Sticky

[Nieuws] T-Mobile introduceert Unlimited Voordeel voor huishoudens

Toon eerste reactie

108 reacties

Ik krijg vanavond mijn nieuwe telefoon vanuit T-mobile. Specifiek voor T-mobile gekozen voor de samen-korting. Mijn abonnement gaat op 02-03-2018 in. Kan ik op dat moment nou alsnog een samen-groep starten en dus profiteren van die korting? Of...?

Het is voor mij heel onduidelijk en voelt als een vervelende actie, daar ik ook telefonisch bij het afsluiten van het abonnement duidelijk had vermeld, dat ik voor T-mobile koos vanwege o.a. die korting. (Dit was afgelopen zaterdag)

Ik hoor graag of ik alsnog gebruik kan maken van de samen-korting, zodra mijn abonnement ingaat (02-03-2018)

Je hebt 14 dagen bedenktijd na afsluiten van een contract, dat is wettelijk zo ingesteld. Als ik jou was zou ik terug gaan naar de T-mobile store en hen zeggen dat ze jou een abonnement hebben verkocht en in voordelen hebben doen geloven terwijl het op het punt staat allemaal te veranderen.

Veel succes erme.

Gr
Reputatie 2
Badge
Finally we know- what new unlimited means. I am disappointed as in the new subscriptions only 120 min to EU (from NL) are included. Unlimited=Limited. See also post on twitter, where I asked about it and you reasurred that this will not change. I see that this changed only to personal subscriptions as for companies there are still unlimited calls to EU included.

https://twitter.com/SorenAbildgaard/status/955727692288217089

Any comments on this change?
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie vragen en feedback. Als je niet in aanmerking komt voor Unlimited Voordeel, omdat je alleen woont dan kun je er ook voor kiezen om je Mobiele abonnement te combineren met een T-Mobile Thuis abonnement en op die manier extra voordeel krijgen. Daarnaast kan je met een combinatie van Mobiel abonnement plus Unlimited 4G voor Thuis, Go (Tablet) of Basis Sim ook in aanmerking komen voor Unlimited Voordeel of Mobiel voordeel!

@elponchis; Je kan niet in één keer 3 abonnementen op je naam zetten, maar dat is ook niet nodig om in aanmerking te komen voor Unlimited Voordeel. Het is alleen belangrijk dat alle abonnementen op één adres staan en dat ze maximaal van 2 rekeningsnummers worden afschreven. Dit is om zeker te zijn dat het om aansluitingen van één huishouden gaat.

@jhr; Als je niet verlengt dan verandert er niets. Verleng je wel dan heb je met T-Mobile Samen na vernieuwing geen recht meer op de extra korting, maar blijf je nog wel 6 maanden onderdeel van de T-Mobile Samen groep (inclusief gratis onderling bellen. Je ontvangt dan de extra voordelen via T-Mobile Unlimited onder 1 dak. Doordat je nog in de T-Mobile Samen groep zit, blijven de voordelen voor de rest van de groep nog 6 maanden hetzelfde. Na die 6 maanden wordt iemand anders beheerder gemaakt. In deze FAQ vind je meer informatie over T-Mobile Samen.

@Mpiotrek; Go Unlimited calls from NL to EU have changed to 120min, but in the EU you're still able to make Unlimited calls. This change only applies to NL-EU.

Als er nog andere vragen zijn, let us know!
Reputatie 2
Badge

@Mpiotrek; Go Unlimited calls from NL to EU have changed to 120min, but in the EU you're still able to make Unlimited calls. This change only applies to NL-EU.

And on Twitter you said nothing will change with this. I regret that I did not extend the contract before 29th of January. This is important especially for expats. In roaming nothing can change as thee is RLAH. My conclusion unlimited is becoming limited.

One more question- Is Unlimited Voordeel only for 2 years contracts or you can get it also for 1 year contrat?
Reputatie 1
Voor mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit. Ik heb nu al 2,50 euro korting en dat blijft ook zo omdat wij 2 abonnementen hebben.

Maar vanuit commercieel oogpunt denk ik dat T-Mobile een grote blunder begaat. Er zijn heel veel klanten die zich "genaaid" voelen door dit besluit.
T-Mobile Samen werkt uitstekend en iedere kant had er profijt bij. Met de nieuwe opzet zijn de klanten die alleen wonen de dupe.....en dat zijn er heel wat. Dit gaat T-Mobile klanten kosten.

Daarnaast moet je 4 of meer UNLIMITED abonnementen hebben...op 1 adres!!!...dan pas kom je in aanmerking voor de 12,50 euro korting. Ik denk dat nog geen 1% aan deze eis voldoet.

Concurrenten zijn goedkoper (Tele2) zonder eisen of ze bieden veel meer (Vodafone + Ziggo of KPN compleet).

