Sticky

[Nieuws] T-Mobile introduceert Unlimited Voordeel voor huishoudens

Toon eerste reactie

108 reacties

Je kunt voorstellen wat je wilt maar dit hebben ze in gang gezet en gaat gewoon gebeuren.
Ik vind het ook verre van ideaal en fair en heb meerdere mensen naar T-mobile gehaald in de buurt vanwege de korting natuurlijk maar dat ga ik nu echt niet meer doen.
Na 29 januari goed kijken wat nu de gevolgen zijn als er iemand moet verlengen.
Niemand van die mensen waaronder ikzelf heeft behoefte aan een unlimited abonnement.

Bij contractverlenging krijg je een nieuw abonnement waarop de nieuwe voordeelprogramma’s van toepassing zijn: Unlimited Voordeel & Mobiel Voordeel.
Bij een stilzwijgende verlenging blijft jouw abonnement behouden en blijft T-Mobile Samen dus beschikbaar.

Ik kan alleen maar vinden wat de korting is als je overstapt naar unlimited maar niet als je verlengd naar een ander abonnement, dan val je in de categorie Mobiel Voordeel?
Reputatie 2

Ik vind het ook verre van ideaal en fair en heb meerdere mensen naar T-mobile gehaald in de buurt vanwege de korting natuurlijk maar dat ga ik nu echt niet meer doen.

Precies dit. Kan die mensen straks gaan vertellen dat hun korting vervalt, vind ik best lullig nadat ik ze het juist heb geadviseerd (en zijn niet de mensen die zelf actief gaan zoeken naar groepen waarbij ze kunnen aansluiten).
Reputatie 6
Badge +16
@Hakuin,

Ik geef je graag meer duidelijkheid! Er verandert voor jullie op dit moment niets. Ook in februari niet wanneer haar vernieuwing in gaat. Jullie gaan dan met dezelfde voorwaarden (inclusief T-Mobile Samen) verder met jullie abonnement.

Als jij in september kiest voor het Alles onder 1 dak prijsplan dan kan je jouw vriendin met haar huidige abonnement ook toevoegen aan je Mobiel voordeel groep. We bieden de eerste maanden nog de mogelijkheid om van een ouder prijsplan over te stappen naar het Alles onder 1 dak prijsplan. Als deze optie er nog is in september, dan kan jouw vriendin ook overstappen zodat jullie extra voordeel krijgen bij Unlimited voordeel. Wil je dit risico niet nemen, dan kan ze er vanaf het begin al voor kiezen om de overstap te maken, zodat ze de kortingen in de toekomst niet misloopt.

Je hebt dus 2 opties:

Jij verlengt in september en voegt je vriendin toe aan je Mobiel voordeel groep zodat jullie allebei €2,50 korting krijgen.
Jij verlengt in september en je vriendin is al overgestapt naar Alles onder 1 dak en jullie kunnen in een Unlimited voordeel groep zitten om met z'n 2en al €5,- korting te ontvangen en uiteindelijk misschien wel €12,50 korting te ontvangen.

@Mark den haag

Ik begrijp je vraag! We communiceren over T-Mobile Samen dat je €5,- korting krijgt wanneer je zelf een T-Mobile Go prijsplan gebruikt. Wanneer je kiest om gebruik te maken van het Alles onder 1 dak prijsplan, dan vervalt het voordeel bij T-Mobile Samen. Maak je nog gebruik van het T-Mobile Go prijsplan of een ouder prijsplan dan kan je gewoon gebruik blijven maken van T-Mobile Samen. We hebben ons best gedaan om dit op de juiste manier uit te faseren door ook klanten met een nieuwer prijsplan de mogelijkheid te geven om 6 maanden lang nog in een T-Mobile Samen groep te laten zitten. Op deze manier blijven de andere groepsleden profiteren van de extra voordelen.

@japo,

Als je al een abonnement hebt lopen dan verandert er na 29 januari niets voor jou! Je behoud dezelfde T-Mobile Samen groep en dezelfde kortingen. Zelfs als er in de toekomst iemand besluit om over te stappen naar Alles onder 1 dak, blijf je 6 maanden lang nog profiteren van dezelfde kortingen omdat de desbetreffende persoon in de groep blijft zitten.

Als je overstapt naar een ander prijsplan dan Unlimited dan krijg je inderdaad de Mobiel voordeel korting.

Ik hoop dat mijn uitleg zo duidelijk is!
@Issam,

december loopt ons contract pas af maar dan moet er iets gebeuren.
We hebben nu een 500 mb met 150 belminuten van Basis Sim only met samen korting voor € 7,50 en een Go 5GB onbeperkt bellen met samen korting voor € 17,00.
Dus samen een korting van € 7,50.
Niet verlengen betekend een verhoging van € 7,00 per maand voor de basis sim only en € 8,00 voor de Go, samen dus € 15,00.
Dan zou dus de T-mobile samen groep blijven bestaan maar de korting is dan nog steeds € 7,50 en door niet te verlengen de verhoging € 15,00.
Dat is een verschil van € 7,50 die we dan niet meer krijgen toch?
Gaan we wel verlengen maar niet naar unlimited wordt de gezamenlijke korting in deze groep maar € 5,00 per maand samen volgens mij.

