Beantwoord

T-Mobile klantvoordeel in combinatie met oudere abonnementen

Ik kreeg een sms van T Mobile dat alles onder 1 dak nu klantvoordeel heet. Ik volg de link en zie dat ik wel aangemeld ben, maar geen korting staan. Heb twee abonnementen dus zou in aanmerking moeten komen. Wat blijkt, 1 van mijn abonnementen heeft nog een oudere versie go abonnement, namelijk 17.2. Ik krijg een keuze om deze eenvoudig om te zetten naar de nieuwe versie. Zo gezegd zo gedaan, maar gelukkig lees ik nog net de voorwaarden voordat ik het definitief omzet en wat blijkt!? De korting die je altijd standaard krijgt bij het afsluiten of vernieuwen van je abonnement vervalt..... Dit is een hele vreemde gang van zaken. Direct de klanten service gebeld, maar die bevestigen dit inderdaad. De korting bij afsluiten (die iedereen krijgt, ook bij nieuwe abonnementen) vervalt, in mijn geval ruim 11,50 euro en dan zou ik 2,50 korting krijgen. Hier is geen sprake van klantenvoordeel meer, maar van misleiding! Ik betaal dus fors per maand meer en krijg er geen enkele voordeel voor terug. Dit bevalt mij helemaal niet en het is dat ik heel goed lees en navraag, anders was ik er gewoon in getrapt... en dat naar aanleiding van een sms van T mobile, heel vervelend want dit had mij de komende 13 maanden (restant contractduur) ruim 9,50 per maand meer gekost, 123,50 euro! Ik heb opeens spijt dat ik ik bij T mobile zit en onlangs een weer een abonnement heb afgesloten. Ik heb nog 2 andere abonnementen lopen bij een andere provider, maar op deze wijze stap ik daarmee niet over naar T mobile. Het heeft voor mij en mijn gezin dus helemaal geen zin om alle abonnementen bij T mobile af te sluiten, want al zou ik 4 abonnementen go next hebben, dan heb ik opgeteld nog steeds geen voordeel omdat de korting van mijn 1e abonnement vervalt, maar wel 4 (duur) betaalde abonnementen. Volgens mij is er helemaal niets verandert in het abonnement, want de go next heeft nog steeds dezelfde bundels op dit moment dan toen ik die 11 maanden geleden afsloot en zou ik kosteloos moeten kunnen overstappen naar de nieuwe versie, omdat dit abonnement onveranderd is gebleven met behoud van de toen overeengekomen kortingen, die loslaat van alles in 1 voordeel of klantvoordeel als je meerdere abonnementen onder 1 dak hebt?
icon

Beste antwoord door TAVL 13 juni 2018, 21:00

Niet helemaal waar Hugo.

Je hoeft allereerst niets om te zetten om gebruik te kunnen maken van Klantvoordeel. Ook oudere abonnementen niet. Heb zelf meerdere oudere Go abonnementen in combinatie met Klantvoordeel en Samen.

Klantvoordeel, extra en samen moeten los van elkaar gezien worden. Het zijn andere services. Bij het aan gaan van Klantvoordeel krijg je met een ouder abonnement geen extra mobiele korting. Wel het voordeel van 500MB OF 2GB. Afhankelijk van het abonnement. Korting is enkel met mobiele abonnementen van na 29 januari 2018. Vanuit Klantvoordeel welteverstaan.

Echter vervalt Samen (en extra) niet bij het aan gaan van Klantvoordeel. Dus korting daaruit vervalt niet. Ik zie mijn Samen korting nog altijd in mijn factuur prijken.

Het is als het goed is al aangepast in de FAQ, want er was onduidelijkheid over.

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Veel plezier met Klantvoordeel.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Op je mobiele abonnement krijg je met de oudere versie inderdaad geen korting (waarschijnlijk maak je nog gebruik van T-Mobile Samen waar je 5 euro extra voordeel zult krijgen), maar de verhoogde internetsnelheid voor Thuis en het tv pakket ter waarde van 7,50 geldt wel. Dus ik denk dat je met je oudere abonnement met 5 euro Samen korting zelfs nog gunstiger uit bent dan nieuwe klanten. Goed dat je niet gewijzigd hebt.
Reputatie 5
Badge +2
Niet helemaal waar Hugo.

Je hoeft allereerst niets om te zetten om gebruik te kunnen maken van Klantvoordeel. Ook oudere abonnementen niet. Heb zelf meerdere oudere Go abonnementen in combinatie met Klantvoordeel en Samen.

Klantvoordeel, extra en samen moeten los van elkaar gezien worden. Het zijn andere services. Bij het aan gaan van Klantvoordeel krijg je met een ouder abonnement geen extra mobiele korting. Wel het voordeel van 500MB OF 2GB. Afhankelijk van het abonnement. Korting is enkel met mobiele abonnementen van na 29 januari 2018. Vanuit Klantvoordeel welteverstaan.

Echter vervalt Samen (en extra) niet bij het aan gaan van Klantvoordeel. Dus korting daaruit vervalt niet. Ik zie mijn Samen korting nog altijd in mijn factuur prijken.

Het is als het goed is al aangepast in de FAQ, want er was onduidelijkheid over.

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Veel plezier met Klantvoordeel.
Reputatie 1
Goed dat je er niet ingetuind bent. Ik zag het zelf te laat.

De FAQ is misschien aangepast, maar de Klantvoordeel pagina is inderdaad misleidend. De pagina begint met welgeteld 2 blokken die suggeren dat je vooral je abonnementen moet "omzetten" om van alle voordelen te kunnen genieten. (Zelfs na het omzetten staan die blokken er nog..)

Uiteindelijk is dat dus alles behalve het geval: de korting die je bij je oude abonnement hebt is in veel gevallen hoger dan de nieuwe korting die je krijgt na het omzetten. Bovendien krijg je de andere voordelen, zoals extra data, ook als je NIET omzet. Vooral niet omzetten dus!

Overigens wordt bij het afsluiten van een nieuw abo de uiteindelijke prijs goed en duideijk voor je voorgerekend op de website. Bij het omzetten echter krijg je eenmalig een bruto prijs te zien en moet je zelf maar gaan rekenen. Pas na het omzetten krijg je te zien of je berekening klopt. En dan kan je niet meer terug..

Reageer