Conclusie: Velen zijn het vertrouwen in T-Mobile kwijt en zie dat maar weer eens terug te winnen. Concurrentie lacht zich krom om deze zet van T-Mobile.
T-Mobile verliest marktaandeel.

Tip voor de directie......beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!!!
Dat is lullig voor mensen die vorige maand (en die ken ik!) een abonnement hebben verlengt voor 2 jaar bij T-Mobile met een databundel. Die zien vervolgens iedereen uit hun groep vallen komend jaar en lopen daardoor korting waar ze op gerekend hadden mis!

jup hiero nog eentje.. net voor 2 jaar bijgetekend.. tele2 praktijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie vragen en feedback. Als je niet in aanmerking komt voor Unlimited Voordeel, omdat je alleen woont dan kun je er ook voor kiezen om je Mobiele abonnement te combineren met een T-Mobile Thuis abonnement en op die manier extra voordeel krijgen. Daarnaast kan je met een combinatie van Mobiel abonnement plus Unlimited 4G voor Thuis, Go (Tablet) of Basis Sim ook in aanmerking komen voor Unlimited Voordeel of Mobiel voordeel!

Als er nog andere vragen zijn, let us know!

Reken eens voor wat dan dat kost!?
Ik betaal nu €15,-Tmobile en €46-Ziggo kabel
2X TV en 2x eigen decoders met harde schijf.

Tmobile Thuis is veel duurden dan menig andere provider..
Ben je alleen ben je gewoon het haasje.
Ben je met 4 personen gaat het vaak om 2 ouders en hun kroost die ook niet snel zullen overstappen omdat pa en ma voor hun abonnement betalen.
Reputatie 7
Badge +20
@Mpiotrek

Just checked the conversation on Twitter, but I don't see anything about the subscription not changing? Or is this not what you meant? In this case the minutes to call from the Netherlands to the EU has been changed to 120 minutes. If you would like to keep the unlimited calls, then you can stay with your old subscription. As stated, this will result in an increase in your monthly costs, since the discounts will be deducted after your contract ends.

Unlimited Voordeel is available for 12 and 24 months, so there's no difference in that! :)

@Jan1974

Bedankt voor de feedback! Er is natuurlijk eerst behoorlijk wat onderzoek gedaan naar de wensen en behoeften van onze klanten. Uit deze onderzoeken bleek dat dit iets is waar veel mensen naar op zoek zijn en daarom zijn wij op deze behoefte ingehaakt. We zien ook dat er al flink wat mensen een abonnement afsluiten en overstappen om het voordeel te krijgen. Ik snap dat het niet voor iedereen is, maar dat heb je in principe bijna altijd. We bieden Samen ook gewoon nog aan voor de mensen die nu niet over willen stappen.

In jouw geval zou het betekenen, dat wanneer je over zou stappen op het nieuwe abonnement, je ook Mobiel Voordeel kunt krijgen als je meerdere klanten hebt onder jouw dak. Het kan natuurlijk zo zijn dat je vreemden in jouw Samen-groep hebt, maar als dit medebewoners zijn, dan kun je ook korting krijgen bij het nieuwe prijsplan. :)

@T-Mobile X

Je kunt nog mensen toevoegen die op oudere abonnementen zitten. Wanneer er dus iemand uit de groep stapt, kun je na 6 maanden weer een nieuw iemand toevoegen. Zo kun je de korting alsnog behouden.

@CrisTien

Ieder huishouden zal uiteindelijk zelf de afweging moeten maken wat voor hem, haar, hun het beste is: Blijven zitten op de oudere abonnementen, overstappen op Alles Onder 1 Dak of afwachten tot er verlengd kan worden. Voor de ene persoon kan de ene optie voordeliger zijn dan de ander. Dat is altijd even aankijken, maar dat heb je met elke actie, promotie en verandering.

Als er nog meer vragen zijn, keep them coming!
Reputatie 2
Komt er dan ook een nieuw voordeel voor een persoonshuishoudens?
Reputatie 2
Blijven zitten bij oude abonnement na afloop contract is ook niet goed, je korting vervalt dan automatisch. Blijkbaar vind T Mobile alleenstaande abonnees totaal niet belangrijk en zijn ze ze liever kwijt dan rijk. Gelukkig zijn er nog genoeg providers waar men na afloop contract naar toe kan overstappen.
Reputatie 4
Het lijkt erop dat ik in november beter niet kan overstappen naar deze nieuwe baanbrekende abonnement. Het heeft voor mij geen meerwaarde, het tegenoverstelde lijkt meer van toepassing. Ik kijk wel of er daarna of elders een beter aanbod komt. Maar als dit de nieuwe trend wordt dan betwijfel ik het.