Per saldo dus niet verlengen kost ons vanaf december € 7,50 meer per maand en wel verlengen kost ons € 2,50 per maand.
Al met al kost het ons geld.

Ik hoop dat ik het verkeerd zie maar dat hoor ik dan graag.
We hebben ook geen mogelijkheid om een ander T-mobile abonnement toe te voegen.
Mocht je geen UNLIMITED abonnementen hebben maar een andere vorm van de GO abonnement, dan krijg je 2,50 euro korting bij 2 of meer in 1 groep. Maar de abonnementen van de 1, 5 en 10 GB gaan ook nog eens 2,50 euro in prijs omlaag. Onder aan de streep is het dus nog steeds 5 euro korting.

Wie zegt dat de prijs van de abonnementen met 2,50 euro omlaag gaan?
Heb de hele site van T-Mobile afgelopen maar kan geen prijs verlaging vinden. De prijs voor het 5GB abonnement is nog altijd 22,- euro en niet minder. Mocht jij iets anders hebben gelezen, laat het ons allemaal weten 🙂

Of je bedoelde niet dat de prijs omlaag gaat, maar hoe kom je dan aan 5,- euro korting? Je blijft toch maar 2,50 euro korting krijgen als je geen Unlimited neemt (min. 2 personen).
https://www.nu.nl/mobiel/5099288/t-mobile-gaat-familiekorting-geven-bij-onbeperkte-abonnementen.html
Hier staat in dat de abonnementen van 1, 5 en 10 GB 2,50 goedkoper worden.
Reputatie 7
Badge +20
@Japo; Jij ook bedankt voor je vraag. Als je in december 2018 verlengt dan kan ik je niet nu al zeggen hoeveel je gaat betalen voor je bundel. Kan zijn dat de prijs van de bundel tegen die tijd is veranderd, maar je krijgt wel sowieso de €2,50 Mobiel Voordeel korting! 🙂
Reputatie 2
Badge
Nobody reacted to my question. What other things will change in the new subscriptions? What will the price for unlimited for 2 years and for 1 year abonament? Now it is 35 and 27 euro (after discount)?
@Hajar,

dank voor je reactie, we gaan het meemaken tegen die tijd.

@Seviceweb,

Het staat er echt:
Vanaf 29 januari worden ook de mobiele abonnementen met databundels van 1, 5 en 10 GB met 2,50 euro in prijs verlaagd.

Ik ben benieuwd waar zij dan die info vandaan hebben.
Reputatie 7
Badge +17
@Hajar,

dank voor je reactie, we gaan het meemaken tegen die tijd.

@Seviceweb,

Het staat er echt:
Vanaf 29 januari worden ook de mobiele abonnementen met databundels van 1, 5 en 10 GB met 2,50 euro in prijs verlaagd.

Ik ben benieuwd waar zij dan die info vandaan hebben.

Er staat niet dat die abonnementen in prijs worden verlaagd.

‘Naast Unlimited Voordeel biedt T-Mobile vanaf 29 januari ook Mobiel Voordeel voor alle niet Unlimited-mobiele abonnementen. Dit is een standaardkorting van €2,50 per abonnement, per maand op alle databundels van 1GB, 5GB of 10GB’

Maar hoe we dat moeten begrijpen weet ik ook niet.
persoonlijk denk ik dat die korting geldt voor mensen die nieuw zijn en niet in een samen groep zitten🤔
moderator? Kan je uitleggen hoe dit zit?
Ik denk ook dat ze bedoelen dat je gewoon 2,50 euro per maand korting krijgt. Net zoals voorheen Samen. Maar bovenop die 2,50 euro komt echt niet nog eens 2,50 euro! Waar iemand het hier over had. Het is dan een 5GB abonnement van 22,- - 2,50 = 19,50 euro per maand!

Denk dat je het zo moet zien.
Reputatie 4
Badge +12
Ik denk dat het beter was geweest dat Tmobile iedereen met een korting voor tmobile samen door had kunnen laten lopen tot het van het contract , dan was het voor iedereen duidelijk.
ik denk dat T-Mobile de verkeerde keuzes aan het makenis door verplicht mensensamen te latendelen dat werkt niet en ze zijn steedts duurder aanhet worden als ik bij de concurent komt hoor ik steedts meer klantendie alleen willen bellen ensms weg lopen omdat dat steedts duurder wordt bij tmobile ik ga zelf nu voor het eerst ook bij ander kijkken gezien t mijnzoon belachelijk aanbod deed dat ik zelf al bijna zeg te gek voor worden en meer moet betalen voor de helft minde bellen en sms terwijl ik totaal geeninternet erop wil krijg ik daarbij 1 gb tjonge tjonge wat een feestnadat ik al klant was vanaf ben nu bestaat ben ook alweer jaren terug uit as herezenwordt het tijd back tho basic bye bye hop naar de aanbieder die wel aleen bellen ensms aanbied he das intresant nog veel goed koper ook nog
Reputatie 2
Badge
Beste, heb je wel eens goed rondgekeken wat T-M in de aanbieding heeft?
Voorbeeld: https://www.t-mobile.nl/shop/product/basis-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&lp=10&dr=24&pr=DB002,MIN41,SMM10
Aart55,

