) je mag dus wel van 50 naar 100 maar niet van 20 naar 50.

ik hoop dat een moderator dit even kan toelichten....
Je mag wel van 20 naar 50 maar ze vertellen er niet bij dat het dan niet gratis is. En als je het hebt aangeklikt dan kun je niet meer terug want, zeggen ze, dit bestaat niet meer. Het vervelende is dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De klant is niemand voor ze, beetje calimerobehandeling krijg je van ze en je moet maar zien. Gerechtigheid en eerlijkheid staan niet in hun woordenboek.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Chantal, ik zie dat je ook al contact op hebt genomen via social media en dat we de verhoging van 20 Mbps naar 50 Mbps in jouw geval niet meer terug kunnen draaien omdat we 20 Mbps niet meer aanbieden. Maar gelukkig gaat mijn collega het verschil voor je vergoeden zodat je gebruik kan maken van een hogere snelheid zonder extra kosten!
Reputatie 1
Dus zoals gewoonlijk bij grote organisaties, niet bellen met klantenservice maar klagen op social media. Teveel slechte openbare berichten kost t-mobile klanten, dus wil men wel helpen.
Helaas is dit bij steeds meer bedrijven de enige manier om serive te krijgen.
Reputatie 5
Badge +3
Hi jscoolen,

Niet alleen via de telefoon, maar ook via Facebook, Twitter en deze Community helpen we onze klanten graag. Of dat nu via een privébericht of openbaar bericht is, dat maakt voor ons geen verschil. We luisteren graag naar onze klanten en zien ze het liefst tevreden. We zullen dan ook alles doen wat we kunnen om dit te bereiken. Mocht jij vragen of opmerkingen hebben, meld ze me gerust! Open je wel een nieuw topic? Dan houden we jouw vraag centraal en kunnen we dit topic openlaten voor de situatie van Chantal.
Brian schreef:

Hi Chantal, ik zie dat je ook al contact op hebt genomen via social media en dat we de verhoging van 20 Mbps naar 50 Mbps in jouw geval niet meer terug kunnen draaien omdat we 20 Mbps niet meer aanbieden. Maar gelukkig gaat mijn collega het verschil voor je vergoeden zodat je gebruik kan maken van een hogere snelheid zonder extra kosten!

Hello Brian,
What's the official procedure for people who are connected with the 20Mb speed?
I am in the same situation as Chantal and I'd like to know how to proceed. Thanks!

Romeu
Reputatie 2
Badge
Officially we are probably getting screwed over; unofficially you should probably 'upgrade' to 50, then act like you didn't know and complain on social media until they refund the price difference 🙄
@apis4 it really shouldn't be like this, unless they're misleading their customers. I'm awaiting an official reply from @Brian or @Sterre...
Reputatie 2
Badge
I already asked about this weeks ago and never received an official/mod reply. Have been told unofficially by another user the only way to take advantage is to upgrade to 50/50 and then get the 100/100 upgrade for free -> https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-klantvoordeel-mobiel-thuis-voordeel-304182/index3.html#post1457971

So therefore, if that option is still in the menu, upgrading to 50/50 and the complaining about the extra cost on social media (and then getting it refunded) is probably the practical solution for a no extra cost upgrade 🙄.
Note that I don't have a mobile subscription with T-Mobile yet so I enquired beforehand ... (and therefore also can't check out all the options yet)
Reputatie 7
Badge +10
there is no 20mbit on fiber only on dsl. and if fiber is availeble 20mbit is the only speed on dsl. upgrade to 50mbit and get 100mbit is the official way.
id you have dsl internet there is no problem.
@Hidden.nld I have 20Mb/20Mb glasvezel, see screenshot...
Even more interesting is that the message is there informing that I could go to the next step, which is 50Mb, right?

Reputatie 7
Badge +10
You can get 100Mbit for the price of 50Mbit because 20/20 is no longer available 😞 and if you do that you can not go back to 20Mbit internet.
@Hidden.nld I disagree, the text on the promo just states as below:

Je kunt jouw T-Mobile Klantvoordeel Meer Snelheid nu activeren. Je krijgt hogere internetsnelheid voor de prijs van het internetabonnement dat één stap lager in snelheid is.

Which means that I am entitled to get one level higher internet speed for the price of the subscription which is one step below. Thus this statement DOES NOT refer anywhere whether the subscriptions must be available or not at this moment.

