Vraag

088 nummers zijn (GÉÉN) servicenummers !!!!

• 1 mei 2013
  • 7 reacties
  • 535 Bekeken

Ik wordt momenteel door uw klantenservice heen en weer geslingerd aangaande de berekening van 088 nummers.

Ik heb nog een oud zakelijk iSmart 08 abonnement waar 088 nummers als servicenummers worden gezien en dus als beltarief "BUITEN de belbundel" worden berekend a 29 cent per minuut !!! Er zijn steeds meer bedrijven die een 088 nummer nemen met wie ik bel dus dat is voor mij flink gokken !!!!

Ik ben er eerlijk gezegd erg boos over het feit dat 088 nummers als service nummers worden gezien daar het niet geografisch gebonden telefoonnummers zijn. Het tarief voor de Nederlandse 088-bedrijfsnummers bedraagt immers altijd maximaal het nationale beltarief !!! Dus T-mobile wat is dan het verschil met een lokaal of interlokaal nummer???? In mijn oud prijsoverzicht wat hoort bij mijn abo staat dat deze nummers dus Buiten de belbundel vallen. Ik kan er dus nu niets aan doen en ook Tmobile laat geen coulance blijken.

Op de vraag of er een nieuw abonnement is die deze 088 nummers wel gewoon als "binnen het beltarief" ziet zegt de ene medewerker "ja, dat is bij de nieuwe abonnmenten (iSmart, flex) inbegrepen en is aangepast" terwijl de ander een aantal dagen later zegt "nee, meneer 088 numers dit zijn SERVICE nummers en worden dus altijd apart belast." Ondanks dat ik aangeef dat in de huidige tariefwijzer iSmart bijvoorbeeld bij 067,085,088 nummers "Beltarief" staat. Leg mij dan maar eens het verschil uit met het 0900 tarief waar expliciet "buiten de belbundel" staat ??

PPFFFFFFF 😕 wie van de medewerkers is niet goed op de hoogte maar wie???

Kan iemand mij zwart op wit confirmeren in welk (iphone) abonnement 088 nummers wel BINNEN de belbundel vallen want ik wil weten of ik bij Tmobile moet blijven of op zoek moet gaan naar een andere provider die wel 088 nummers binnen de bundel laat vallen.

This topic has been closed for comments

7 reacties

@SuperNoco

Dit topic blijft hier gewoon staan. Dat iets 'oud en verjaard' is, zegt niks op dit forum. Het hoeft niet naar de prullenbak verhuisd te worden. Wel vraag ik je bij deze om geen oude topics meer uit hun graf te halen. Laat ze alsjeblieft gewoon rusten, zoals al meermaals is gevraagd. Dank je.

Dit topic gaat op slot.
Sinds de invoering van alle ismart, flex en relax bundels worden stel samen stel bij is dit topic rijp voor de prullenbak. Alle service nummers worden 1 deel binnen de bundel gefactureerd, de minuten dat je belt (waarvan de stem aan de lijn zegt plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon) en de kosten dat die lijn in rekening brengt (de stem die zegt dit nummer kost zoveel cent per minuut) worden buiten de bundel gefactureerd. Of net andersom.
Bij mijn flex abo was dit tenminste allebei binnen de bundel. Niks onhandig rekenen. Niks moeilijk doen.
Reputatie 4
@BozeWolf,

Ik snap dat je het even van een T-Mobile Moderator wilt horen. In dat geval zul je even geduld moeten hebben totdat dit topic wordt behandeld.

Gr. Casper.
Reputatie 5
Abonnementen afgesloten of verlengd NA 4 april 2011 kennen een 085/088 tarief "binnen de bundel"
Sommige oudere abonnementen zien het nog als een "buiten de bundel" bestemming.
Tariefbladen ("Prijsplannen" in de taal van T-Mobile) zijn leidend, dus als het tariefblad hoort bij jouw abonnement kun je informatie die je daarop aantreft, als waar aannemen. Of deze dan van een klant/medeforummer, een Moderator (ook klant, maar een wat meer doorgewinterde...) of een T-Mobile Moderator, komt doet niet meer echt ter zake.

Het feit of een nummer een servicenummer is of niet, zegt niet alles over de wijze van afrekenen.
Binnen de servicenummers heb je "gratis", "binnen bundel", "buiten bundel", en "buiten bundel + toeslag-nummers"
Volgens mij zijn deze voorwaarden "zwart op wit", Boze Wolf...... Ben het met je eens dat er genoeg gedaan kan worden aan de kennis en kwaliteit van het Customer-contact center, maar volgens mij kun je gewoon uitgaan van de door de Moderator bijgevoegde voorwaarden.

Binnen mijn Smart Start 240 abbo zijn 088- nummer ook gewoon "binnen-de-bundel" nummers.

Take care 😉
Bedankt voor je snelle reactie CaspervH !

Wordt het tijd voor een extra cursusje voor een aantal medewerkers van de klantenservice??;)  Die tarief voorwaarden werden mij ook getoond en heb met hem ook gediscussieerd hierover maar bleef stellig beweren dat zijn baas "tmobile" heeft besloten dat 088 nummers worden gezien als servicenummers en dat hij daar ook niets aan doen!!

Ik zie dat je de moderator bent van dit forum maar ik weet niet of je ook iemand van Tmobile bent die mij dit aangeeft. Je zult hopelijk begrijpen dat ik het nu gewoon zwart-op-wit wil hebben of dat er iemand van Tmobile mij belt die wel weet hoe het zit want ik ga hoe dan ook over op een nieuw abbonement. Het 088 verhaal heeft voor mij al teveel geld gekost! 
Reputatie 4
Hoi,

De medewerkers die zeggen dat het bellen naar 088 binnen de bundel vallen, hebben hierin gelijk voor wat betreft de 'nieuwe' iSmart abonnementen (zakelijk).

Dit staat zwart op wit beschreven in de iSmart tarief voorwaarden op pagina 2, onder het kopje servicenummers.

Gr. Casper.