Sticky

[Nieuws] T-Mobile introduceert Unlimited Voordeel voor huishoudens

Toon eerste reactie

108 reacties

Waar is het voordeel voor klein verbruikers wij zijn een gezin van 4 pers en gebruiken nog niet eens 5gb bij elkaar.
Reputatie 1
T-Mobile O T-Mobile,

Wat hebben jullie gedaan? Waren jullie voorheen echt een pionier in goede abonnementen voor een lage prijs, nu zijn jullie op slag de duurste...jazeker duurder dan Vodafone en KPN!! Nee, dat is geen grap, ik heb het een en ander uitgezocht en schrok van de resultaten. Dit gaat jullie klanten kosten en ik denk zomaar dat het er een een hoop zullen zijn. Hieronder voorbeelden op dit moment (inclusief kortingen, compleet en 2 jarig contract)

T-Mobile 5 GB en onbeperkt bellen 19,50 euro p.m.
Vodafone 6 GB en onbeperkt bellen 18,00 euro p.m.

T-Mobile 10 GB en onbeperkt bellen 24,50 euro p.m.
KPN 20 GB en onbeperkt bellen 24,00 euro p.m.
Tele2 10 GB en onbeperkt bellen 19,00 euro p.m.

Deze hele nieuwe opzet van T-Mobile is een zeer grote fout, naar mijn mening, bijna iedereen gaat er op achteruit...behalve als je met meerdere personen op 1 adres!! een Unlimited abonnement hebt...en dat zijn er niet zoveel. Ik gok hooguit 1 a 2 procent van de klanten.

Ik denk dat er over dit nieuwe concept niet goed is nagedacht en als dat wel zo is, dan hebben ze zitten slapen. Ik denk dat T-Mobile zich een grote dienst bewijst om dit hele gebeuren terug te draaien anders zie ik het somber in. De goede kwaliteit voor een lage prijs wordt hiermee de nek omgedraaid...Zonde!!
Reputatie 7
Badge +20
@Onra

Dat klopt inderdaad, dan ga je over op Mobiel of Unlimited Voordeel. 🙂

@Mveijken

Als je met meerdere abonnementen op één adres zit, dan kun je sowieso in aanmerking komen voor Mobiel Voordeel. Ik begrijp dat jullie niet heel veel data verbruiken, maar ik gooi de suggestie toch in de groep: Je krijgt met 4 Unlimited abonnementen maar liefst €12,50 Unlimited Voordeel, per abonnement. Dan heb je al een onbeperkt abonnement voor slechts €22,50 per maand per abonnement, dat is erg scherp geprijsd!

@Jan1974

Jammer om te lezen dat je zo pessimistisch bent over onze toekomst! Wij geloven er echt in dat dit een goede stap is en dat er veel mensen veel profijt van kunnen hebben. Dit zien we ook terug, de afgelopen week. Ik begrijp ook dat dit voordeel niet voor iedereen weggelegd is in het geval van Alles onder 1 Dak, maar Samen blijft nog bestaan en ook andere abonnementen onder één dak kunnen gecombineerd worden. Zo proberen we hier toch een alternatief in te vinden.
Beste David, ik snap dat jullie graag willen concurreren met Tele2 omdat deze misschien wel klanten bij jullie weghaalt door unlimited voor €25 aan te bieden. Jullie gaan nu ook vol op unlimited. Maar vergeten hierbij echt de klant. Bij mensen die geen unlimited willen halen jullie de voordelen weg en wordt het abonnenment duurder gemaakt. De mensen die alleenstaand zijn profiteren niet van de kortingen bij unlimited, want je bent verplicht 2 of meer abonnementen te nemen wil je korting krijgen. Als jullie echt direct hadden willen concurreren hadden jullie gewoon de prijzen hetzelfde gelaten en de unlimited zonder al deze poespas €10 euro naar beneden gegooid. Oftewel ook €25 gemaakt. Dat levert jullie veel meer klanten op dan deze manier. En het gezeur wat ik van de week in de winkel hoorde dat jullie iedereen in het gezin onbeperkt data willen geven met goede kwaliteit ook thuis is echt onzin. 9 van de 10 mensen heeft thuis gewoon vast internet met een goed werkende wifi verbinding en gebruikt zijn data niet eens thuis!!! Ik na deze actie nu ook zeer waarschijnlijk niet mijn contract verlengen bij jullie. Tenzij jullie mij een echt heel goed alternatief weten te bieden (uitgezonderd het gezever over het betere netwerk) voor wat Tele2 te bieden heeft: Onbeperkt bellen en 10GB data maandelijks opzegbaar! (en dus geen contract) voor €20. Ik daag jullie hierbij uit!
Reputatie 4
Badge +2
T-Mobile lijkt de overheid wel, gezinnen gaan voor en krijgen het meeste voordeel en alleenstanden kunnen barsten! :$
En unlimited heb ik niks aan, 1GB maak ik al niet op!
Misschien heb ik wat gemist.
Maar wat is de discount bij 3 abonnementen?
Reputatie 1
Beste David,