As you can see on the image on my previous post, the level above "Internet 20" is "Internet 50", so yes the Klantvoordeel must allow 20Mbit/s users to upgrade to 50Mbit/s.
Reputatie 2
Badge +2
Hi Rchumy,

I can understand your objections about the new 'klantvoordeel' and you wanting to keep your 20/20 speed on fiber. And I understand you wanted some clarification about this.

Back in april of this year we decided to get rid of the 20/20 speed on fiber, because of the growing need for higher speeds. Most customers with fiber at home will choose 50/50 or higher.

Don't worry, you can keep your 20/20 if you want to. This is in your contract and you are allowed to keep 20/20 for as long as you want.

However, when the new 'klantvoordeel' was created we based this on the current portfolio that we offer; which is (fiber) 50/50, 100/100, 200/200, 500/500 and 750/750 for people who have ODF fiber.

Upgrading your speed is not required of course. If you would rather keep your 20/20 then this is fine as well. You can still make use of the TV voucher of €7,50 and get the discount on your mobile subscription if it was created after the 30th of january.

I hope this clears up any questions you may have had. If not then I'm here to answer your questions.
Reputatie 2
Badge
Wat is dat nou weer voor 'antwoord'? 'We' willen helemaal niet per se 20/20 houden, maar 50/50 voor de prijs van 20/20 zoals het gewoon tekstueel staat omschreven: "Je krijgt hogere internetsnelheid voor de prijs van het internetabonnement dat één stap lager in snelheid is." (tenminste: vanuit mijn standpunt heeft het totaal geen nut om Quadplay te nemen/ mobiel naar YT-Mobile over te stappen aangezien je voor gratis meer snelheid 9 euro moet bijbetalen)
Blijkbaar werkt het alleen als je het 'per ongeluk' doet en dan gaat klagen dat je geen korting krijgt? Haal dan dat hele 'Internet 50' uit het klantvoordeel menu aangezien het helemaal nooit een optie is voor gratis meer snelheid 🤦.

Of je 20/20 kunt houden voor zolang als je wilt moet ik ook nog maar zien. Vorige keer verviel het 30/30 abonnement ook en kon je 50/50 nemen of wieberen .... (en ik zie nog vaak genoeg op zelfs een forum als Tweakers dat er vraag is naar lagere snelheid abonnementen en dat die niet/nauwlijks meer te vinden zijn)
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Apis4,

De leverancier van T-Mobile, KPN Wholesale past regelmatig de pakketen en tarieven aan voor de andere providers. hierdoor is het niet langer mogelijk de 20/20 pakketen te leveren. om deze reden bied T-Mobile in zo'n situatie 20Mbit aan via DSL. heb je dus het oude pakket 20Mbit op glasvezel en die word geüpgraded naar 50Mbit dan kan je niet meer terug naar 20Mbit omdat de leverancier deze niet meer wil leveren.
Reputatie 2
Badge
Dat begrijp ik ook nog wel maar het is niet zo dat ik destijds (nog onder Vodafone) van 30/30 naar 50/50 heb geupgrade omdat ik het wilde maar omdat de keus was: 50/50 of je abo wordt gestopt. Dus dat hier bijna zwart op wit wordt gegarandeerd wordt dat je 20/20 kunt houden voor zolang je wilt valt nog te bezien 😉.
Staat overigens nog steeds totaal los van het Klantvoordeel verhaal waar 'Internet 50' blijkbaar gewoon als een klantvoordeel optie voor 20/20 wordt voorgeschoteld terwijl er feitelijk geen voordeel aan te behalen valt. Al dan niet veroorzaakt door een fout in de programmering omdat ze gewoon geen rekening hebben gehouden met het nog in leven zijn van 20/20 abonnementen ...
Voor 32,50 heb ik hier ook een 1000/1000 abonnement dus daar steekt een 50/50 (of 100/100) maar magertjes tegen af.
ADSL is hier overigens totaal geen alternatief meer, vroeger haalde ik nog met moeite 10Mbps en tegenwoordig geeft fourstack 4Mbps aan (edit: inmiddels welliefst 8 🌪).
Reputatie 7
Badge +10
De keuze is natuurlijk aan je zelf wat je gaat doen. gezien je nu 20/20 heb is 1000/1000 voor jou een beetje overkill. Het is niet een provider die ik zou aanraden gezien alle problemen met de TV die ze nog steeds hebben. vergelijk hem eens met het totaal plaatje en niet alleen het internet.
Dear @Edwin H

I'm very unhappy with this whole situation.
From my perspective as a regular user with two ongoing contracts (home and mobile) with the communications company T-mobile, this situation is highly unfair and got touching the absurd sides. It resembles the story of the rabbits and the dangling carrot, I've received a considerable amount of emails informing that I can get one speed up for the current price or get a discount on the mobile subscription with T-Mobile Klantvoordeel.