T-Mobile biedt ook abonnementen aan met alle bellen en sms-en! Je hoeft dus geen internet erbij te nemen.
Beste, heb je wel eens goed rondgekeken wat T-M in de aanbieding heeft?
Voorbeeld: https://www.t-mobile.nl/shop/product/basis-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&lp=10&dr=24&pr=DB002,MIN41,SMM10

Dat is wel zo, maar straks gaat T-Mobile Samen eraf en als je dan je contract gaat verlengen dan heb je die korting niet meer. Toch jammer als je nu alleen woont en met vreemden T-Mobile Samen hebt genomen 🙂
Badge +2
Zie ook het antwoord wat ik hierboven op CrisTien heb gegeven. Je kunt ook nieuwe mensen toevoegen aan jouw groep, zolang deze niet het nieuwe abonnement hebben. Het is dus niet zo dat wanneer jouw groep leeg is, dat deze niet meer op te vullen is. Het gaat specifiek om abonnementen die afgesloten zijn vanaf 29 januari 2018.
Aangezien er in de loop van de tijd steeds meer mensen zijn die hun contract moeten verlengen zal het dus steeds moeilijker worden om mensen te vinden om je groep weer mee te vullen.
Maar goed, T-Mobile sluit met deze wijziging dus 40% van NL uit van korting. Bedankt ! (NOT)
CBS
Inmiddels bestaat bijna 40 procent van alle particuliere huishoudens uit één persoon.
Reputatie 2
Badge

Dat is wel zo, maar straks gaat T-Mobile Samen eraf en als je dan je contract gaat verlengen dan heb je die korting niet meer.

Tja, dan gaat tie weer terug van € 4,50 naar € 7,00 😉
Vergeet niet dat er van maximaal 2 rekening afgeschreven kan worden. Lijkt me niet erg realistisch als je 4-6 abo's hebt lopen (zelfs binnen een gezin) om de maximale korting te halen. Er moeten dus altijd 2-3 abo's van een rekening betaald worden!
3 personen in mijn huishouden zitten bij een andere provider nog, maar omdat er een limiet is van max 2 rekeningnummers lijkt me het volgende probleem te gaan optreden: kan 1 persoon tegelijk meerdere abonnementen aanvragen om gewoon aan die eis te voldoen, of is het ook mogelijk om met meerdere namen met dezelfde rekeningnummer een aanvraag te doen?
Reputatie 7
Badge +17
@elponchis

kennis van mij heeft drie abonnementen op zijn naam staan (twee voor de kinderen)
Zijn vrouw zit ook bij Tmobile en ook haar rekeningen gaan van gezamenlijk rek. Af
Dat is 4 abonnementen van 1 bankrekening en allemaal zelfde achternaam.
@CrisTien

Ik weet dat je per persoon 3 abonnementen op je naam kunt hebben staan, maar het punt is dat als je nu nog niet bij T-Mobile zit, je na je eerste abonnement 2 rekeningen betaald moet hebben voor je je volgende abonnement kunt aanvragen. Wellicht is er hier een uitzondering op bij sim only of 3 personen in hetzelfde huishouden, of dat je als andere persoon op dezelfde rekening een aanvraag doet dat dat niet telt als abonnement van dezelfde persoon. Ik ben benieuwd!
Ik heb een vraag. Mijn zoon heeft een prepaid en hij zit in mijn samen groep. Wij mogen samen gratis bellen.
Blijft dit met de nieuwe regeling?
Reputatie 4

Als er nog meer vragen zijn, dan horen we het graag!

Ik woon zelfstandig en ik heb nu een "Stel Samen & Stel Bij" met onbeperkt bellen en sms'en. Internet gebruik ik nauwelijks op mijn mobiel en daarom had ik gekozen voor een 0MB databundel. Waardoor ik dus alleen de lage snelheid heb op internet. Maar meer heb ik niet nodig. Kosten 13,51. Straks na mijn contract 12,50 of 12,51.

Per november kan ik verlengen naar een ander abonnement. Maar ik zie niet in wat voor meerwaarde de nieuwe abonnementen voor me heeft, maar misschien zie ik het niet

David wat adviseer je me?
Gezien je enthousiasme over deze baanbrekende stap ben ik zeer benieuwd naar jou mening hierover. En wat voor advies heb je voor de eenpersoonshuishoudens?

Reageer