Ik ben niet pessimistisch maar realistisch. Ik hoor van iedereen om mij heen dat ze niet blij zijn met deze stap van T-Mobile.
Voor mij maakt het niks uit, ik heb nu 2,50 euro korting en dat blijft zo omdat mijn vrouw ook bij T-Mobile zit. Maar anderen die alleen zijn, zijn de klos. Daarnaast hebben Ziggo en KPN een zeer groot marktaandeel qua tv en vast internet dat in combinatie met combivoordeel zij goedkoper zijn dan T-Mobile. Voorbeeld 10 GB bij T-Mobile 24,50 euro.....bij KPN 20 GB voor 24,00 euro....inclusief kortingen. En fan heb je bij KPN nog meerdere voordelen.
Daarom zullen veel mensen daar toch naar kijken en dat kost T-Mobile klanten helaas. Voor mij maakt het niet uit dus ik blijf bij T-Mobile want ik ben zeer tevreden.
Reputatie 7
Badge +19
@Zeker,

Je kunt eventjes op de eerste pagina van dit topic kijken! Daar vind je een superduidelijke afbeelding waarin de kortingen worden weergegeven. 🙂
Toch baal ik een beetje, ik ga zodra het kan overstappen. Ben erg lang trouw geweest aan t-mobile, zelfs nog nooit klant bij een andere provider geweest, jammer dat t-mobile zo weinig rekening houdt met bepaalde groepen mensen (alleenwonenden in dit geval).
Reputatie 4
Badge +12
Ben blij dat ik nog een kleine 2 jaar te gaan heb en de korting nog heb als mijn groep blijft bestaan . Ik zie wel dat de room er straks ook na 2 jaar voor mij er af is . Denk zelf dat dit voor veel mensen het geval is . Hoop toch dat straks mijn abonnement is afgelopen er weer andere mooie aanbiedingen zijn !
Beste David,

Ik ben niet pessimistisch maar realistisch. Ik hoor van iedereen om mij heen dat ze niet blij zijn met deze stap van T-Mobile.
Voor mij maakt het niks uit, ik heb nu 2,50 euro korting en dat blijft zo omdat mijn vrouw ook bij T-Mobile zit. Maar anderen die alleen zijn, zijn de klos. Daarnaast hebben Ziggo en KPN een zeer groot marktaandeel qua tv en vast internet dat in combinatie met combivoordeel zij goedkoper zijn dan T-Mobile. Voorbeeld 10 GB bij T-Mobile 24,50 euro.....bij KPN 20 GB voor 24,00 euro....inclusief kortingen. En fan heb je bij KPN nog meerdere voordelen.
Daarom zullen veel mensen daar toch naar kijken en dat kost T-Mobile klanten helaas. Voor mij maakt het niet uit dus ik blijf bij T-Mobile want ik ben zeer tevreden.