In principe hoe lang kan ik mijn huidige abonnement behouden?
Zonder te verlengen dus.
Hmmm, hier ben ik dus als alleenstaand helemaal niet blij mee! Mijn korting die ik nu in de samengroep heb vervalt dus en ik heb niet de mogelijkheid om met huisgenoten in 1 groep te gaan, simpelweg omdat ik alleen woon!
In juni is mijn contract afgelopen maar ik wil in februari al verlengen omdat mijn toestel aan vervanging toe is door een roze streep op mijn beeldscherm. Hoe regelen jullie dit met al bestaande leden die gewend zijn aan de samen korting? Kunnen wij ergens op terugvallen, of zijn mensen die alleenstaand zijn en dus maar 1 abonnement op het adres hebben niet belangrijk meer voor t-mobile? Het voelt een beetje als discriminatie, alsof je gestraft wordt voor het feit dat je maar 1 abonnement op 1 adres hebt, dit kan toch niet zo zijn t-mobile?
Reputatie 4
Die korting vervalt dan na 6 maanden, maar ja, het is in ieder geval iets.
Ik weet niet wat voor mobiel je van plan bent te kopen maar misschien is het dan handiger om een simonly toestel te kopen. En dan deze abonnement laten doorlopen.
@onra
Een nieuw toestel kopen dat zit er niet in, ik heb nu een galaxy 7 edge en wil eigenlijk nu voor de galaxy s8 plus gaan nu. Die toestellen zijn best prijzig dus dat zie ik graag bij in mijn maandkosten verwerkt.
Komt er gewoon op neer dat alleenstaanden worden genegeerd door deze actie van t-mobile, triest maar waar helaas
Reputatie 4
Zo zit ik ook, in november loopt mijn contract af. Maar wat er nu geboden wordt is voor mij niet aantrekkelijk genoeg. Ik heb dan de mazzel dat mijn mobiel nog goed werkt, afkloppen op hout. Mijn abonnement wordt dan iets duurder maar ik heb mijn mobiel afbetaald dus al met al, 1,01 euro goedkoper dan wat ik nu betaal per maand.

Heb je ook bij KPN en andere providers gekeken?
@Onra, nee nog niet hoewel ik er sterk aan zit te denken om over te stappen na ruim 10 jaar t-mobile. Hopelijk trekt mijn telefoon het nog een paar maand want als ik verleng dan kan ik dit 4 maand voor einde contract dit doen, ik ga er gemakshalve maar van uit dat dit niet kan als ik ga overstappen.

Sim-only is natuurlijk goedkoper, maar dan zou ik zo'n stuk terug moeten gaan qua toestel en ik denk dat ik daar spijt van ga krijgen
Reputatie 4
Heb je mobiel eens voor reparatie laten onderzoeken?
Enne is1972 je geboorte jaar? Van mij wel. 🙂
Nee, dat niet
en hahaha ja, goed geraden :8 ..... we zijn even jong 😛
Reputatie 4
;)
Is wel een aanrader(de reparatie), wie weet vallen de kosten mee.
Succes.
Ik zal er eens naar laten kijken,
Dank je wel
Volgens mij kan het T-Mobile nieuws als volgt worden samengevat:

Er is voordeel te behalen voor:
- Klanten met Unlimited-abonnement, die binnen hetzelfde adres/huishouden nóg iemand hebben met een Unlimited abonnement.

De mensen die erop achteruitgaan*:
- Alle klanten met een abonnement, behalve Unlimited
- Alle mensen die alleen wonen, zowel Unlimited als kleinere abonnementen

Poe, dat zijn nogal wat klanten die erop achteruitgaan, T-Mobile!

*binnen max 2 jaar, aangezien de kortingen worden uitgefaseerd bij aflopende abonnementen

-----
Als dit waar is, dan is het voor alle prijsbewuste klanten met een ander abo dan Unlimited en alle alleenwonende Unlimited-klanten nu het beste om als de wiedeweerga een 2-jarig abonnement af te sluiten bij Tele2 voordat de overname wordt goedgekeurd.
Reputatie 7
Badge +18
Ik denk dat ik deze zomer maar overstap naar Ben sim only en dan per maand opzegbaar. Ik wil nooit meer aan jaar abonnementen vastzitten. Kun je zo weg als ze iets wijzigen dat je niet bevalt. Ben heeft gelukkig ook nog kleine bundels. Natuurlijk is Ben wel een T-Mobile dochter maar zo principieel ben ik nu ook weer niet. Anders kom je bij KPN of Vodafone terecht en dan ben je ook een dief van je eigen portemonnee. En het T-Mobile netwerk is prima je laatste jaren. Tele2 is ook alleen nog maar van de grote bundels en die worden hoogstwaarschijnlijk ook door T-Mobile opgeslokt.
Ik wil nooit meer aan jaar abonnementen vastzitten. Kun je zo weg als ze iets wijzigen dat je niet bevalt.

