Beantwoord

T-Mobile Klantvoordeel meer snelheid

Onlangs heb ik me aangemeld voor Klantvoordeel. De korting voor Go is verwerkt, maar voor T-Mobile Thuis Internet heb ik nu 'meer snelheid'. Gezien ik al op de maximale snelheid zit is dat niet logisch. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Brian 27 juli 2018, 14:56

Hi Boarder, collega Sander wijst mij er net op dat ik wat over het hoofd heb gezien! Het voorgaande verhaal klopt in zoverre dat er een bug is die we op gaan lossen maar jouw situatie is als volgt:

Je betaalde € 37,50 voor je gehele abonnement omdat je € 2,50 korting ontving van het Mobiel + Thuis voordeel.
Bij het omzetten naar Klantvoordeel is deze korting komen te vervallen maar daarvoor in de plaats ontvang je nu € 6,50 voordeel op Mobiel + de TV voucher van € 7,50. Dus hiermee ben je onder de streep al voordeliger uit!
Daarnaast kan je normaal gesproken gebruik maken van een snelheidsverhoging of ga je, als je al de maximale snelheid gebruikt, betalen voor de snelheid van één stap lager. Hier is één uitzondering op, namelijk wanneer je met je huidige abonnement al voordeliger uit bent. Op dat moment zou je namelijk méér gaan betalen ondanks de verlaging.

Dit is wat er ook in jouw situatie aan de hand is. Jij maakt gebruik van een tijdelijke speciale aanbieding waardoor je voor je vaste internetabonnement van 750 Mbps € 37,50 per maand betaalt in plaats van € 50,-. Als we jouw abonnement om zouden zetten om gebruik te kunnen maken van de snelheidsverhoging dan ga je € 38,- voor het abonnement betalen (de huidige prijs van € 40,- min € 2,- korting) . Hiermee zou je uiteindelijk dus duurder uit zijn. Je ontvangt nu dus het voordeel voor je mobiele abonnement en de TV voucher en hebt daarnaast nog steeds het extra voordeel van de aanbieding van je vaste internet. The best of both worlds dus! 🙂 Ik zou daarom je internetbundel nu laten zoals het is omdat je anders € 0,50 per maand meer zou betalen.

Excuses voor de eerdere verwarring, als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Rob, wees gerust, ook daar hebben we aan gedacht! 🙂 Als er geen hogere snelheid mogelijk is op jouw adres dan ga je het maandbedrag betalen voor de snelheid van één stap lager. In plaats van een hogere snelheid ontvang je dan dus maandelijks éxtra korting! In jouw geval scheelt dit € 5,- per maand!
Ik heb min of meer hetzelfde "probleem". Ik heb ook de maximale snelheid maar bij mij staat er bij:

"Meer snelheid voordelen zijn alleen beschikbaar op onze nieuwe prijsplannen. Het internetabonnement dat jij hebt, is goedkoper dan de nieuwe prijsplannen met Meer snelheid voordelen. Daarom kun je op dit moment Meer snelheid niet activeren."

Betekent dit dat ik ook niet in aanmerking kom voor de 2 euro korting? Volgens mij is er sinds Maart (toen ben ik aangesloten op T-Mobile thuis) niks veranderd in de prijsplannen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Boarder72, voor een heel klein aantal klanten zou het niet voordeliger zijn om Klantvoordeel te gebruiken voor hun internetaansluiting, in dit geval blijf je jouw oude maandbedrag houden zodat je er niet op achteruit gaat. In jouw geval zie ik zo op het oog echter geen nadelen aan het activeren van het Klantvoordeel voor je internetaansluiting dus ik ga dit verder uitzoeken en ik kom hier later deze week bij je op terug!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Boarder72, ik heb inmiddels meer duidelijkheid! De manier waarop het beschreven is op My T-Mobile Thuis is wat verwarrend maar jij hebt gebruik gemaakt van een speciale aanbieding waardoor je op dit moment € 37,50 per maand betaalt voor jouw abonnement. Als je jouw pakket aan zou passen dan ga je over naar de huidige prijs van € 40,- per maand, hier gaat de korting dan nog wel af waardoor je uitkomt op een totalbedrag van € 38,-, dus € 0,50 per maand meer. Maar je krijgt dan ook de andere voordelen zoals de TV Voucher en de eventuele korting of extra data voor je Mobiele abonnement. Je bent alles bij elkaar dus voordeliger uit maar je maandbedrag wordt € 0,50 cent hoger. Als dit je wat lijkt laat het mij dan even weten, dan zet ik je handmatig over naar het nieuwe Klantvoordeel!
Hoi Brian, dank voor het uitzoeken maar ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Ik betaalde inderdaad 37,50 door de speciale aanbieding maar na mijn overstap op klantvoordeel ga ik 40 euro betalen. Dus volgens mij val ik al onder de nieuwe regeling. Zie screenshot:

Ik krijg dus ook netjes 6,50 op mijn unlimited mobiele abo als ook de voucher die ik voor Fox sports gebruik. Maar krijg dus niet de 2 euro korting waardoor ik weer op 38 euro zou uitkomen i.p.v. de 37,50 die ik eerder betaalde. Dus wat gaat er nou nog mis?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Boarder72, zo te zien heb je gelijk. Ik heb je oorspronkelijke abonnement en de huidige net naast elkaar gelegd en de € 2,50 korting van Mobiel + Thuis Voordeel is komen te vervallen omdat je al gebruik maakt van Klantvoordeel waardoor je nu op € 40,- per maand uitkomt. Maar omdat je geen gebruik kan maken van de verhoogde snelheidsoptie wordt de nieuwe € 2,- korting inderdaad niet toegepast. Zal ik de snelheid dan handmatig vanuit hier voor je omzetten? Daarnaast ga ik dit bespreken met de collega's die zich bezig houden met Klantvoordeel. Dit lijkt een specifieke uitzondering te zijn waar geen rekening mee is gehouden!
Brian schreef:

Hi Boarder72, zo te zien heb je gelijk. Ik heb je oorspronkelijke abonnement en de huidige net naast elkaar gelegd en de € 2,50 korting van Mobiel + Thuis Voordeel is komen te vervallen omdat je al gebruik maakt van Klantvoordeel waardoor je nu op € 40,- per maand uitkomt. Maar omdat je geen gebruik kan maken van de verhoogde snelheidsoptie wordt de nieuwe € 2,- korting inderdaad niet toegepast. Zal ik de snelheid dan handmatig vanuit hier voor je omzetten? Daarnaast ga ik dit bespreken met de collega's die zich bezig houden met Klantvoordeel. Dit lijkt een specifieke uitzondering te zijn waar geen rekening mee is gehouden!

@Brian, top dat we het eens zijn 🙂 Als je met "Zal ik de snelheid dan handmatig vanuit hier voor je omzetten?" bedoelt dat je de 2 euro korting gaat activeren ben ik het met je eens. Ik wil uiteraard niet terug naar een lagere snelheid.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Boarder, het niet toepassen van de korting blijtk inderdaad een bug te zijn en we zijn bezig met een oplossing maar de verwachting is dat we dit na de zomervakantie pas definitief op kunnen lossen. We gaan het verschil in korting uiteraard voor je vergoeden! Ik stel voor om even de oplossing af te wachten, op dat moment kunnen we dan de totale misgelopen korting in één keer vergoeden zodat we in één keer klaar zijn. Klinkt dat als een goede oplossing?
@Brian, klinkt als een prima oplossing! Ik neem aan dat ik dan nog een notificatie krijg zodra de bug is verholpen?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Boarder, collega Sander wijst mij er net op dat ik wat over het hoofd heb gezien! Het voorgaande verhaal klopt in zoverre dat er een bug is die we op gaan lossen maar jouw situatie is als volgt:

Je betaalde € 37,50 voor je gehele abonnement omdat je € 2,50 korting ontving van het Mobiel + Thuis voordeel.
Bij het omzetten naar Klantvoordeel is deze korting komen te vervallen maar daarvoor in de plaats ontvang je nu € 6,50 voordeel op Mobiel + de TV voucher van € 7,50. Dus hiermee ben je onder de streep al voordeliger uit!
Daarnaast kan je normaal gesproken gebruik maken van een snelheidsverhoging of ga je, als je al de maximale snelheid gebruikt, betalen voor de snelheid van één stap lager. Hier is één uitzondering op, namelijk wanneer je met je huidige abonnement al voordeliger uit bent. Op dat moment zou je namelijk méér gaan betalen ondanks de verlaging.

Dit is wat er ook in jouw situatie aan de hand is. Jij maakt gebruik van een tijdelijke speciale aanbieding waardoor je voor je vaste internetabonnement van 750 Mbps € 37,50 per maand betaalt in plaats van € 50,-. Als we jouw abonnement om zouden zetten om gebruik te kunnen maken van de snelheidsverhoging dan ga je € 38,- voor het abonnement betalen (de huidige prijs van € 40,- min € 2,- korting) . Hiermee zou je uiteindelijk dus duurder uit zijn. Je ontvangt nu dus het voordeel voor je mobiele abonnement en de TV voucher en hebt daarnaast nog steeds het extra voordeel van de aanbieding van je vaste internet. The best of both worlds dus! 🙂 Ik zou daarom je internetbundel nu laten zoals het is omdat je anders € 0,50 per maand meer zou betalen.

Excuses voor de eerdere verwarring, als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
@Brian, wel een beetje jammer dat tijdens het aanprijzen van klantvoordeel die 2 euro dan wel werd benoemd. Helaas heb ik daar tijdens het omzetten geen screenshot van genomen. De uitleg is nu helder. Ik had dit alleen liever vooraf duidelijker gecommuniceerd gezien.
Reputatie 6
Badge +5
Begrijp ik @Boarder72, het nieuwe Klantvoordeel is zo uitgebreid dat het soms even zoeken is naar alle voorwaarden en consequenties. We hebben met de rekenhulp geprobeerd het helder te maken, maar zeker als je van een oud prijsplan naar het nieuwe gaat, verandert er veel. Weet één ding zeker: onder de streep heb je meer voordeel dan voorheen!

Reageer