Als ze dit niet gaan veranderen gaan er zeker 6 tot 8 familie leden weg bij T-mobile, deze profiteren wel van de bel samen, maar komen op €0 korting te staan bij een Alles onder 1 dak.
Totaal niet mee eens. Hier nog 1,5 jaar tot nieuw abo maar mijn groepsgenoten kunnen nu verlengen of nieuw abo nemen. Dit kost mij dan zo´n 75,00 want ik ben een tevreden Ziggo klant. Bedankt T-Mobile! Ik vind ook dat je iedereen deze korting moet blijven geven tot verlenging, of anders het recht om weg te gaan bij jullie ivm veranderde afspraken. Ik ga het nog even navragen, maar waarschijnlijk is dat ook zelfs wettelijk zo geregeld. Iig voldoende voer de consumentenprogramma's.
Een vraagje: Tot hoe lang blijft de mogelijkheid bestaan om al lopende abonnementen om te zetten naar het nieuwe unlimited-prijsplan met unlimited korting? Wij hebben nl in het gezin 3 T-mobile abonnementen en 1 abonnement bij een andere provider dat nog loopt tot half april. Kunnen we in april met z'n allen dan nog overstappen en zo de maximale korting krijgen, of is die mogelijkheid dan inmiddels verlopen?
Reputatie 7
Badge +19
@Eric60,

Begrijpelijke vraag en superleuk dat je met z'n allen wilt overstappen! Op dit moment is de einddatum daarvan nog niet bekend, maar ik verwacht dus wel dat het nog even zal doorlopen. Een harde belofte kan ik hierin echter niet doen! Natuurlijk heb je ook bij 3 abonnementen al € 10,- korting, dus het is zeker de moeite waard om al over te stappen met 3 abonnementen. De vierde persoon kan er dan later ook nog bij zodat vanaf dat moment € 12,50 korting geldt! 🙂
Reputatie 2
Aangezien ik o.a. met mijn zusje samen in een groep ben en met mijn zoon, die ik echt geen abonnement van 35 euro (of 30 euro) ga betalen. Mijn man heeft zakelijk een T-Mobile abonnement. Vanaf dat ik op kan zeggen ga ik dit dan hoogstwaarschijnlijk doen na járen klant te zijn geweest. Maar deze soort van verplichting om het Go Unlimited pakket te pakken wil ik niet aan gaan. Echt zo jammer dit. Gaat hun wrs nog veel klanten kosten. En nee, ook voor een tablet wil ik geen abonnement nemen en ook niet voor thuis.
Reputatie 2
Heb de zin een beetje verkeerd opgebouwd hierboven maar waar het op neer komt is dat ik niet meer ga verlengen omdat ik dan vele malen duurder uit ga zijn dan dat ik nu ben. En voor mijn zoon kan ik in September dan ook wat nieuws gaan zoeken... En dat na zoveel jaren klant. Altijd reclame gemaakt voor hun en tevreden over geweest.
Reputatie 1
Beste Qudee,

U heeft nu korting via T-Mobile Samen. Ook bij T-Mobile Alles onder 1 dak krijgt u korting. U hoeft hiervoor geen UNLIMITED abonnement af te sluiten. U krijgt dus gewoon 2,50 euro korting. U kunt dus gewoon verlengen en dan bent u niet duurder uit dan nu! Heeft u hier nog vragen over, hoor ik het graag.
Reputatie 2
Beste Jan1974. U vergeet dat ik nu €5,00 korting krijg. Als mijn zusje niet meer in de alles-onder-1-dak groep mee kan doen en ik voor mijn zoon ook geen duurder abonnement wil afsluiten, dan krijg ik maar €2,50 korting. Dus dan is het voor mijn kind sowieso al voordeliger om over te stappen naar iets goedkopers. Ik zag laatst een aanbieding voorbij komen voor €10,00 10GB.
Reputatie 1
Beste Qudee,