One speed up for the current price
The emails and even my online profile page at T-Mobile state that I am entitled to it. But for unclear and written anywhere reasons... no luck, can't profit from this.

A discount on the mobile subscription
As @Edwin_H stated above this is only applicable for subscriptions from January 30th on. My subscription is from last year thus .. guess what!! ..I can't profit from this.

However....
If someone simply complains on the social networks then it's no problem at all and YES this people get the 50Mbit for the speed of the 20Mbit.... just because... convenience, friends helping friends, corruption, shady rules?????

T-Mobile is making a fool of everyone and shouldn't get away with this, it's the wrong place.

Someone from T-Mobile, do provide the contact data from your legal affairs team, they will hear from me.
Reputatie 6
Badge +5
Hi rchumy, I'm sorry you feel that way. We can only offer the Klantvoordeel discount on the new price plans. It's then your choice to switch to the new price plan or the keep using your old one. Like Edwin said you're not obligated to anything. Whether or not switching is worth it for you is up to you. You can find the full terms of Klantvoordeel here. If you have any more questions I'll be happy to help!
Dear @Brian or anyone from the TMobile team,

As requested previously, can you please provide the contact of your legal affairs team?

I don't accept that you send an email informing that I can have higher speeds and this and that and then a link to a fineprint website that says "no you can't have higher speeds". It's a nonsense.
Reputatie 2
Badge
Hahaha what a way to dodge answering the actual question . Op de website staat gewoon: "Ik heb een ouder Internet abonnement (standaard Internet 40 of 80, glasvezel internet 20). Wat kan ik kiezen?
Kijk in My T-Mobile Thuis welke Internet abonnementen er beschikbaar zijn op jouw adres. Houd er rekening mee dat je bij wijziging van je internet abonnement niet meer terug kan naar je oude internet abonnement.

En drie keer raden wat er als klantvoordeel voor opties staan: zie eerder gepost plaatje, incl 50/50 dus ("Je krijgt hogere internetsnelheid voor de prijs van het internetabonnement dat één stap lager in snelheid is."). There is absolutely nothing in this pdf file that covers this or excludes the 'free' upgrade from 20/20 to 50/50 (nor is there on the website).

@Hidden.nld zou ook alleen internet worden dan idd natuurlijk. Heb dat oude Sparql vaak genoeg mogen meemaken bij iemand anders en het nieuwe is ook niet echt je van het. Mocht het er een keer van komen dat 20/20 wordt gestopt dan ga ik iig geen 32,50 voor 50/50 lopen betalen als ik er tegenwoordig ook 1000/1000 voor kan krijgen. Nodig heb ik het niet, vol krijgen kan ik het wel (en een 20/20 abo is in de praktijk een 30/30, anders had ik het misschien wel niet zo lang uitgehouden). 'Growing need for internet speeds' yeah right, growing need for higher prices and more profit by offering higher speeds. Kip-ei verhaal, er wordt gewoon meer gebruik van gemaakt omdat het er is, niet andersom. Alhoewel die nieuwe 4K films binnentrekken in originele kwaliteit heb je toch wel wat extra snelheid voor nodig lees ik elke keer als voornaamste argument voor die +100 snelheden (beargumenteerd door het aantal torrents of usenet streams tegelijk en een enkele keer gaat het over Steam)

En ook misschien toch maar eens een schotelantenne ophangen dan of gewoon Ziggo, dan kan je tenminste nog wat opnemen en bewaren ook.
Reputatie 6
Badge +5
Hi rchumy I'm afraid I cannot but we're happy to answer your questions here or other customer service channels. If you have any other specific questions then we're happy to answer them but I'm afraid the outcome will stay the same. You can either choose to keep your current plan in which case you cannot use the 'Klantvoordeel' or you can switch to a new plan with 'Klantvoordeel'. We leave the choice up to you as the customer so you're not forced to change anything if you do not want to.
Dear @Brian ,

You can write whatever you want but it doesn't mean you are right. It's just your opinion and/or what someone tells you to write. And a nonsense in this case.

there's one question which is still not answered though and I expect T-mobile to cooperate:

Dear @Brian or anyone from the TMobile team,

As requested previously, can you please provide the contact of your legal affairs team?

Reageer