Tja, dit werkt beide kanten op. Stel dat de overname van Tele2 doorgaat. Wie van de Tele2-klanten zullen dan als eerst gemigreerd worden naar de duurdere T-Mobile tarieven? Juist, de mensen met een maandelijks opzegbaar Tele2-abo. De 2-jarige Tele2-abonnementen zullen waarschijnlijk worden uitgefaseerd na het aflopen van die contracten (dat kan juridisch niet anders). Die uitfaseringsstrategie zie je nu ook bij het vervallen van de kortingen op de T-Mobile abonnementen. Daarom overweeg ik een overstap naar 2 jarig Tele2 Unlimited.

Mark my words: als de overname van Tele2 doorgaat, zullen we de komende tien jaar niet meer zulke lage tarieven zien als nu, met name voor Unlimited, bij geen enkele aanbieder.
Reputatie 7
Badge +20
@Onra

Contracten lopen voor onbepaalde tijd door wanneer deze afgelopen zijn en zijn dan maandelijks opzegbaar. In principe kun je hier nog geruime tijd, na einddatum contract, gebruik van maken. Het komt weinig voor dat de abonnementen in het geheel worden opgeheven. Je kunt dus zelf een keus maken of je dan wilt blijven zitten op jouw huidige abonnement! 🙂

@Rielle1972

Als je in februari verlengt, dan maak je tot en met einddatum gebruik van Samen. Daarna is het dus afhankelijk van de samenstelling van het huishouden. In jouw geval kom je dan niet in aanmerking voor Alles Onder 1 Dak, met enkel het mobiele abonnement. Ik weet niet precies of je er naar op zoek bent, maar met bijvoorbeeld Go Tablet of 4G voor Thuis erbij krijg je wél korting, omdat er dan meerdere abonnementen op jouw adres zijn aangemeld. Misschien iets om te overwegen.

Onra geeft in een reactie aan dat de korting na 6 maanden vervalt, maar dat klopt niet helemaal. Als jij jouw contract verlengt of overzet naar het nieuwe prijsplan, dan blijf je 6 maanden in de groep van T-Mobile Samen. Jij ontvangt dit voordeel dan niet meer, maar de rest van de groep nog wel. Op die manier willen we voorkomen dat er abrupt een einde aan het voordeel voor de rest komt. Na die 6 maanden word je automatisch uit de groep gezet en dan ligt het dus aan de samenstelling van de rest van de groep, of er nog een groep is en welke korting deze groep krijgt.

Als je ervoor kiest om jouw abonnement door te laten lopen, dan behoud je de korting van Samen. Het is dan wel afhankelijk van de rest van de groep, of zij ook blijven zitten in de groep.

@Klant12345

Jouw bevestiging klopt in dit geval niet helemaal. Je krijgt namelijk ook Mobiel Voordeel bij verschillende abonnementen in één huishouden. Als er dus iemand is met Next en iemand met Up, op één adres, dan krijg je daar ook €2,50 extra voordeel op.

Mocht er geen ander persoon óf abonnement op jouw adres zijn, dan kun je nu nog gebruik blijven maken van T-Mobile Samen.

Op jouw reactie van Tele2 hebben wij op dit moment verder nog geen reactie, omdat dit nu nog niet definitief is. Hoe dit er dan uit komt te zien weten we dus nog niet, dus dat is afwachten. Dat is overigens ook een andere discussie, die kun je in dit topic voeren.

Bij verdere vragen weten jullie ons te vinden! 🙂
Reputatie 4
@Onra
Contracten lopen voor onbepaalde tijd door wanneer deze afgelopen zijn en zijn dan maandelijks opzegbaar. In principe kun je hier nog geruime tijd, na einddatum contract, gebruik van maken. Het komt weinig voor dat de abonnementen in het geheel worden opgeheven. Je kunt dus zelf een keus maken of je dan wilt blijven zitten op jouw huidige abonnement! 🙂

Cool, bedankt David.

Onra geeft in een reactie aan dat de korting na 6 maanden vervalt, maar dat klopt niet helemaal. Als jij jouw contract verlengt of overzet naar het nieuwe prijsplan, dan blijf je 6 maanden in de groep van T-Mobile Samen. Jij ontvangt dit voordeel dan niet meer, maar de rest van de groep nog wel. Op die manier willen we voorkomen dat er abrupt een einde aan het voordeel voor de rest komt. Na die 6 maanden word je automatisch uit de groep gezet en dan ligt het dus aan de samenstelling van de rest van de groep, of er nog een groep is en welke korting deze groep krijgt.

Dus na verlening of een andere abonnement, heb je zelf helemaal geen groepskorting meer? Oke. Dat had ik niet goed begrepen.

Reageer