Ja dat is inderdaad vervelend maar als u nu 5 euro korting heeft dan heeft u een 1 jarig contract, dat is altijd al duurder dan een 2 jarig contract. Daar kunt u ook nog een paar eiro voordeel uit halen en dan komt u op dezelfde prijs uit als nu....of misschien nog wel goedkoper. Voor uw zus is het wel jammer maar waarschijnlijk is daar ook een goede oplossing voor. Wilt u meer informatie, stuur mij dan een privébericht.
Reputatie 2
De 1 jarige abonnementen zijn maar 1 euro duurder. Ik betaal nu voor 5GB en onbeperkt bellen €16,00 per maand. Met €2,50 korting red ik dat niet. Ik wil ook geen 2 jaarlijks abonnement afsluiten. Het enigste voordeel van T-Mobile is dat je wel nog kunt blijven doorappen ook al is je 4g bundel op.
Reputatie 1
Hoi Qudee,

Het verschil met wat u nu betaalt en wat u bij een verlenging gaat betalen is inderdaad erg groot 16 euro om 22 euro....dat is bij 40% meer. Daarom schreef ik in eerdere posts al dat dit een domme zet is van T-Mobile. Het kost ze veel klanten....maar ja zij denken dat het een juiste keuze is.
U kunt al 5GB en onbeperkt bellen krijgen voor 14,50 euro en dat is ook nog eens iedere maand opzegbaar!!
Mocht u overstappen geef ik u groot gelijk....40% verhoging is buiten proportioneel.
Reputatie 2
Jan1974, dat probeerde ik dus duidelijk te maken. Hihi. Dat van dat per maand opzeggen had ik al gezien bij Tele2. Dan blijf ik toch in feite bij T-Mobile. Als t goed is heb ik daar 10GB voor €21,00 met maandelijks opzeggen en omlaag (1x per maand) en omhoog (elk moment) gaan met de bundel. Maar goed.....ik heb nog even om me te bedenken...

@Mveijken

Als je met meerdere abonnementen op één adres zit, dan kun je sowieso in aanmerking komen voor Mobiel Voordeel. Ik begrijp dat jullie niet heel veel data verbruiken, maar ik gooi de suggestie toch in de groep: Je krijgt met 4 Unlimited abonnementen maar liefst €12,50 Unlimited Voordeel, per abonnement. Dan heb je al een onbeperkt abonnement voor slechts €22,50 per maand per abonnement, dat is erg scherp geprijsd!

Dat noem ik in ons geval absoluut geen voordeel.
Maandelijkse kosten voor 4x unl. wordt dan €90,- ex telefoons.
Wij zijn nu kwijt 70,- incl 4 telefoons verschil is mij veels te groot.
Jan1974, dat probeerde ik dus duidelijk te maken. Hihi. Dat van dat per maand opzeggen had ik al gezien bij Tele2. Dan blijf ik toch in feite bij T-Mobile. Als t goed is heb ik daar 10GB voor €21,00 met maandelijks opzeggen en omlaag (1x per maand) en omhoog (elk moment) gaan met de bundel. Maar goed.....ik heb nog even om me te bedenken...

Houdt er wel rekening mee dat T-Mobile voornemens is Tele2 over te nemen. Als dat wordt goedgekeurd door de autoriteiten (dat moet de komende maanden blijken), dan zit je met een maandelijks opzegbaar Tele2-abonnement binnen de kortste keren weer op T-Mobile tarieven.
Ik heb nu drie T-mobile abonnementen onder 1 dak. Bij elke abo heb ik extra voordeel vanwege afsluiting via onze energie-leverancier (Delta) én via de samen-korting. Het oversluiten naar alles-onder-1-dak zou voor ons geen voordeel opleveren. Slechts juist hogere kosten.

Graag wil ik het volgende duidelijk krijgen als ik drie abo's zou oversluiten;
- behoud ik mijn Delta-korting?
- behoud ik mijn Samen-korting?
- behoud ik mijn 2 MB-verdeler simkaarten?

Reageer