Beantwoord

Klantvoordeel kwijt

• 10 september 2019
  • 3 reacties
  • 210 Bekeken

Op 15 augustus heb ik vier abonnementen in het gezin voor twee jaar verlengd. En ik heb voor de jongste een abonnement afgesloten. Dus in totaal 5 abonnementen Unlimited. In totaal kregen we per abonnement maar liefst 12,50 euro klantvoordeel. So far, so good.

Nu ga ik volgende week voor een weekje naar de VS. Dus klantenservice gebeld om te vragen wat ik het beste kan doen om toch daar bereikbaar te zijn en ook mobiel internet te hebben. Daar werd mij geadviseerd om mijn bundel op te hogen naar Unlimited USA. Dan zou ik 14 Gb data hebben en ook een behoorlijk aantal belminuten. En ik zou het bij terugkomst weer terug kunnen brengen naar de oorspronkelijke Unlimited-bundel.

Hier zouden geen extra kosten aan verbonden zijn. Maar dat is niet helemaal waar. Want vanochtend heb ik de bundel dus verhoogd naar Unlimited USA. Maar nu zie ik in mijn gegevens dat ik geen 12,50 maar 2,50 klantvoordeel heb. Dus maar even gebeld met klantenservice waar dat tientje gebleven is.

Daar kreeg ik te horen dat dat correct was; een nieuwe procedure. Ik had mijn abonnement veranderd en dus krijg ik voortaan nog maar 2,50 euro korting. En niet alleen voor deze maand. Nee, als ik volgende maand mijn bundel weer terugbreng naar de oorspronkelijke bundel dan blijft het 2,50 euro.

Dus de komende 23 maanden ga ik 10 euro per maand mislopen. Ik betaal al 30 euro meer voor de Unlimited USA. Een weekje internet (max 14 Gb) in de VS kost mij dus 260 euro! En volgens klantenservice is hier niets aan te doen. Ik heb immers de bundel aangepast.

Dit klopt van geen kanten. In de eerste plaats had ik natuurlijk nooit de bundel aangepast als ik wist dat dit mij 260 euro zou kosten. Maar bovendien klopt het verhaal niet. Ik heb in augustus een overeenkomst voor twee jaar gesloten waarbij mij korting is toegezegd. Die korting was gekoppeld aan het aantal abonnementen en niet zo zeer aan de bundel. Vijf abonnementen betekende de maximale korting van 12,50 euro per abonnement.

Ik heb nog gezegd dat ik dan de actie van hedenochtend ongedaan wilde maken. Maar dat maakte niet uit. Ik heb blijkbaar geen recht meer op de korting.

Tot nu toe ben ik echt heel tevreden over T-Mobile. Goed en stabiel netwerk en tot op de dag van vandaag goede service. Maar ik voel me nu enorm opgelicht. Ik vind het misleiding en een vorm van contractbreuk. Ik heb 'ja' gezegd tegen een contractverlenging ook op basis van een afgesproken prijs. Maar als ik stel dat ik dan mijn abonnement per direct wil beëindigen wordt me verteld dat ik een afkoopsom moet betalen. Ouderwets in het pak genaaid dus!
icon

Beste antwoord door Hajar 11 september 2019, 10:26

Hi @marcvisch

Goed dat je dit laat weten! Ik denk graag met je mee! Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je bij je Go Unlimited USA 2,50 korting ontvangt. De 12,50 korting geldt namelijk niet voor de USA bundel, maar als je hem weer teruggezet naar Go unlimited dan zul je wel weer 12,50 korting ontvangen. Je kan ook even uit de Klantvoordeel groep en opnieuw toegevoegd worden dan is de korting weer zichtbaar, zo niet trek dan even aan de bel. Dan maak ik het in orde voor je!

Ik wil je graag als happy klant zien dus laat mij even weten of het lukt!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @marcvisch

Goed dat je dit laat weten! Ik denk graag met je mee! Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je bij je Go Unlimited USA 2,50 korting ontvangt. De 12,50 korting geldt namelijk niet voor de USA bundel, maar als je hem weer teruggezet naar Go unlimited dan zul je wel weer 12,50 korting ontvangen. Je kan ook even uit de Klantvoordeel groep en opnieuw toegevoegd worden dan is de korting weer zichtbaar, zo niet trek dan even aan de bel. Dan maak ik het in orde voor je!

Ik wil je graag als happy klant zien dus laat mij even weten of het lukt!
Heel blij met dit antwoord Hajar! De medewerkers aan de telefoon was zeer stellig in het feit dat ik die 10 euro korting voor de rest van mijn contractperiode kwijt was. Ik ga met een gerist hart op reis en zal volgende maand het abonnement weer naar de oorspronkelijke bundel terugplaatsen. Mocht het problemen opleveren, zal ik mij zeker melden. Voor nu dank voor het snelle en bevredigende antwoord.
Reputatie 7
Badge +20
@marcvisch Geniet nu lekker van je vakantie en als je terug bent help ik je graag verder! 😊

Reageer